HSL lipuntarkastajat

ttu joo.

Onko missään laskettu kannattaako heidän pitämisensä palkkalistoilla. Voisi lakkauttaa koko viran ja käyttää siitä saadut rahat lipunhinnan alentamiseen. Paljonkol ippu olisi halvempi, jos heidän palkkansa ei olisi korottamassa lipun hintaa. Itse joudun maksamaan 123.00 euroa kuukauden lipusta, eipä ole varaa siihen niinkuin ei ole niihin poskettomiin tarkastuamaksuihinkaan.

Alkaa vituttaa jo pelkkä tarkastajan näkeminenkin.

36

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lseemm

      "Itse joudun maksamaan 123.00 euroa kuukauden lipusta, ..."

      Muuta stadiin, pääset halvemmalla.

      • näin teen ite

        Halvemmaksi tulee kun rupee vaan matkustamaan järjestelmällisesti pummilla. Vuodessa säästää jo kivan summan.


    • säästön nimeen

      Vastaus EI KANNATA, mutta toimii pelotteena. HSL voisi halutessaa luopua maksusta, KUN sen vain jkl sustuu sitten korvaamaan rahalla... osahan jo nyt tulee tuolta kassasta. Näin KUSKI voitas suojata paremmin, kun rahaa yms ei ole bussissa ja sisään ulos olis nopeeta. Lisäksi koko koneisto joka on KALLIS mikä pyörittää matkalippuja voitas napsauttaa pois. Stadi voisi jopa säästää, kun mitään infraa ei olis. Näitä toki pohditaan kokouksiaassa ja NEKIN MAKSAA paljon rahaa.

    • Piikalikka

      Metroihin pitäisi asentaa portit, joista pääsisi vain maksamalla/lippua näyttämällä. Raitiovaunuihin sisään vain etuovesta ja lipunnäyttöpakko.

      Tarkastajien irtisanominen tuskin vaikuttaisi senttiä enempää lippujen hintoihin. Sen sijaan liikennöinti olisi kannattavampaa, kun kaikki maksaisivat reilusti matkansa. Yhteiskunta tukee muutenkin jo monin eri tavoin pienituloisia, mikä on hyvä asia.

      Suomi on tehokkuusyhteiskunta ja siksi ei haluta maksaa enää rahastajien palkkoja, joita takavuosina oli esim ratikoissa pitämässä järjestystä yllä. Suomi on myös vapaa maa, jossa vapaus usein mielletään samaksi asiaksi, kuin vastuuttomuus. Jotkut kuvittelevat, että heillä on vain oikeuksia - ei velvollisuuksia.

      • ttu joo

        Lippuja ostettaisiin enemmän, jos ne olisivat halvempia. Se siitä oi yksinkertainen.


      • gl66
        ttu joo kirjoitti:

        Lippuja ostettaisiin enemmän, jos ne olisivat halvempia. Se siitä oi yksinkertainen.

        Paskat ne flabarit mitään kalliita ole.

        Persaukiset janarit parkuu.


      • gggggggggggggggggg
        gl66 kirjoitti:

        Paskat ne flabarit mitään kalliita ole.

        Persaukiset janarit parkuu.

        No on ne kyllä turhan kalliita. 2,70e Helsingin sisäsestä on ihan törkee hinta. Kyllä todellakin kuljen systemaattisesti pummilla näillä hinnoilla. Tulee paljon halvemmaksi ja jää rahaa ruokaan.


      • bsomm
        gggggggggggggggggg kirjoitti:

        No on ne kyllä turhan kalliita. 2,70e Helsingin sisäsestä on ihan törkee hinta. Kyllä todellakin kuljen systemaattisesti pummilla näillä hinnoilla. Tulee paljon halvemmaksi ja jää rahaa ruokaan.

        Jos ei äly riitä kuin kertalipuilla kulkemiseen.....


      • näin se menee
        bsomm kirjoitti:

        Jos ei äly riitä kuin kertalipuilla kulkemiseen.....

        Noita matkakortteja en todellakaan oo hankkimassa. Jos ja kun HSL kerran haluaa rangaista käteisellä maksavia, niin ainakin mun kohdalla tulos on se, etten sitten maksa yhtään mitään. Yksinkertaista.


      • Pummi19+3
        näin se menee kirjoitti:

        Noita matkakortteja en todellakaan oo hankkimassa. Jos ja kun HSL kerran haluaa rangaista käteisellä maksavia, niin ainakin mun kohdalla tulos on se, etten sitten maksa yhtään mitään. Yksinkertaista.

        Aivan, nämä kortit on sitä paitsi alunperin hankittu että voidaan vielä enemmän tarkkailla ihmisten liikumisia.


      • Piikalikka
        Pummi19+3 kirjoitti:

        Aivan, nämä kortit on sitä paitsi alunperin hankittu että voidaan vielä enemmän tarkkailla ihmisten liikumisia.

        Koneellinen tarkkailu eli matkustajavirtojen seuraaminen tarkoittaa sitä ettei tarvitse palkata matkustajalaskijoita istumaan penkille, kuten takavuosina oli tapana. Koneellisesti matkustajamääriä seuraamalla voidaan optimoida liikennevälineiden määrä eri linjoilla ja vuorokaudenaikoina.

        Kortti on edullisempi, joten miksi ihmeessä sitä ei hankkisi.

        Kertalippu on kalliimpi, koska kertalipun ostajat hidastavat liikennettä.

        Järkevää on siis ostaa näillä argumenteilla matkakortti.


      • Piikalikka
        ttu joo kirjoitti:

        Lippuja ostettaisiin enemmän, jos ne olisivat halvempia. Se siitä oi yksinkertainen.

        Tärkeäähän tietysti on, että SINÄ saat kaiken ilmaiseksi. Pitäähän SINUN saada kulkea muiden kustantamana. Oletko havainnut, että juuri SINÄ nostat lippujen hintoja. Kun on riittävän paljon samanlaisia tolloja, kuin SINÄ niin hinnat nousevat meille muille.

        Kaikesta huolimatta en usko, että asia menee sinulle jakeluun tälläkään selostuksella.


      • gggggggggg
        Piikalikka kirjoitti:

        Koneellinen tarkkailu eli matkustajavirtojen seuraaminen tarkoittaa sitä ettei tarvitse palkata matkustajalaskijoita istumaan penkille, kuten takavuosina oli tapana. Koneellisesti matkustajamääriä seuraamalla voidaan optimoida liikennevälineiden määrä eri linjoilla ja vuorokaudenaikoina.

        Kortti on edullisempi, joten miksi ihmeessä sitä ei hankkisi.

        Kertalippu on kalliimpi, koska kertalipun ostajat hidastavat liikennettä.

        Järkevää on siis ostaa näillä argumenteilla matkakortti.

        Hidastaa liikennettä? Heh. En usko. Se onko joku dösä 2-3 minuuttia aikasemmin jossain toisella puolella kaupunkia on ihan yksi lysti mulle matkustajana. Aikataulut heittää muutenkin aina jonkun verran ja ruuhkia voi olla, joten tuskin kukaan on julkisissa muutenkaan millään minuuttiaikataululla liikenteessä. Tai jos on, niin saa syyttää vain itseään. Eiköhän toi ole ihan vaan tekosyy toi matkan hidastaminen. HSL vaan haluaa, että kaikki siirtyisivät korttiin. Siksihän ne rankaisee käteisellä maksavia.

        Ja vielä kun tasarahan varaa käteen, niin kyllä se maksaminen on ihan hetkessä hoidettu. Tai myisivät edes niitä pahvisia 10-matkan lippuja, joita oli ennen.


      • gggggggggg
        gggggggggg kirjoitti:

        Hidastaa liikennettä? Heh. En usko. Se onko joku dösä 2-3 minuuttia aikasemmin jossain toisella puolella kaupunkia on ihan yksi lysti mulle matkustajana. Aikataulut heittää muutenkin aina jonkun verran ja ruuhkia voi olla, joten tuskin kukaan on julkisissa muutenkaan millään minuuttiaikataululla liikenteessä. Tai jos on, niin saa syyttää vain itseään. Eiköhän toi ole ihan vaan tekosyy toi matkan hidastaminen. HSL vaan haluaa, että kaikki siirtyisivät korttiin. Siksihän ne rankaisee käteisellä maksavia.

        Ja vielä kun tasarahan varaa käteen, niin kyllä se maksaminen on ihan hetkessä hoidettu. Tai myisivät edes niitä pahvisia 10-matkan lippuja, joita oli ennen.

        "Koneellisesti matkustajamääriä seuraamalla voidaan optimoida liikennevälineiden määrä eri linjoilla ja vuorokaudenaikoina."

        Lisäksi, heikostipa on "optimointi" toiminut, kun niin usein dösät on aivan tupaten täynnä. En usko, että vuoroja on käytännössä ikinä lisätty näiden kortti-datojen vuoksi. Säästöähän ne vaan hakee. Korkeintaan vuoroja jätetään ajamatta siksi. Ja silti lippujen hinnat vaan nousee....


      • gggggggggg
        Piikalikka kirjoitti:

        Tärkeäähän tietysti on, että SINÄ saat kaiken ilmaiseksi. Pitäähän SINUN saada kulkea muiden kustantamana. Oletko havainnut, että juuri SINÄ nostat lippujen hintoja. Kun on riittävän paljon samanlaisia tolloja, kuin SINÄ niin hinnat nousevat meille muille.

        Kaikesta huolimatta en usko, että asia menee sinulle jakeluun tälläkään selostuksella.

        Mä oon kyl ihan sitä mieltä, että KAIKKIEN tulisi saada matkustaa julkisilla veloituksessa. Myös SINÄ.


      • smeev
        gggggggggg kirjoitti:

        "Koneellisesti matkustajamääriä seuraamalla voidaan optimoida liikennevälineiden määrä eri linjoilla ja vuorokaudenaikoina."

        Lisäksi, heikostipa on "optimointi" toiminut, kun niin usein dösät on aivan tupaten täynnä. En usko, että vuoroja on käytännössä ikinä lisätty näiden kortti-datojen vuoksi. Säästöähän ne vaan hakee. Korkeintaan vuoroja jätetään ajamatta siksi. Ja silti lippujen hinnat vaan nousee....

        Mikä v*tun dösä ??? Jotain Kontulan junttislangia ??

        Jos on liian kallista niin takas Pönttövuoren läpi......


      • qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
        gggggggggg kirjoitti:

        "Koneellisesti matkustajamääriä seuraamalla voidaan optimoida liikennevälineiden määrä eri linjoilla ja vuorokaudenaikoina."

        Lisäksi, heikostipa on "optimointi" toiminut, kun niin usein dösät on aivan tupaten täynnä. En usko, että vuoroja on käytännössä ikinä lisätty näiden kortti-datojen vuoksi. Säästöähän ne vaan hakee. Korkeintaan vuoroja jätetään ajamatta siksi. Ja silti lippujen hinnat vaan nousee....

        Jos ihan tietoisesti valitsee kalliimman tavan, on ihan turha parkua että

        on kallista. Sitä kutsutaan tyhmyydeksi.


      • gggggggggggg
        qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq kirjoitti:

        Jos ihan tietoisesti valitsee kalliimman tavan, on ihan turha parkua että

        on kallista. Sitä kutsutaan tyhmyydeksi.

        Valinnut? Eipä multa mitään ole kysytty, kun HSL päätti ruveta rankaisemaan käteisellä maksavia. Tollanenhan on jo periaatetasolla täysin väärin.

        Siksipä matkustankin päivittäin pummilla. HSL voi sitten itekseen laskeskella, että onko se heille kannattavaa vai ei. Mulle se ainakin on.


      • gggggggggggg
        smeev kirjoitti:

        Mikä v*tun dösä ??? Jotain Kontulan junttislangia ??

        Jos on liian kallista niin takas Pönttövuoren läpi......

        Dösä = bussi. Mistä sä oikein oot jos et tota ymmärtänyt? :D

        Ja jos ja kun on kallista, niin en maksa matkoista mitään. Yksinkertaista.


      • smeev
        gggggggggggg kirjoitti:

        Dösä = bussi. Mistä sä oikein oot jos et tota ymmärtänyt? :D

        Ja jos ja kun on kallista, niin en maksa matkoista mitään. Yksinkertaista.

        Janarien juttuja, flyttaa takas skutsiin, siellä ei tartte bungaa.


      • ggggggggggg
        smeev kirjoitti:

        Janarien juttuja, flyttaa takas skutsiin, siellä ei tartte bungaa.

        Hah-hah! Eiran supermiestä kivikautisine slangeineen rupee jo vituttaa, huomaan :D En mä mihinkään muuta täältä. Kuljen pummilla - ei tarvi paljoo miettiä hintoja.


      • asemmo
        ggggggggggg kirjoitti:

        Hah-hah! Eiran supermiestä kivikautisine slangeineen rupee jo vituttaa, huomaan :D En mä mihinkään muuta täältä. Kuljen pummilla - ei tarvi paljoo miettiä hintoja.

        " Kuljen pummilla - ei tarvi paljoo miettiä hintoja."

        Sossupummin elämä on helppoa.


      • Piikalikka
        gggggggggg kirjoitti:

        Hidastaa liikennettä? Heh. En usko. Se onko joku dösä 2-3 minuuttia aikasemmin jossain toisella puolella kaupunkia on ihan yksi lysti mulle matkustajana. Aikataulut heittää muutenkin aina jonkun verran ja ruuhkia voi olla, joten tuskin kukaan on julkisissa muutenkaan millään minuuttiaikataululla liikenteessä. Tai jos on, niin saa syyttää vain itseään. Eiköhän toi ole ihan vaan tekosyy toi matkan hidastaminen. HSL vaan haluaa, että kaikki siirtyisivät korttiin. Siksihän ne rankaisee käteisellä maksavia.

        Ja vielä kun tasarahan varaa käteen, niin kyllä se maksaminen on ihan hetkessä hoidettu. Tai myisivät edes niitä pahvisia 10-matkan lippuja, joita oli ennen.

        Ei se uskon asia olekaan. Noita hidastajia näkee silloin tällöin kun aletaan kuskin edessä kaivamaan lompakkoa ja kysymään hintaa. Sitten kaivellaan kolikoita lompakon pohjalta ja kymmenet ihmiset odottelevat.

        En tiedä miksi pitäisi palata kivikauteen ja raahata kolikkokasaa mukanaan vain maksaakseen bussimatkansa, kun on muovikortitkin keksitty.

        Suurin osa ihmisistä käyttää muovikorttia muuhunkin maksamiseen. Miksei muka bussissa sitten?

        No lopputuloksen näemme kun käytännössä lähes kaikki jo maksavat kortilla nopeasti.


      • gggggggggggg
        asemmo kirjoitti:

        " Kuljen pummilla - ei tarvi paljoo miettiä hintoja."

        Sossupummin elämä on helppoa.

        Oot vaan kateellinen ;)


      • gggggggggggg
        Piikalikka kirjoitti:

        Ei se uskon asia olekaan. Noita hidastajia näkee silloin tällöin kun aletaan kuskin edessä kaivamaan lompakkoa ja kysymään hintaa. Sitten kaivellaan kolikoita lompakon pohjalta ja kymmenet ihmiset odottelevat.

        En tiedä miksi pitäisi palata kivikauteen ja raahata kolikkokasaa mukanaan vain maksaakseen bussimatkansa, kun on muovikortitkin keksitty.

        Suurin osa ihmisistä käyttää muovikorttia muuhunkin maksamiseen. Miksei muka bussissa sitten?

        No lopputuloksen näemme kun käytännössä lähes kaikki jo maksavat kortilla nopeasti.

        Korttia käyttäköön ne jotka haluavat. Käteisellä maksakoot ne jotka haluavat. Ja todellakin sama hinta molemmille. Onhan se nyt älytöntä laittaa eri hintoja ihan vaan sen mukaan millä välineellä kukin maksaa. Eihän toi ole sallittua kaupoissakaan.

        Ja sen liian kiireen voisi jättää kotiin, kun julkisilla liikkuu. Aikataulut todellakin on muutenkin mitä ovat, joten siinä voi syyttää vain itseään jos liikkuu tuolla minuuttiaikataululla julkisissa. Sen verran pitäisi kaupunkilaisella olla järkeä päässä.


