Miksi kukaan jää takahikiälle?

Heyar

Näissä sinkkukeskusteluissa on yksi teema ollut se, että jos asut jossain hevonvitunkuusessa niin kun viimeistään se lukio on käyty nin muutetaan johonkin suurempaan kaupunkiin. Siis tytöt muuttavat, pojat eivät niinkän niin paljon.

Ihmetyttää kovasti mikä siinä paskanhajuisessa kirkonkylässä nuoria miehiä voi viehättää niin paljon, että sieltä ei raaskita muuttaa pois jos vaihtoehtona on jokin kaupunki, jossa on naisia tarjolla pilvin pimein.

52

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktatpöytään

      Mitä tekee naisella, jos siellä kaupungissa ei ole työtä jolla maksaa oman ja naisensa elämisen!

      Naiset voisi miettiä moniko heistä pystyisi maksamaan kahden ihmisen asumisen ja ylläpitokulut Helsingissä. Huom. ilman isäpapan avustusta.

      • mies32

        Eiköhän se yleensä ole päinvastoin, kaupungissa töitä, maalla ei.
        Ja itse valitsisin työttömyyden ja naisen ennemmin kuin maalaisuuden töiden kera ilman naista. Tosin tuo on kuvitteellinen esimerkki, niitä töitä kaupungista saa yhtä todennäköisesti ja helposti kuin naistakin.


      • lantajaakko
        mies32 kirjoitti:

        Eiköhän se yleensä ole päinvastoin, kaupungissa töitä, maalla ei.
        Ja itse valitsisin työttömyyden ja naisen ennemmin kuin maalaisuuden töiden kera ilman naista. Tosin tuo on kuvitteellinen esimerkki, niitä töitä kaupungista saa yhtä todennäköisesti ja helposti kuin naistakin.

        Naisista tulee kaupungeissa kusipäitä, jotka vaativat miehiä olemaan mies32-einoja. Kuka sellaiseen paskaan haluaa lähteä jos voi olla rennosti maalla ja juoda sahtia kavereiden kanssa?


      • mies32
        lantajaakko kirjoitti:

        Naisista tulee kaupungeissa kusipäitä, jotka vaativat miehiä olemaan mies32-einoja. Kuka sellaiseen paskaan haluaa lähteä jos voi olla rennosti maalla ja juoda sahtia kavereiden kanssa?

        Eipä kukaan, joten teillähän menee siellä ihan hyvin.
        Netin kautta voitte välillä käydä lueskelemassa sinkkupalstalta, että miten ne kaupunkiin muuttaneet naapurintytöt siellä pyörivät mies32:n ja pillueinon välillä. Sahtipäissään voi sitten vähän huvitella huorittelemalla heitä.


      • Kaupungissa harva (normaali) nainen odottaa miehen maksavan molempien elämisen. Itse naisena pystyn oikein loistavasti maksamaan oman asumiseni Helsingissä ilman isäpapan avustusta. En pystyisi enkä edes haluaisi maksaa mieheni asumista. Sen sijaan jos jonkun omavaraisen miehen kanssa lyöttäytyisimme yhteen, niin elämä Helsingissä voisi olla vieläkin mukavampaa. :)


      • Lulz
        mies32 kirjoitti:

        Eiköhän se yleensä ole päinvastoin, kaupungissa töitä, maalla ei.
        Ja itse valitsisin työttömyyden ja naisen ennemmin kuin maalaisuuden töiden kera ilman naista. Tosin tuo on kuvitteellinen esimerkki, niitä töitä kaupungista saa yhtä todennäköisesti ja helposti kuin naistakin.

        "niitä töitä kaupungista saa yhtä todennäköisesti ja helposti kuin naistakin."

        Tähän pitää suhtautua varauksella, sillä töitähän nyt saa ihan helposti, mutta vakiNaista en ole löytänyt.


    • Heyar

      Minä olen havannoinut, että nimenoman miehet ovat haluttomampia muuttamaan pois maaseudulta vaikka moinen teko saattaisi johtaa paljon parempaan elämään.

    • tosiasia tämäkin...

      onhan "maalla" paljon paremmat olosuhteet näiden miesten harrastusten kannalta. yksiössä on paha nyhjätä verrattuna siihen että on oma piha ja autotalli.

    • 00100 Yäk

      Elämistä stadin kerrostaloluukuissa voi verrata häkkikanan elämään. Sieltä pitää päästä pois joka viikonloppu ja kaikilla lomilla.

      Stadin luukun hinnalla ostaa maalla hulppean omakotitalon ja rahaa jää käteen enemmän pienemmästäkin palkasta.

      • Tsong

        Blaablaablaa


      • mies32

        Nussiva häkkikana tai yksinäinen lapinpöllö. Valintakysymys.

        Itse tosin viihdyn yksiössä stadissa vaikka yksinäisenäkin paremmin kuin hulppeassa talossa korvessa. Et siinäkään siinä koneella istuessasi mitään lisäarvoa saa neliöistäsi. Sama netti meillä on ja kummankin kämppään se mahtuu. Minulla vaan lyhyempi matka vessaan ja jääkaapille. Tosin nyt olen baarissa katselemassa naisia.


    • jdghjdj

      itse jäin takahikiälle liian pitkäks aikaa rahan puutteen vuoksi. kaupungeissa on kovat vuokrat yksiöistäkin. siihen sit lisäät 2kk takuut. ei sellanen joka takahikiälle on työttömäks jääny ihan helposti sossu tuilla sieltä pois muuta. itse pääsin kaverin vanavedessä pois. asuin sen luona kunnes löysin oman työpaikan ja sit sain oman asunnonkin. kaikilla ei niin hyvä tuuri tietysti ole että siellä joku avokätinen kaveri ois vastassa....sit ollaan takahikiällä loppuikä:))

    • Heyar

      Sanottakoot tähän väliin, että Tampere, Turku, Jyväskylä yms eivät ole takahikiöitä vaan niissäkin on elämää. Sen sijaan kirkonkylissä, joissa liian moni nuori mies viihtyy ei ole mitään elämää.

    • Heyar

      Toisin sanoen, muuttakaa pois sieltä kirkonkylistänne. Milä ihme niissä kirkonkylissä voi oikeasti viehättää ketään teini-iän ohittanutta, että niihin haluaisi asettua?

      • Minä ainakin haluaisin takaisin kirkonkylään. En nytkään asu aivan metropolissa, mutta kaupungissa kuitenkin. Jotkut ystävänikin ovat muuttaneet takaisin "maalle" perustettuaan perheen. Jos saisin olla äiti, haluaisin, että lapsemme varttuisivat yhtä turvallisessa ympäristössä kuin itse olen kasvanut.


      • Palstaveteraani.
        harmaa_lumi kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin takaisin kirkonkylään. En nytkään asu aivan metropolissa, mutta kaupungissa kuitenkin. Jotkut ystävänikin ovat muuttaneet takaisin "maalle" perustettuaan perheen. Jos saisin olla äiti, haluaisin, että lapsemme varttuisivat yhtä turvallisessa ympäristössä kuin itse olen kasvanut.

        Hei! Muistan sinut noin vuoden (?) . Toivoin että olit löytänyt kumppanin kun katosit palstalta. Ilmeisesti et kuitenkaan. Olit sympaattisen oloinen ohminen kun viimeksi tänne kirjoittelit.


      • Palstaveteraani. kirjoitti:

        Hei! Muistan sinut noin vuoden (?) . Toivoin että olit löytänyt kumppanin kun katosit palstalta. Ilmeisesti et kuitenkaan. Olit sympaattisen oloinen ohminen kun viimeksi tänne kirjoittelit.

        Voi kiitos :)

        Ei minulla mitään kumppaneita ole ollut ikinä. Sielunkumppani kyllä, mutta se on eri juttu. Olisi ihanaa olla sellainen nainen, joka pystyy rakastamaan toista naista sanan kaikissa merkityksissä. Mutta se on kai synnynnäistä ja toiset pystyvät, toiset eivät.

        Hetken aikaa luulinkin löytäneeni jotain isoa, mutta se kaikki oli lopulta vain oman pääni sisällä. Ja se siitä.


      • The DateMaster
        harmaa_lumi kirjoitti:

        Voi kiitos :)

        Ei minulla mitään kumppaneita ole ollut ikinä. Sielunkumppani kyllä, mutta se on eri juttu. Olisi ihanaa olla sellainen nainen, joka pystyy rakastamaan toista naista sanan kaikissa merkityksissä. Mutta se on kai synnynnäistä ja toiset pystyvät, toiset eivät.

        Hetken aikaa luulinkin löytäneeni jotain isoa, mutta se kaikki oli lopulta vain oman pääni sisällä. Ja se siitä.

        Milloin lähdet treffeille Lord Boredomin kanssa?


    • perähikiältä ukko

      Jaa-a en tiedä miksi. Minä löysin oman kultani landelta, pienestä kylä pahaisesta synnyinkodistaan asumasta vanhempansa kanssa. Mutta hyvin lähti yhteiselämä käyntiin. Hän sai heti täältä vakityön ja minä löysin ja ostin meille heti hyvän asunnon.

      Kyllä näköjään naisen löytää kotoa poistumattakin. ;-)

      • mies32

        Juuri katsoin, että Kittilässä (ääriesimerkki perähikiästä) on 20-vuotiaita naisia 20kpl ja miehiä 44kpl. Tämä tarkoittaa, että vähän alle 50% tuon ikäisistä miehistä löytää sieltä jostain mummonmökistä morsiamen itselleen. Reilu 50% ei. Sinä kuuluit tuohon parempiosaiseen vajaaseen puolikkaaseen, onneksi olkoon!

        Pointtina siis se, että ei se naisen löytäminen maalta ole mikään mahdottomuus, mutta siellä on selvää, että todella moni jää ilman, kun naiset lähtevät maailmalle.


      • perähikiältä ukko
        mies32 kirjoitti:

        Juuri katsoin, että Kittilässä (ääriesimerkki perähikiästä) on 20-vuotiaita naisia 20kpl ja miehiä 44kpl. Tämä tarkoittaa, että vähän alle 50% tuon ikäisistä miehistä löytää sieltä jostain mummonmökistä morsiamen itselleen. Reilu 50% ei. Sinä kuuluit tuohon parempiosaiseen vajaaseen puolikkaaseen, onneksi olkoon!

        Pointtina siis se, että ei se naisen löytäminen maalta ole mikään mahdottomuus, mutta siellä on selvää, että todella moni jää ilman, kun naiset lähtevät maailmalle.

        Minä olen landelta itsekin ja nainen. Löysin mieheni reilun 300 km päästä kotoani. Mutta nyt ollaan jo kolmatta vuotta saman katon alla eletty. Kummallakin olisi lähempänäkin kumppaneita varmasti tarjolla ollut, mutta aina ne lähellä olevat ei sytytä.

        Lapista en ole.


    • minä tykkään

      Olisi mukavaa muuttaa oman puoliskon kanssa perähikiälle jos vaan olisi sitten töitä jossain lähistöllä ainakin toiselle osapuolelle. Tykkään kasvattaa omia rehuja takapihalla. Mikäpä sen luomumpaa? Perähikiällä tosin naapurit voi olla maanvaiva sillä heillä ei ole omaa elämää jolloin viihteen muodostaa leikki nimeltään naapurin kyttäys.

      Kaupungeissa olo on toisinaan kuin häkkikanalla. Mutta liikenne toimii ja tavallaan isossa laumassa on turvallinen olo, kuin massassa liikkuvilla elukoilla.

      Kaikilla asioilla on kaksi puolta. Paras on jos saa molemmat, sekä hikiän että kaupunkiasunnon. Harvalla on sellaiseen rahaa.

      • gljklgjk

        "Paras on jos saa molemmat, sekä hikiän että kaupunkiasunnon"
        sepä se, molemmissa kun on puolensa. hikiöillä voi muodostua aika tiiviitä kaveri porukoita ja tunteehan silloin itsensä helpommin tärkeäksi. toisaalta se saa myös joskus ahdistamaan. kaupungeissa kun voi olla helpommin oma itsensä herättämättä kenessäkään homiota. noista hikiöistä nyt vaan on ulkopuolisten vaikea töitä löytää. suurin osa työllistyy kavereiden ja tuttavien kautta ja jos sen ringin ulkopuolelle jäät, tulet todennäköisesti olemaan pitkäaikaistyötön. tämä sanonta että: "aina löytyy töitä jos vaan haluaa tehdä" ei päde hikiöissä. ainoastaan kaupungeissa löydät viikossa oman alasi työn pelkällä puhelinsoitolla.


      • Ja kadut ovat kultaa
        gljklgjk kirjoitti:

        "Paras on jos saa molemmat, sekä hikiän että kaupunkiasunnon"
        sepä se, molemmissa kun on puolensa. hikiöillä voi muodostua aika tiiviitä kaveri porukoita ja tunteehan silloin itsensä helpommin tärkeäksi. toisaalta se saa myös joskus ahdistamaan. kaupungeissa kun voi olla helpommin oma itsensä herättämättä kenessäkään homiota. noista hikiöistä nyt vaan on ulkopuolisten vaikea töitä löytää. suurin osa työllistyy kavereiden ja tuttavien kautta ja jos sen ringin ulkopuolelle jäät, tulet todennäköisesti olemaan pitkäaikaistyötön. tämä sanonta että: "aina löytyy töitä jos vaan haluaa tehdä" ei päde hikiöissä. ainoastaan kaupungeissa löydät viikossa oman alasi työn pelkällä puhelinsoitolla.

        "ainoastaan kaupungeissa löydät viikossa oman alasi työn pelkällä puhelinsoitolla."

        Fantasia-planeetan nettiyhteys on näköjään yhdistetty Telluksen verkkoon.


      • mies32
        gljklgjk kirjoitti:

        "Paras on jos saa molemmat, sekä hikiän että kaupunkiasunnon"
        sepä se, molemmissa kun on puolensa. hikiöillä voi muodostua aika tiiviitä kaveri porukoita ja tunteehan silloin itsensä helpommin tärkeäksi. toisaalta se saa myös joskus ahdistamaan. kaupungeissa kun voi olla helpommin oma itsensä herättämättä kenessäkään homiota. noista hikiöistä nyt vaan on ulkopuolisten vaikea töitä löytää. suurin osa työllistyy kavereiden ja tuttavien kautta ja jos sen ringin ulkopuolelle jäät, tulet todennäköisesti olemaan pitkäaikaistyötön. tämä sanonta että: "aina löytyy töitä jos vaan haluaa tehdä" ei päde hikiöissä. ainoastaan kaupungeissa löydät viikossa oman alasi työn pelkällä puhelinsoitolla.

        Sen takia tuo sanonta edellyttääkin mm. muuttovalmiutta.

        Töitä saa kun on valmis jotain tekemään niiden eteen, muuttamaan, kouluttautumaan, vaihtamaan alaa..
        Naisia saa samalla tavalla. Valmius muuttaa, joustaa kriteereistään ja käytöksestään, itsensäkehittäminen, koulutus jne..


      • Hetkinen nyt

        Minä asun Helsingissä ja kasvatan rehuja pihallani. Ihan kuin täällä kaikkien pitäisi asua juuri keskustassa/kerrostalossa. Täällähän on pientaloasutusta pilvin pimein. Se on tietysti totta, että halvemmalla saa asunnon jostain perähikiältä, mutta täällä on kyllä vastaavasti paremmat palkat ja tukienkin muodossa saa enemmän asumistukea ja yksinhuoltajat saavat Helsinkilisää.


      • Korjaan.
        Hetkinen nyt kirjoitti:

        Minä asun Helsingissä ja kasvatan rehuja pihallani. Ihan kuin täällä kaikkien pitäisi asua juuri keskustassa/kerrostalossa. Täällähän on pientaloasutusta pilvin pimein. Se on tietysti totta, että halvemmalla saa asunnon jostain perähikiältä, mutta täällä on kyllä vastaavasti paremmat palkat ja tukienkin muodossa saa enemmän asumistukea ja yksinhuoltajat saavat Helsinkilisää.

        Ei tuo Helsinki-lisä liitykään mitenkään yksinhuoltajiin.
        Muistin vain tuon lisän, kun jossain oli laskettu kuinka paljon erilaisia tukia voi maksimissaan saada ja siinä esimerkkinä oli yhdeksän lapsen yh-äiti.


    • realismus

      Perintösukutila?

    • Voi nenä.,

      Kukaan täysjärkinen ei halua muuttaa mihinkään betonikopperoon jos on vaihtoehtoja.

      • mies32

        Kivikerrostalot ovat tosiaan betonisia viehättävämpiä. Helsingin kantakaupungissa ei juuri betonisia olekaan.

        Naiseni, joka on maalta, ei enää halua muualle kuin kerrostaloon, koska kerrostaloissa tuntee olonsa turvallisemmaksi. Maalla kun kaikenmaailman kylähullut ja kiertävät mustalaiset käyvät ovea kokeilemassa mihin vuorokaudenaikaan tahansa ja apu on hädässä kaukana.

        Itseäni taas ei juuri kiinnosta alkaa oman taloni talonmieheksi, ruohonleikkaajaksi, maalariksi, lumityömieheksi yms. jne. mitä kaikkea sitä nyt niskaansa saisikaan maalla omakotitalossa.
        Sitten taas omakotitaloalueilla naapurit näkevät usein suoraan sisään keittiön tai olkkarin ikkunoista. Ei ole tuotakaan huolta kaupungissa, jossa saa elää omassa kopissaan omassa rauhassa ilman tirkistelijöitä.


    • tsorge

      Voihan sitä muuttaa nuorena ilman sitoumuksia kaupunkiin opiskelemaan ja/tai hankkimaan sitä ensimmäistä työkokemusta. Ainahan sitä voi palata takaisin kotikylään, kun on saanut sitä uraa käyntiin.

      Jos koko ajan ajatuksena on päästä takaisin kotikulmille, niin suosittelen valitsemaan ammatin, jossa voi työllistyä yhtä lailla maaseudulla, pikkutaajamassa tai kaupungissa. Hyviä ammatteja on esim. rekkakuski, sairaanhoitaja, opettaja, lääkäri, autonasentaja, kaikki rakennuspuolen ammatit jne. Todennäköisesti koulutettuna ja työkokemusta saaneena ne neitojen kammarin ovetkin avautuvat helpommin, kun on vähän "nähnny mualimmaa".

      • mies32

        Ei siellä maalla vaan ole enää niitä neitoja joiden ovia availisit..
        Ja noistakin mainitsemistasi ammateista kyllä suurin kysyntä on kaupungeissa, ainakin suurimmasta osasta. Esimerkiksi rakennusmiehistä. Opettajista, lääkäreistä ja hoitsuista taitaa tosiaan olla enemmän pulaa maalla kuin kaupungeissa.


    • Laitetaas muutamia faktoja miksi en itse halua kaupunkiin kuin ns. pakon edessä:

      - Maalla voi rauhassa kävellä metsissä, ilman että ylimääräistä melua on.
      - Omakotitalossa ainakin se että ei ole seinänaapuria eikä näin ollen haittaa vaikka keskellä yötä tekisit jotain äänekästä. Kun taas kaupungissa on naapureita lähellä ja joutuu niitten tekemisiä sietämään, jos haluaa itse olla hiljaisuudessa.
      - Omalla maalla voi tehdä kaikenlaista pihalla että kukaan siitä rupeaa sillai ns. nipottamaan kuten kaupungissa, esim. leikata nurmikkoa vaikka viideltä aamulla tai rempata pihalla autoa ilman että kukaan epäilee että on varkaita ja soittaa poliisit paikalle.

      Miinuksena on kyllä tuo että tapahtumia bilepaikkoja ei juuri ole, mutta voihan sitä aina kaupunkiin lähtä käymään ja nähdä sitä kautta paljon muitakin. Sitten vielä se että shoppailun (vaatteet, autot, ym.) vuoksi joutuu lähtä kaupunkiin kans.

      Nuo asiat nyt vaan tulivat äkkiseltään mieleen, asumisesta syrjemmässä.

      • mies32

        Hyvän kerrostaloasunnon kun löydät, niin ei naapureiden äänet juuri haittaa, eikä itsekään tarvitse olla turhantarkka hiljaisuudesta, kunhan nyt ei jytäbileitä järjestä aamuyöstä.

        Itse mieluummin lähden maalle pariksi päiväksi vuodessa jos sitä rauhaa kaipaan. Mutta makunsa kullakin.
        Tämän palstan aiheeseen liittyen niitä naisia nyt kaupungeissa kuitenkin on enemmän, eli edelleen valintakysymys: jos haluaa kaiken tuon maaseudun rauhan, on sinkkumiehen vaikeampi saada siellä / sinne naista.


    • lavatansseihin

      Helsingin naiset voisivat tulla miesten luo. Lapin yöt ovat jo kuuluisia, mutta nykyään on myös saatavilla lavatanssien hotellipaketteja.

    • miehenkuvotus

      Jouduin muuttamaan töiden takia takahikiälle (pieneen kaupunkiin). Tietenkin täällä asuessa rahaa jää huomattavasti säästöön, koska asuminen on halpaa. Mutta ei täällä toiveita ainakaan naisen löytämisestä ole. Noin kolmekymppisiä naisia täällä ei ole vapaana. Toiveissani olisi nyt löytää vuoden sisään työpaikka jostain suuremmasta kaupungista, ja sinä aikana säästellä käsiraha asuntoon.

      Tietenkään vuoden parin yksin oleminen ei ole hyväksi, kun haaveissani on joskus parisuhde. Olen jo nyt naisille vastenmielinen kun en ole vuosiin seurustellut, pari vuotta lisää, ja tilanne on luultavasti toivoton.

      • mies32

        Tuosta asenteesta mallia kaikille ätmeille.

        Tunnistat ongelman ja sinulla on mielessä keino tilanteen kohentamiseksi (muutto). Et ole jäämässä ikiajoiksi perä-hikiälle itkemään maailman epäreiluutta, vaan toimit itse.


    • Ung

      Hassua miten näissä keskusteluissa takahikiällä asumisen ainoa vaihtoehto mukamas olisi Helsingissä asuminen. Kyllä niitä ihan ihmiselämään kelpaavia kaupunkeja on muitakin. Esim Tampere tai jos ei Pohjois-Suomesta halua muuttaa pois niin Oulu on ihan hyvä kaupunki. Itse jos en Helsingissä asuisi niin mielelläni asuisin Turussa. Sitä kaupunkia haukutaan mutta se on vain kateellisten panettelua koska se on oikeasti komea kaupunki jossa asuu mukavia ihmisiä. Siellä on lähes kaikki ne hyvät asiat mitä Helsingissäkin on mutta ei läheskään nin paljon huonoja asioita mitä Helsingissä on, siis paljon vähemmän somaleita, mustalaisia ym paskaporukkaa.

      • sikaniska222

        Turku on komea kaupunki, mutta ne mukavat ihmiset ovat enimmäkseen tulleet jostain muualta.


    • mies korvesta

      Itse asun maalla omakotitalossa isolla tontilla ja on metsää. En voisi kuvitellakaan muuttavani pois maaseudulta kaupunkiin. Sekoaisin kerros-tai rivitalossa aika nopeasti kun elämä olisi todella rajoittunutta. Olo on kuin olisi häkkikanalassa. Täällä maalla voin taas omalla tontilla harrastaa paljon mitä huvittaa ilman naapurin valitusta eikä tarvitse pelätä että joku hullu tulee riehumaan kotiini jne.

      Töitähän täällä on huonosti mutta se ei paina vaakakupissa juuri mitään. Tällä mennään.

    • nasupottu

      Koska takahikiällä ei ole kaltaisiasi immeisiä.

    • näissä maakunnissa

      on kyllä eroja, olen muutamassa asunut, kotiutumatta ollenkaan, ja muutenkin olen ollut sitä mieltä, että helsinki on ainoa paikka, jossa voi hengittää, riittävästi kulttuurijubinoita, klubeja, erilaisia ihmisiä jne. muutenki oon ehkä enemmän kaupunginlapsi, oon asunut helsingissä, turussa, tukholmassa, oslossa ja wienissä. vuosi sitten ihan vahingossa ajauduin yhteen pikkukylään, kotiuduin samantien,ihmiset on ollut aivan ihania, oma rauha säätää mitä lystää. ja kun hyppää junaan, on jo pian haistelemassa vaikkapa asfalttia sateen jälkeen, ihanaa liikenteen hälinää, ratikoiden kolinaa, ihmisvilinää. ja reissusta rähjääntyneenä, ihana palata hiljaisuuteen. joo voihan se olla, etten ois uskonu, viihtyväni näin hyvin maalla

    • Kaikki eivät vain pidä isojen kaupunkien lieveilmiöistä, esim. rikollisuus ja muu rauhattomuus jota esiintyy riitävästi jo pienisäkin paikoissa..

      Ihmettelen sitä, miksi nimenomaan naiset haluavat elää vaarallisessa kaupunkiympäristössä?

      Ja yksi perustavanlaatuinen syy on se, että joskus maalle on vain jäätävä, esim. huolehtimaan vanhemmista, maatilasta yms.

      • mies32

        Maatilat ovat menneisyyttä ja vanhemmat kyllä muuttavat perässä kaupunkiin jos eivät yksin pärjää. Tai sitten menevät hoitokotiin jos ei lapsen seura ja asuinpaikka kelpaa.
        Kyllä minäkin vanhemmistani mielelläni huolta pidän sitten kun ovat raihnaisia, mutta en kyllä heidän ehdoillaan, vaan sitten he tulevat sinne missä minulla on elämäni. Tässä ei aleta useammassa sukupolvessa pilaamaan elämiä asumalla vanhusten nurkissa vaikka kuinka oltaisiin empaattisia ja herkkiä kunnon miehiä.


      • kaupunkilaistyttönen

        Kannattaa nyt muistaa se, että Suomen 5 miljoonasta ihmisestä noin 1 miljoona asuu Suur-Helsingin alueella. Meitä täällä syntyneitä ja ikänsä asuneita on siis isot määrät. Minusta ainakin tuntuisi aika oudolta muuttaa 300-400 km:n päähän vanhempieni synnyinseuduille, jossa ei asu enää ketään lähisukulaisiani, koska kaikki joutuivat muuttamaan työn perässä Helsinkiin 60- ja 70-luvuilla.

        Erityisesti köyhät itä-suomalaiset muuttivat kaupunkeihin, koska heillä ei ollut omia maatiloja. Arvelen, että Pohjanmaalla on paljon paremmin pysytty paikoillaan, koska siellä on ollut isompia ja vauraampia maatiloja, joiden jättäminen olisi varmasti vaikeaa.

        En minä ainakaan naisena koe olevani mitenkään vaarassa. Päivisin täällä on turvallista ja harvan on pakko yöaikaan liikkua (ellei ole esim. 3-vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja). Metsiä ja luontoakin löytyy, kun hieman menee kaupungin ulkopuolelle. Viimeksi pari päivää sitten kävin poimimassa mustikoita ja kanttarellejä.

        Omalla kohdallani on se tilanne, että vanhempani ovat muuttaneet minun luokseni kaupunkiin. Kun ikää tulee lisää, moni eläkeläinen haluaa ottaa vähän rennommin. Se vanhempien hoitaminenkin onnistuu ihan mukavasti, kun voi esim. samalla kaupassakäynnillä hoitaa omat ja vanhempien ostokset.


    • No kun maalla on mukavaa. *Kusee hiekkaraitin varteen, ilman sakon vaaraa.*

    • itse palasin

      Siksi, koska nautin
      - luonnosta ja kaikista sen antimista
      - rauhallisemmasta elämäntahdista
      - hiljaisuudesta

      • mies32

        En ymmärrä tuota rauhallista elämäntahtia. Mikä hitto pakottaa kaupungissa juoksemaan aamusta iltaan eestaas? Kai se on kaupungissa ihan yhtälailla kuin maallakin omista valinnoista kiinni, että paljonko haluaa töitä tehdä ja harrastuksissa juosta ja kavereita nähdä?

        No ok, tietysti jos maalla pääset työkkärin leipiin, niin onhan se rauhallista verrattuna siihen, että kaupungissa työkkäri patistaa töihin, joita on tarjolla.


      • itse palasin
        mies32 kirjoitti:

        En ymmärrä tuota rauhallista elämäntahtia. Mikä hitto pakottaa kaupungissa juoksemaan aamusta iltaan eestaas? Kai se on kaupungissa ihan yhtälailla kuin maallakin omista valinnoista kiinni, että paljonko haluaa töitä tehdä ja harrastuksissa juosta ja kavereita nähdä?

        No ok, tietysti jos maalla pääset työkkärin leipiin, niin onhan se rauhallista verrattuna siihen, että kaupungissa työkkäri patistaa töihin, joita on tarjolla.

        No, mielestäni esim. ihmiset eivät ole täällä niin kiireisiä. Heillä on aikaa jutustella tuttujen ja tuntemattomien kanssa (myös kassalla, pankissa jne)
        Ympärillä vallitseva olotila ei siis ole niin hektinen. Toki omassa sisimmässä voi olla rauhallista vaikka keskellä suurkaupunkia, mutta tykkään kun ympäristössä on suurin piirtein yhtä rauhallista kuin mun pään sisällä... :)


      • mies32
        itse palasin kirjoitti:

        No, mielestäni esim. ihmiset eivät ole täällä niin kiireisiä. Heillä on aikaa jutustella tuttujen ja tuntemattomien kanssa (myös kassalla, pankissa jne)
        Ympärillä vallitseva olotila ei siis ole niin hektinen. Toki omassa sisimmässä voi olla rauhallista vaikka keskellä suurkaupunkia, mutta tykkään kun ympäristössä on suurin piirtein yhtä rauhallista kuin mun pään sisällä... :)

        Hyvä on, selitys hyväksytty. Vaikka itse en satunnaisten muiden ihmisten kiirehtimistä kadulla niin järkykään. Ainahan sitä itse voi istahtaa vaikka kahville istumaan kaikessa rauhassa.
        Mutta tosiaan, meitä ihmisiä on monenlaisia ja toisille voi se joidenkin kiireisyys olla stressaavaa, ymmärrän täysin.


      • itse palasin
        mies32 kirjoitti:

        Hyvä on, selitys hyväksytty. Vaikka itse en satunnaisten muiden ihmisten kiirehtimistä kadulla niin järkykään. Ainahan sitä itse voi istahtaa vaikka kahville istumaan kaikessa rauhassa.
        Mutta tosiaan, meitä ihmisiä on monenlaisia ja toisille voi se joidenkin kiireisyys olla stressaavaa, ymmärrän täysin.

        Jeps!
        Lähdenkin tästä kattelee näkyykö kylällä tuttuja, kun on sateessa taukoo! :)


    • Ex-pat

      Minä takia kukaan jää ylipäätään Suomeen jos on minkäänlaista ammattitaitoa alalta kuin alalta? Töitä löytää muualata helpommin, palkka on parempi, varsinkin ostovoimakorjattu palkka ja ei tarvitse sietää kylmää ja pimeää ja muutenkin kaikin puolin ahdistavan tylsää mitäänsanomatonta maata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      83
      2060
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      76
      1291
    3. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      21
      1257
    4. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1114
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      275
      1002
    6. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      50
      963
    7. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      956
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      919
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      215
      864
    10. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      859
    Aihe