Nigerian Plateaun osavaltiossa, Josin kaupungin ulkopuolella, on tehty väkivaltaisia hyökkäyksiä yli kymmeneen kristittyjen asuttamaan kylään 7.7.2012. Kymmeniä ihmisiä kuoli näissä hyökkäyksissä. Sadat fulani-heimoon kuuluvat muslimit, joista monet olivat pukeutuneet armeijan maastoasuihin ja luotiliiveihin, tunkeutuivat kyliin aikaisin aamulla ja surmasivat ainakin 25 ihmistä. Useita loukkaantui ja yli sata pakeni ja etsi turvaa kirkoista. Suurin osa kuolonuhreista oli naisia, lapsia ja vanhuksia.
Surmansa saaneiden joukkohautajaiset järjestettiin seuraavana päivänä. Surijoiden saapuessa hautajaispaikalle he löysivät noin 50 kuollutta lisää poltetusta kirkosta. Uhrit olivat ilmeisesti hakeneet turvaa kirkosta paettuaan kodeistaan. Hautajaisten ollessa käynnissä, kyläläisten kimppuunsa hyökättiin jälleen. Surmansa saaneiden joukossa oli kaksi poliitikkoa. Kaiken kaikkiaan kuolonuhrien määrä ylittänee sadan. Vihaiset nuoret mellakoivat kaduilla hyökkäysten jälkeen.
http://ihmisoikeus.blogspot.fi/2012/07/nigeriassa-hyokkayksia-kristittyja.html
Islamistit yrittävät tuhota uskonnonvapauden Nigeriassa
ihmisoikeus
1
108
Vastaukset
- Tasapelikö
Ei mitään uutta auringon alla, miten kävi alkuperäiskansoille Australiassa ja Amerikassa englantilaisten saavuttua, mitä uskontoa silloin tarjottiin?
Vasta tällä vuosituhannella on pyydetty anteeksi aborginaaleilta, parempi myöhään. . . .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195