Mitä Happoradio tarkoittaa

Olis kiva tietää

Olen hakenut Googlen täydeltä, mutta missään ei ole pienintäkään viittausta, mistä bändin nimi on kotoisin ja mitä se oikeastaan tarkoittaa?

Oikeasta vastauksesta suuri kiitos.

Ovatko soittajien nimet keksittyjä, Aki Tykki, Miki Piin tilalla nykyisin A.H. Haapasalo (Bronx), Jami "Jatu" Motti ja Markku DeFrost

6

2730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

      Happo on slangisanastossa juoppo tai LSD.
      "Juopporadio."
      "LSD-radio."

    • Alfred-o-radio

      Olen joskus kysynyt asiaa itse Tykiltä ja vastauksena oli, että bändin jäsenet halusivat bändilleen sellaisen nimen joka ei tarkoita yhtään mitään, ja Happoradio on juuri sellainen. Happo tulee siitä, että Happoa oli yksi heidän ensimmäisistä biiseistään, ja radio siitä, kun eräs bändiläisen tuttu oli sanonut, että kaikissa kovissa bändeissä on nimessä sana radio. :D
      Ja kyllä, nimet on ainakin osittain keksittyjä.

    • Olis kiva tietäää

      Ensin noista nimistä, Aki Tykki on aika kuvaavaa, siinä tykki voi olla fallossymbolina, mutta se voi olla myös voiman ja nopeuden ilmaisu eli lähti kuin tykin suusta.
      Tuosta on omakohtainen havainto, sillä näin Akin Helsingissä poikkeuksellisesti tasan yhden ja ainoan mahdollisesti juuri sen takia viimeisen kerran ravintola Bakersin alakerrassa. Samaisessa pöydässä istui nuori naisia innoissaan seurastaan. En ollut satavarma, sillä ei ollut pipo päässä kuten yleensä varmaan saunaa lukuunottamatta.Tällä kertaa pitkä tukka oli ponnarilla. Menin sitten siihen pöytään ja kysyin, että oletko Aki. Vastaus oli myönteinen, mutta ihmetteli, mistä oikein tunnistin hänet. Taisi olla turhankin vaatimaton, kun kuvitteli kai, että kuka nyt Helsingissä tunnistaisi Joensuusta isolle kirkolle muuttaneen pojanklopin jossain baarissa sivuprofiilista. Kerroin, että nenäkorusta ja todella kantavasta olematta silti järjettömänä huutavasta puheäänestä.

      Vaihdoin kuulumiset mitä lie ja lähtiessä kysyin, että "En ole mikään fagotti, mutta saisiko tän kerran halata"? Sopihan se. Näin raavaana heteromiehenä täytyy todeta, että vaikka en meinaa oikein hahmottaa sellaista mukahauskaa karjalaista ilonpitoa, ehkä Aki on vain niin ihana ihmisenä ja ei ihan ensimmäisenä tule mieleen sellainen suulas turhanjauhaja tyhjännauraja.

      Tuosta bändin nimestä, totta tosiaan, olen itsekin asunut melkein ikäni Vantaalla, joten tiedän slangisanan happo, mikä meinaa pahasta kallellaan happamiin keittoihin olevaa tenukeppiä. Huumesanastoa en tietenkään tunne, kun ei ole lähipiirissäkään tietääkseni yhtän käyttäjää, diilereitä senkin edestä, hehheh, no ei sunkaa niitäkään. Olen kuullut ilmaisun jonkin huumeen yhteydessä eli varmaan justiin LSD:stä käytetään acid eli happo. Ihan villi arvaus on, että jos näille jannuille jompikumpi maistuu, erittäin suurella todennäköisyydellä se on ensimmäinen ja sekin jotenkin hallitusti ainakin keikkojen suhteen.

      Noita radioon viittavia johdannaisia bändien nimissä kuhisee kuten Radiohead ja taitaa olla jokin Rinneradio, onhan noita vaikka mitä.

    • nojuu

      Happoradion nimi tulee siitä, että bändin piti aluksi olla vaan ”leikkimielisesti” tehty joka kuvasti heidän elämäntyyliään eli tuli juotua jonkin verran, tänäpäivänäkin se nimi kaduttaa, mutta eipä enää voi vaihtakaan, koska samaisesta syystä Happoradiosta kasvoikin ilmiö, jota jätkät eivät odottaneet suojasivat he yksityiselämäänsä keksimällä ”valenimet” joten kyllä Happoradion jäsenillä on keksityt nimet.

    • 987

      Happoradio tarkoittaa lyhyesti kuuntelukelvotonta musiikkia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe