Kauniit pitkät hiukset?

Everyday badhair day

Saako kauniin hisupehkon helpommin, jos tasoittaa rikotun hiusmallin ensin tasapitkäksi. Minulla on kuiva ja kärsinyt hiuspehko, jota on rikottu paljon kerrostaen. Nyt pitkää osaa on enää pieni häntä ja muu on eri mittaista kerrosta. Pitäisi kamalasta näystä huolimatta jatkaa tämän kasvatusta vai kannattaako pätkäistä kerralla lyhyempi, tasaisempi ja huoliteltu malli, jota sitten kasvattelee. Kokemuksia? Mielipiteitä?

10

1920

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4535452

Olin joskus vuosia sitten ihan samassa tilanteessa. Kaveri halusi tasoittaa hiuksiani ja hän leikkaa aina ohentavalla / kerrostavalla tavalla, oli sitten paksut tai ohuet hiukset. Silloin mulla oli vyötärölle oleva laineikas tukka, paksu ja kutakuinkin tasapitkä. Kyllä oli melkein järkytys katsoa peiliin leikkauksen jälkeen. Se mikä oli jäänyt jäljelle kauniista hiuksistani, oli päätämyöten menevä lässähtänyt tukka (tukihiuksia myöten ohennettu) ja niskassa onneton hiirenhäntä. Ei siinä auttanut muu kuin pahimmat latvat ja se hiirenhäntä pois ja koko kasvatusrulianssi alusta.
      Ohennus ei näytä ikinä hyvältä, jos ohentaa hiuksia liikaa ja aivan päätämyöten. Seurasin samaisen kaverin leikkaamista (jonkun muun päästä onneksi!) että miten hän ohentaa. Hän siis ohentaa latvasta ylöspäin, aivan ylös asti niin että tukihiuksia lähtee roimasti ja hiukset ohenee puolella.
      Mulla jopa luultiin että on joku sairaus tai joku miks hiukset on ohentuneet kun näytin lähinnä siltä että oon kaljuuntumassa. Paksuille hiuksille lievää ohennusta voi tehdä latvoihin, mutta liika on liikaa!
      Nykyään leikkaan ja tasoitan itse hiukseni enkä enää ohentele tätä. Tasapitkä sopii minulle paremmin. :)

• Pitkätukka_

Hoidan pitkiä hiuksiani siten, että muutaman kuukauden välein tasaan latvoja vähän. Näin ei käy niin, että kasvattaa hiuksia vuoden ja sitten joutuu leikkamaan kerralla 10 cm pois, kun latva on niin ohutta. Olen ostanut kotiin hiussakset, niin joku kotona sitten aina leikkaa.

En ymmärrä mitään hiussanastoja, koska en ole käynyt kampaajalla vuosikausiin ja minulla on aina ollut yksi ja sama tyyli, mutta ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa leikata lyhyeksi ja sitten siitä alkaa kasvattaa. Tai jos ei kerralla uskalla, niin ainakin jonkun verran pois.

• pitkätukka 30

En ehdottaisi lyhyeksi leikkaamista, vaan ensin se ohut häntä muiden pitempien hiuksien mittaiseksi. Sitten vaan antaa kasvaa ja leikata pari senttiä joka toinen kuukausi. Ja huolehtia hiuksista, joka minulla tarkoittaa, että
        ei saa kuivata hiuksia kuivaimella, vaan antaa kuivua itse.
        ei saa käyttää minkäänlaisia kuumia välineitä hiusten taivuttamiseen.
        Siis jos leikkauttaa kampaajalla, kiittää leikkauksen jälkeen jä lähtee maksettuaan ilman aineita, mitä sinun hiuksesi eivät tarvitse ja ilman kovaa lämpökäsittelyä.

Vuoden kuluttua hiuksesi näyttävät jo hienoilta, ovat kiiltävät. Sinnki ja vitamiinit auttavat hyvään kasvuun, myös kynsille.

• höpönlöpön!!!
        pitkätukka 30 kirjoitti:

En ehdottaisi lyhyeksi leikkaamista, vaan ensin se ohut häntä muiden pitempien hiuksien mittaiseksi. Sitten vaan antaa kasvaa ja leikata pari senttiä joka toinen kuukausi. Ja huolehtia hiuksista, joka minulla tarkoittaa, että
        ei saa kuivata hiuksia kuivaimella, vaan antaa kuivua itse.
        ei saa käyttää minkäänlaisia kuumia välineitä hiusten taivuttamiseen.
        Siis jos leikkauttaa kampaajalla, kiittää leikkauksen jälkeen jä lähtee maksettuaan ilman aineita, mitä sinun hiuksesi eivät tarvitse ja ilman kovaa lämpökäsittelyä.

Vuoden kuluttua hiuksesi näyttävät jo hienoilta, ovat kiiltävät. Sinnki ja vitamiinit auttavat hyvään kasvuun, myös kynsille.

Jos sinä joka toinen kuukausi leikkaat pari senttiä, niin hiuksiisi ei tosiaankaan tule lisää pituutta ikinä! Vai kuinkahan lujaa vauhtia sun hiukses kasvaa?

• Leikkauta huonot latvat ja ohut hiirenhäntä pois, leikkauta kuivat latvat tarpeeksi usein, älä käytä hiustenkuivaajaa, kiharrinta, suoristinta jne. tai ainakin vähennä niiden käyttöä, älä käytä liian voimakkaita muotoilutuotteita/shampoita/hiusvärejä, älä tee värinpoistoja, tee välillä öljyhoitoja, hiusnaamioita yms. jos hiukset tuntuvat kuivilta. :)

• tukka päässä

Pari neuvoa: leikkaa parin kk välein tasaisemmaksi jos on kerrostettu. Älä värjää tai blondaa kemiallisilla aineilla, älä käytä hiustenmuotoilutuotteita eikä muita hoitomyrkkyjä.
      Shampoopala tai luomushampoot auttaa, kuivuuteen auttaa öljykäsittely, itse laitan n. kerran kk oliiviölyä reilusti ja annan vaikuttaa pari tuntia, sen jälkeen pestään hyvin. Jos on käsitelty väreillä yms. niin siinä menee parikin kuukautta että päänahka toipuu. Kun se uusi tukka alkaa kasvaa, jota ei käsittele, niin sepä näyttääkin sitten ihan erilaiselle, ja tuntuu erilaiselle.

Kun huuhtelee pesun jälkeen laimealla etikkavedellä parin viikon välein tai ihan vaan kylmällä vedellä, hiussuomut sulkeutuvat ja on kiiltävämpi tukka. Tukka ei tykkää kuumasta, kannattaa suojata saunassa märällä pyyhkeellä. Jos latva on kuiva, itse levitän pesun jälkeen tai tarvittaessa (talvella useamminkin) pari tippaa esim. puhdasta jojobaöljyä tai oliiviöljyä latvoihin.

Itse kyllästyin joskus vuosia sitten värjäysrumbaan ja vetäisin kerralla kaljuksi. Ei tullut juurikasvua. ja olen siis naispuolinen. :D

• jjht

Muuten hyvin kirjoitettu, mutta oliiviöljy ei tee hyvää hiuksille, nimenomaa oliiviöljy. Se kuivattaa hiusta vain lisää. Suosittelen käyttämään esim maroccanöljyä, se toimii hyvin :)

• yks vaan...

Kokeile prionin kapseleita syöt kolme päivässä niin hiuksesi alkaa vahvistua. Lue täältä lisää: http://www.priorin.fi/

• Tipat

Blondaus saa hiukset huonoiksi aina. Itsellä oli 25 vuotta vaaleat hiukset, värjäsin näillä vaaleillä väreillä. Sitten vaihdoin tummaan väriin, ja vain latvojen tasoitus. Se kerrostus käy puolipitkille hiuksille, mutta kun hiuksissä alkaa olemaan pituutta yli olkapäiden niistä tulee vain hiirenhännän näköiset, tasa pitkä on paras.
      Aiemmin kun oli vaaleat otettiin aina huonot pois, aina lähti vähintään 5 senttiä joskus 10. Nyt se 1-2...ja ei ole enää hamppua.
      Hoidan hiuksia ensinnäkin en pese liian usein, 3-4 kertaa viikko. Värjätyille ja kosteuttava shampoo & hoitoaine (kampaamotuotteita), sekä latvoihin hiuksiin jätettävää pesun jälkeen. Joskus hiusnaamio (ehkä 2 kertaa kuussa), öljyhoito talvella ja kesän jälkeen jos tuntuu että ovat kuivat.
      Hiusharjan merkitys on myös aika iso, kova harja katkoo hiuksia kun niitä selvittää. Elikä pidennyksille tarkoitettu harja on paras koska ei revi hiuksia.
      Kuumennusta mahd harvoin, joskus on kuitenkin pakko föönata koska nyt yli puolen selän mittaiset hiukset kestää kuivua kauan, ei ole aina aikaa antaa rauhassa kuivua. Silloin lämpösuoja laitettava.

• luomutukkaa

Minulla on ollut vuosikaudet pitkät hiukset ja onnekseni myös kampaajani on pitkähiuksinen. Hän sanoi suoraan, että ei ole mitään järkeä kasvattaa tukkaa, jos koko ajan juoksee kampaajalla. Jos hiusten kunto kestää, niin kampaajalla tarvitsee käydä tasoituttamassa latvoja ainoastaan noin 2 kertaa vuodessa.

Tukkahan kasvaa päänahasta, ei latvoista. Kuivat latvat ovat merkki runsaasta käsittelystä, huonoista hoitotuotteista tai pahimmillaan huonosta elämäntavasta. Jos haluat esim. blondata tukkaa, ottaa paljon aurinkoa, uida paljon jne, niin kannattaa miettiä, että miksi haluat pitkää tukkaa, jos se näyttäisi jatkossakin vain hamppukasalta. Joskus elämäntyyli ja pitkä tukka eivät vaan sovi samaan.

Hommaa kunnon shampoo ja hoitoaine. Jos et omin konstein pääse alkuun, hommaa kunnon kampaaja, jolta saat hiusten tehohoitoon apua. Yksi vaihtoehto on myös ääripäässä eli non-poo -käsittely, jossa shampoosta luovutaan kokonaan (sopii esim. kroonisesta hilseilystä kärsiville).

Itse pesen hiuksia vain 2 kertaa viikossa. Kun käyn saunassa, pesen aina hiukset ekaksi laitan hoitavan hoitoaineen latvoihin pyyhe ympärille. En kuivata hiuksiani föönillä oikeastaan koskaan, vaan annan sen kuivua itsestään. Tietysti kaikki repivät hiusklipsit jne on huonosta. Hiukset ehtii kuivua hyvin noin 3 tunnissa varsinkin, jos niitä vähän pöyhii välillä.

Saan kehuja kiiltävistä paksuista hiuksistani. Joskus nolottaa, että miten helppohoitoiset nämä hiukset ovat. Rahaa ei mene paljon. Ainoa haitta on se, että hiusten pesu kestää kauemmin kuin ennen. Totesin oman tukanvärini olevan ihan mukavan, joten olen ollut "luomuvärisenäkin" jo joitakin vuosia.

Terveellinen elämäntapa näkyy hiuksissakin eli syö monipuolisesti ravintopyramidin mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3930
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      189
      3195
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2986
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      70
      2570
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      368
      2310
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      172
      1971
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1515
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1408
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1382
    Aihe