Sukupuolten välissä

samassa paketissa

Tiedän, että täälläkin on trans-palsta, mutta taidan olla liian vanha sinne. Siellä nuoret keskustelevat termeistä sun muusta ja pottuilevat toisilleen. Olen elänyt elämääni miehen kehossa naisen psyykellä, mutta ei ole kuitenkaan ollut tarvetta korjausleikkauksiin. Mua kiinnostaisi tietää, mitä ikäiseni "tavalliset" ihmiset ajattelee meistä.

23

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KYSSÄRIÄ

Samaa kuin kaikista muistakin vastaavista, eli poikkeavia ootte ja se siitä sitten. Ärsyttää jatkuva homojauhantakin. Pitääkö jokaikisestä poikkeavuudesta tehdä NUMERO?
      Eikö poikkeavat ihmiset voi olla IHAN HILJAA ITSEKSEEN sitä mitä ovat ilman että marssitaan toitottamassa sitä turuilla ja toreilla? Siis kysynkin että MIKSI MÖLYTÄ POIKKEAVUUDESTAAN?

• ...

Kuule Osrami.

Sä et nyt ymmärtänyt aloitusta ollenkaan. Pakkoko sitä TYHMYYTTÄÄN on huutaa jatkuvasti nettipalstoilla?

=DW=

• ...

No pakko kai kommentoida.

Mulla yks koulukaver, tyttö, jolla nyt oli miehen sukupuoli. Mukava tyyppi, mutta asiasta oli paljon ongelmia hänelle aikanaa. Eivät suostunee julkisella leikkaamaan, eikä sillä ollut rahaa mennä ulkomaille. Eikä ne hormoonihoidotkaan irronneet terkkarista.

Jossain vaiheessa se oli tekemässä itsemurhaa. Ja jossain toisessa vaiheessa se meinasi silpoa itsensä. Sitä kun itsensäsilponut on pakko suomessa hoitaa sairaalassakin.

Aika paljon aikaa kun tyypin viimmeksi näin. Ihan nätti tyttö :D

Asia on laaja kaikkinensa. Oletettavasti palstan hellarit ja lestaatit kertoo kaiken tärkeän infon hyvin mielellään omissa kommenteissaan.

=DW=

• äly.älä.jätä

Minusta ihminen on pelokas, jos ei ymmärrä ihmisyyden erilaisuutta.
      Jos kaikki olisivat minun kaltaisiani, olisipa maailma yksitoikkoinen.

Mikä on "tavallinen ihminen"? Meillä kaikilla on epätavallisuutemme.
      Minen ajattele mitään kestään, olkoon kukin vain oma itsensä. Lain antamissa rajoissa.

Voi hirrrviä, jos joku ei ko mää.

Erilaisuuden pelkokin on poikkeavuutta.

• KYSSÄRIÄ

Siis se että pelkää olevansa erilainen on jo poikkeavuutta. Maailma on neuroottisia täynnä:(

• äly.älä.jätä
        KYSSÄRIÄ kirjoitti:

Siis se että pelkää olevansa erilainen on jo poikkeavuutta. Maailma on neuroottisia täynnä:(

Neurootikot ovat ihmisiä.
        Mitä haet, ulkohuussiako?

• meeriamanda

Totta haastat. Olkoon jokainen omanlaisensa ja saakoon apua sellaiseksi miksi tuntee itsensä. Ikävää et niin moni suhtautuu vieläkin noin nuivasti erilaisuuteen!

Miksi tämä vanhoillissus ei lopu, ihmisiä he siinä ovat kuin mekin, heterot.

• samassa paketissa
        KYSSÄRIÄ kirjoitti:

Kyllä tää tässä on mennyt. Voin olla suhteellisen tyytyväinen elämääni. Ylä- ja alamäkiä niin kuin kaikilla. Joku sanoi joskus, että paras kommentti on kun kukaan ei sano mitään.

• Sormeilija.

Seksuaalisuus on yllättävän kova juttu.
      Turhan moni sitä jopa pelkää.

• Sormettajien marssi

Älä pelkää! Senkus sormetat ittees aamusta iltaan ja yötä päivää. SIllähän tämä yhteiskunta kohenee kun kaikki vaan itteensä sormettaa ja miettii koko ajan ja tauotta onko homo, hetero vai lesbo...

• Tase pappa

Transvestiittejä on pitkälti inhottu, kuten muitakin sukupuolivähemmistöjä, koska näistä ei ole tiedetty todellisuudessa mitään.
      Vain juttuja, vitsejä ja arvailuja sekä hyssytystä.

Tunnen pari sellaista kaveria. Aivan upeita Miehiä. Hyvissä ammateissa. Toinen korkeasti koulutettu, johtavassa julkisessa asemassa.
      Toinen on avioliitossa, josta kaksi lasta.
      Vaimo on fiksu ja hyväksyy miehensä erityistarpeen, rajoittamatta sitä kotioloissa, tai lähituttujen piirissä.
      Katson olevani ylpeä, kun minuun luotetaan niin paljon että saan kuulua näiden kaveripiiriin.

Tietätämättömyys asioista luo sitä pelkoa erilaisuudesta.
      Yhä vielä transvestiitti usein luokitellaan joksikin kummajaiseksi joka hakee poikkeavaa seksiä ja on vaarallinen.
      Kaikenlainen poikkeavuus normeista luo vastustusta.
      Myöskin poikkeavien liiallinen esiintuominen, provosointimielessä luo vastustusta.

• Noooo, aikanaan samassa huoneessa työtä tein kaltaisesi kanssa vuosia ja siinä tuosta asiastakin pitkään keskusteltiin. Hän kävi läpi kaikki leikkaukset ja protokollat ja on ollut kai jo pari vuosikymmentä virallisesti nainen.

Oma ajatteluni on edelleen hyvin biologinen eli ihmiset ihmisinä ja sukupuolta tarvitaan vain lisääntymiseen. Joten se miltä ihminen näyttää on miulle aika yhdentekevää jo näihin aikoihin kun sillä lisääntymisellä ei ole enää tarvetta. Tulkoon kukin onnelliseksi sen näköisenä kuin haluaa.

• samassa paketissa

Kiitos kaikille mukaville vastaajille ! Ihan vaan kommentti - seksuaalisuus ja sukupuolisuus on tavallaan kaks eri asiaa. Mäkin olen hetero kroppani suhteen, mutta olenko sitten lesbo, kun yläpää on naisen, enkä välitä miehistä. Olin pitkään parisuhteessa naisen kanssa ja sitten erottiin aivan muista syistä. Ollaan edelleen sydänystäviä.

• samassa paketissa kirjoitti:

Kiitos kaikille mukaville vastaajille ! Ihan vaan kommentti - seksuaalisuus ja sukupuolisuus on tavallaan kaks eri asiaa. Mäkin olen hetero kroppani suhteen, mutta olenko sitten lesbo, kun yläpää on naisen, enkä välitä miehistä. Olin pitkään parisuhteessa naisen kanssa ja sitten erottiin aivan muista syistä. Ollaan edelleen sydänystäviä.

Juu, tuo tuttukin oli alkujaan aviossa naisen kanssa ja kaksi lastakin heillä. Tämän muutoksen aikana sitten muutti erilleen eikä kai seksuaalinen suuntautuminen miksikään muuttunut, jos toki hän oli aika aseksuaalinen tyyppi muuten kuin tämän psyykensä kanssa pähkäillessään. Muistaakseni välit entiseen perheeseen säilyivät edelleen hyvinä ja tuo muutto taisi olla vain lasten suojelemiseksi kaverien tyhmiltä kommenteilta.

• erfcbb

Myönnän etten ymmärrä mitä tarkoitat naisen psyykellä. Eroaako se jotenkin miehen psyykestä? Kun tähän ikään on ehtinyt tavata paljon niin miehiä kuin naisiakin, niin en osaa todellakaan sanoa mikä ero eri sukupuolten psyykellä olisi. Ihmiset ovat erilaisia jokainen.

Transvestismi on tietenkin eri asia kuin transsukupuolisuus. Tunnen erään transvestiitin, siis miehen, joka elää naisen kanssa. Tällaisena tavallisena farkkuihin ja t-paitaan/collegeen pukeutuvana naisena en oikein ymmärtänyt hänen puhettaan naiseksi pukeutumisesta. Hänelle se tarkoitti pakkelia naamaan ja kaikenlaista ns. naisellista vaatetta.

Mitäkö minä ajattelen sinusta ja muista kaltaisistasi. No, ihmisiä ihan siinä kuin muutkin. Ei kannata ottaa murheita muiden mielipiteistä. Sinä olet sinä ja muut ovat sellaisia kuin ovat. Jokainen on omanlaisensa.

• samassa paketissa

Kiitos hyvästä kommentista ! On vaikeaa selittää eroja naisen ja miehen ajattelutavan välillä, mutta ehkä se ilmenee parhaiten mieltymyksenä pehmeisiin arvoihin. Miespuolinen transvestiitti on lähempänä miestä kuin transsukupuolinen, joka usein menee korjaushoitoihin saadakseen kehonsa vastaamaan mieltään. Itse olen sen ikäinen, että en aikanani hakeutunut mihinkään hoitoihin ja nyt en enää pääsisikään. Eli näillä mennään loppuun asti. En voi valittaa !

• erfcbb
        samassa paketissa kirjoitti:

Kiitos hyvästä kommentista ! On vaikeaa selittää eroja naisen ja miehen ajattelutavan välillä, mutta ehkä se ilmenee parhaiten mieltymyksenä pehmeisiin arvoihin. Miespuolinen transvestiitti on lähempänä miestä kuin transsukupuolinen, joka usein menee korjaushoitoihin saadakseen kehonsa vastaamaan mieltään. Itse olen sen ikäinen, että en aikanani hakeutunut mihinkään hoitoihin ja nyt en enää pääsisikään. Eli näillä mennään loppuun asti. En voi valittaa !

Miespuolinen transvestiitti on mies, ei "lähempänä" miestä. Kyllä tämä tuntemani transvestiitti on heteromies. He aikoinaan tapasivat tämän nykyisen naiskumppanin kanssa juuri sillä tavalla, että hän oli jo deittipalstalla (vai mikä se sitten olikaan) kertonut millainen on. Sitten hän kerran ilmoitti parin treffin jälkeen, että tulee seuraavaan tapaamiseen mieheksi pukeutuneena, eli sellaisena kuin hän työssä pukeutuu. Sanoi että häntä jännitti valtavasti miten toinen hänen "miehiseen" habitukseensa suhtautuu. Ilmeisen hyvin, koska ovat edelleen yhdessä.

Minä edelleenkin vastustan ajatusta, että naisen ja miehen psyyke olisi erilainen. Ei sukupuoli määritä sitä millaisia arvoja ihmisellä on. Tunnen monia pehmeitä arvoja kannattavia miehiä ja kovat kyynärpäät omaavia naisia.

• 60 omituisuudet vain lisääntyvät.
      Harva muistaa enää mikä haaroissa luisti.
      Joten vahinkoja saattaa sattua meillekin.

Vain vaatekaappi enää kertoo miten maailma pitää nähdä oikein.
      Lapsenlapset sanovat myös mummi tai pappa.
      Tai ainakin naapurin kakarat.

Mutta 60 ei enää välitä, kaikki on jo koettu, ja mikä parasta, jos hyvin muistaa, voi vieläkin kokaista sairasta.
      H.

• pilkkaatko meitä

Kokaista sairasta? Harva yli 60 v täysin terve on.

• pilkkaatko meitä kirjoitti:

Kokaista sairasta? Harva yli 60 v täysin terve on.

"pilkkaatko meitä"

Kyllä minä pilkkaan.
        Elämä on luonnut elukoille tavan olla ja elää, tavan joka on se normaali ja yleisin.
        Ja sillä tavalla on elämän tarkoitus jatkaa elämää.
        Eläimet eivät ymmärrä, ihmisen pitäisi ymmärtää, koska hän on saanut kyvyn tajuta.
        H.

• Olenpahan siittä onnellisessa asemassa että mun tuttavapiiriini kuuluu niin paljon kaikenlaisia ihmisiä, joten olen saanut vaihtaa ajatuksia paljon.
      Mitähän mie sitten ajattelen :)
      Ihan hyviä tyyppejä, ainakin nää mun tuntemat teikäläiset :)

• samassa paketissa

Hormonituotanto (estrogeeni ja testosteroni) ja siinä ilmenevät liikatuotanto tai vaje määräävät sukupuolta, samoin kuin aivokurkiaisen ja hypotalamuksen kehitys sikiöasteella. Näistä syistä sukupuoli saattaa olla ristiriidassa fyysisen kehon kanssa. Suomessakin syntyy vuosittain useita lapsia, joiden sukupuolta ei pystytä määrittämään. He ovat ns. intersukupuolisia. Tämä koskee siis vain kehoa.

• ja rusetti päälle

Tätä sama on joku muukin palstalla aikoinaan kysynyt (mitään uutta ei ole auringon alla). Kun kysyjä sitten sai mielipiteitä, eivät kaikki häntä miellyttäneet, ts. silitykset vastakarvaan. Hän suuttui ja haukkui kaikki nimityksillä, joita en viitsi toistaa. Toivottavasti kestät kaikki mielipiteet paremmin kuin entinen mies.

Vastaan nyt, kuten silloinkin,että en ymmärrä, miten voi olla nainen miehen kehossa. Ei tarvitse selittää, en tajuaisi sitä kuitenkaan. Eikä minun tarvitse ymmärtää, riittää,että ymmärrät itse tilanteesi, mikä se sitten onkaan. Hyväksyn siis tavallaan sinut, ole mitä olet, mutta en lähtisi minnekään naiseksi pukeutuneen miehen kanssa ja tuttavana hakkiutuisin sinusta eroon, koska meillä ei olisi oikein yhteistä ymmärrettävää.

Tilanne on siis sanalla sanoen outo. Onneksi naisissa on myös niitä, jotka suvaitsevat enemmän. Ovathan monet kaltaisesi jopa heteroaviossa ja lapsiakin on hankittu. Siitä vaan, kenelle tuo sopii, minulle ei. Henkilönä saatat olla mitä miellyttävin sukupuolisesta suuntautuneisuudestasi huolimatta. Tuntemiamme käsittelemme kuitenkin kokonaisuuksina ja jos tiedän, että oletkin mielestäsi nainen, se olisi koko ajan läsnä eli asia, jota en tajua, joten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      33
      2282
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2086
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      1964
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      113
      1471
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1405
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe