Poikani pani asiat läskiksi, koska adhd...

seinäkello***

Pojallamme on selkeästi adhd:n tarkkaivaisuus ynnä muita oireita ja se on aiheuttanut ongelmia koko peruskoulun ajan. Lisäksi sosiaalisisa suhteissa ongelmia, niin että kaveripiiri on aika suppea.

Ongelma on pahentunut, kun poika on nyt 17 vuotiaana alkanut tutkimaan aihetta netistä. Jotenkin tuntuu,että maailamakirjat ovat menneet sekaisin ja poika "uskoon tulleen" varmuudella kertoo, että hänellä on adhd ja siksi elämä on sekaisin, eikä mikään luista.

Jotenkin tuntuu, että tämän, ikäänkuin "uuden identiteetin" varjolla asiat ovat entisestään menneet sekaisin eikä hän välitä edes yrittää sellaista mikä ei ole "kivaa" ja suosilla luistaa sellaisesta, mikä vaatisi tylsän tuntuista ponnistelua. Koulunkäyntiä ei viitsi edes harkita ja lupaava urheilu-ura jäi sivuun, koska havahtui, että eihän ahdh-henkilö voi kestää mitään tylsää puurtamista, mitä huippu-urheilussa vaadittaisiin usean vuoden ajan. Siihen saakka jaksoi harjoitella melko kovaa, jolloin vain tiedosti, että on keskittymisvaikeuksia tylsissä asioissa, kuten koulunkäynnissä. Mutta tämän oivalluksensa jälkeen tuli totaalinen periksianto tylsien asioiden suhteen. Hän myös vetoo adhd:n jos jotakin ponnistelua vaativaa ehdottaa. Itse toivoo nyt saavansa lääkitystä adhd:n, tosin tämä ei tarkoita sitä, että hän suunnittelisi esim. kouluun palaamista, vaan että olisi skarpimpi tekemään kivoja asioita.

Lääkeiden suhteen olen kuitenkin epäilevä: monia ikäviä haittavaikutuksia näyttänee kertomusten perusteella ilmenneen.

6

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko hänellä lääkitystä? Minä itse olen jo 29v. ja otan Cpnsertan joka päivä. Minulla ei vielä ole lapsia. Pitää muistaa, ettei 17- vuotias ole enää ekaluokkalainen.

    • aikuinenaddi

      Onko hänellä milloin diagnosoitu kys.häiriö?

    • Minjami

      Valitettavasti olen törmännyt useamman kerran tähän, että keksitään ADHD, juututaan siihen ja luetaan kaikki aika vain jotain neurologisia kirjoja ilman, että edes yritetään hakea omatoimista tai ulkopuolista kuntoutusta tai mitenkään selvitä elämässä sen enempään.

    • Hopi hopi ho hop

      Kuuntele poikaasi!

      Kun diagnosoin sairauteni, olin narkannut 12 vuotta.
      Minua sanottiin hulluksi!!! Vasta kun sain tyroksiinin lopetin narkkaamisen
      seinään loppui hullu puheet. Antanut puhtaita näytteitä nyt 1,5 vuotta.

      Lääkäreistä ei ole tässä yhteiskunnassa nykyään mihinkään,
      50-luvulla lääkäri oli jumala ja olisi mielellään vieläkin.
      Onneksi on netti.Toisin kuin luulet, ei poikasi kaipaa epäilyäsi vaan
      tukeasi poika lääkäriin tukimuksiin niin loppuu se arpominen!

    • chilly

      Pojallasi voi toki ollakin adhd,muttei siihen joka kohdassa voi vedota. Itselläni säännöllinen fyysinen rasitus auttaa auttaa ylivilkkauteen. Esim.lumien luominen saattaa ulkopuolisesta mun tekemänä näyttää melko kaoottiselta,mutta kyllä siitä yleensä valmista tulee. Ja hyvä fiilis jälkikäteen.
      Tutkimuksiin ja kuntoutukseen,lääkkeet jos tarvitsee.

    • Niin niin. Minä olen pannut "läskiksi" koko elämän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      365
      2273
    2. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      445
      2232
    3. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      94
      2034
    4. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      76
      1613
    5. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      1590
    6. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1328
    7. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1201
    8. En voi elää täyttä elämää

      Ilman sinua mies. Minun on pakko saada sinut elämääni. 😢
      Ikävä
      53
      1176
    9. Vetoomus tietyille Miehille

      Suomi on Euroopan toiseksi turvaton maa naisille! Mitä ajatuksia miehet jotka ovat turvattomia naisille? Olisiko korke
      Ikävä
      183
      1104
    10. Alkavan syksyn galluppi..

      Ajattelin että olisi sen aika. Gallupin. 1. Mikä on lempivuodenaikasi? Ja miksi? A) kevät B) kesä C) syksy D) talvi 2
      Sinkut
      135
      1068
    Aihe