20 vuotta taaksepäin, mitä tapahtui nummenkärjessä?

kikkalini

Mikä talo veikkarissa on se missä isä murhas 2 lastansa?

29

5689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis kuinka ?

Nummenkärjessä vai Veikkarissa? Ne ovat kaksi eri paikkaa.

• ...

nummenkärjes

• Mennyttä

Tiedän mutta, mutta mitä sinä sillä tiedolla teet. Talossa uudet asukkaat ja tämä jos oiken muista tapahtui joskus -70 tai -80 luvun alussa

• ex-hiihtäjä

Kun tullaan Koneen suunnalta, se on pieni puutalo vasemmalla. Hirvittävä tapaus, joka aikanaan puhutti kovasti. Sijoittaisin sen tapauksen jonnekin 80-luvun lopulle, kun sillä suunnalla tuli tietyistä syistä silloin liikuttua, mutta voin olla ajankohdan osalta väärässä. Mutta todella Nummenkärki on oikea koordinaatti.

• JääräpäinenMies

Olet oikeassa 80 luvun lopussa tai 90 luvun alussa, mitäpä niitä vanhoja kaivelee menneet on menneitä. Talossa on nykyään uudet asukkaat ei niitä kannata leimata, joku voi pian alkaa kertoa väärää tarinaa lasten murhista, muistan aika paljon tapauksesta mitkä oli syyt mutta en ala sitä täällä kertomaan. Tekijäkin on varmaan tuomionsa kärsinyt siis antakaa hänellekin rauha, tehtyähän ei saa tekemättömäksi vaikka kuinka siitä kirjotelllaan, joka tapauksessa oli se kauhea teko kun lapset murhataan en kyllä sääli tekijää yhtään, mutta lapset olisi voinut jättää murhaamatta..

• Anonyymi

Murhaaja kuitenkin soitti itse poliisin paikalle. Vaikka ei se tekoa lievennä yhtään. Vieläkin tulee muisteltua toista uhria ja mietittyä mitä hänelle olisi tulevaisuus tuonut. Elämän iloinen ja utelias pikkupoika joka ei antanut vammansa haitata :(

• -liinu.,

"Antaa arpisten haavojen olla, niitä auki ei repiä saa", sanotaan vanhassa laulussakin. Mitä niistä enään.

• Typerää.........

Nimim. ´Pelokas´ taitaa olla lähinnä häiriintynyt. Paavolassa sitä ja tätä.. Naurettavaa

• Likainen kaupunki

koko hyvinkää! kyl niit narkkareita ny on joka puolella. Paavolassakin, valtsussa näkyy aina hörhöjä. mut iha joka puolella.. maalla ja kaupungissa. JA tuo nummenkärjes tapahtunu juttu oli vuosi 93tai 94. muutettiin sillo just hyvinkälle ku toi tapahtu. sen perheen kolmas lapsi ketä selvis hengissä asuu vieläki hyvinkääl, ei taida usein ajella veikkarin kautta :D ollu joskus narkkari hän myös,vaik eihän se ihme..

• hanski22233

Muistan, et olin sillon 3. luokalla, kun tää sattui. Siis v. -93 tai -94. Tietääkö kukaan minkä nimisiä ne uhrit oli? Muistan, että yhden nimi oli Ida..

• Anonyymi

Pekka oli toinen. Sukunimiä en ala kertomaan, enkä paikkaa missä tämä tapahtui.

• Annetaan olla

Aika ironista nyt kun on ollut näitä perhesurmia melkein kuin liukuhihnoilta. Ja joku muistaa tämän hyvinkään murhetapauksen. Itse tunsin tämän isän niinkuin moni muukin ison tehtaan palveluksessa oleva. Isä sai tuomion jäi vain tyhjä talo, jossa murhenäytelmä tapahtui.Syitä on ollut ja mennyt jokainen tapaus tietysti tutkitaan ja annetaan oikea tuomio.

• ei unohdu

Perhesurmista ei pitäis ehkä kirjottaa enää sanaakaan. Mutta kun otitte esille tämän tapauksen, josta itse järkytyin vuosia sitten, niin en vaan voi olla vaiti. Pakko sanoa alkuun, että tää tragedia kosketti mua ja ei varmasti tule koskaan unohtumaan mielestä. Olin samassa koulussa kuin kaikki kolme ko. perheen lasta. Koulussa asiasta keskusteltiin ja se oli siihen aikaan uutta, että jotain tämmöstä tapahtui. Lehdissä ja paikallisradiossa puhui psykologit ja meidän koulun rehtori. En muista, oliko tästä tv-uutisissa, mutta pitkään siitä puhuttiin Hyvinkäällä. =(

Muuten tietäisikö joku, että minne tämän perheen uhrit on haudattu? En kysy uteliaisuuttani, vaan koska haluaisin lopultakin nähdä sen kiveen kaiverretun tekstin. Vuosia olen etsinyt sopivaa kiveä, vaan ei ole hautausmaalta sattunut löytymään. Ehkä olenkin hakenut sitä väärän nimen alta. Mutta olisi vihdoin helpottavaa saada tietää, että missä se oikea paikka on. Lupaan, että veisin sille haudalle toisella käyntikerralla kukkia, jos koordinaatit johtaisivat oikeaan paikkaan. Tästä tiedosta tuskin kukaan pahastuu, suru on yhteistä yleensä.

• minä

Hauta on puolimatkan hautausmaalla, paikkaa en muista tarkasti enkä nimiä viitsi tänne laittaa.

• Anonyymi

Itse haluaisin kanssa tietää hautapaikan, koska toinen uhri oli hyvä kaveri. Puolimatkaan muistaakseni ovat haudattu mutta paikkaa en tiedä.

• löytyyks tiatoo
    • Anonyymi

Olisikohan tapahtunut v.92 olin itse tokalla luokalla ja toinen uhreista (vammainen vuosen nuorempi) oli yksi läheisimpiä kavereita hänen isoveljen kanssa kuka selvisi tästä. Surmattua tyttöä en pahemmin tuntenut, mutta oli kohtalaisen traumaattinen kokemus tokaluokkalaiselle. Muistoa kunnioittaen. 😧

• Anonyymi

sai 5v. vankilaa kuolemantuottamuksesta? kuristi 2 lasta, oikeus on voittanut?
        Hienoa asua oikeusvaktiossa, rikollisten paratiisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sai 5v. vankilaa kuolemantuottamuksesta? kuristi 2 lasta, oikeus on voittanut?
        Hienoa asua oikeusvaktiossa, rikollisten paratiisi.

Onhan tosta aikaa 30v.... Omppukujan puukotus kesäkuun lopussa tuoreempi, uhrilta lähti henki.... 20v....ja nyt nukkuu 'ikiunta'...

Voimia omaisille...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tosta aikaa 30v.... Omppukujan puukotus kesäkuun lopussa tuoreempi, uhrilta lähti henki.... 20v....ja nyt nukkuu 'ikiunta'...

Voimia omaisille...

Onko murhaaja saatu kiinni?

• Anonyymi

Pitkin ketjua valitetaan ettei asiasta enää kerrottaisi. Historia on aina kiinnostavaa, vai poltteleeko jonkun housunpuntteja.

• Anonyymi

Itsekin muistan tuon tapahtuman. Talo oli ulkoapäinkin aivan "murhatalon" näköinen ja tapahtunut tuli aina väistämättä mieleen talon ohi ajaessa. Ei sitä aina osaa ajatella kuinka vaikeaa joillakin on. Ihmisen henki on halpa, kun murhanenkeli osuu kohdalle.

• Anonyymi

Ei se talo ollut ennen murhia mitenkään erityisesti murhatalon näköinen. Totta kai sellaisten tekojen jälkeen ohikulkijoiden mielikuvitus saa vallan. Parempi, että talo unohdetaan. Tuskinpa siellä enää murhaajia asuu. Sen sijaan lapsia pitäisi suojella todellisilta hulluilta murhaajilta kaikin keinoin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuo Hyvinkäänkylän tapaus muistetaan hyvin. Lieneekö ollut keskenään "vanhoja tuttuja"? Talo siltä paikalta purettiin heti murhien jälkeen. Hyvinkäällä on tapahtunut paljon henkirikoksia suhteessa asukkaiden määrään. Nummenkärjessä oli silloisen maantien Kuumolasta Kytäjänkadulle varressa punainen talo, jonka kohdalla ns. Karan komppania tappoi paikallisen varakkaan isännän sisällissodassa. Muitakin tilallisia yrittivät, mutta moni pääsi livahtamaan piiloon. Näistä on monta tarinaa ja osa dokumentoitu. Ylläolevaa en ole niistä löytänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Hyvinkäänkylän tapaus muistetaan hyvin. Lieneekö ollut keskenään "vanhoja tuttuja"? Talo siltä paikalta purettiin heti murhien jälkeen. Hyvinkäällä on tapahtunut paljon henkirikoksia suhteessa asukkaiden määrään. Nummenkärjessä oli silloisen maantien Kuumolasta Kytäjänkadulle varressa punainen talo, jonka kohdalla ns. Karan komppania tappoi paikallisen varakkaan isännän sisällissodassa. Muitakin tilallisia yrittivät, mutta moni pääsi livahtamaan piiloon. Näistä on monta tarinaa ja osa dokumentoitu. Ylläolevaa en ole niistä löytänyt.

Samaisen sodan aikana saksalaiset sotilaat murhasivat Hyvinkäänkylässä kaksi täysin ulkopuolista ja syytöntä ikämiestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaisen sodan aikana saksalaiset sotilaat murhasivat Hyvinkäänkylässä kaksi täysin ulkopuolista ja syytöntä ikämiestä.

Ei siinä kaksi riittänyt. Jos sattui olemaan työvaatteet päällä niin oli arpakauppaa. Tosin verenhimoista porukkaa oli molemmin puolin. Rajamäellä eräs suojeluskuntalainen ampui yhden rivissä seisseen vangitus ja toisten ihmetellessä "miksi hän", niin vastaus oli "sillä oli hyvät saappaat". Nimi löytyy sotasurmat luettelosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä kaksi riittänyt. Jos sattui olemaan työvaatteet päällä niin oli arpakauppaa. Tosin verenhimoista porukkaa oli molemmin puolin. Rajamäellä eräs suojeluskuntalainen ampui yhden rivissä seisseen vangitus ja toisten ihmetellessä "miksi hän", niin vastaus oli "sillä oli hyvät saappaat". Nimi löytyy sotasurmat luettelosta.

Saksalaisille henkensä menettäneille patsas rautatieaseman puistossa.. Paraatipaikalla....
        Vakaumuksensa puolesta kuolleille muistomerkki Sahamäessä piilossa... 143 ammuttiin...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe