Koneella ajettu 160 000 km. Kun panee kylmänä käyntiin niin alkaa savuttaa harmaata savua. Ja kun lähtee muutaman minuutin päästä liikkeelle niin tuprauttaa komeat harmaat savu "pilvet" ja sitten savutus loppuu. Suutinkärjet, ilmamassamittari vai joku muu vika ? Ei vikailmoituksia.
Harmaa savu
12
13222
Vastaukset
- Joku vaan...
Mietin vain, että eikö polttoaine koostu suurilta osin vedystä ja hiilestä... Hiili palaa hiilidioksidiksi, tai pahimmillaan häkäkaasuksi... Mutta vety palaa vedeksi.
Itse käytin kerran traktoria sisätiloissa voimakoneena, ja rakentelin pakokaasujen poistoa varten pitkän putken... Ihmettelin jonkin aikaa, että miksi kone savuttaa hirveästi... Mutta hetken aikaa asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, että pakokaasut jäähtyvät siinä putkessa, ja siksi vesihöyry "tiivistyy" näkyväksi...- m.a2
elikkä tarkoitatko jos pakoputkessa vuotoja niin silloin savutus lisääntyisi??
- kyllä
m.a2 kirjoitti:
elikkä tarkoitatko jos pakoputkessa vuotoja niin silloin savutus lisääntyisi??
kyllä, omakohtaista kokemusta on viimeviikolta kun putki katkesi edestä
- Kasper
kone täristäen silloin kylmänä? Jos epätasainen käynti kylmänä, niin joku hehku palanut. Kokeile savuttaako käynnistyksessä, jos pidät roikassa tunnin, ei pitäisi, jos kyseessä hehkut. Jos silloinkin savuttaa, jotain muuta, kuluttaako öljyä?
- 2.5 TDI
Kone käy ihan ok. Ei syö öljyä eikä vettä. Hehkut vaihdettu. Lohkolämmitintä käytettäessä ei savuta.
- Kasper
2.5 TDI kirjoitti:
Kone käy ihan ok. Ei syö öljyä eikä vettä. Hehkut vaihdettu. Lohkolämmitintä käytettäessä ei savuta.
ilmiö on vain ominaisuus, ei muuta.
- olla
kuitenkin, että suuttimen kärjet jälkitiputtaa, eli kusee? Palaa epätäydellissesti ja siitä harmaa savu. Haiseeko polttoaine pakoputken päässä?
- 2.5 TDI
Savu on todella kitkerän hajuista.
- vaan
2.5 TDI kirjoitti:
Savu on todella kitkerän hajuista.
pääse jäähdytysnestettä sylinteriin? Kansipahvi vuoto, tai kansi halki.
- 330d ja hajis
palanut. vaihda ja plaanaa kansi. Tee samalla nokkahihnan kiristimien vaihto ja vesipumppu myös.
- Jamppa
aiheuta toiselle ihottumaa. Ei pahvissa oo vikaa jos öljyt ja nesteet on ok. Mahdoton tota vikaa on luotettavasti ainakaan tällä mun Amd 400:lla ratkaista mut epäilen hehkujen ohjausta tai ruiskun ohjausta jos se kerran haisee sille ettei kaikki tavara pala sylintereissä.
Eikä muuten ole mikään ominaisuus toi kylmäsavutus. Vesihöyryä tulee toki mut savua vaan kun mennään lusikka pohjassa.
- Seatisti
Onko pumpun ajoitus tarkistettu??? Saattaa aiheuttaa reilusti kylmänä savutusta, mutta kämpösenä tasaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031