En itse enää polta, mutta olen miettinyt minne ne ihmiset pitäisi sijoittaa, jotka vielä haluavat polttaa. Kadunkulmiinko - nyt kun parveketupakointiakin ollaan kieltämässä ? Olen muutaman kerran meinannut saada tupakasta takilleni, kun kadullakulkija on huitonut röökinsä kanssa.
Tupakoijat
12
165
Vastaukset
- uhkarohkeitako?
jotkin heittää palavan tumpin taakseen kävellessä, eivät katso onko muita takana..
- väistöliike
Just näin. Olin Dublinissa, kun Irlantiin tuli muistaakseni ekana tiukka tupakkalaki. Kapeat pubikadut olivat tukossa tupakoivista ihmisistä ja saimme tuhkaa vaatteillemme. Natsakasoja oli joka paikassa. Ymmärrän tupakoijia, mutta mitä heille pitäisi tehdä ? Täyskieltokin tuntuu järjettömältä.
- ...
Kommenttia.
Jeps, mä poltan. Se on laillinen huume toi tupakki, niinkuin kossu tai kahvikin. Tämä tupakkilaki tehtiin niinkuin perse edellä puuhun metodilla.
En nyt muista varmasti nimeä, joku Saarinen, kova kommunisti ja piipunpolttaja ennen vanhaan. Mä olen samoilla linjoilla sen ajatusmaailmassa yhdessä asiassa. Se julisti olevansa huomaavainen tupakoitsija. Sen mukaan koittanut ite poltella tupakkinsa. Just, että ei häiritsisi muita, tupakoimaattomia, keuhkosairaita, lapsia jne. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihan ite saan kyllä poltella omat keuhkoni romuksi. Sivumennen mainittuna, keuhkoahtaumaa puskee päälle hiljakseen.
Niin siis tupakkilaki. No siinä muutamakin typeryys. Ykstietenkin se, että tuhkakuppeja ei ole enää oikein missään kaduilla jne. Tumpit nyt vaan sitten kertyy kaduille. Ja pahin on mun mielestä toi ravintola juttu. Juujuu, oishan se hyvä, jos ois tupakkihuine tai tupakkiosasto. Mutta kun ne maksaa rahaa, harvassa paarissa niitä on. Niinno, aiknaaan oli sikariklubeja, nykästiin konjakit a päälle kunnon sikari.
Ja tästä ravintoloitten tupakkikiellosta on seurauksena se, kaikki pulit kertyy kapakin eteen öliseen kännissä, käryyttelemän ja aiheutttamaan yleistä häiriötä.
Tsadissa, meitin slummissa meni järjestys asiat lopullisesti pesrssiilleen ton asian takia. Hitto ennen hiljainen nukkumalähiö. Siellä laskujeni mukaan kuus kaljapaaria. Ja kaikkien ovenedustat täynnä känniörkkejä tupakilla. Kesällä niitä tupakkipaikkoja sanotaan siististi terasseiksi, talvella ne vaan on oven edustoje, ei sen jengin seasta kukaan viitsi sinne paariinkaan mennä.
No, ite en käy paareissa juuri koskaan. Tuin tupakkilain takia en muuten ole erityisen innostunut menemään vieraallekkaan töihin. Mun duuni on paljolti ajattelemista. Kun oikein mietityttää, meen pihalle polttelee tupakkia ja käveleen ympyrää ja höpisemään itekseni. Se ei vain nykyään ole mahdollista oikein missään. Ei se tuhkakupin hävittäminen vaikuta tupakointiin. Hitto kattelin taannoin yhtä virastoa, Ukoilla puvut ja eukoilla jakkupuvut ja kävelevät räntäsateessa ympäri kortteleita tupakoimaassa, kun työpaikka on "savuton".
Nojoo,tässä mökillä polttelen pihalla, oma asiani. kaupunki rivarissa on sovittu naapurien kanssa, että saa polttaa omalla pihallaan. Mutta ei poltella leikkipaikoilla jne. Ja jokaisella omat tuhkakupit. Siis omalla pihallaan.
Asiassa yks puoli, mistä ei juuri puhuta. Tupakki toki terveyshaitta. Mutta se ei kasva suomessa ja sitä tuodaan tänne jostain jenkkilästä. Liityttiin taannoin eu:iin, o alkoi tulemaan tupakkikieltoja lakeihin.
=DW=- rauhh
"...tuodaan tänne jostain jenkkilästä. Liityttiin taannoin eu:iin, o alkoi tulemaan tupakkikieltoja lakeihin."
Jenkkilässä on ollut monia tupakkikieltoja jo parikymmentä vuotta.
Esim. Kaliforniassa kiellettiin käryttely ravintoloissa sekä työpaikoilla 1995.
70-80 luvun vaihteessa tupakkamainoksiin tuli pakollinen varoitusteksti.
Nykyisin koko USA:n alueella on kielletty tupruttelu autossa mikäli kyydissä
on alle 18 vuotias henkilö.
Näitähän riittäisi, Suomessa on vielä aika lepsu tupakkalaki verrattuna
tuohon vapauden perikuvaan;) - ...
rauhh kirjoitti:
"...tuodaan tänne jostain jenkkilästä. Liityttiin taannoin eu:iin, o alkoi tulemaan tupakkikieltoja lakeihin."
Jenkkilässä on ollut monia tupakkikieltoja jo parikymmentä vuotta.
Esim. Kaliforniassa kiellettiin käryttely ravintoloissa sekä työpaikoilla 1995.
70-80 luvun vaihteessa tupakkamainoksiin tuli pakollinen varoitusteksti.
Nykyisin koko USA:n alueella on kielletty tupruttelu autossa mikäli kyydissä
on alle 18 vuotias henkilö.
Näitähän riittäisi, Suomessa on vielä aika lepsu tupakkalaki verrattuna
tuohon vapauden perikuvaan;)Jep.
Jenkit on lakien luvattu maa. Ja jokaisessa osavaltiossa erilaiset lait.
Koitin tuossa vaan sanoa, että tässä tupakkiasiassa pääpointtina mun mielestä talouspolitiikka. Tupakkia ne voi kieltää tulemasta maahan. Aikanaan sitten tulee kaiketi ongelmaksi kahvi. Suomalaiset kittaa älyttömästi kahvia, mutta kahvikaan ei kasva suomessa.
Mitä meiltä muuten viedään jenkkeihin. Nokian Lumina-puhelimiako muka, vaiko mämmiäkö?
=DW=
- .............
-70 luvulla kävin lääkärissä ja vastaanotolla mieslääkäri poltti samalla piippua, kun kerroin oireistani eli ajat on muuttuneet jo...
En ole polttanut koskaan.
Mutta mua ei kyllä haittaa muiden polttaminen. Tupakoivat ihmiset on mun lähipiirissä erittäin ajattelevaa porukkaa.
Vaikka yksin polttais omassa autossaan niin silloin kun olen kyydissä ei polta.
Mun kotona kukaan ei polta, siitä ei tarvi edes huomauttaa koskaan, menevät ulos.
En ymmärrä mihin heidät pitäisi laittaa.
Olkoovat ihan rauhassa siellä missä minäkin.En ikinä oppinu polttaan.
Toisten polttaminen on ihan heidän oma asiansa, tähän kevääseen asti.
Alakertaan muutti yksi "korsteeni", sitte naisystävän löysi; samalla tapaa sauhuaa.
Jos oisin enemmän kotosalla, varmaan häiritsis enemmän, partsi just rempattu, raikkaasta ilmasta siellä ois kiva nauttia. Myös makkari samalla puolen.. että tuuleta siinä sitte. Toisaalta ymmärrän, että kotonaan pitää saada olla rennosti omissa oloissaan..kaikkien!!
Alakerran väki voisi kyllä polttaa myös luhtitalossa toisella puolen, maantasalla, mutta ohi kulkee väkeä.. ilmeisesti mukavampaa omassa rauhassaan.Voisi katsoa mallia historiasta. Kun tupakka Eurooppaan tuli, sen polttajille rakennettiin omia tupakkasalonkeja. Ja se poltettiin piipuissa tai sikareina, nuo paperitötteröt tulivat vasta kun käyttäjät addiktoituivat ja tapa levisi rahvaaseen, sitä myötä kaduille...
- Ongelma on tämä
Olen itse tupakka-allergikko. Pahimmillaan altistuminen tupakanhajulle voi olla hengenvaarallista, mutta vähintään se aiheuttaa vaikeita allergiaoireita, kirvelyä, polttelua ja vuotavia suupieliä. Ongelman ydin kirkastui minulle viime kesänä, kun vierailin Irlannissa. Dublinissa ei näkynyt käytännössä lainkaan tupakoivia ihmisiä kadulla ja jos joku tupakoi, niin se tapahtui kaukana muista ihmisistä. Ei tullut kuuloonkaan, että joku tulisi esimerkiksi pysäkkikatoksen alle tai edes viereen tupakoimaan. Aina valitetaan siitä, ett Suomi on täynnä sääntöjä ja niiden rakastajia. Tilann kun vain on se, ettei suomalainen osaa tai halua kunnioittaa toista ihmistä ja tästä syntyvät kaikki ongelmat. Alkoholi aiheuttaa paljon vähemmän välittömiä ongelmia kaupunkikeskustoissa kuin tupakka ja silti se on käytännössä kielletty julkisilla paikoilla Samaa käytäntö tulee soveltaa myös tupakkaan. Tästä hyvänä esimerkkinä Japani, jossa on tupakointialueita ja muualla tpakointi on kiellettyä.
Ne polttaa, jotka polttaa, turhaa niitä kieltoja on väsätä.
Tytöistä kannattaa aloittaa, ettei ne polta, ja että pitävät tupakoivia poikia lapsellisina (niin kuin ovatkin). Pojat ei sen jälkeen tupakoi.
Nyt kossit kulkee tupakka rennonnäköisesti kädessä, ja ovat olevinaan niin miestä.
Minä en polta, mutta minun puolesta tuhotkoon jokainen elämänsä ja rahansa, miten parhaitten taitaa.
Minusta kannattaa kokeilla, että rekasta lapioitas kessua jokaisen sitä haluavan reppuun, niin paljon, kun jaksaa kantaa.
Siinä vois tupakanpoltto vähentyä enemmän, kun näillä jatkuvilla kielloilla.- Tuhkiksen takana.
Kyllähän huomaavainen tupakoitsija olla voi.
Vaan onko huomaamattomia tupakoitsijoita?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794634
- 503852
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512591Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442051- 1401799
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161735Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271607Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131521- 161394
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121339