Mitä teet nyt?

meeriamanda

Itse itkeskelen iltani edetessä menetystäni.........

77

179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iltatiskari

Suppea on aloituksesi sanoma, onko JOKU kuollut?

Avaa hieman enempi aloitustasi.

itse tässä odottelen astianpesukoneen ohjelman valmistumista että saan hanan kiinni ja pääsen nukkumaan

• meeriamanda

Eihän sitä uskalla palstalle sanooa et itkeskelen 14 v neito kattisen kuolemaa.
        On niin ollut kaikenlaista ettei omaan suruun ole ollut aikaa, vihdoinkin saan tyhjätä itseni.

• meeriamanda kirjoitti:

On niin ollut kaikenlaista ettei omaan suruun ole ollut aikaa, vihdoinkin saan tyhjätä itseni.

Voi jos elämä olisi niin armollista, että antaisi kyyneleet virrata kapisen kollin kuolemaa, mutta ei, paljon itkuni inhimillisenpää.

• meeriamanda
        korpikirjailija kirjoitti:

Voi jos elämä olisi niin armollista, että antaisi kyyneleet virrata kapisen kollin kuolemaa, mutta ei, paljon itkuni inhimillisenpää.

Hyi sinua, ja nyt olet jatkossakin hyi. Tiedäsköhän mitä maksaa ellulääkärissä käynti, sulla mamma ei olisi ollut sellaisia seteleitä mitä neito kattiseen laitoin liki 3 vuodessa!
        Halusin sen elävän vaavinani, teimme kaikkemme...kuolema korjasi.

Sä saakutin älykkö alat vähätteleen toisen surua kun sinun on parempi. Ei hyvää päivää!!!!

Toivon et kierrämme toisiamme palstalla kaukaa.

• virva-tuulia***
        meeriamanda kirjoitti:

Lemmikkini kuolema itketti joskus minuakin. 14 v:ssa siitä on tullut jokapäiväinen kaveri jota hoivatessa aika kuluu.

Tuntuu kuin yksi perheen jäsen puuttuisi. Jos uudenkin ottaisi toista juuri samanlaista ei saa tilalle.

• meeriamanda kirjoitti:

Hyi sinua, ja nyt olet jatkossakin hyi. Tiedäsköhän mitä maksaa ellulääkärissä käynti, sulla mamma ei olisi ollut sellaisia seteleitä mitä neito kattiseen laitoin liki 3 vuodessa!

Sä saakutin älykkö alat vähätteleen toisen surua kun sinun on parempi. Ei hyvää päivää!!!!

Minun suruani ei voi laskea rahassa eikä lääkäripalkkioissa. Minun suruni on inhimillistä kuten kirjoitin, ei siis eläimellistä.

Kierrä sinä minut takavasemmalta minä kierrän sinut etuoikealta ; )))

• meeriamanda
        virva-tuulia*** kirjoitti:

Lemmikkini kuolema itketti joskus minuakin. 14 v:ssa siitä on tullut jokapäiväinen kaveri jota hoivatessa aika kuluu.

Tuntuu kuin yksi perheen jäsen puuttuisi. Jos uudenkin ottaisi toista juuri samanlaista ei saa tilalle.

Sillai juuri, on vain yksi ja nyt tuhkauurnassa kukkapenkissämme. Ei ikinä enää, yämä luopuminen oli syvältä ja toi liiaksikin muistoja jo eletystä.

• Sovitus.
        virva-tuulia*** kirjoitti:

Eipä tuo ole suomalaiselle kovin tärkeätä
        mitä itkee. Pääasia että saa itkeä.
        Tulee jotenkin raikkaampi mieli.

• k/k

Olen sanonut hunksillekkin että miks käyttää lahjojaan toisten loukkaamiseen ja samat sulle.
        Jokanen suree tavallaan ja jokasen kyynel on yhtä karvas kun se silmän täyttää.
        Jos ihan pakko oli sanoa jotain niin olisit jättänyt sen kapisen kollin eres sanomatta.Sen mukana kirjotus meni henkilökohtaseksi piruiluksi.

• kolli on poika

korppis lorppis, neitokissa ei ole kolli ;)

• huh huh
        meeriamanda kirjoitti:

Taas sama meno, kiellät kohta kaikkia kirjoittajia vierailemasta palstalla.
        Elämä on pienessä jos kissan kuolema laittaa räyhäämään palstoilla

• Pirre*

Minun suruani ei voi laskea rahassa eikä lääkäripalkkioissa. Minun suruni on inhimillistä kuten kirjoitin, ei siis eläimellistä.

Kierrä sinä minut takavasemmalta minä kierrän sinut etuoikealta ; )))

Eikös surijan suru ole aina inhimillistä, utta tietysti eläinkin suree, esim. vanha koira isäntänsä kuolemaa...ei kai lemmikkiää sureva ole epäinhimillinen..

• meeriamanda kirjoitti:

Sillai juuri, on vain yksi ja nyt tuhkauurnassa kukkapenkissämme. Ei ikinä enää, yämä luopuminen oli syvältä ja toi liiaksikin muistoja jo eletystä.

Mulla on kissa kateissa.

14-vuotias sekin, mut poika. Eilen tuli tasan kaks kk kun se häippäs.

Lähtiessään oli kuiteskin terve kuin pukki, en oo heittäny toivooni etteikö se vielä ilmaantuis.

• minttupuu kirjoitti:

Mulla on kissa kateissa.

14-vuotias sekin, mut poika. Eilen tuli tasan kaks kk kun se häippäs.

Lähtiessään oli kuiteskin terve kuin pukki, en oo heittäny toivooni etteikö se vielä ilmaantuis.

Oletko kysellyt eläinsuojelusta, jos joku on löytänyt.

• maarina1 kirjoitti:

Oletko kysellyt eläinsuojelusta, jos joku on löytänyt.

Kyllä joo.
        Siitä on monella fb-palstalla ilmotuksia, Boondocksissa tieto, on etitty ite ja kimpassa.

Mä teen yhteistyötä pikallisen eläinsuojeluvalvojan kans, mut eka kertaa saa ettiä omaa eläintä. :S

• maarina1 ejk
        minttupuu kirjoitti:

Kyllä joo.
        Siitä on monella fb-palstalla ilmotuksia, Boondocksissa tieto, on etitty ite ja kimpassa.

Mä teen yhteistyötä pikallisen eläinsuojeluvalvojan kans, mut eka kertaa saa ettiä omaa eläintä. :S

Voi olla et on jäänyt jonnekkin suljetun oven taakse.
        Mut kauan on jo kyllä sit katoomisesta. Toivottavasti löytyy.

• meeriamanda kirjoitti:

Minä ymmärrän surusi. Kaapo-kattimme kuoli syöpään parhaassa iässään. Tehtiin myös kaikki mitä tehtävissä on, mikään ei auttanut.
        Aikaa on 8kk, silti on päivittäin mielessä.Istutin särkyneen sydämen taimen ystäväni haudalle, kukka lähti hyvin kasvamaan. Kaapo haudattiin lempipaikkaansa mökille.
        Kaapo oli viisas kissa, mukava uskollinen kaverini.

• virva-tuulia***

Laitoin käsityön odottamaan huomista.

Katselen sp ja vilkaisen keskustelua. Ajattelin kohta mennä nukkumaan.

• Petze lähti äsken kotiinsa, istuin laiskanlinnaani, avasin läppärin ja aloin naputtelemaan.

Itkin iltapäivällä, onneksi sain itkeä ja ulista ilman, että kukaan kuulisi onnetonta vollotustani, auttoi nyt jaksan taas eteenpäin.

Iloisen viikonlopun jälkeen sain shokkiuutisen, mutta aijon selvitä siitä ehjänä.

• demeter

Miten ikävää, korppis - mikä sitten surusi onkin. Ja onnittelut jälkikäteen. Muistin kyllä merkkipäiväsi, mutta olin nettiyhteyden ulottumattomissa. Juhlasi oli kuitenkin antoisa, ymmärsin. Ehkä se antoi voimia kohdata se, minkä tuleman piti.
        Voimia ja luottamusta.

• Rimmir tänään

Siivoilen pois vanhoja kuitteja ja papereita, kuuntelen radiota ja olen myös selannut vanhoja valokuvia suvustani ja kotiseudustani . Kopioinut niitä kopiointikoneella, yritän saada aikaiseksi pienen tarinan lapsenlapsille heidän juuristaan tällaisena vesisade myrskyiltana. Ulkona on säkkipimeää.
      Toinen lomaviikko alkoi vesisateisena.

• Pirre*

En tällä kertaa itke, vaikka ajoittain se vain tulee, vieläki..äiti oli niin sairas että pitäisi oikeastaan ja kaiken jären mukkaan olla iloinen hänen poismenonsa johdosta, - mutta ei se niin mene....tunne vie vielä monesti järestä voiton..

Ja itke vain, kissakin on itkun arvoinen, eikä vain tyhmä eläin...myötätuntoisia ajatuksia täältä Sinulle.

• anonyymilukija.

Niin, kissapoloisen kuoleman eteen voi surra ja itkeä. Normaalia... Purkautumistie taisi olla nettiyhteys, jolle voi kirjoittaa iloja ja suruja.
        Jaksamista!

• demeter

Osanottoni sinulle Pirre*. Ei äidistä ole koskaan valmis luopumaan, hänenkään paikalle ei ole ketään, mutta Eeva Kilvellä on siitä minusta osuva runo kokoelmassa Kiitos eilisestä. Ajatus meni jotenkin sillä tavoin, että kun äiti kuolee alkaa etsiä äitiä muista ja sillä tavalla yrittää korvata menetystään.
        Pitkään sait kuitenkin äidin pitää - jos se nyt jokin lohdutus on...
        Voimia sinulle.

• Pirre*
        demeter kirjoitti:

Osanottoni sinulle Pirre*. Ei äidistä ole koskaan valmis luopumaan, hänenkään paikalle ei ole ketään, mutta Eeva Kilvellä on siitä minusta osuva runo kokoelmassa Kiitos eilisestä. Ajatus meni jotenkin sillä tavoin, että kun äiti kuolee alkaa etsiä äitiä muista ja sillä tavalla yrittää korvata menetystään.
        Pitkään sait kuitenkin äidin pitää - jos se nyt jokin lohdutus on...
        Voimia sinulle.

Kiitos demeter.

• ::::::

• Pirre*

• L*

Sinä tiedät, ja minä tiedän, ihminen, joka suree lemmikkiään, tuntee tuskaa myös ihmisestä.
      Paukapäät, empatian puutteesta kärsivät, ei heillä ole tunteita ketään muitakaan, edes ihmisiä kohtaan.

Koskaan en aio ottaa uutta, ikä jo sen estää.

Sinulla on sama, kuin meillä, kun hauta oli alennut pakkauksen kerran.
      Sinne voikukkaseppeleen laskin.

• ...

Mnaah.

Mä olen joutunut tappamaan kai enenpi kissoja, kuin olet ikinä nähnytkään. Mulla on hyvät ja varmat konstit kissan tappamiseen. Kaksi tiiliskiveä.

Nykyisin kissan tappaninen ominkonstein tehty lähes mahdottomaksi. Pitäisi olla aseenkantolupa, haulikko ja paikka, missä saa ampua. Käytännössä ainoa keino muuten päästä eroon kissasta on kiikuttaa se elukkalekurille piikitettäväksi. Edellinen katti piti piikittää, kun ei ole edes aseenkantolupaa itellä, eikä tsadissa oikein edes voisi alkaa ammuskeleen keskellä lähiötä.

Sivumennen. Sama asia teurastamisen kanssa. Aikanaan täällä pöndellä syötiin paljon lihaa. Teurastettiin jotain kanoja tai lehmiä ruuaksi. Joopajoo. Nykyään kokolailla mahdotonta kasvattaa kotitarpeikseen lampaanräähkää. Sitä kun ei ite oikin millään konstilla saa tappaa ite kotona. Ja jos nyt jostqin direktiivistä saiskin luvan ampua elukka, se melkein mahdotonta, koska mietin just, lähimmälle ampumaradalle kymmeniä kilometrejä eikä ampumaseura todennäköisesti antas lupaa käyttää sitä elukan teurastukseen.

=DW=

• meeriamanda

Oliko ihan pakko? Surkuttelen sinua.

• Rimmir tänään
        meeriamanda kirjoitti:

Oliko ihan pakko? Surkuttelen sinua.

No asiaahan dewari kertoo. Näin se oli maalla, Sielläkin varmasti moni emäntä kiintyi lehmäänsä ja itkeä tirautti pitkät itkut kun Mansikkia vietiin lahtiautoon.

Monen monta vasikan ja sonnin ruhoa olen jopa minäkin pikkulikkana nähny , naisväen vispaamassa verta ja varisparven nokkimassa suolipinoa tunkion takana, mutta elämä oli sellaista.

Ja inhonihailun sekaisella seurannut kun kanalta katkastiin kaula ja kuinka se juosta kuikerti kuitenkin.

Mutta tuo DW on vähän raaan sorttinen ja pikkuisen ilkeäkin noilla tiiliskivijutuillaan.

• piauler.
        Rimmir tänään kirjoitti:

No asiaahan dewari kertoo. Näin se oli maalla, Sielläkin varmasti moni emäntä kiintyi lehmäänsä ja itkeä tirautti pitkät itkut kun Mansikkia vietiin lahtiautoon.

Monen monta vasikan ja sonnin ruhoa olen jopa minäkin pikkulikkana nähny , naisväen vispaamassa verta ja varisparven nokkimassa suolipinoa tunkion takana, mutta elämä oli sellaista.

Ja inhonihailun sekaisella seurannut kun kanalta katkastiin kaula ja kuinka se juosta kuikerti kuitenkin.

Mutta tuo DW on vähän raaan sorttinen ja pikkuisen ilkeäkin noilla tiiliskivijutuillaan.

Olipa tuttua tekstiä-rimmir-,kyllä se just näin oli maalla aikoinaan.Äitini lähti kylille kun lahtari tuli sian tappoon,ja karjakunta haki lemmikiksi tulleita lehmiä teuraaksi.

Itkuhan siinä tuli ja taisipa joskus saunassa olla hirvenlihatkin palvautumassa vaikka meille muksuille sanottiin että lehmä se on,kun ihmeteltiin suolikasaa pellolla.

Eläinten takia on surua siinä missä muittenkin menetysten takia.Itseltäni katosi kissa tielle tietymättömille,koskaan ei löytynyt.Suru oli pohjaton.
        Sen tilalle tuli koira ja kun siitä jouduin luopumaan,päätin,ei koskaan enää!

Suru on niin raastavaa,silloin kun asia on tuore,aika siinäkin asiassa paras lääke.

• RosaLiiin

Itke, itke ja itke vaan. Itkulla on monta tehtävää.

Itse katsoin juuri pelkokertoimen. Nappaan television kiinni heti kun voittaja selviää.
      En halua katsoa niitä typeriä tuuletuksia ja kuunnella sitä huutoa.

Lauantain savukala-aterialta oli jäänyt valkoviinipullon pohjalle puoli lasillista.
      korjailen vielä silityslaudan paikoilleen ja sitten menen sänkyyn ja kuuntelen sateen ropinaa.

• Kyllähän se on kova paikka kun lemmikki kuolee. Kolme koiraa täälläkin kuollut aikojen saatossa ja jokainen sen verran koskettavasti etten enää uutta lemmikkiä taida ottaa.

• meeriamanda

Näin. Kaksi mäyristä ja nyt tää neito... riittää minukllekin. Ketään ei ole poistettu mukavuussyistä vaan vanhuuden tauti on vienyt.

Juuei, ei ikinä enää.

• Tase pappa

Meeriamanda saa itkeä kissansa menetystä. Sitä asiaa on turha pilkata.
      Omia menetyksiään ei kannata projisoida toisen menetystä vasten.
      Sydämessään tuntemansa kaipuun ja surun tuntemuksen tietää vain itse.

Kissastakin saattaa olla muodostunut lyhyen elämänsä varrella ihmiselle sellainen ystävä, jolle voi kertoa asiansa, itkeä itkunsa ja antaa pohjattoman rakkautensa, vaikka se onkin vain eläin. Rakas Ystävä kumminkin.
      Kuinka monelle vanhukselle, huonosti liikkuvalle, sellainen kumppani on jäänyt ainoaksi "juttukaveriksi, kun kaikki muut ovat jo kiireessään unohtaneet .

Kotikatti kehräämässä sylissä, on rauhoittava tekijä ja elämän sulostuttajana ja pahan mielen kuuntelijana parempi kun se ukon köriläs, josko tuo onkaan enää mukana kuvioissa.
      Näyttelykatti on rahantekoväline.

Nykyisin asia on huomattu jo monessa Vanhainkodeissakin.
      Niihin on hankittu osastoille kissa.
      Tyytyväisyys osastoilla on kasvanut ja levottomuus ja ikävän tunne hoidettavissa asukkaissa on vähentynyt.

• Rimmir tänään

Kyllä tämä vanhustenhoito on tosi nurinkurista täälläpäin. Tässä keväällä kirjoitettiin aluelehdessä erittäin positiivisessa mielessä niin koirien ja kissojenkin positiivisesta vaikutuksesta dementiapotilaille hoitolaitoksissa, ja useimmissa paikallisissa nyt onkin käytäntönä että henkilökunta saa ottaa lemmikkinsä työpaikalleen.
        Mutta kun kaikki huonokuntoiset vanhukset eivät ole laitoksissa vaan yksin kotonaan, johon sitten minuutilleen aikarajoitettu palvelu tulee antamaan lääkkeet, henkilökohtaisen hygenian, petaamaan vuoteet ja antamaan aamupalan, lounaan ja iltapalan sekä huolehtii iltalääkkeet ja laittaa vanhuksen nukkumaan jo kl. 19.00.
        Joillakin näillä vanhusraukoilla on sitten kissa kotona seuranaan, tästä nyt sitten on noussut hirvittävä haloo, kun aika ei riitäkkään puhdistamaan kissankin kakkalaatikkoa . Nyt sitten näiltä vanhusraukoilta otettaisiin pois se viimeinenkin seura. Eikö tämä jo ole ihmisoikeuksien vastaista toimintaa.?

• :((
        Rimmir tänään kirjoitti:

Kyllä tämä vanhustenhoito on tosi nurinkurista täälläpäin. Tässä keväällä kirjoitettiin aluelehdessä erittäin positiivisessa mielessä niin koirien ja kissojenkin positiivisesta vaikutuksesta dementiapotilaille hoitolaitoksissa, ja useimmissa paikallisissa nyt onkin käytäntönä että henkilökunta saa ottaa lemmikkinsä työpaikalleen.
        Mutta kun kaikki huonokuntoiset vanhukset eivät ole laitoksissa vaan yksin kotonaan, johon sitten minuutilleen aikarajoitettu palvelu tulee antamaan lääkkeet, henkilökohtaisen hygenian, petaamaan vuoteet ja antamaan aamupalan, lounaan ja iltapalan sekä huolehtii iltalääkkeet ja laittaa vanhuksen nukkumaan jo kl. 19.00.
        Joillakin näillä vanhusraukoilla on sitten kissa kotona seuranaan, tästä nyt sitten on noussut hirvittävä haloo, kun aika ei riitäkkään puhdistamaan kissankin kakkalaatikkoa . Nyt sitten näiltä vanhusraukoilta otettaisiin pois se viimeinenkin seura. Eikö tämä jo ole ihmisoikeuksien vastaista toimintaa.?

Tuo on juuri totisinta totta muussakin "avohoidossa". On sunnuntaipuheitten unenkaunista teoriaa, jota eivät lattiatason työntekijät ehdi toteuttamaan.
        Pantaisiin päättäjät pariksi viikoksi kiitämään takin liepeet heiluen paikasta toiseen.
        Niin sen olen kuullut toimivan.
        Hyvä, ettei samasta ovenavauksesta pidä jo kiirehtiä seuraavaan paikkaan.

Mitä sekin on, että jo alkuillasta varustetaan sänkyyn?

Miksei henkilökuntaa enennetä, aina kotihoito on laitospaikkaa halvempaa.
        Sanotaan, että Suomi on rikkaampi kuin koskaan.
        Miksi sitten ei ole varaa entiseen palveluun, jota kiireettömämmät kotiavustajat aikoinaan antoivat? Halvalla.
        Olen tietoinen palveluseteleistä, mutta kalliimpaa kaikki on silti nykyisin.

Jo on maailma mallillaan, että laitoksessa saa olla kotieläimiä vanhuksia virkistämässä. Mutta että kotona, se ainutkin seuralainen pitäisi hoitajien kiireen takia hävittää.
        Hävetkää päättäjät, en muuta sano!!

• demeter

Otan osaa meeriamanda. Raskaita taisivat ne lopun ajat olla teillä, mutta varmasti et antaisi päivääkään pois. Neitosi tuli tutuksi kertomasi kautta ja kyyneleet tulivat silmiin täälläkin. Halit ja voimia sinulle.

• tiinaex...

kakstoista vuotias on meidän roope rouvakin jo ja sen ajan se on pyöriny tossa jaloissa puskenu ja kehränny kun rukki ja täytyy sanoo että kyllä kipeetä tekis jos se nyt tosta yht äkkiä otettas pois kyllä me aina puhutaan että mitä vaan voi sattua sille kun ikää tulee mutta samalla toivotaan että se eläis ainakin kolmekymmentä vuotta ja täytyy sanoo että kyllä siinä itku tulis jos siitä joutuis luopumaan ymmärrän hyvin aloittajaa.

• Tuli haikea olo kun luin kirjoituksesi. Otan osaa ja toivottelen voimia menetykseesi.
      Meilläki on eläimiä, koira, keltainen labbis kiltti kuin mikä:) sekä ikäneito kissa. Kissa sen verran iäkäs ettei tiedä milloin sen viimeinen päivä koittaa jotakuinkin 16v. Vetreä se on vielä, tervekki on ollut. Aina käy kipeetä kun monivuotisen paljon antavan kaverin menettää.

Kaikella on aikansa ja paikkansa.

Tällä hetkellä otan hiukan löysästi ja pikkuhiljaa aloitan päivän hommia. Iltavuoro kutsuu:)))

Kesäpäivän jatkoa kaikille:))))

• hyikatti

Juon aamukahvia ja ihmettelen tämän ketjun sisältöä. Paljon monella on vielä itkettävää, jos moinen menetys on noin kamalaa.

• kissantassukka

Äläs nyt, elukat on joillekin tärkeitä ja kun ei muuta murhetta ole, niin asiat on hyvin.

• Eläinten vihaajatkin kommentoimassa, eivät edes tiedä miltä tuntuu kun rakas lemmikki kuolee.
      Itse päätin kaksi vuotta sitten kun kissani kuoli, ettei koskaan enää, no, nyt mulla on taas kissa. Ihana karvapallo. Pahojen ihmisten potkima, heitteille jätetty, hellyyttä kaipaava poikakattinen.

• huomion hakemista

Ymmärrän hyvin lemmikin poismenosta johtuvan mielipahan, mutta sitä en ymmärrä että siitä tehdään yöllä arvausleikki nettipalstalle

• ----------------

Sehän on vain sinun oman subjektiivisen ymmärryksesi kokoinen asia.
        Ihmisellä on oikeus tuntea, yöllä ja päivällä.
        Ymmärrä sinä, tai ole ymmärtämättä.

• toiset pitää
        ---------------- kirjoitti:

ja arvausleikin voi tehdä vaikka oma puolisonsa kuolemasta, jos pitää sitä arvausleikkiin sopivana aiheena

• sinä.kaikkivaltias?
        toiset pitää kirjoitti:

ja arvausleikin voi tehdä vaikka oma puolisonsa kuolemasta, jos pitää sitä arvausleikkiin sopivana aiheena

Millä mittarilla mittaat ihmisen surun ja tuskan?

• huomion hakemista
        sinä.kaikkivaltias? kirjoitti:

Millä mittarilla mittaat ihmisen surun ja tuskan?

Kyse ei ole surun ja tuskan määrästä, vaan siitä että suru levitetään nettipalstalle tekemällä siitä joku yön arvausleikki, jos et näin monella kirjoittamisella ymmärrä, niin se on vain itseltäsi pois.

• virtalainen
        ---------------- kirjoitti:

Niin ja jos muutenkin on saanut viimeaikoina tuntea itsensä jotenkin kaltoinkohdelluksi, on tartuttava siihen oljenkorteen, mitä kautta on aina ennenkin saanut kuulla lohduttavia sanoja, että jaksais eteenpäin.
        Niinhän monet käyttävät sairauksistaan puhumista keppihevosenaan saadakseen päänsilityksiä. Kuka mitäkin keinoa on tottunut käyttämään ja sen hyväksi havainnut.

• -------------
        huomion hakemista kirjoitti:

Kyse ei ole surun ja tuskan määrästä, vaan siitä että suru levitetään nettipalstalle tekemällä siitä joku yön arvausleikki, jos et näin monella kirjoittamisella ymmärrä, niin se on vain itseltäsi pois.

Viittomallako täällä pitäisi "puhua"?

Ihmettelen, ettei keskustelupalstalla saa laistesi mielestä keskustella kaikesta, mitä maan ja taivaan välillä on.

Mikä estää?

• ??
        virtalainen kirjoitti:

Niin ja jos muutenkin on saanut viimeaikoina tuntea itsensä jotenkin kaltoinkohdelluksi, on tartuttava siihen oljenkorteen, mitä kautta on aina ennenkin saanut kuulla lohduttavia sanoja, että jaksais eteenpäin.
        Niinhän monet käyttävät sairauksistaan puhumista keppihevosenaan saadakseen päänsilityksiä. Kuka mitäkin keinoa on tottunut käyttämään ja sen hyväksi havainnut.

Onko ihana, olla sairas? Kadehditko?

• demeter

Huomion hakemista ? Arvausleikki ? Onko niin vaikeata hyväksyä sitä, että joku kirjoittaa asioista niinkuin hänelle itselleen luontuu ? Uskoisin, että me kaikki
        olemme surussamme haavoittuvia ja surevan mestarointi on minusta pahimman lajin v'äkivaltaa. "patukalla suoraan sieluun" kuvaa runoilija.

• virtalainen
        ?? kirjoitti:

Onko ihana, olla sairas? Kadehditko?

Kyllä minulla on yksi työkaveri, joka puhuu lähes aina sairauksistaan ja aika rasittavaa on kuunnella samoinkuin nämä kattijutut. Mutta hyvä, kun lohduttajat ovat joukolla liikkeellä.
        Selviytymiskeinojaan kukin käyttäköön, ettei elämä tuntuis niin pa..alta.

• nappi.
        virtalainen kirjoitti:

Kyllä minulla on yksi työkaveri, joka puhuu lähes aina sairauksistaan ja aika rasittavaa on kuunnella samoinkuin nämä kattijutut. Mutta hyvä, kun lohduttajat ovat joukolla liikkeellä.
        Selviytymiskeinojaan kukin käyttäköön, ettei elämä tuntuis niin pa..alta.

En tiedä, kuinka kalliita ovat joillekin hyvät sanat?
        Miksi niitä pitäisi pihdata, kuin valtion kassaa, kun niitä antamalla ei köyhdy, mutta saajalle ne voivat olla kultaakin kalliimpia?

• 19+6

samassa ketjussa kissojen ja äitien kuolemat, ei voi muuta kuin ihmetellä ikäihmisten ajatuksenjuoksua

• ?.........

"Niin paljon kuuluu rakkauteen". Voitko sinäkin halveksia ihmisen tunteita?

• demeter

Ajatuksenjuoksustako tässä on sinusta kysymys (19 6) ? Minusta ketjussa on kysymys surusta ja arvostan todella niitä, jotka täällä rohkevat suruaan jakaa -
        kun tietävät, millaisia kommentteja on pahimmillaan tarjolla.

• RosaLiiin

Kysymys kuului "Mitä teet nyt?

Vastaushan voi silloin olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä.
        En kokenut tätä minään surukeskusteluna.

Iltahetket ovat herkkiä ja silloin useasti kaipaus valtaa mielen.

• luontokorjaa

Joo, täälläkin synnytti kissa pennut joita oli viisi samassa nipussa, tappaahan se piti, epämuodostunut.

• Luin ketjun nyt aamukahvia juodessani uudelleen läpi. Pohdin...

"En halua enää uutta lemmikkiä", mutta....entäpä jos ottaakin uuden "lemmikin" kuten Maarina, silloin suru lie voitettu ja menetys korvattu. Näin ei voi kuitenkaan ihmisen menetyksen kohdalla surua kuitata.

Kaltoin kohdellun huomion hakua kirjoitti nasevasti nimimerkki virtalainen.

Syyttäviä sormia kommentteihini kotikiusatulta ja muilta myötäeläjiltä. No, pitäähän sitä osoittaa myötäelämisen taitoa.

En voi samaistua toisten suruun, tunnen vain omat suruni ja kartan sanoja "otan osaa suruusi". Moni lausuu nuo sanat kuin automaattivastaaja kun tilanne vaatii osanottoa.

Jokainen suree joku kissan ja joku toinen läheisen kuolemaa. Läheistä ei voi korvata uudella läheisellä, kissan voi..

Hyvää päivän jatkoa ja itketään kun itkettää ja nauretaan kun naurattaa.

• demeter

Niin korppis, jollekulle "otan osaa" on pelkkä klisee, toinen voi sisällyttää siihen paljon tunnetta. Vakuuttaako se sivullisen, ei ole tärkeätä. Jos se tavoittaa vastaanottajan, se on täyttänyt tehtävänsä.

• k/k

sanoppa muutakorppis,päätinkerrankin olla mallipalstalainen ja sanoa rehellisen mielipiteeni jostain kirjoituksesta.
        Täälhän on peräänkuulutettu et ei saa olla vieraskoree vaan rumasana on sanottava niinkuin tuntuu.
        En ollut samaa mieltä kaikkien kanssa josta mulle pisteet mutta en silti koe olevani laumasielu vaan ajatus oli minua.
        Mä olen sillai tehty et toisinaan toisenkin suru on kosketava mä kun oon surrut omaisen ja kissan puolesta.
        Vois kai sanoa et jotain tierän minäkin kun olen siellä harmaalla alueella ollut.
        En muuten pirä myötäelämistä millään lailla hävettävänä osaan jopa tuntea myötähäpeääkin ja siit näkee et monipuolisia ollaan me ihmiset.
        Hyvää jatkoa sullekkin ja nyt on ilonen päivä menos.

• Onko niin, että kaikki käsittivät meeriamandan aloituksen väärin.

Aloitushan oli "Mitä teet nyt? Kysymyksenä, mitä kukin silloin iltasella teki, jos oli hereillä. Sekä kertoi, mitä itse tekee..

• demeter

maarina1,
        Minulle tuo meerin suru nousi niin isoksi asiaksi - tämmöinen itkijänainen kun olen - että itse aloitus ja sen sisältämä kysymys jäi varjoon. Omat asiat alkoi tuntua niin pieniltä ja kun vielä viiveellä vastailin niin eksyksiinhän tässä joutui..))
        Ei ole ensimmäinen kerta minulla...

• demeter kirjoitti:

maarina1,
        Minulle tuo meerin suru nousi niin isoksi asiaksi - tämmöinen itkijänainen kun olen - että itse aloitus ja sen sisältämä kysymys jäi varjoon. Omat asiat alkoi tuntua niin pieniltä ja kun vielä viiveellä vastailin niin eksyksiinhän tässä joutui..))
        Ei ole ensimmäinen kerta minulla...

Kyl täälläkin on tippa lentänyt. Meerinkin menetyksen takia...

• surkuhupaisaa

Miksiköhän tuo korppiksen kirjoitukseen laittamani plussa ei millään siellä pysy, kuten koskaan aiemminkaan.
      Nämä lemmikkeihinsä rakastuneet saattavat usein olla oikeita raatelijoita, mitä tulee läheisiinsä. Tiedän pari tapausta.

• +++++

kun jonkin aikaa seuraat niin huomaat kuka pitää plussamiinus-peliä, joskus on kiva sotkea sitä, menenkin laittamaan korppikselle plussan :))

• -------

Rouva Peukku näyttää olevan paikalla, vaikka ei omalla nimimerkillään tänään ole kirjoittanut, tai siis sillä tunnetuimmalla.

• Aika aikaansa

No, en ainakaan itke juuri nyt. Ymmärrän kyllä kyyn eleet eläimenkin poismenon vuoksi. Itkin haikeasti aikanaan rakkaan Turre-koirani kuolemaa. Ihmisen paras ystävä, oli koira, kissa tai muu...

• pullon.henki

Tessun poismenoa minäkin pienenä itkin katkerasti. Myöhemmin sain tietää, että isä oli sen vaihtanut viinapulloon.

• meeriseni, juuri nyt minä murehdin rahanmenoa, vaan en kyyneleisiin asti.
      Minulta kuoli kotikoneeni emolevy.
      Minä parannan koneeni itse, koska osaan,
      pitää vain miettiä saanko vakuutusyhtiön ottamaan kanssani osaa kustannuksiin.

Kutes hän hyvin arvaa, en ole kauheasti surullinen menetetystä lemmikkieläimestä,
      mutta olen, tietysti, hellän surullinen sinun puolestasi.

Nostin urheasti vanhan raatoni pystyyn ja pystypäin se vieläkin ponnistelee,
      vanhuuden taakastaan huolimatta.
      Se tekee parhaansa jotta ilahduttaisi minua.
      Hädintuskin haukkoo huulensa happea pintaa hipoen, antaen minulle internetin, pankkiyhteydet ja mahdollisuuden
      ottaa sinuun osaa. :)

Minä odotan aikaa, jolloin saan kasattua uuden koneen ja itseni, jotta pääsen taas uutta kuolemaa odottamaan.
      H

• Jep jep!!

Rahan menon sureminen on aika maallista, mut pakko surra kun sitä on niin vähän ja auto pihassa huutaa uutta starttia.

Ja se pahuksen pirssi on oltava, että töihin pääsee.

• meeriamanda

Kiitän lämpimästi Teitä mukana elämisestä ja lohduttavista sanoistanne. Jokaiselle ..

• Mitä teen nyt? Olen jo jotakuinkin 'tokeentunut' työpäivästä. Mitä harvemmin niitä on niin sitä väsyneempi on työvuoron jälkeen - vaikka yritin illalla mennä ajoissa nukkumaan että jaksaisin. Nyt olen menossa saunaan ja uimaan.

Luin juuri koko Meerin pitkän ketjun ja mietin kuinka erilaisia ihmsiä me ollaan. Oma suru on kaikille tärkeä, mutta kyky (tai kyvyttämyys) ottaa osaa toisen suruun; sen perusteella voi päätellä ihmisestä todella paljon.

Itsellä ei ole yhtään kotieläintä (minä nyt naapurin kissat vuoron perään adoptoivat meidät holhoojikseen), mutta onpa lapsuudessa itketty monet kissat ja jopa hiirenpojan kuolema. Vieläkin on tunnollani kun kotimme remontin aikaan yläkerran "umpiportaat" oli talon pihalla kyljellään. Siinä leikiskelin ja kissanpoikia oli ympärillä useampi. Kuinka ollakaan portaat kaatuivat - ja tietysti niin päin että tasainen selkäpuoli oli yhden pienen kissanpojan puolella - ja kuolihan se ressu heti. Kiljaisuni ja vollotukseni lienee ollut melkoinen. Yksi suuri minulle tuntematon rakennusmies tuli ja otti samantien kissanpoikavainajan (jolla oli pieni veripisara suupielessä) ja vei sen johonkin navetalle päin. Tunsin hirmuista syyllisyyttä, koska olin touhullani kaatanut tämän raskaan portaikon. Olin alle viisivuotias. Ihailen rakennusmiehen ymmärrystä vieläkin.

Omituisinta on että vielä aikuisiällä näin unta, että portaat olivatkin toisinpäin, eli kissanpoika jäi portaiden väliin ja selvisi hengissä.

Surepa Meeri kissaasi rauhassa, totta kai suret koska eläin oli suuri osa elämääsi ja hyvä persoonallinen ystäväsi. Kun suru vähän hellittää niin otat sitten uuden. Ikuisesti eivät elä sen paremmin ihmiset kuin eläimetkään. Uudella kissalla on sitten taas kotonasi onnellista olla... ;-)

• saimaantaka@

Oma suru on kaikille tärkeä kirjoitit, kyllä Meerillekin kaikista tärkein suru on kissan kuolema.

Eikä sen eilisen illan itkun ja kaipauksen perusteella voi päätellä hänen luonteestaan sen enempää kuin niidenkään luonteista, joille vanhan sairaan kissan kuolema on luonnollinen tapahtuma, ilman suurta teatteria.

Kissa, palveli emäntäänsä ja toteutti emännän hoivatarpeita, vauveliksihan meeri kissalastaan kutsui. Kissa oli näin uskon leikattu, että ei juoksisi kollien perässä vaan pysyisi kiltisti pihapiirissä ja eläisi emäntänsä halujen mukaisesti ei omille luonnollisille tarpeilleen.

Jokaisella meillä maalaistalossa asuneille lemmikkieläinten pito kuului lapsuuteen. Meilläkin oli kissoja ja harakoita ja jos vaikka minkäsortin elävää.. Elivät ja kuolivat aikanaan ja uusia tuli tilalle.

Tänään mökillä huomasin pikkulaiturilla pienen sorsanpoikasen, yksinäisen, äidittömän. Menin leipäpussille ja astelin hiljaa rantaan. Ei sitä ollut emo opettamassa, ei antamassa ohjeita, että tuo mökin eukko on ihan kiltti ja tuo ruokaa. Ei se pelkäsi minua ja kirmaisi kaislikkoon pakoon.

Jos olisin saanut kontaktin pikkuiseen orpoon sorsaan olisin vienyt sen suihkulähdeammeeseemme ja alkanut hoivaamaan sitä kunnes se olisi tarpeeksi iso palatakseen järveen.

En päättele sinusta kirjoituksesi perusteella oletko kykenemätön tai kykenevä elämään toisen surussa sen nuorena kuolleen kissanpentutarinan perusteella.

• Istun koneella, ja mietin josko kohta uni tulisi.
      Minun kissa sai uuden hyvän kodin aikanaan, kun läheisten ihmisten oli mahdoton tulla keskenään toimeen. Oli sillä tavalla pehmeä lasku.
      Hyvin ymmärrän sun surun, jos kisulla jo ikää ja kipuja, sen ehkä voi hyväksyä paremmin, ettei joudu kärsimään.
      Iltaisin, etenkin jos sisäkisuli, varmaan tulee ikävä mahdollisesti kylkeen tunkevaa kiehnääjää.
      Kun vähän aikaa kuluu, sulla ehkä uusi kehrääjä jaloissa pyörimässä.
      Kaikkea hyvää..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1883
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1786
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1614
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1218
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1215
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1178
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      358
      1024
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      879
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50