vastatkaas yksinäiset

kertokaas

Millä käsittämättömällä tavalla moni yksinäinen on kuitenkin parisuhteessa?
Moni valittaa sitä, ettei ole kykyä, ulkonäköä, mahdollisuuksia ystävyyteen, mutta eikö parisuhteessa olla vielä läheisempiä? Mistä ne kyvyt siihen tulevat ja mistä parisuhteet ilmaantuvat niillekin, jotka kokevat muuten olevansa yksinäisiä? Miten yksinäisyyttä kokeva parisuhteessa elävä käsittää sen asian, että hänellä kuitenkin on se kaikista läheisin ihminen, joka on vielä ystävääkin läheisempi, mutta ei ystäviä? Mistä se tulee ja miksi? Miten ne suhteet koskaan ovat edes alkaneet?

Minulla on tuttavia ja ystäviä ja koen heidät eritavoin läheisiksi, mutta parisuhdetta tai seurustelua tai minkäänlaista "juttua" ei ole vastakkaisen sukupuolen kanssa koskaan ollut. En käsitä, miten joku voi olla parisuhteessa ja väittää ettei onnistu ihmissuhteen luomisessa, koska parisuhde on vielä läheisempi ihmissuhde kuin ystävyys. Vai ovatko yksinäisten parisuhteet niin pinnallisia tai pinnallisista syistä alkaneet, että riittää kun on vain kaunis tai komea, eikä oikeasti edes tutustuta toiseen ja ollaan vain yhdessä?

Tiedän, ettei suhde korvaa ystävyyttä eikä toisinpäin, mutta en ymmärrä sitä, miten yksinäiset ovat päässeet/joutuneet silti parisuhteeseen, jos kerran se toisten ihmisten kanssa oleminen on niin vaikeaa?

24

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä tiedän

Parisuhteessa olevat "yksinäisyyttään" valittavat eivät tiedä todellisesta yksinäisyydestä mitään.

• ölkjkjhghg

"Parisuhteessa olevat "yksinäisyyttään" valittavat eivät tiedä todellisesta yksinäisyydestä mitään."

Joo kyl se on rankempaa kun ei siinä vieressä nuku ketään.........

• Turhaa itkeä...

Älkää valittako täällä ja itkekö tyhjyyttänne. Olette itse siihen syypäitä, kuka muu oli! On tämä kanssa yksi kanava, voihkia täällä. SE tilaisuus on kohdaltasi mennyt. Ei tule ketään viereen nukkumaan, sanoisi Aino Kassinen (suom. selvännäkijä - tosin en kyvyistä ollut täysin varma - näki omiaan). MUtta ei kannata siis - täällä.

• .

Yksinäisyyttä on montaa erilaista lajia. Ei ole vain totaaliyksinäisyyttä.

Sosiaalista kanssakäymistä ei pidä sotkea yksinäisyyteen. Ne on kaksi täysin eri asiaa.

• yksinkertaista

En oo ollu viiteen vuoteen parisuhteessa, mutta silloin kun olin olin vielä yksinäsempi kuin nyt kun olen täysin yksin ilman ainuttakaan tuttavaa edes.

• yksinkertaistah

Jos joku miettii miksi... niin on paljon yksinäisempi olo silloin kun on toisen seurassa joka jättää huomiotta kuin sillon kun on oikeasti yksin. Kaikki on myös suhteellista ja kun ei ole vertailukohtaa niin ei ymmärräkkään "kuinka yksin" on. Toivotte parisuhdetta mutta ei se vie kuin ojasta allikkoon.

• eräs mies
        yksinkertaistah kirjoitti:

Jos joku miettii miksi... niin on paljon yksinäisempi olo silloin kun on toisen seurassa joka jättää huomiotta kuin sillon kun on oikeasti yksin. Kaikki on myös suhteellista ja kun ei ole vertailukohtaa niin ei ymmärräkkään "kuinka yksin" on. Toivotte parisuhdetta mutta ei se vie kuin ojasta allikkoon.

"Toivotte parisuhdetta mutta ei se vie kuin ojasta allikkoon."

En toivo parisuhdetta. Toivon säännöllistä seksiä naisen kanssa.

• nomikäestää
        eräs mies kirjoitti:

"Toivotte parisuhdetta mutta ei se vie kuin ojasta allikkoon."

En toivo parisuhdetta. Toivon säännöllistä seksiä naisen kanssa.

Jos on säännölliset tulot niin huoralta saa säännöllisesti.

• 6656646262 42784
        nomikäestää kirjoitti:

Jos on säännölliset tulot niin huoralta saa säännöllisesti.

Eli vain huora on valmis tuollaiseen? V*ttu mitä p*skaa.

• hope-

Olísin iloinen edes yhdestä kaverista, parisuhteesta puhumattakaan

• a friend

netttimaailmanaikaan löytyy varmaan sopivia kavereita ja seuraa kunhan jaksaa ollla sitkeä. Tsemppiä! Pitää vaan tietää mitä tai ketä etsii...

• "miten yksinäiset ovat päässeet/joutuneet silti parisuhteeseen"

Miesten aktiivisuuden vuoksi.

• Maryanne

Ihmiset ei kai jaksa enää keskittyä toisiinsa. Aika on vain yksinkertaisesti sellainen, että se vie voimat. Uudet ihmiset koetaan usein rasittavina, ei tunneta tarpeeksi eikä ole yhteisiä keskustelun aiheita. Ei tunneta enää elävää osallisuutta toisten elämään ja suhteet ovat hyvin pinnallisia. Olen huomannut, että parhaimmat suhteet tulevat suuresta suvustani, ihmisistä, joiden kanssa olen ollut yksissä jo lapsuudesta lähtien. Jotain yhteistä pitää olla taustalla. Siinä mielessä on onni, jos on kiva suku ja paljon ihmisiä siinä - ei ole taatusti yksinäistä. Vieraiden kanssa on aina vaikeampaa ystävystyä kunnolla - joskus onnistuu - joskus ei, mutta itse koen sen voimanponnistukseksi ja mitä vanhemmaksi tulee, sen vaikeammaksi se käy. Katselkaapa sukulaisianne enemmän.

• Sperma

Joo. Ja jos kuulut VÄHEMMISTÖÖN. Olet homo,tms,niin vielä varmemmin saat olla YKSIN! Juuri tuollaiset heteroämmät,joilla on työkaverit/sukulaiset/ystävät/jne valittavat:"Minulla ei ole ystävää. Olen niin yksin." kuitenkin nekin ovat töissä/sukulaisia/tms. ÄMMÄT kuitenkin KÄLÄTTÄÄ ja lässyttää

• Sperma
        Sperma kirjoitti:

Joo. Ja jos kuulut VÄHEMMISTÖÖN. Olet homo,tms,niin vielä varmemmin saat olla YKSIN! Juuri tuollaiset heteroämmät,joilla on työkaverit/sukulaiset/ystävät/jne valittavat:"Minulla ei ole ystävää. Olen niin yksin." kuitenkin nekin ovat töissä/sukulaisia/tms. ÄMMÄT kuitenkin KÄLÄTTÄÄ ja lässyttää

Koko YHTEISKUNTA "on" rakennettu "heteroille" jos olet homo tms,kukaan ei välitä. Vaikka hirttäisit itsesi.

• Sperma

On turha puhua mistään "vertaistuesta" Kaikilla MTKL:n kursseilla homo saa olla yksin. Tuhteja kälättäviä tätejä kyllä riittää. Heille kyllä empatiaa riittää!

• Sperma

Ylilihavat eronneet naiset kyllä pitävät yhteyttä. Kun on 2. Iän diabetes (läskeydestä) On niin ihkuu jutella lapsenlapsesta. Kaikki vaan niitä eivät saa...

• Sperma
        Sperma kirjoitti:

Ylilihavat eronneet naiset kyllä pitävät yhteyttä. Kun on 2. Iän diabetes (läskeydestä) On niin ihkuu jutella lapsenlapsesta. Kaikki vaan niitä eivät saa...

Nainen on vain reikä,mihin spermat laitetaan.

• Sperma
        Sperma kirjoitti:

Nainen on vain reikä,mihin spermat laitetaan.

Olen ollut 245 naisen kanssa. KAIKKI NAIMISISSA! Kyllä "nainen,huora" on NIIN ÄLYKÄS!

• No siis..

"sperma"
      Olet säälittävä.

• -yksi-näi-nen-

Joskus aiemmin kirjoittelin tänne yksinäisyydestäni, mutta sain aikamoista palautetta kun olen yksinäinen, mutta parisuhteessa! Kuulostaa epäuskottavalta yhtälöltä, mutta oikeasti mulla ei ole ketään sukulaista ei kaveria eikä edes tutun tuttua kenen kenen kanssa voisin kirjoitella, tavata, soitella jne. On siis yksi ihminen ja piste. Ja tietty lemmikkieläimiä aika liuta.

Meidän historia on se, että tavattiin 10 vuotta sitten sattumalta netissä ja aika pian sitten treffattiin ja ollaan siitä asti yhtä pidetty. Oli kyllä onnellinen vahinko sanoisin. Olen normaalisti töissä, opiskellut ja harrastanut, mutta jotain outoa/erilaista mussa on, koska en kenenkään kanssa onnistu ystävystymään tai luomaan suhteita nyt aikuisiällä. Kaikilla on jo omat sosiaaliset verkostot enkä mä istu oikein mihinkään.

Joten kyllä sanoisin itseäni aika yksinäiseksi,vaikka olenkin parisuhteessa ja se masentaa välillä aika tavalla, kun puuttuu kokonaan se niin kutsuttu sosiaalinen verkosto. Mutta tilanne on ollut tämä jo useita vuosia, joten pikkuhiljaa alkaa tähän tottumaan, että tällaista tämä elämä nyt mulla vaan on.

• neiti24hki

Mun ensimmäisen oikean parisuhteen löysin netin kautta, seurusteltiin 3v.
      Mulla ei oikeastaan ole kavereita, mutta en pidä sosiaalisia verkostoja seurustelun edellytyksenä. Mun ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että takerruin liikaa.. Pitäs vaan sillä yksinäisellä eli mulla tässä tapauksessa olla jotain muutakin kuin vaan se kumppani. Oishan se kiva ollut välillä vaihtaa ajatuksia jonkun toisen kanssa.Entisellä oli onneksi myös muita ihmisiä ympärillään.. Oikein mukavia, mutta ei minun kavereita vaikka toimeen heidän kanssa tulinkin. Surullista, etten koskaan pystynyt esittelemään hänelle ketään. Entinen ei voinut käsittää ettei mulla ole kavereita. Menneisyyteni takia olen ujo, mutten kuitenkaan epäsosiaalinen, riippuu seurasta..Taustoihini kuuluu kiusaamista. Mullakin oli joskus pieni piiri, mutta aikojen saatossa asiat muuttu tahtomattaan. Jotkut ihmiset vain jää pois elämästä vaikka yrittää ja haluaisi pitää yhteyttä. En mä omasta tahdosta ole näin valinnut, mutta pakko vaan hyväksyä ja jatkaa elämää :) Ei se aina helppoa ole!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      2967
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      65
      2364
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2314
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1998
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      17
      1385
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1346
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1343
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1224
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13