Ystäväpiirisi vaikutus

Xxl

kumppanin valintaasi. Onko merkitystä?

27

227

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delight*

      Kuuntelen kyllä, mitä ystävilläni on sanottavaa kumppanistani. Luotan heidän arvostelukykyynsä, mutta en tee valintaa heidän mielipiteidensa perusteella. Koska eiväthän he siinä parisuhteessa ole vaan minä itse.

    • Kaveriton nussimaton

      On.

    • jotain tasoa sentään

      Ystäväpiirin vaikutus on yllättävän suuri. Samalta tasolta sitä pitää kumppani ottaa kuin frendeillä! Harva vaan sen tunnustaa.

      • Sit vertaillaan

        Joo, ja mieluiten pitää olla parempi kuin kavereilla... mutta vähintään yhtä hyvä. Näin se menee!


      • jotain tasoa sentään
        Sit vertaillaan kirjoitti:

        Joo, ja mieluiten pitää olla parempi kuin kavereilla... mutta vähintään yhtä hyvä. Näin se menee!

        Tasa-arvo toteutuu....hiphei


    • Lahden Lissu

      Mä haluan YTM:n.

    • Pro YTM

      Ei minkäänlaista vaikutusta ollut.

    • itmies

      Mulle on aivan yks hailee mitä mieltä ovat... mutta tietyt asiat kyllä huomioin selvästi. (joita en kyllä tähän rupea erittelemään)

    • xs

      En tiedä kun ei ole ystäviä eikä kumppania.

    • oh

      Ei vaikutusta, koska ei ole ystäväpiiriä. Tästä syystä ei myöskään ole tyttöystävää, koska sellaista ei saa ilman ystäväpiiriä.

    • ystäväpiirisi

      Taso merkkaa yhä enemmän.

    • Ei ole koskaan ollut minkäänlaista vaikutusta asiaan. Itselleni mä olen aina miehen valkannut enkä ystävilleni tai sukulaisilleni. Näin se on aina ollut ja tulee olemaan. Ei voi mitään, jos eivät tyypistä tykkää. :-)

      En minäkään mene ystävilleni mussuttamaan heidän miehistään tai naisistaan. Minusta se on heidän oma asiansa millaisen ihmisen kanssa haluavat elää. Tietysti olen huolissani, jos näen ystävälläni sellaisen kumppanin joka kohtelee häntä kaltoin. Mutta en kuitenkaan mene väliin säätämään.

      Ystävälle voisin sanoa, että miksi annat kohdella itseäsi huonosti, jos näkisin että hänellä on suhteessaan pahaolla ja kumppani on ilkeä tms. mikä ei ole toista ihmistä kunnioittavaa.

      • Biomekaniikka

        Ehkä kaikki ei tietoisesti tätä ajattele, mutta kai peilaat itseäsi kuitenkin ystäviesi ja heidän kumppaneidensa kautta? Ihmisillä on taipumus vertailla asioita kuitenkin, kaikille ei vain ole helppoa myöntää näitä asioita... tunteidenkin takana on puhdasta biomekaniikkaa, nääs... Mutta, itsellemmehän puolisot valitaan kyllä. Joku ajatus kuitenkin sinullakin on, että "mitähän x tai y pitää tuosta tyypistä", eikös vain...


      • Delight*
        Biomekaniikka kirjoitti:

        Ehkä kaikki ei tietoisesti tätä ajattele, mutta kai peilaat itseäsi kuitenkin ystäviesi ja heidän kumppaneidensa kautta? Ihmisillä on taipumus vertailla asioita kuitenkin, kaikille ei vain ole helppoa myöntää näitä asioita... tunteidenkin takana on puhdasta biomekaniikkaa, nääs... Mutta, itsellemmehän puolisot valitaan kyllä. Joku ajatus kuitenkin sinullakin on, että "mitähän x tai y pitää tuosta tyypistä", eikös vain...

        Kyllähän sitä aina miettii, että mitä ystävät ajattelevat uudesta kumppanista, ja ainahan sitä haluaisi sellaisen kumppanin, jota olisi miellyttävä esitellä muille. Mutta ei minbulle ainakaan kumppanin valintaperuste ole, se, mitä ystäväni tai sukulaiseni (tai jokin muu taho) hänestä ajattelee.

        Kuten Teevadit sanoi: itselleen sitä puolisoa etsii, ja silloin se oma mielipide on se ratkaiseva.


      • Biomekaniikka kirjoitti:

        Ehkä kaikki ei tietoisesti tätä ajattele, mutta kai peilaat itseäsi kuitenkin ystäviesi ja heidän kumppaneidensa kautta? Ihmisillä on taipumus vertailla asioita kuitenkin, kaikille ei vain ole helppoa myöntää näitä asioita... tunteidenkin takana on puhdasta biomekaniikkaa, nääs... Mutta, itsellemmehän puolisot valitaan kyllä. Joku ajatus kuitenkin sinullakin on, että "mitähän x tai y pitää tuosta tyypistä", eikös vain...

        Ei todellakaan ole käynyt sitten teinivuosien mielessä mitähän mun kaverit mun miehestä ajattelee. Ajatelkoon mitä haluaa, en ole kovinkaan riippuvainen ulkopuolisten ihmisten mielipiteistä missään asiassa muutenkaan. Olen tottunut tekemään itsenäisiä päätöksiä ja valintoja ihan lapsesta asti. :-)


      • teevadit kirjoitti:

        Ei todellakaan ole käynyt sitten teinivuosien mielessä mitähän mun kaverit mun miehestä ajattelee. Ajatelkoon mitä haluaa, en ole kovinkaan riippuvainen ulkopuolisten ihmisten mielipiteistä missään asiassa muutenkaan. Olen tottunut tekemään itsenäisiä päätöksiä ja valintoja ihan lapsesta asti. :-)

        Enkä ole kovinkaan riippuvainen kavereistakaan sen puoleen. Jos en kelpaa ittenäni, ei ole pakko olla mun kaveri. Helppoa. :-)

        Joskus olen kyllä miettinyt, että mitähän siitä seuraa jos mun vanhemmat ei tykkää lainkaan mun miehestä jonka näytille vien. Koska mulle on mun vanhemmat kuitenkin tärkeitä ihmisiä edelleen elämässäni. Mutta eihän ne aina ole kaikista tykänneet ja yleensä pätevästä syystä. Ite olen voinut vasta vuosien päästä tajuta miksi ne ei siitä tykänneet.


      • teevadit kirjoitti:

        Enkä ole kovinkaan riippuvainen kavereistakaan sen puoleen. Jos en kelpaa ittenäni, ei ole pakko olla mun kaveri. Helppoa. :-)

        Joskus olen kyllä miettinyt, että mitähän siitä seuraa jos mun vanhemmat ei tykkää lainkaan mun miehestä jonka näytille vien. Koska mulle on mun vanhemmat kuitenkin tärkeitä ihmisiä edelleen elämässäni. Mutta eihän ne aina ole kaikista tykänneet ja yleensä pätevästä syystä. Ite olen voinut vasta vuosien päästä tajuta miksi ne ei siitä tykänneet.

        Ts. en luo sellaisia kaverisuhteita jotka tekee mun elämästä helvettiä. Ei ole mikään pakko kaveerata suvaitsemattomien seurassa, joille kaverin elämään puuttuminen on koko kaveruuden ehto. Suksikoon piip semmoset. :-)


    • rumilusnörtti

      Kun ei ole ystäväpiiriä, niin ei tarvitse vaivata päätänsä tuollaisilla asioilla.

      • Aika outoa, ettei nörtillä ole ystäväpiiriä...Luulisi samanhenkisten löytämisen olevan helppoa erillaisista tapahtumista.


    • ei niin mitään oo ollu.. ja toki ootan myös niiltä sitä ettei puutu ellei jotain mielipidettä kysytä eikä se silloinkaan aina meinaa että niitten mielipiteitten mukaan pitäis myös toimia.

      mua ärsyttää ne miehet jotka sanoo toiselle kaverilleen joka on jostain naikkosesta kiinnostunu että "unoha se" tms. vaikkei naikkosta ees tunne.. just tuollaisella vittumaisella toimintatavalla voi menettää paljoki jos kuuntelee ja antaa piirin vaikuttaa.. ainaki itse haluan omin neuvoin kokeilla ja ottaa selvää minkälainen tyyppi ois kyseessä vaikkakin pienellä varauksella jos oltais varoiteltu ympärillä mutta kuitenki.

      • toimintatavalla JA asenteella.


      • usein ehkä näinkin
        LaRito kirjoitti:

        toimintatavalla JA asenteella.

        Niinpä, ne miehet jotka sanoo kavereilleen et "unohda se" jos ovat itse aikaisemmin saaneet pakit kyseiselä naiselta. Siin on sit vain se oman egon pönkitys etusijalla. Ja se ettei kaverikaan vaan sais tyttöystävää.


    • Rottweil

      Eipä ole ollut vaikutusta. Minulla on enemmän naispuolisia ystäviä kuin miehiä. Naispuoliset eivät tietenkään tykkää yhdestäkään seurustelukumppanista, koska kokevat, että seurustelu syö ystävyyttä, niinkuin se tekeekin. Naiset ovat myös kateellisia, sillä kumppanini ovat yleensä olleet heitä kauniimpia. Miespuoliset eivät juurikaan ota kantaa, paria poikkeusta lukuunottamatta..

    • ne etuilevat pätijät

      Kivaa varmaankin että naisia on kavereina, mutta sit on niitä v-mäisiä naisia jotka niin kateellisia joillekin josta mahdollisesti miehet kehuu ja josta kiinnostuttu et ne kadenaiset keksii vaik mitä mustamaalaus juttuja, jotta mielenkiinto tähän suorastaan häiritsevän monia kiinnostavaan ja kadehdittuun naiseen saadaan loppumaan. Mitä mieltä sellasesta ootte?

      • Rottweil

        Vaikka kamunaiseni ovat kateellisia, niin ei ystäväpiirissäni mitään bush pichejä ole. Ystävyyteni loppuu kuvaamasi kaltaisen naisen kanssa todella nopeasti.


      • mist sen tietää
        Rottweil kirjoitti:

        Vaikka kamunaiseni ovat kateellisia, niin ei ystäväpiirissäni mitään bush pichejä ole. Ystävyyteni loppuu kuvaamasi kaltaisen naisen kanssa todella nopeasti.

        Miten jonkun uuden naisystävän mukaantulo sitten voisi syödä ystävyyttä( vai oisko kenties kyse paremminkin ihastumisesta ja jonkinlaisest omistushalusta) eikö parhaimmassa tapauksessa uusi naisystävä vain rikastuttaisi miehen elämää jos on muuten on sinkku. Koettasko se kenties sit jotenki lähinnä uhaksi näiden naisystävien taholta kun joku uusi veisi muka liikaa huomiota.. Jokainen valitsee ystävänsä kait itse, eikai sitä pelkästään joku kaveriporukka tee. Jokaisest itestä kai riippuu mitä sitten kavereilta haluaa ja odottaa.


    • "Onko merkitystä? "

      -Ei vähimmässäkään määrin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      81
      1959
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1236
    3. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      18
      1179
    4. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1104
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      272
      943
    6. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      936
    7. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      49
      894
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      879
    9. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      839
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      213
      829
    Aihe