      • Tarkastajat pois.
        gl66 kirjoitti:

        Paskat ne flabarit mitään kalliita ole.

        Persaukiset janarit parkuu.

        No ei stadilaisille mutta entäs no jotka asuu kolmosvyöhykkeellä?. Moni on muuttanut sinne koska stadin vuokra on liian kallis. Sitten pitäisi maksaa 130 euroa kuukauden lipusta. Monellako on varaa, ei minulla ainkaan. Ja sitten tarkastusmaksuja paukkuu harva se viikko. milläs ne hoidat kun ei ole varaa niihinkään?

        Ja miääls nyt ostat lippuja kun tarkastusmaksuja peritään ulosoton kautta.


      • Anonyymi
        Piikalikka kirjoitti:

        Tärkeäähän tietysti on, että SINÄ saat kaiken ilmaiseksi. Pitäähän SINUN saada kulkea muiden kustantamana. Oletko havainnut, että juuri SINÄ nostat lippujen hintoja. Kun on riittävän paljon samanlaisia tolloja, kuin SINÄ niin hinnat nousevat meille muille.

        Kaikesta huolimatta en usko, että asia menee sinulle jakeluun tälläkään selostuksella.

        Haista paska vitun apina


    • 14+11

      On ne liput kyllä niin kalliita että en maksa, paitsi kun on portit ja ei pääse pummilla.

      Oon viimesen 7vuoden ajan kulkenut pummilla ja saanut 3 kertaa tarkastusmaksun, niin olen varmasti voitolla kuin että maksaisin sen kalliin lipun.

      Jos lipujjen hinnat ois puolet mitä ne nyt on niin sitten voisin kiltisti maksaa, mutta tällä hetkellä on halvempaa kulkea pummilla.

      • Piikalikka

        Tärkeäähän tietysti on, että SINÄ olet voitolla ja että SINÄ saat kaiken ilmaiseksi. Pitäähän SINUN saada kulkea muiden kustantamana. Oletko havainnut, että juuri SINÄ nostat lippujen hintoja. Kun on riittävän paljon samanlaisia, kuin SINÄ niin hinnat nousevat meille muille.

        Kaikesta huolimatta en usko, että asia menee sinulle jakeluun tälläkään selostuksella.


      • ttu joo

        Mä olen saanut tässä kuussa neljä maksua ja mulla on kertynyt niitä tonnin edestä. Juuri ulosmitattiin muutenkin pienestä palkastani yli 200 euroa. No millä nyt ostat lipun tai maksan sen tarkastusmaksun jonka sain 20 minuuttia sitten raitiovaunussa.

        Koko tarkastajan virka pitäisi lakkauttaa ja käyttää se lipun hinnan alentamiseen eikä suinkaan palkata 15 uutta tarkastajaa kuten HSL TEKI.

        Tarkastajathan eivät edes maksa oikeita veroja vaan saavat palkkansa sieltä mihin muiden työssäkäyvien verovarat talletetaan. Jos siitä jotain pidätetään niin leikkiveroa se on. Tarkastajan veron maksu on siis yhtä tyhjän kanssa kuin työttömänkin.


    • vain tyhmä maksaa

      Luulenpa että melkoisen moni itseni lisäksi kuuluu siihen ryhmään, että tarkastusmaksuja saa aivan rauhassa kirjoitella, en niitä kuitenkaan koskaan maksa.Ulosotossa päätyvät pitkän listan hännille.Eipä siinä sen kummempaa.Samaan ö-mappiin menevät myös venäjän kilvissä olevan bmw-maasturini pysäköintisakot, ei voisi vähempää kiinnostaa.

      • Odota rauhassa ;)

        Niinhän sinä luulet. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.


    • ....

      Hinnat alas!!!

    • 3kytfive

      Kuka noita yhteiskunnan pummeja siittää ja porsii? Varmaan isukki ja äityli ovat pummeja jo toisessa polvessa.

      • ttu joo

        Hyvä siellä piuhan päässä ON huudella. Tules tähän minun eteeni!


    • sdgdsgsdgsdg

      Suosittelen kyllä pummilla kulkemista. Tulee pidemmän päälle paljon halvemmaksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe