on kivitaulu, johon on musteella kirjoitettu hepreaksi 87 riviä tekstiä.
Se ajoitetaan ensimmäisen vuosisadan eaa loppuun - ensimmäisen vuosisadan alkuun yaa.
Yksi tarina kertoo miehestä, jonka roomalaiset surmasivat mutta jonka Gabriel käskee nousta ylös kolmen päivän kuluttua.
"
77. Who am I? I am Gabriel …….. [ ]
78. You will rescue them………….. for two [ ] ...[ ]
79. from before of you the three si[g]ns three .. [ ]
80. In three days, live, I Gabriel com[mand] yo[u],
81. prince of the princes, the dung of the rocky crevices [ ]... ..[
"
http://www.hartman.org.il/SHINews_View.asp?Article_Id=162&Cat_Id=303&Cat_Type=SHINews
Tämän on nähty viittaavan Simon Perealaiseen, jonka roomalaiset tappoivat kapinoinnista ja kuninkaaksi julistautumisesta 4 eaa.
Taulusta saa käsityksen, jonka mukaan juutalaiseen apokalyptiseen näkemykseen on kuulunut messias, joka nousee ylös kuolleista.
Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon tuo kivitaulun teksti muualtakin. Siinähän kerrotaan myös kolmesta paimenesta:
"75. Three shepherds went out for Israel … [ ]…"
Joku on nähnyt tässä kolme juutalaista messiaanista kuningasta:
Atronges Emmauksesta
Simon Peraeasta
Judah Galileasta
Kaikki kapinoivat ilmeisesti Herodes Archelauksen aikana ja tulivat myös mestatuiksi.
Mikään kivitaulussa ei myöskään anna ymmärtää, että kyseessä olisi mitään muuta kuin IHMISET. Ei mitään jumalallista perää olevia olentoja.
Jumalan maanpäälletulo ihmiseksi on mithralaisuudesta peräisin.
Armas Salonen kertoo kirjassaan Persian muinaisuus ja kulttuuri persialaisista mithran papeista (maageista), miten nämä kerran vuodessa kokoontuivat vuorelle, jossa oli luola. Siellä he peseytyivät , harjoittivat hartautta ja ylisttivät jumalaa kolmen päivän ajan. Tämän he tekivät sen vuoksi, että odottivat onnentähden ilmestyvän ja laskeutuvan tälle vuorelle.
Tähti oli merkki siitä, että maailmankuningas ja maailmanvapahtaja syntyisi, hän jota kutsutaan suureksi kuninkaaksi niissä ennusteluissa, jotka levisivät laajalle Etu-Aasiassa ennen Jeesuksen syntymää.
Tätä suurta kuningasta pidettiin Mithra-jumalan ruumiillistumana, hän on maan päällä uudestisyntynyt, ihmiseksi tullut Mithra. Näissä ennustuksissa puhutaan nimen omaan jumalan "ihmiseksi tulemisesta".
Eräässä tekstissä puhutaan siitä, miten yönä jolloin Iranin uusi vapahtaja-kuningas syntyy, tähti tulee olemaan tapauksen erikoismerkkinä.
Muistuttaako kenenkään mielestä jotain raamatusta tuttua?
Tuollaista kristityt sitten keksivät miehestä, joka "vain" halusi uudistaa omaa uskontoaan ja yhteiskuntaansa. Mahdollista on, että Jeesuskin oli potentiaalinen kapinoitsija, kukaan ei tiedä millaisiin mittasuhteisiin seuraajien mielikuvitus on yltänyt "pyhän hengen" voimasta.
Hazon Gabriel/ Jeselsohn Stone
4
53
Vastaukset
- Pyh!
Puhut täyttä potaskaa.
- .
Missä kohtaa?
ODOTETTIIN ORJUUDESTA VAPAUTTAJAA - TULIKIN SYNNIT OSOITTAVA LUNASTAJA
Niin, varsinkaan Jeesuksen heimoveljet, juutalaiset, eivät silloin uskoneet Jeesuksen olevan syntien sovittaja, vaan odottelivat maallista vapauttajaa.
Kivitauluihin uskotaan mieluummin ja musteeseen kuin elävään todistukseen iankaikkisesta taivaallisesta Isästä - "joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän".
Koko lopunajassa säästyvä Israelin osa kuitenkin on pelastuva, mm. Uudessa Testamentissa Room. 11. mukaan. sekä Vanhassa Sak. 14.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 11:1&rnd=1342516403920
Room. 11:25
Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä
tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut
paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva
pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
"RAAMATTU EI VOI RAUETA TYHJIIN"
JOH. 10.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka
ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä,
vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi
Jumalaksi".
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin:
te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi
raueta tyhjiin -
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
HYVÄ PAIMEN - JOH. 10.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 10:1&rnd=1342517251199
anttiLisää mielenkiintoista tietoa Mithran kultista ja sen suhteesta kristinuskoon kirjasta:
http://www.amazon.com/Roomalaisia-kerroksia-Studies-history-Finnish/dp/9529800088
T: Iloinen nauraja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661