Mitä Vapahtajamme itse sanoo kasteesta:

Sirkka-Iita

18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Matt. 28 :18, 19, 20.

Meidän tulee kuitenkin muistaa, että pelkkä kaste ei tee ketään autuaaksi. Vaan joka uskoo ja kastetaan, niin hän pelastuu.

9

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärkein on kuitenkin usko Jeesukseen Kristukseen:

" Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Apostoleilla oli selvä ja selkeä järjestys:

Ensin saarnattaan evankeliumia ihmisille, kun sitten joku tekee parannuksen ja tulee uskoon, niin hänet kastettaan, mutta hän pelastuu ainoastaan uskon kautta Jeesukseen. Joka ei usko, niin se tuomitaan kadotukseen.

Jeesuskin opetti, että ensin tulee olla usko ja vasta sitten kaste.

Raamatun ilmoitus on aivan selkeä tässäkin asiassa. Jeesus asetti lähetyskäskyyn evankeliumin julistuksen, sekä kasteen.

Apostolien teoista voimme lukea, mitenkä apostolit toteuttivat tämän Jeesuksen antaman käskyn.

• Paavali sanoo, ettei Kristus lähettänyt häntä kastamaan vaan evankelioimaan. Paavali kastoikin vain pari kolme ihmistä. Kahdesta lähetyskäskystä toisessa ei mainita lainkaan uskoa ja siksi näen, että yhtä hyvin voidaan puolustaa Kristuksen kuolemaan kastamista ennen uskoon tuloa kuin sen seurauksena. Niin tai näin; Sirkka-Iitan aloitus ja lisäviesti ovat hyviä ja perusteltuja- Kun kastetaan Kristukseen, on TÄRKEÄÄ, että "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".

Sitäpaitsi Jeesus-nimi sinänsä ja pelkästään on kovin yleinen nimi ainakin espanjan kielisten keskuudessa. Katsokaapa avainliikkeissä Suomessa, niin löytyy valmiina oviin ja postilaatikoihin metallinen nimikyltti Jésus. Jo Jeesuksen päivinä nimi oli yleinen Israelissa.

• Kerrankin

Antin kanssa täysin yhtämieltä......

• Jeesus on Isämme

Silloin kun kastetaan Isän-Pojan ja Pyhän Henken nimeen.. niin on fakta että silloin on kastettu Jeesuksen nimeen!

Kukaan todellinen kristitty ei väitä etteikö Jeesus olisi Isämme!! Kukaan heistä ei väitä, etteikö Jeesus ole Jumalan Poika

Kukaan heistä ei kiistä, etteikö Jeesuksen Henki olisi Pyhä Henki.. ei Alex..eikä Antti

Jeesus, Jumala on salattu Jumala, ja hän peittää sanansa salatusti terv. benedi

• eepu*

…. mikä kumma se saa teidät kiivailemaan sokeana/kuurona harhaoppinne puolesta, miksi suljette silmänne ja korvanne Totuudelta, miksi tahdotte ehdoin tahdoin olla harhaopissanne -- mikä sinua estää tulemasta Totuuteen ko. asiassa?
      Sillä teille/sinulle ja kumppaneillesi on useasti Todistettu, että Vapahtaja Ei ole voinut lausua noita (Matt.28:19) arvoasemasanoja, sillä kukaan Apostoleista Ei ole käyttänyt (eikä kehottanut/kirjoittanut) sellaisia sanoja kastaessaan uskovia!
      Siis On vain YKSI NIMI jossa meidän tulee pelastuman – joten älä LISÄILE siihen mitään muuta:
      Sillä; ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä Ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt.4:12)

Raamattu puhuu selvin numeroin VAPAHTAJAN NIMEEN kastamisen puolesta; katso ja TUNNUSTA tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne..
      Vapahtaja sanoo meille: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” Sillä ”Ei ole PELASTUSTA yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Se siis tietäkää, että tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN ja UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
      Katso lisää: ”KYSY KASTEESTA” http://keskustelu.suomi24.fi/node/10091630

Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan PILKKAA ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja ensimmäisen päivän sunnuntain asettaminen sen tilalle, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?

-- Joten tehkää parannus epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta opistanne! Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
      *
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
      minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
      JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      *
      eepu
      *
      Jk. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
      -- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan; Voiman syntiä vastaan!
      *-
      ♥ MARANATA! ♥

• vanginvartija.. eepu

Tökkää hieman eepu!

Ei sinänsä se, että Jeesuksen nimeen, mutta se lisäys, mitä siihen lisäät.

Jumalan nimi, esimerkiksi liitetään ajatukseen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. ts. se, että näiden henkilöiden nimi, kertoo sen, mihin uskoivat.

Pelastus on lähtöisin Isästä, Hän päätti Kristuksessa pelastaa ihmisen.
        Ok. siinä se pelastus on. Kristus, mutta päätös tuli Isältä, että tässä se toteutuu.

Poika, eli tämä uhrikaritsa, sijainen. Tämän hyväksyntä elämään, on tämä nimi, ketä tunnustetaan.

Pyhä Henki. .. eli juuri Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, sovitustyötä.

Eli eepu... laajenna hieman nyt jo ajatustasi, koska opetus on kuitenkin kohdallasi ihmisen käsittämää ja sitä prhanhamilaisuutta.

Kastaminen Isän ja Pojan, sekä Pyhän Hengen nimessä on yhtälö, joka kertoo sanomallaan sen väkevän sisällön kastettavan kohdalla.

Isä, joka päätti pelastustien ja toimintatavan, kuinka pelastutaan.
        Poika, toteutti,
        ja
        Pyhä Henki avaa ymmärryksen.

Henki kuljettaa... Jokainen uskova kastettava ymmärtää näin pelastuksena
        Hengellisen rakennuksen, kuinka se rakentuu.

ts. älä kahlitse itseäsi pranhamin näköalaan ja ole sen vankilassa vankeudessa.

Pranhamko on sinun vanginvartijasi?

• lisäys..
        vanginvartija.. eepu kirjoitti:

Tökkää hieman eepu!

Ei sinänsä se, että Jeesuksen nimeen, mutta se lisäys, mitä siihen lisäät.

Jumalan nimi, esimerkiksi liitetään ajatukseen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. ts. se, että näiden henkilöiden nimi, kertoo sen, mihin uskoivat.

Pelastus on lähtöisin Isästä, Hän päätti Kristuksessa pelastaa ihmisen.
        Ok. siinä se pelastus on. Kristus, mutta päätös tuli Isältä, että tässä se toteutuu.

Poika, eli tämä uhrikaritsa, sijainen. Tämän hyväksyntä elämään, on tämä nimi, ketä tunnustetaan.

Pyhä Henki. .. eli juuri Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, sovitustyötä.

Eli eepu... laajenna hieman nyt jo ajatustasi, koska opetus on kuitenkin kohdallasi ihmisen käsittämää ja sitä prhanhamilaisuutta.

Kastaminen Isän ja Pojan, sekä Pyhän Hengen nimessä on yhtälö, joka kertoo sanomallaan sen väkevän sisällön kastettavan kohdalla.

Isä, joka päätti pelastustien ja toimintatavan, kuinka pelastutaan.
        Poika, toteutti,
        ja
        Pyhä Henki avaa ymmärryksen.

Henki kuljettaa... Jokainen uskova kastettava ymmärtää näin pelastuksena
        Hengellisen rakennuksen, kuinka se rakentuu.

ts. älä kahlitse itseäsi pranhamin näköalaan ja ole sen vankilassa vankeudessa.

Pranhamko on sinun vanginvartijasi?

kuitenkin, jatkan vielä.. Jumala on Yksi..
        Me vain jäsennämme vajavaisina tätä Mittaamattomuutta, että voimme jotenkin sanoittaa ja jäsentää sen elämään.

Silloin se on valo jalkaimme Valona.

• Minä en tästä kaste asiasta ala kinaamaan sen enempää, mutta sen sanon vain että kaste ei sinänsä pelasta ketään. Ja vaikka onkin totta että meille on vain yksi nimi annettu niin on myös totta että se on Jumala joka pelastaa ja jokainen joka on perillä Raamatun opetuksesta ymmärtää että on olemassa vain YKSI todellinen täydellinen Jumaluus jossa on Vapahtajammekin. Siis ota eepu* hyvä hieman rauhallisemmin ...

alex

• Sirkka Iita

Äläpäs taas saivartele Eepu!

Höpö höpö, ei kaste pelasta ketään, vaan USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN VAPAHTAJANAAN, ja syntiensä sovittajana PELASTAA.

Kun ihminen tulee synnintuntoon hän katuu syntejään ja pyyttää niitä sydämestään anteeksi Jumalalta ja niiltä joita vastaan on rikkonut, hänet armahdetaan Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa ja hän saa täyttyä Pyhällä Hengellä. Se on PELASTUS.

Kaste on vain seremoonia, mutta se on myöskin hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, se EI LISÄÄ pelastukseen mitään, sillä PELASTUS on TÄYSIN ARMOSTA.

Kasateasiassa uskon Raamatun sanaan, siihen mitä Raamatussa sanotaan Jeesuksen kehoitukseksi:

18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Matt. 28 :18, 19, 20.

Jk: Jos me emme voi luottaa Raamatuun tässä, on muukin Raamatunsana epäluotettavaa. Me emme voi käydä muuttamaan Raamattua mieleiseksemme, vaan meidän tulee luottaa siihen mitä siihen on kirjoitettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      63
      1271
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      900
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      825
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      87
      702
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      644
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      37
      589
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      574
    8. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      121
      536
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      523
    Aihe