kyseinen yhtiö lähettelee partakoneita ja -teriä, yhä tiheämpää tahtia. sitten tulee karhulasku muka maksamattomasta laskusta, laskutuslisällä maustettuna tietysti. Vaikka senkin turhan laskun maksat, parin viikon päästä saat uuden isomman karhulaskun ja uhkauksen perintätoimistosta( liekö samaa puljua) . Ei kannata seota koko firmaan mitenkään. Pitänee tehdä tutkintapyyntö viranomaisille, en tiedä sitten kiinnostaneeko ketään näitä huijareita on paljon ja rangaistukset mitättömiä.
flexi front huijaus
20
6296
Vastaukset
- Tyytyväinen
Säännölliset lähetykset pitää perua ostaa vain tarvittaessa teriä varsia. Eivät lähetä teriä säännöllisesti kuin kieltää. Hyviä teriä ja varsia ovat käytän niitä. Laskutuskin on pelannut aivan hyvin.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Kusetuksen maku hommassa.
- Kovasti skeptinen
Hah, pelaa kai laskutuskin kun tavaraa tilaa ja maksaa. Pointtina on nimenomaan se miten asiakassuhde päätetään.
Juuri soittelivat allekirjottaneelle jostain ruotsalaisesta numerosta (tarkemmin ottaen 46 8 124 107 35) ja asiaa kauppasivat. Nettiä vilkaistuani totesin tyttelille valituksia löytyvän - oli kovin ihmeissään...
Vähemmällä pääsee kun käy ostamassa teränsä LIDListä. Ovat edullisia ja toimivat myös ihan kelvokkaasti.- toinen skeptinen
PUHUT ASIAA. NIMIMERKKI "Tyytyväinen" ei taida pointtia ymmärtää.... jos on töissä kys. firmassa niin se tietysti vaikuttaa tuohon ymmärrykseen. - Olin ilmeisesti ( sanon ilmeisesti, koska nykyään soittelee työaikana sen verran moni partahöylä, sukka ja pikkupöksykauppias, ettei aina tiedä onko kieltäessään tilauksen kuitenkin tilannut jotain muka ilmaista ) siis ilmeisesti olin jotain tuolta Flexi-puljusta tilannut , mutta pölhöyden tajuttuani yrittänyt perua kirotun jäsenyyden. Ei ollut peruminen mennyt varmaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, koska aina vaan laskua pukkaa. Sitkeästi jostain ns. perintätoimistosta joku inisijä soitti n. kerran kuukaudessa, - en edes muista kuinka kauan. Sitä alkoi ilmeisesti itseäkin kyllästyttämään kun on jo lopettanut häiriköinnin.
LIDListä löytyy tosiaan ihan kelvollisia höyliä....
- Kokemuksia Flexi F.
Minulla on FlexiFront -höyliä ja teriä myyvästä firmasta seuraavia kokemuksia.
Eka kerralla pari vuotta sitten lähettivät ilmaisen höylän ja siihen terän. Seuraava satsi tuli isompi erä teriä. Peruin tilauksen, kun näyttivät heppoisilta laitteilta, eikä kulutus ole hirveän kovaa ollut. Minulla oli Chileten höylä, jotka terät käytin ensin loppuun. Nyt olen käyttämässä toista terää. Höylän kiinnityksessä on jotain vikaa ja terä irtoaa. Juuri äsken irtosi, ja nyt poski on samalla verellä, noin sentin pituinen verta vuotava haava. Näyttää siltä, että terät jäävät käteen ennenkuin ehdin käyttämään eli höylä hajoaa ennemmin. Terät kolmeteräisiä ja tylsyvät nopeasti.
Toisella kerralla väen väkisin siellä myyjä sai minut ylipuhuttua ja lähetti minulle halvalla, oliko jopa ilmaiseksi, höylän neljäteräisen terän. Terä hajosi noin viidennellä käyttökerralla!! Onneksi olin tämänkin tilauksen perunut.
Eli tilaukset olen onneksi saanut peruttua, mutta nyt pelottaa, että haavoista voi jäädä esim. arpia. Todella surkeata kamaa nämä FlexiFrontit, Chiletten höylät tasoltaan aivan eri luokkaa, vaikka en nyt mainosmieheksi ryhdykään. Varmaan valmistavat näitä sekundateriä todella halvalla ja ottavat näiden myynnistä kunnon katteen. - hyvä mutta ei pakoll
Mä liityin viimevuoden lopulla tai otin postimaksun hinnalla varren ja 4-terää. Irtisanoin itseni heti tilauksen tultua ja homma piti mitään ylimääräistä ei ilmaantunut. Oon niitä käyttänyt ja ovat olleet mielestäni liki gileten tasoa. (Viimeisen gileten ostanut noin 10-15 vuotta sitten ja ovat varmaan kehittyneet.) Mutta hinta oli jo silloin suolainen.
Nyt aattelin tilata muutaman terän lisää, mutten kyllä taida näitten palautteiden takia uudelleen liittyä. Mahtaako sieltä saada tilattua ilman liittymistä teriä. Ja mitä ne lisäterät maksaa kun sivuilta hintaa en löytänyt.- tero666
MÄÄÄÄÄÄÄÄ KAAAAAAAAH !!!
- bam1
Mulla ihan sama juttu kun teillä jollain oli että ne kaksi ilmaisterää pysyi varressa mutta seuraava maksamani paketti oli täysi sellaisia teriä ettei yksikään pysynyt varressa ollenkaan. Peruin jo jäsenyyteni ja laitoin kyselyn että saanko uudet toimivat terät maksamieni tilalle vai olenko tullut huijatuksi.
Paska näihin postimyyntiyrityksiin pitäisi sekaantua ollenkaan. - BadPope
FlexFrontin asiakkaana ollut pari vuotta, ensin tuli teriä joka toinen viikko, nyt saa itse päättää et tuleeko 15 terää 3x vuodessa vai 2x vuodessa, itse kun ajan vain kerran viikossa. Parempaa terää saa hakea, ihoni on vielä sitä heikompaa sorttia. Lidlin ja vapaavalintojen terät teki viiltoja ja punaista nahkaa. Mut ei FlexFrontin kanssa ole samaa ongelmaa. Kuumalla vedellä että ihohuokoset aukeaa ja kylmällä huuhdellaan. Ajan jopa alapäänikin samalla laitteella. Suosittelen !!! Eikä asiakaspalvelun kanssa ole ongelmiakaan ollut koskaan.. Mihin numeroon oikein olette soittaneet, kun helsingin toimiston numero on ihan eri FlexiFront asiakaspalvelu :
Asiakaspalvelu: 09 2219 3350
Faksi: 09 295 3112
Avoinna arkisin: 9.00 - 15.00- uwdgy
Miten tuonne tuonne voi soittaa ilman asiakasnumeroa?
- Paska pulju
On firmasta kokemuksia. Huonoja. Tilasin puhelinmyyjältä naisten ihonkarvanpoistoteriä 3,90e. Lupasi että jos en tykkää tuotteesta, niin voin perua tutustumispaketin jälkeen tilaukset. Surkeita teriä, ei mitään verrattuan gilletteen tms. Soitin asiakaspalveluun välittömästi paketin saatuani ja irtisanoin jatkolähetykset. Vastaaja sanoi, että enää ei lähetyksiä tule. Meni 2kk ja silti tuli uusi isompi paketti. Yritin soittaa taas asiakaspalveluun, mutta kukaan ei enää vastannutkaan. Nauhoite muuttui, milloin oli tekninen vika, milloin henkilökunta koulutuksessa, milloin pyhäpäivä (vaikka ei kalenterin mukaan) tai muuten vaan ruuhkaa, mutta läpi ei pääse jne. Tein irtisanomisen myös kirjeitse ja kotisivuilla. Tämä näyttää olevan huijariyritys joka saa tuottonsa perintätoimiston kautta, ei myymällä teriä. Näin oletan. Kirjoitan tänne lisää, miten asiani etenee. Mitään laskua ei kannata maksa irtisanomisen jälkeen. Minä käännän vaikka jokaisen kiven ja olen valmis tappelemaan oikeudessa. Yhteys kuluttajien oikeusasiamieheen on jo tehty.
- ohjeita
Vähäänkään jos käyttää järkeä niin ei tarvitse olla "tappelemassa oikeudessa" tai olla yhteydessä oikeusasiamieheen joka ei asioille mahda mitään.
Yksinkertaisesti puhelinmyyjältä ei kannata ostaa mitään vaan laittaa puhelin kiinni.Koska Suomessa ei saa tuomioita jos rikkoo lakia.
Omaa osoitetta nimeä tai oikeaa puhelinnumeroa ei myöskään kannata jakaa mihinkään netissä.
Prepaid liittymä on erinomainen jos tarvitsee esim nettiin laittaa se esille ,vaikka myyntisivustoille. Koska osoitettasi ja nimeäsi ei voi silloin käyttää hyväksi. - Tiukka ei
ohjeita kirjoitti:
Vähäänkään jos käyttää järkeä niin ei tarvitse olla "tappelemassa oikeudessa" tai olla yhteydessä oikeusasiamieheen joka ei asioille mahda mitään.
Yksinkertaisesti puhelinmyyjältä ei kannata ostaa mitään vaan laittaa puhelin kiinni.Koska Suomessa ei saa tuomioita jos rikkoo lakia.
Omaa osoitetta nimeä tai oikeaa puhelinnumeroa ei myöskään kannata jakaa mihinkään netissä.
Prepaid liittymä on erinomainen jos tarvitsee esim nettiin laittaa se esille ,vaikka myyntisivustoille. Koska osoitettasi ja nimeäsi ei voi silloin käyttää hyväksi.Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Mitään ei kannata ikinä suostua ostamaan (eikä etenkään lahjoittamaan) puhelimitse. Minulla on ollut tämä periaate koko ikäni. Kerran eräs rahankeruujärjestö soitti ja väitti, että olin puoli vuotta sitten sitoutunut lahjoittamaan rahaa heidän kampanjaansa ja nyt se oli tullut ajankohtaiseksi. Monikohan mummo tuohonkin hädissään lankesi. Käsittämättömän härskiä. Sanoin etten ole voinut luvata, kun en mihinkään tuollaiseen puhelimessa suostu ja totesin, että aika hävytön taktiikka heillä. Mihin lie olisivat rahat menneet.
Älä koskaan usko mitään tällaisia
- saat vain postikulujen hinnalla
- saat veloituksetta kokeiluun
- saat kolme lehteä ilmaiseksi
- sinut on valittu laadilaadi, onneksi olkoon
Helpoimmalla pääsee, kun ei myönny puhelimessa mihinkään, vaan kiittää kohteliaasti ja sanoo ei. Toistaa tätä asiallisesti ja sitkeästi niin kauan että myyjä luovuttaa. Jos satut olemaan oikeasti asiasta kiinnostunut (esim. liittymätarjous, sähkötarjous), pyydä lähettämään kaikki olennaiset tiedot kirjallisena sähköpostiin. Jos firmalla on vähänkin vilunkia, se ei lähde siihen.
- Se on rikollisfirma
Tämä on kirjallinen reklamaatio yrityksienne lähettämiin laskuihin. Seuraavassa perusteluni
”Flexifront” –tahon alkuperäiseen toimintaan:
Kuluttajansuojalain 5 luvun 3§ tavaran luovutus ja vaaranvastuu:
”Tavara on luovutettu, kun ostaja on saanut sen hallintaansa.”
Kuluttajansuojalain 5 luvun 20§ tiedonantovelvollisuuden laiminlyönti:
” Jos kotimyyntiasiakirjaa tai 14 §:ssä tarkoitettua vahvistusta ei ole toimitettu kuluttajalle, sopimus ei sido kuluttajaa. Jos kuluttaja haluaa vedota sopimuksen sitomattomuuteen, hänen on ilmoitettava siitä elinkeinonharjoittajalle viimeistään vuoden kuluttua sopimuksen tekemisestä.”
En ole saanut tavaraa koskaan. En ole saanut vahvistusta. Näin ollen maksuvelvollisuuttani tavaraan ei mielestäni ole.
Pidän myös mahdollista sopimusta sitomattomana.
EC Collection Oy:n perintään:
Laki saatavien perinnästä 5§ maksuvaatimus kuluttajasaatavan perinnässä:
”Perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittavan on periessään kuluttajasaatavaa annettava tai lähetettävä velalliselle kirjallinen maksuvaatimus, jossa on mainittava ainakin:
1) velkojan nimi ja osoite
2) saatavan peruste;
3) eriteltyinä saatavan pääoma, korko, viivästyskorko ja perintäkulut;
4) vaadittu kokonaissumma;
5) kenelle, miten ja milloin saatava on maksettava;
6) velallisen mahdollisuus esittää huomautuksia saatavan määrästä ja perusteesta sekä missä ajassa huomautukset on esitettävä;
7) kenelle huomautukset on esitettävä;”
Velkojan osoite ei tule ilmi haastemenettelyilmoituksesta, vain postilokero annetaan.
Saatavan perusteena esitellään epäselvästi laskun numero ja toimeksiantaja ”Flexifront”. Näillä tiedoilla ei ole mahdollista löytää alkuperäistä velkojaa mistään. Flexifront ei ole etu- tai sukunimi väestörekisterin nimipalvelun mukaan, ei rekisteröity tai tunnettu tavaramerkki, eikä myöskään yritys kaupparekisterissä.
Huomautuksia ei voi voi esittää EC Collection Oy:lle: Puhelinpalvelu on ruuhkautunut ja ilmoitettu sähköpostiosoite ei vastaanota postia (liite TKK:n IT-palvelukeskus). Yritystieto-järjestelmästä annetussa osoitteessa ei voi hoitaa asiaa, vaan sieltä käännetään edellämainitun postilokeron puoleen.
Viestissänne ei perustella momentin 5 mukaisesti maksutapaa: viittaatte vain maksamaan mainittuna eräpäivänä, mutta ette viittaa juuri kirjeen alalaidan tilisiirtolomakkeeseen.
Näin ollen en saa perintätoimistonne lähettämästä laskunomaisesta asiakirjan tiedoista selvää enkä halua maksaa sitä ilman, että osoitatte alkuperäisen toimeksiantajan laskun.
Laki saatavien perinnästä 10 a§ kuluttajasaatavien perintäkulujen enimmäismäärät:
Kuluttajasaatavaa perittäessä velalliselta saa tässä momentissa mainituista perintätoimista vaatia enintään seuraavat määrät:
1) kirjallisesta maksumuistutuksesta 5 euroa;
2) 5 §:ssä tarkoitetusta maksuvaatimuksesta 21 euroa, jos saatavan pääoma on 250 euroa tai vähemmän, ja 45 euroa, jos pääoma on yli 250 euroa;
EC Collection Oy nimeää perintäkuluikseen 57,00 EUR. Se on liikaa lain mukaan, perusteita ilmoituksestanne haastemenettelyssä ei eritellä tälle summalle.
Laki saatavien perinnästä 15§ Perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittavan korvausvastuu:
Perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittava on velvollinen korvaamaan vahingon, joka hänen tämän lain vastaisesta tai muutoin virheellisestä menettelystään on aiheutunut sille, johon perintä on kohdistettu.
Minulle on aiheutunut kustannuksia perintäänne selvittäessäni:
Puhelinkuluja 20 EUR;
Postikuluja 40 EUR (Saantitodistuskirjeet EC Collection Oy, ITH Maarianhamina, ITH/Courlux Sveitsi);
Muita kuluja 600 EUR (menetetty työaika EC Collection Oy:lle reklamoidessani sähköpostitse ja selvittäessäni sähköpostin välittymisen estyneisyyttä, kaksi käyntiyritystä yrityksenne toimipisteessä Helsingin Annankadulla, ensimmäisen reklamaatiokirjeeni 26.1.2010 perusteluiden laatiminen, sekä tämän toisen reklamaatiokirjeeni 3.2.2010 laatiminen, postilokeroonne postittamiseksi saantitodistuksella käynti postitoimistossa);
yhteensä 660 EUR.
Vaadin minulle aiheutuneiden kustannuksien yhteensä 660 EUR maksamista tililleni Nordea 202520-4006386 välittömästi ja perintänne lopettamista.
Yrityksenne (ProVoice Finland, ITH Maarianhamina, ITH/Courlux Sveitsi, EC Collection) toiminnasta tulen valittamaan kuluttajaviranomaisille, lääninhallituksen perintätoimistojen valvontaan sekä kaupparekisteriin että verottajalle yrityksenne konsernimaisuuden ilmoittamatta jättämisen.
Tilintarkastajistanne jätän Helsingin ja Maarianhaminan kauppakamereille sekä keskuskauppakamarille kirjallisen valituksen yhtiön toiminnan valvomisen laiminlyönnistä.
Esa Häkkinen
Helsingissä 3.2.2010
Liitteet aikaisempi reklamaatiokirjeeni 26.1.2010 (kopio)
sukunimitilasto 1.2.2010
etunimitilasto 1.2.2010
EC Collection Oy:stä saamani ”yhteystietolappunen” (kopio)
alkuperäinen ilmoituksenne, päivätty 19.1.2010 (kopio) - Jamppa3
Ei mitään negatiivisia kokemuksia kyseisestä firmasta. Joka vuosi soittavat että laitetaanko 2,90e hinnalla paketti tulemaan ja sitten annan vielä seuraavan erän tulla (10 terää, about 16e). Sen jälkeen perun jäsenyyteni netissä.
- Johan On
Huumormiehii! Soittivat sieltä tänään 29.9-2014 sieltä Flexi Frontista. Mistä lie ottaneet puhelinnumeroni! Yks toinen on Omega-3 myyvä firma! Osallistuin yhteen kilpailuun/kyselyyn vahingossa/ kännipäissäni, mutta lopuksi peruin osallistumiseni kyseiseen kilpailuun, kun pyysivät sähköpostin vahvistusta!. Sitä huolimatta ilmeisesti nappasivat puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni! Seurauksena nyt on ollut, että tänne roskapostille varaamaani osoitteeseen on alkanut tulla kaikenlaista "postia". Nyt ne idiootit soittelevat jatkuvasti kaikenlaisten kyselyjen muodossa ja tarjoavat pillereitään ja partokoneen teriään!
- Anonyymi
Courlux. Kerhosta eroaminen ei toimi. Tuotteita ja laskuja tulee. Missä vika.
- Anonyymi
Ainakin minulla jäsenyys on tähän asti toiminut ..olen kaksi kertaa liittynyt ja eronnut jäsenyydestä ja tämä toimii helposti netin kautta jossa voi myös muuttaa toimitus väliä ..itsellä on ollut toimitus väliä nyt 6 kk..
Netin kautta nuo asiakas hommat kannattaa hoitaa - Anonyymi
Tilasin juuri ilmaisen partahöylän kun ystävällinen myyjä soitti..olen ollut aikaisemminkin asiakas tällä courlux pilkulla josta tullut mm. Sukkia ja aina onnistunut kyllä lopettamaan jäsen tilaukset kun asiakaspalveluun ottanu yhteyttä..kyllä ainakin omasta puolesta voin suositella
- Anonyymi
Sai muuten ilmaiseksi partahöylän ja kaksi terää. Todella laadukasta tavaraa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982