Genus Dawkinsia

Richard Dawkins on saanut jälleen uuden, eikä lainkaan vähäisen kunnianosoituksen ansioistaan tieteen, ja varsinkin evoluutiobiologian saralla. Sri Lankalaiset tiedemiehet ovat näet nimenneet kokonaisen kalalajien suvun Richard Dawkinsin mukaan. Uusi suku, genus Dawkinsia, kuuluu särkikalojen laajaan heimoon, joka puolestaan kuuluu karppikalojen lahkoon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dawkinsia

Uutisointia aiheesta:

http://india.nydailynews.com/newsarticle/5004208fc3d4ca5b21000000/sri-lankans-name-new-fish-genus-after-atheist-dawkins

http://www.christianpost.com/news/richard-dawkins-gets-fish-named-after-him-for-rational-explanations-of-universe-78291/

http://richarddawkins.net/articles/646501-dawkinsia-new-genus

19

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiski+naapurin.kissa

      Kreationistit saattavat tosin huomauttaa, että kun lajit assimilis, filamentosa ja singhala on nimetty 1844, 1849 ja 1912, niillä ei voi olla mitään tekemistä Dawkinsin kanssa. Mutta eihän se eliöiden nimeäminen niin suoraviivaisen yksinkertaista olekaan kuin esimerkiksi arvatkaa kuka voisi kuvitella.

    • ihmetteleepi

      Jasser Arafatille myönnettiin Nobelin rauhanpalkinto vuonna 1994.

      Repikää siitä.

      • Entäs sitten? Ei rauhanpalkintoa tieteellisistä ansioista myönnetä. Arafatilla tosin niitä ansioita ei ollut muutenkaan - kuten ei ollut Jitzhak Rabinillakaan.


      • ihmetteleepi
        illuminatus kirjoitti:

        Entäs sitten? Ei rauhanpalkintoa tieteellisistä ansioista myönnetä. Arafatilla tosin niitä ansioita ei ollut muutenkaan - kuten ei ollut Jitzhak Rabinillakaan.

        Sitä sitten että ne palkinnot ei välttämättä tule tieteellisistä ansioista vaan jonkun muun poliittisen tai evoluutio-uskonnollisen syyn takia.
        Eikä aloitus muutenkaan kuuluisi tälle osastolle.


      • ihmetteleepi kirjoitti:

        Sitä sitten että ne palkinnot ei välttämättä tule tieteellisistä ansioista vaan jonkun muun poliittisen tai evoluutio-uskonnollisen syyn takia.
        Eikä aloitus muutenkaan kuuluisi tälle osastolle.

        Aloitus kuuluu nimenomaan tälle palstalle, koska Dawkins on laajalti profiloitunut myös kreationismin vastustajana. Jos hänen tieteelliset ansionsa saavat tunnustusta, sen toteamisen paikka on nimenomaan tällä palstalla. On, vaikka kuinka kreationisteja viiksettäisi.


      • ihmetteleepi kirjoitti:

        Sitä sitten että ne palkinnot ei välttämättä tule tieteellisistä ansioista vaan jonkun muun poliittisen tai evoluutio-uskonnollisen syyn takia.
        Eikä aloitus muutenkaan kuuluisi tälle osastolle.

        Mainitsepa muutama "evoluutio-uskonnollisen syyn" takia palkittu ja kerro miksi palkintoa ei olisi saanut myöntää.


      • ihmetteleepi
        itte.piru kirjoitti:

        Mainitsepa muutama "evoluutio-uskonnollisen syyn" takia palkittu ja kerro miksi palkintoa ei olisi saanut myöntää.

        Richard Dawkins.
        Evoluutio-uskonnollisen syyn takia ei pitäisi tieteellisiä palkintoja jakaa.


      • itte.piru
        ihmetteleepi kirjoitti:

        Richard Dawkins.
        Evoluutio-uskonnollisen syyn takia ei pitäisi tieteellisiä palkintoja jakaa.

        Kateuksissasi puhut.


    • Uskovainen Uskis

      xDD

      Sokea palkitsee toisen sokean, miten mukavaa.

      • Hiski+naapurin.kissa

        Kenen tai minkä mukaan nimeäisit nuo kalat, jos saisit?


      • Hiski+naapurin.kissa kirjoitti:

        Kenen tai minkä mukaan nimeäisit nuo kalat, jos saisit?

        Ne muistuttavat näöltään Pekka Reinikaista: melkein yhtä vähän tukkaa ja sama älykäs katse.


      • Hiski+naapurin.kissa kirjoitti:

        Kenen tai minkä mukaan nimeäisit nuo kalat, jos saisit?

        Eiköhän kunnon kreationistille riitä ajatus että kala mikä kala, kyllä Jumala luomuksensa tuntee. Oikein painostettuna hän voisi luokitella nämä kaverit hopeanväristen perusryhmään ... tai niihin joilla on wikipedian kuvassa pää vasemmalla ja pystö oikealla.


      • kr

        Tosiaankin, tuohan oli ennustettu Raamatussa.

        Taisi muuten olla itse Jeesus joka sanoi tästä tapauksesta että : "Kun sokea opastaa sokeaa, niin he molemmat kuoppaan kaatuvat."

        Enkä muute paljoakaan ylpeilisi jos minun mukaani mimettäisiin joku roskakala, kuten särki.

        Taisivat itämaan pojat kusettaa evokkeja ihan tahallaan. Roskasakkia ovat särjet ja Dawkinsa ja muutkin evokit.


      • itte.piru kirjoitti:

        Eiköhän kunnon kreationistille riitä ajatus että kala mikä kala, kyllä Jumala luomuksensa tuntee. Oikein painostettuna hän voisi luokitella nämä kaverit hopeanväristen perusryhmään ... tai niihin joilla on wikipedian kuvassa pää vasemmalla ja pystö oikealla.

        Siis pyrstö. Näin käy kun kirjoittaa miniläppärillä, mökille ei viitsinyt ottaa isompaa konetta mukaan.


      • kr
        Hiski+naapurin.kissa kirjoitti:

        Kenen tai minkä mukaan nimeäisit nuo kalat, jos saisit?

        Ihan hyvä että nimesivät roskakalat Dawkinsin mukaan, se oli oikein sopivaa.

        Vai mitä Apo? Heh heh.


      • kr kirjoitti:

        Ihan hyvä että nimesivät roskakalat Dawkinsin mukaan, se oli oikein sopivaa.

        Vai mitä Apo? Heh heh.

        "Roskakalat"? Ilmeisesti hihu laskee kaikki särkikalat "roskakaloiksi" vain siksi, että kotimainen särki ei välttämättä ole helpoin tai suosituin ruokakala.

        Lajien arvoa ei nyt kuitenkaan mitata sen mukaan kuinka hyvin se sinun suuhusi sopii.

        Särkikaloihin kuuluu muuten tuhansittain lajeja, sukujakin satoja. Suomessa särkikaloja ovat esim. lahna, ruutana, karppi ja oma suosikkini suutari, joka on muuten savustettuna todella hyvänmakuinen.


      • kr kirjoitti:

        Tosiaankin, tuohan oli ennustettu Raamatussa.

        Taisi muuten olla itse Jeesus joka sanoi tästä tapauksesta että : "Kun sokea opastaa sokeaa, niin he molemmat kuoppaan kaatuvat."

        Enkä muute paljoakaan ylpeilisi jos minun mukaani mimettäisiin joku roskakala, kuten särki.

        Taisivat itämaan pojat kusettaa evokkeja ihan tahallaan. Roskasakkia ovat särjet ja Dawkinsa ja muutkin evokit.

        >>Enkä muute paljoakaan ylpeilisi jos minun mukaani mimettäisiin joku roskakala, kuten särki.

        Eläinten vihaaminen ja halveksiminen on niin kreationisteille ja muille kristityille fundamentalisteille tyypillistä.

        Miksi pidät halpana Jumalasi luomistöitä...


    • O'ou

      Kreationistithan voisivat vastapainoksi ruveta kutsumaan vaikka jotakin kreationistisen tosi- tieteen baraminiksi varmistamaa otusta nimellä Kendus Hovindia.
      :-)

      • Puhuvien käärmeiden baramini voitaisiin nimetä noin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe