Vain hedelmällisessä iässä oleva nainen vetää miehiä puoleensa

Fertiliteeti ohi on

näin on.
Turha meidän mummojen on pyristellä :DD

91

342

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Otan osaa.

• meeriamanda

Miten niin? Emmehän mekään etsi enää siittäjää. :)) Hyvä jos toimii kotitarpeiksi, ei taida kylille olla vietävää :DDD

• humtsipum

Missähän tutkimuksessa tuo väite on todenettu?

Monia naisia viehättää moni mies, joilla ei edes seiso.

Useimmille ihmisille elämä on muutakin, kuin lisääntymistä.

• jocus*

Tuo käsky on ihmisen geeneissä: ne urokset tuottivat enmemmän jälkeläisiä, jotka pariutuivat hedelmällisessä iässä olevien naaraiden kanssa. Luonnonvalinnan kautta viehtymys nuoriin kumppaneihin on voimistunut.

Nuorten miesten kiinnostus vanhempiin naisiin ei perustu viettiin vaan järkeilyyn.

• ??--??
        jocus* kirjoitti:

Tuo käsky on ihmisen geeneissä: ne urokset tuottivat enmemmän jälkeläisiä, jotka pariutuivat hedelmällisessä iässä olevien naaraiden kanssa. Luonnonvalinnan kautta viehtymys nuoriin kumppaneihin on voimistunut.

Nuorten miesten kiinnostus vanhempiin naisiin ei perustu viettiin vaan järkeilyyn.

Monille riittää lemmiskely, useinkin jälkiseurauksiin on tyydyttävä.
        Enpä ihan usko ihmistä leijonaksi, jolle omien siittiöidensä tuotto on ainut autuaaksi tekevä toiminto.

Itselleni riittää oman ikäinen kumppani.

Minkä merkki on tuottaa jälkeläisiä hedelmällisessä iässä olevan kanssa?
        Tosiasia, vain.

Mitä väliä, mitä väliä kukin kaipaa?

• jocus* kirjoitti:

No eiks toi ole päivänselvä juttu et ne saa jälkeläisiä enemmän. Mun tietääkseni yksikään nainen jolla ei ole enää kuukautisia, on tullu raskaaksi. Voinhan mä olla väärässäkin.

• jocus*
        Nittaminax kirjoitti:

No eiks toi ole päivänselvä juttu et ne saa jälkeläisiä enemmän. Mun tietääkseni yksikään nainen jolla ei ole enää kuukautisia, on tullu raskaaksi. Voinhan mä olla väärässäkin.

Eikö tässä käsitelty vanhojen miesten kiinnostusta nuoriin naisiin; kerroin vain yhden luonnontieteellisen syyn viehtymykseen. Tietysti on myös psykologisia ja fyysisiä syitä (samoin kuin vastaavasti puumanaisilla).

• Gnaurattaa
        jocus* kirjoitti:

Kysymys jocukselle.

Kuinkas tunnollisesti sinä itse seuraat geeniesi käskyä?

• jocus* kirjoitti:

Eikö tässä käsitelty vanhojen miesten kiinnostusta nuoriin naisiin; kerroin vain yhden luonnontieteellisen syyn viehtymykseen. Tietysti on myös psykologisia ja fyysisiä syitä (samoin kuin vastaavasti puumanaisilla).

No eipä tuossa aloituksessa ikää sanottu, mutta ei se mielestäni asiaa muuta. Eiköhän se ole niin että jos vanha ukkeli viehättyy nuoresta naisesta, syy on kiinteästä ja nuorekkaasta lihasta eikä siitä hedelmällisyydestä. Tämäkin on vain minun mielipiteeni.

• bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

No eipä tuossa aloituksessa ikää sanottu, mutta ei se mielestäni asiaa muuta. Eiköhän se ole niin että jos vanha ukkeli viehättyy nuoresta naisesta, syy on kiinteästä ja nuorekkaasta lihasta eikä siitä hedelmällisyydestä. Tämäkin on vain minun mielipiteeni.

Aloituksen väite oli vähän turhan täsmällinen, Nittaminax
        Varmaan lajimme urokset (ja naaraatkin) toimivat myös hajuaistinsa antamien viestien pohjalta, mutta ei nyt pelkästään.

Melkein kaikki, mitä me naiset teemme ulkonäkömme eteen, tähtää nuoremmalta näyttämiseen. Ei sitä hedelmällisyyttä tietoisesti ajatella edes nuorena, saati tässä iässä.

• jocus*
        Gnaurattaa kirjoitti:

Kysymys jocukselle.

Kuinkas tunnollisesti sinä itse seuraat geeniesi käskyä?

Kaikkia käskyjä ei tarvitse seurata kenenkään. Mitä paremmin ne tiedostaa, sitä vähemmän ne vaikuttavat.

• Gnaurattaa
        jocus* kirjoitti:

Kaikkia käskyjä ei tarvitse seurata kenenkään. Mitä paremmin ne tiedostaa, sitä vähemmän ne vaikuttavat.

Jocukselle

Ai, tällä kertaa sinäkin olet sitä mieltä että tahto, eikä geenit ohjaavat ihmisen käyttäytymistä... seksuaalisuudessakin.

Ihminen voi manipuloida geenejään tahdon voimalla. :)

Hyvä niin.

• Ja hämmästyttävän moni nuori mies etsii hedelmällisen iän ohittanutta naisseuraa, ettei tarvitsisi miettiä lisääntymiseen liittyviä kysymyksiä ja mahdollisesti uhkiakin.

Ikätovereiden kesken luonto saattaa vaikuttaa siihen, ettei ensisilmäyksellä ihastumisia enää tapahdu hormonitoiminnan muuttumisen ja ikääntymisen seurauksena. Jos varttunut nainen tai mies odottaa sitä "jalat alta vievää" päihdyttävää ihastusta ensi tapaamisella, saattaa joutua odottamaan lopun ikäänsä. Nuorempana luonto järjesti asian, jotta ihmiskunta säilyisi.

On ilo lukea välillä kertomuksia siitä, miten vanhukset rakastuvat toisiinsa erilaisissa vanhusten asunto- ja hoitolaitoksissa ja haluavat solmia avioliittojakin. Ihmisen ikävä ihmisen luo ei näy katoavan koskaan. Ehkä tässä iässä hyvä kumppani saattaisi löytyä helpommin jostain lähiympäristöstä tai harrastusten parista kuin deittipalstoilta. - Jos haluaa löytää uuden elämänkumppanin, ei kannata jäädä kotiin odottelemaan, eikä kuunnella omaan elämäänsä tyytymättömien miesten rumia kommentteja ikääntyvistä naisista. Kauneushan on katsojan silmissä. ;D

• Mummot kilpasilla

@optimisti-orvokki

Huvittavaa kun aina käsketään lähteä hakemaan kumppania harrastuksista. Mikähän se harrastus josta niitä kumppaneita löytyy, mahtaa olla?

Näen oikein sieluni silmin kun viivahuuliset täti-ihmiset yrittävät kaikki mielistellä sitä ainoaa mahdollista miesehdokasta ja saada siitä itselleen miehen. Sitten tulee joku uusi tätilöinen sinne "aloittamaan harrastusta" ja kaikki harrastuspiirin akat ovat kädet puuskassa vahtimassa ettei uusi täti-ihminen vain vie heidän ehtoista eikkaansa, jota on kilpaa yritetty houktella kahveelle onnistumatta. Ja eikka senkus hykertelee itsekseen ja paisatattelee mumitsujebn suosiossa. Tuota se harrastuspiireistä miehen etsiminen takuulla on.
        Jos tiedätte jonkin harrastuksen jossa on runsaudenpula kunnon miehistä kumppania etsimässä niin kertokaa ihmeessä!

• jocus*
        Mummot kilpasilla kirjoitti:

@optimisti-orvokki

Huvittavaa kun aina käsketään lähteä hakemaan kumppania harrastuksista. Mikähän se harrastus josta niitä kumppaneita löytyy, mahtaa olla?

Näen oikein sieluni silmin kun viivahuuliset täti-ihmiset yrittävät kaikki mielistellä sitä ainoaa mahdollista miesehdokasta ja saada siitä itselleen miehen. Sitten tulee joku uusi tätilöinen sinne "aloittamaan harrastusta" ja kaikki harrastuspiirin akat ovat kädet puuskassa vahtimassa ettei uusi täti-ihminen vain vie heidän ehtoista eikkaansa, jota on kilpaa yritetty houktella kahveelle onnistumatta. Ja eikka senkus hykertelee itsekseen ja paisatattelee mumitsujebn suosiossa. Tuota se harrastuspiireistä miehen etsiminen takuulla on.
        Jos tiedätte jonkin harrastuksen jossa on runsaudenpula kunnon miehistä kumppania etsimässä niin kertokaa ihmeessä!

Ehdottaisin veneentekokurssia.

• Mummot kilpasilla kirjoitti:

@optimisti-orvokki

@mummot kilpasilla

Olet todella oikeassa. Monet naiset voivat olla suorastaan huvittavan, tai miesten mielestä joskus jopa pelottavan, aktiivisia miesten huomiota tavoitellessaan.

Onkohan tosiaan niin, että naiset ovat miehiä aktiivisempia kaikilla alueilla? Ei äkkiä tule mieleen yhtään harrastuspiiriä tai tapahtumaa, jossa olisi ollut enemmän miehiä kuin naisia. Toisaalta "sen oikean" voi varmaan kohdata ihan missä tahansa ympäristössä, jos pitää silmät ja mielen avoimena.;)

• jocus* kirjoitti:

Ehdottaisin veneentekokurssia.

Miksei myös laivurikursseja... ja luontoharrastukset yleensä ovat miesten suosiossa, metsästys, kalastus, retkeily, valokuvaus, eräily... Liikunnalliset harrastukset joko osallistuvina tai penkkiurheiluna kun valitsee lajin oikein (ei kaunoluistelu vaan lätkä, ei rytminen voimistelu vaan kori- pesä- jalka- ym pallo)... Kulttuurissakin ei runokurssille vaan vaikka Porin jatseihin.. onhan näitä, ylös vain sohvalta...

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Miksei myös laivurikursseja... ja luontoharrastukset yleensä ovat miesten suosiossa, metsästys, kalastus, retkeily, valokuvaus, eräily... Liikunnalliset harrastukset joko osallistuvina tai penkkiurheiluna kun valitsee lajin oikein (ei kaunoluistelu vaan lätkä, ei rytminen voimistelu vaan kori- pesä- jalka- ym pallo)... Kulttuurissakin ei runokurssille vaan vaikka Porin jatseihin.. onhan näitä, ylös vain sohvalta...

No ilmankos en ole miestä itselleni löytänyt, kun ei ole hinkua mihinkään ihan harrastukseksi asti.

Laivurikurssin ainoa saalis oli alennus vakuutusmaksuihin. Toisen kurssin keskeytin koska tähtitieteellisen merenkulun tehtävät olivat liian vaikeita. Noinkohan siellä joku miespuolinen kurssikaveri jäi kaipaamaan minua, epäilen.
        Pori jatseja en koskaan ole ajatellut hyvänä iskupaikkana, senköhän takia kyllästyinkin koko touhuun jo vuosia sitten. Täytyy kai ensi vuonna lähteä sinne vähän eri mielellä.

Vähän minä ihmettelen, miksi ehdotatte että asiat pitäisi tehdä vaikeamman ja työläämmän jälkeen. Yksikään mies ei ole sen väärti, että isoon jalkapallo-otteluun lähtisin.

Käytännöllisempiä vinkkejä, kiitos. Sellaisia, joissa osuman todennäköisyys olisi hieman parempi kuin noissa ja saavutettavissa ihan kevyellä kenttämeikillä. Veneentekoa, anna mun kaikki kestää.

• bessie* kirjoitti:

No ilmankos en ole miestä itselleni löytänyt, kun ei ole hinkua mihinkään ihan harrastukseksi asti.

Laivurikurssin ainoa saalis oli alennus vakuutusmaksuihin. Toisen kurssin keskeytin koska tähtitieteellisen merenkulun tehtävät olivat liian vaikeita. Noinkohan siellä joku miespuolinen kurssikaveri jäi kaipaamaan minua, epäilen.
        Pori jatseja en koskaan ole ajatellut hyvänä iskupaikkana, senköhän takia kyllästyinkin koko touhuun jo vuosia sitten. Täytyy kai ensi vuonna lähteä sinne vähän eri mielellä.

Vähän minä ihmettelen, miksi ehdotatte että asiat pitäisi tehdä vaikeamman ja työläämmän jälkeen. Yksikään mies ei ole sen väärti, että isoon jalkapallo-otteluun lähtisin.

Käytännöllisempiä vinkkejä, kiitos. Sellaisia, joissa osuman todennäköisyys olisi hieman parempi kuin noissa ja saavutettavissa ihan kevyellä kenttämeikillä. Veneentekoa, anna mun kaikki kestää.

Heh, no eivät ne esimerkit juuri Sinulle olleet, vaan sille joka kokee miehet tuon vaivan arvoisina... eivätkä ne mitään vaivaa sille ole joka sattuu pitämään mainitsemistani ajankuluista, sellaisilla on varmasti parhaat mahdollisuudet löytää sitä seuraa noista tilaisuuksista...

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Heh, no eivät ne esimerkit juuri Sinulle olleet, vaan sille joka kokee miehet tuon vaivan arvoisina... eivätkä ne mitään vaivaa sille ole joka sattuu pitämään mainitsemistani ajankuluista, sellaisilla on varmasti parhaat mahdollisuudet löytää sitä seuraa noista tilaisuuksista...

No enpä minä luullutkaan niiden juuri minulle olleen !?, mutta juuri minä nyt vastasin, ja juuri omasta näkökulmastani enkä mitenkään vakavissani. Heh heh.

• bessie* kirjoitti:

No enpä minä luullutkaan niiden juuri minulle olleen !?, mutta juuri minä nyt vastasin, ja juuri omasta näkökulmastani enkä mitenkään vakavissani. Heh heh.

Juuuuu, ja edelleen kaikille asiaa mahdollisesti jopa vakavissaan pähkäileville (vaikken mikään parinetsintäkonsultti olekaan), oikeastaan tärkeintä on myönteinen asenne etsinnän kohteisiin.

Sellainen negatiivinen nokkaansa pitkin jätkiä katseleva pissis on teini-iässä ymmärrettävä tyyli epävarmuutensa peittämiseksi, mutta myöhäiskeski-iässä se paljastaa vain esittäjänsä asenneongelmat.

• vapaa mummoikäinen
        yohuuhkaja kirjoitti:

Juuuuu, ja edelleen kaikille asiaa mahdollisesti jopa vakavissaan pähkäileville (vaikken mikään parinetsintäkonsultti olekaan), oikeastaan tärkeintä on myönteinen asenne etsinnän kohteisiin.

Sellainen negatiivinen nokkaansa pitkin jätkiä katseleva pissis on teini-iässä ymmärrettävä tyyli epävarmuutensa peittämiseksi, mutta myöhäiskeski-iässä se paljastaa vain esittäjänsä asenneongelmat.

@yohuuhkaja:

kuin myös "Sellainen negatiivinen nokkaansa pitkin" meitä mummoja katseleva herra.

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Jaa. Kukapa nyt etsisi miestä elämäänsä, ellei asenne miestä kohtaan olisi myönteinen?

Yhdelle pissis tarkoittaa yhtä, toiselle toista.

Olen ajatellut sanan itseeni sopivan, vaikka en koskaan katsele ihmisiä, en "jätkiä", en kanssasisaria, negatiivisesti ja nokkaani pitkin.

Asenneongelmat? Pidät siis pissismäisyyttä asenteena? Sitä se todellakin minulle on, ja siksipä sitä ei oikein voi karistaa pois täytettyään xx vuotta. Sanan tilalle toki voisi keksiä paremman.

Jokaisella meistä lienee joitakin toivomuksia kumppanin suhteen, ei se sen kummempaa ole. Taidan olla palanen sellaisesta kohdasta palapeliä, että sen minuun loksahtavan palasen löytäminen on vähän työläämpää. Etsiminen kuitenkin on mukavaa ajankulua. Joskus.

• vapaa mummoikäinen kirjoitti:

@yohuuhkaja:

kuin myös "Sellainen negatiivinen nokkaansa pitkin" meitä mummoja katseleva herra.

Jaaaaaa, tämäkään tuskin sitten miulle oli...

;-))

• bessie* kirjoitti:

Jaa. Kukapa nyt etsisi miestä elämäänsä, ellei asenne miestä kohtaan olisi myönteinen?

Yhdelle pissis tarkoittaa yhtä, toiselle toista.

Olen ajatellut sanan itseeni sopivan, vaikka en koskaan katsele ihmisiä, en "jätkiä", en kanssasisaria, negatiivisesti ja nokkaani pitkin.

Asenneongelmat? Pidät siis pissismäisyyttä asenteena? Sitä se todellakin minulle on, ja siksipä sitä ei oikein voi karistaa pois täytettyään xx vuotta. Sanan tilalle toki voisi keksiä paremman.

Jokaisella meistä lienee joitakin toivomuksia kumppanin suhteen, ei se sen kummempaa ole. Taidan olla palanen sellaisesta kohdasta palapeliä, että sen minuun loksahtavan palasen löytäminen on vähän työläämpää. Etsiminen kuitenkin on mukavaa ajankulua. Joskus.

Jaa-a, mie taas olen oleellisesti helpompi. Ihan etsimättä löydän runsaasti sellaisia paloja jotka näyttäisivät sopivan mainiosti kanssani yhteen.

Toisaalta viihdyn hyvin itsekseni, joten seuraa en tässä kummemmin kaipaa. Voi tietysti joskus tilanne muuttua, mutta luulen, että sellaiset ihmiset jotka kanssani hyvin yhteen sopivat, osaavat myös arvostaa omaa itsenäisyyttään. Tämä elämäntapa näyttää siis hyvinkin pysyvältä...

Mutta toisaalla oli puhetta siitä että seuraa kaipaavat myös ne pahikset joista toiset eivät pidä, tuo kommenttini olikin lähinnä heille...

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Jaa-a, mie taas olen oleellisesti helpompi. Ihan etsimättä löydän runsaasti sellaisia paloja jotka näyttäisivät sopivan mainiosti kanssani yhteen.

Toisaalta viihdyn hyvin itsekseni, joten seuraa en tässä kummemmin kaipaa. Voi tietysti joskus tilanne muuttua, mutta luulen, että sellaiset ihmiset jotka kanssani hyvin yhteen sopivat, osaavat myös arvostaa omaa itsenäisyyttään. Tämä elämäntapa näyttää siis hyvinkin pysyvältä...

Mutta toisaalla oli puhetta siitä että seuraa kaipaavat myös ne pahikset joista toiset eivät pidä, tuo kommenttini olikin lähinnä heille...

Jopas jopas...

Aika mielenkiintoinen vastaus.

• bessie* kirjoitti:

Jopas jopas...

Mitäs mielenkiintoista siinä, ei ainakaan mitään ylitulkittavaa...

• vapaa mummoikäinen
        yohuuhkaja kirjoitti:

@yohuuhkaja:
        "Voi tietysti joskus tilanne muuttua, mutta luulen, että sellaiset ihmiset jotka kanssani hyvin yhteen sopivat, osaavat myös arvostaa omaa itsenäisyyttään."

Vielä et tarvitse naista, mutta kun tulet vanhemmaksi naisen huolenpito tulee tarpeelliseksi. Valitettavaa vaan on sinun kannaltasi, että naiset jotka kanssasi "hyvin yhteen sopivat, osaavat myös arvostaa omaa itsenäisyyttään." Eli tuumivat, että eivät ole suuntautuneet hoitoalalle joten vanhusten huolto ei kiinnosta.

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Ylitulkittavaa?

Selvää tekstiähän tuo oli.

Mutta kun sen kirjoittajana nyt tulkinnasta puhut, niin yritänpä sitä sitten.
        Tulkitsen sinun minulle osoittamaksesi kohteliaisuudeksi, kiitos.

• jankkajat asialla
        bessie* kirjoitti:

Jopas jopas...

Voi saakeli että sinä jaksat inttämistäsi, olit kuin korppis säkätät vaikka tuomiopäivän tappiin. Yksinäistä taitaa sinulla olla, ainakin miestarjonnassa?

• vapaa mummoikäinen kirjoitti:

@yohuuhkaja:
        "Voi tietysti joskus tilanne muuttua, mutta luulen, että sellaiset ihmiset jotka kanssani hyvin yhteen sopivat, osaavat myös arvostaa omaa itsenäisyyttään."

Vielä et tarvitse naista, mutta kun tulet vanhemmaksi naisen huolenpito tulee tarpeelliseksi. Valitettavaa vaan on sinun kannaltasi, että naiset jotka kanssasi "hyvin yhteen sopivat, osaavat myös arvostaa omaa itsenäisyyttään." Eli tuumivat, että eivät ole suuntautuneet hoitoalalle joten vanhusten huolto ei kiinnosta.

Minä en kaipaa hoitajaa, kerrassaan millään tavalla. Nyt enkä tulevaisuudessa. Asenne kulkee meillä suvussa. Me hoidamme itse itsemme ja siinä sivussa avitamme heikompia.

Ajattelijat käyvät kyllä seuraksi, he eivät tuollaista soopaa silmille heittelisi, häpeäisivät ajatustakin...

• Että tämmöistä
        Mummot kilpasilla kirjoitti:

@optimisti-orvokki

Voi jessus, minä en ainakaan halua ketään ukkelia pilaamaan elämääni, 46 v jäin leskeksi eikä sitä uutta vaan ole koskaan löytynyt, eikä sitä nyt tässä "korkeassa" 65 vuoden iässä varmaan löydykään, eikä taida olla kovin tarviskaan.
        Sitä kun on itse aika nuorekas niin en vanhoja ikäisiäni käppänöitä paljon viitsi katsella enkä ole mikään rikas "puumanainen" joten antaapi olla. Vanhoista ukoista en ainakaan suostu tappelemaan, edes harrastuksen nimissä.

• bessie*
        jankkajat asialla kirjoitti:

Voi saakeli että sinä jaksat inttämistäsi, olit kuin korppis säkätät vaikka tuomiopäivän tappiin. Yksinäistä taitaa sinulla olla, ainakin miestarjonnassa?

Oliko viestisi minulle, "jankkajat asialla"?

Jos oli, niin missä kohdin mielestäsi intän?

Edelleen, jos minulle vastasit. Mies tosiaankin minulta puuttuu, eli siinä mielessä on yksinäistä. Pitikö tuota vielä kysyä, ihan selvästihän minä sen tuolla aiemmin sanoin.

Minkähän takia sinä koet juuri minun "säkättävän"? Olenko aiemmin tänään vastannut sinulle?

• Kunhan nyt edes joku on kiinnostunut, saa tällainen mummi olla tyytyväinen. :)
      Eilen soitteli naapurin poikamies, lentosuukkoja lähetti jotta muiske vaan kuului. Täytyy tyytyä siihen huomioon mitä tulee, tässä iässä voi liikoja vaatia.

• Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Onneksi en ole mehiläiskuningatar, itsetuntoni ei ole kuukautiskierrosta kiinni.
      Olen arvokas ihminen juuri tällaisena, mummona.
      Ihan kiva kun vielä iäkkäät rakastuvat ja menevät jopa naimisiin. Itse en enää miestä ota rinnalleni, huono miesmaku nääs, löytäisin taas jonkun alistavan siivestäjän. Elämä on hyvä, juuri tällaisena, sinkkuna.

• Ei kai meidän enää tässä iässä tarviikkaan pyristellä. Meitä piirittettiin silloin kun oltiin nuoria ja nyt on tämänpäivän nuorien aika. Niin se kiertokulku menee. Enkä kyllä haluasisikaan et vieraat ukot pörräis ympärillä, mulle riittää oma ukko.

• Lorena*

Kiintymyksessä - ihastumisessa on kysymys kokonaisuudesta nimenomaan ns. sisäisestä kauneudesta. Ei seksikkyys pitkälle vedä, onhan aika lyhytjännitteistä perustaa minkäänlaista suhdetta säälin ja sexiin, on hiukan tätä, äkkiä, äkkiä, sitten noppeesti pesuille, nähdään taas kun SEN ikävä tulee PUOLIN TAI TOISIN.

Huomioitavaa on kauan yhdessä eläneiden pariskuntien harmoonisuus, ei sitä suhdetta pienet tuulet heiluttele. Aina tuodaan esille sexi joka paikassa kuitenkin kiinnostus toiseen henkilöön piilee aivan muualla. Se kuuluisa KLICK - säväys
      on suhteen alkusysäys, miten sitten jatkuu se johtuu kohtaajien kemioista ja sexi tulee sitten jälkijunassa.

• 65+

Aloittajalle: Ei pidä paikkaansa.

Perustelu: Minullakin, yli 65-vuotiaalla, pyrrää miehiä ympärillä sen näköisesti että en päivän rauhaa saisi jos olisin sinkku. Vaikka en ole edes seksikäs - siinä mielessä kuin sana yleensä ymmärretään, siis isorintainen.

Onneksi tuo oman kullan olkapää on suojana, hehhee.

• 1943

Tasan ei käy onnen lahjat. En voisi edes nuoremmilta ajoilta kehuskella moisella. Ja nuo omien kultien olkapäätkin ovat kylmeneet. Silti elämä on ollut ja on ihan hyvää.

• O - O

Ovatko ne "pyrräävät" miehet salaista seksiseuraa vonkaavia aviomiehiä vai hyviä kavereita, jotka viihtyvät seurassasi?

• 65+
        O - O kirjoitti:

Ovatko ne "pyrräävät" miehet salaista seksiseuraa vonkaavia aviomiehiä vai hyviä kavereita, jotka viihtyvät seurassasi?

No ihan kivoja kavereita vaan, en ole sen oloinen että seksiseuraa irtoaisi yhdellekään parisuhteen ulkopuolella, ja sen näkee ja tietää koska en flirttaa.

Naisen vaistolla vaan huomaa kaikenlaista. Ja olihan tässä huumoria mukana, ei kaikkea tarvihe ottaa kirjaimelleen.

• 1943

Aika aikaa kutakin, saapahan olla rauhassa.

• Pohjan akka

No niin asia on, olen täysin samaa mieltä. Rahalla tietysti saa. Kysymys on kuitenkin silloin vain kaupasta ja hyödystä. Kunkin lajin tärkein tehtävä on lisääntyä, emme poikkea siitä. Vaihdevuodet ovat naiselle merkki siitä,että toisen sukupuolen kiinnostuksen aika on ohi tai ainakin hälvenemässä mitä suurimmassa määrin. Meillä ihmisillä vain on se pulma,että meilä on ainainen kiima-aika, pariutumisen muka lopullisuus ja rakastumisen harhat.

Joillekin vanheneminen tässä suhteessa näyttää olevan ongelma, koska ulkonäköä voidaan ylläpitää nuoremman iän tasolla, ollaan ikäänkuin vielä synnytysiässä, vaikka koneisto ei enää toimi. Näin myös naiselle itselleen syntyy harha,että sitä ollaan vielä kaiken suhteen kuten ennen, koska kuukautiset saadan hormooneilla toimimaan.

Monet miehet näyttävät olevan täysin tietämättömiä edelleen siitä,että vaihevuodet merkitsevät naiselle synnytysiän loppumista. Toki seksi puree edelleen eli se ulkonäkö ja sekin on vain harha. Jollei kosmetiikkaa olisi tässä määrin eikä kauneusleikkauksia tehtäisi eikä lisähormooneja otettaisi, joltisenkin jokainen nainen olisi 50-vuotiaana vanhan naisen näköinen - ihan kuten ennen olivat. Onko tämä nykyinen systeemi hyvä vai paha asia, en ota kantaa.

Työmarkkinat eivät suosi vanhoja. Siitäkin syystä ulkonäkö ja ns. seksikkyys (eli synnytysikäisyys) korostuvat. Varsinkin ammateissa, jotka ovat vahvasti kytköksissä ulkonäköön. Mahtaako enää olla ammattia, jossa ulkonäöllä ei olisi mitään tekemistä, jos ihan rehellisiä ollaan? Erityisesti työhön otettaessa ja muissa valintatilanteissa, jolloin mieluummin otetaan myyvempi pakkaus vaikka viemärintyhjentäjää palkattaisi.

Sinänsä naisen arvoa ihmisenä ei tietenkään vähennä, onko muiden mielestä seksikäs ja kykeneekö synnyttämään - ei enää, vai eikö? Harvempi kuitenkaan myöntää olevansa vanha. Meidän kulttuurissamme vanhoja naisia ei pidetä arvossa kuin vaikkapa Välimeren maissa. Johtuneeko se katolilaisuudesta ja Neitsyt Marian palvomisesta tavallaan. Matriarkat ovat meillä pannaan julistettuja ja nykyisin myös patriarkat. On syntymässä valtava vanhojen luuserien lauma.

Jotenkin tänä aikana tunnen olevani kuin muiden armosta elämässä, vaikka maksan veroja, saan eläkettä, en rasita yhteiskuntaa sairauksillani enkä ole sosiaalitukien varassa. Pyristelen, sekin tuntuu olevan tälle yhteiskunnalle liikaa. Näen peilistä vanhan naisen kaikista koristuksista huolimatta. Hyväksyn sen, mutta en sitä,että minua pidetään parasiittina ikäni vuoksi. Sekö on turhaa?

• Pirre*

Olipa fiksu mielipide, mutta loppulauseeseen - markkina-arvo "meistä" on mennyt, mutta omanarvontunteemme ei ole markkinoiden armoilla.

Kiitos mielipiteestä!

• Jaa, riippuu mistä roikkuu.

Miulla nyt ainakin on jo mielestäni riittävästi jälkikasvua.

• Pirre*

Toivottavasti pappojen maalaisjärki sanoo mitkä realiteetit on pitää sitä lisääntyvässä iässä olevaa "vaimoa" yllä tai itsellään...hyvin paksu rahapussi tietenkin auttaa asiassa..

• Hei! täällä olis jo fiksumpia aloituksia kommentoitavaksi.
      Eiks tämä hölmöily jo riitä?
      Yli-ikäisille senioreillekin.
      H.

• Älä arvostele aloituksia, tärkeämpää on että jos vastaat, yrität vastata fiksusti eikä noin kun nyt teet. Aloitus on vain yksi viesti, vastaukset tekevät ketjusta fiksun tai hölmöilyä...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Älä arvostele aloituksia, tärkeämpää on että jos vastaat, yrität vastata fiksusti eikä noin kun nyt teet. Aloitus on vain yksi viesti, vastaukset tekevät ketjusta fiksun tai hölmöilyä...

"yo-huuhkaja"

Minä vastasin erittäin fiksusti, kuten aina.
        Minä en lirkuttele turhanpäiväisyyksistä.
        H.

• tarkkanäköinen
        hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Minä vastasin erittäin fiksusti, kuten aina.
        Minä en lirkuttele turhanpäiväisyyksistä.
        H.

Lirkuttelet vaan turhanpäiväisiä.

• tarkkanäköinen kirjoitti:

Lirkuttelet vaan turhanpäiväisiä.

"tarkkanäköinen"

Hän on nimimerkkinsä arvoinen. :):)
        Toivottavasti hän ymmärsi myös ajatusleikkini.

H.

• Tase pappa

hunksz/ Sisältöä vailla olevat tyjät tynnyrit kolisevat aina kovemmin, vaikka niiden kolinasta ei ole muuhun kun häiriöksi.
        Varsinkin, mikäli tynnyri on sen verran ruosteinen, ettei siihen kaadettu pysy hetkeäkään sisällä, vaan valuu oitis ulos, liaeten ruosteellaan hyvänkin sisällön.

• 1943

Tässä pitkin päivää olen ajatellut, että miehet saavat puolestani olla rauhassa. Tänään iltarasteilla ikäiseni mieshenkilö sattui usein samalle rastille yhtä aikaa ja siinä vaihdettiin muutama sana. Mulle riittävät tällaiset satunnaiset lyhyet tuokiot. Pitää alkaa tehdä rästihommia, kun ovat jääneet tekemättä- miesten vuoksi.

• Homo Hinthaarasta

Ei se nyt aina niinkään ole, että hedelmällisessä iässä oleva nainen...

• Lorena*

Aikaisemmin seurailin palstoja, oli siellä vähän varttuneempi tyttö nimimerkillä
      senõra Lyyli, hän ammensi arvokasta elämänkatsomusta jok´ikiselle.Vai mitä tuumitte toteamuksesta: Tässä iässä ei ole miehiä ja naisia on vaan ihmisiä", tämä on totisinta totta. Hänen mukaansa oli elämän rikkautta kun voi keskustella asioista kaikkien kanssa olipa sitten puuterinaama tai partanaama.

Oppia ikä kaikki, joten juttelen kaikkien kanssa jotka keskustella haluavat, ei siinä liekehdi sexi eikä flaksi vaan hauska juttutuokio,
      Ihmettelen miten paljon kirjoittajat ovat kiinnostuneita kautta maailman olevista intiimeistä asioista, jos joku kolahtaa se on sitten siinä, kun kulkee silmät ja mieli avoimina ei sitä tiedä kuinka hauskaa elämä voi olla.

En ole säkkiin sulkeutunut, vaikka monessa liemessä olen keitetty, mankelilla särmiä hienoksi kiillotettu, vielä morttelilla hienoksi jauhettu, elossa olen, avoimin mielin elämää tsiikailen eteenpäin. Nyt sitten ykköset päälle rosvopaisti lounaalle menoksi, musiikin ja hauska ohjelma kokonaisuus on luvassa.

• -tanten-

Joskus minäkin vilkaisen senssipalstoja ja saan itseni pelkästään vihaiseksi.

Miehet,vanhatkin hakevat kurvikasta,isorintaista,sutjakkaa,nuorekasta viriiliä-naista.

Miksi ihmisillä on tiettyjä ihanteita,eikö tässä iässä riittäis ihminen isolla iillä,kaikilla meillä on menneisyyden taakat harteillamme,emmekä enää tässä iässä ole hehkeitä,siloposkisia törröhuulia.
      Olen myöskin uskaltautunut tapaamaan joitain,tyhjän saa pyytämättäkin.

Ja kun sitten puhutaan harrastusten parissa löytymisestä.Ei kaikilla ole harrastuksia,toisia kiehtoo kaljakuppilat,heillä kyllä seuraa riittää,ei tarvii mennä kuin lähiostarille.
      Mutta meneppä tavalliseen kahvilaan Ilta-Sanomia lukemaan,kukaan ei tule varmasti pyytämään seuraa.Saatikka kaupan kassajonossa,jos joskut heität huumorimielessä jonkun kommentin,katsotaan kummissaan ja paetaan paikalta äkkiä.
      Entäpä yleiset kulkuneuvot,keskustella ei uskalla kukaan,istutaan tuppisuuna katsoen ulos,ettei vaan kukaan lähesty.

Niin että missä sitä seuraa on,mietin joskus minäkin,päivä voi mennä ettei puhu kellekkään,täytyy kokeilla ihan ääntään sanoakseen jotain.

• /sikkaposki

No tottakai nikkini on hyperbolaa ja vain hauskuuttamiseksi tehty, mutta silti olen eri mieltä siitä, että tässä iässä olisi vain ihmisiä, ei miehiä ja naisia.
      Tottahan toki olemme naisia ja miehiä aina, ei asia muuksi voi muuttua.
      Rakastua voi vielä vanhanakin, ja se tuntuu aivan yhtä voimakkaalta kuin nuorenakin.
      JOS sattuu sellaisen kaverin löytämään!
      Enkä nyt tarkoita, että vanhana elämässä seksi olisi aivan se pääasia kummankaan mielestä.

• ohi on yhteinen onni

Näin se taitaa olla. Vaikka löytyykin "sielunkumppani" niin ei sitä enää tämmönen vanha luuska saa kovin pitkäksi aikaa innostumaan, eroitkuja ei enää jaksa.

• Toimii kiitettävästi

Minulla on tilaisuus käydä pukittelemassa ikäistäni 60 naista lähes viikottain.
      Voin sanoa, että kyyti on kovaa. Johtunee siitä, että molemmat olemme avioliitossa, mutta emme toistemme kanssa.

• sen kun vaan

Voi helkutti että yököttää tuollainen "pukittelu",siinäsen näkee että muuta ei ole mielessä.

Tätä mä olen aina sanonut,et ihminen ei merkitse mitään,vaikka sillä olis kaikki muut avut yhteiseen eloon ja oloon.
      Kuvotuksen kuvotus!

Vain mies voi ajatella noin.

• Silmät auki

Tuntuu kuitenkin siltä että tämä provo on naisen tekemä.

• Saan illalla(nainen)

Ja miehet; älkää katsoko liikaa pornopäkiä ja ottako niistä "oppia".
      Koska kaikki on valehtelua; hullunhullut miehelläratsastajia on vain elokuvissa.
      Normaali yhdyntä rauhalliseen, kiireettömään tahtiin toimii 90%:sti kaikista naisista.

• Ikuinen opiskelija j

Eihän ihminen ole koskaan liian vanha kokeilemaan tai oppimaan jotain uuttakin. Tietoa ja virikkeitä kannattaa etsiä jostain muualta kuin pornon parista.

• Niin se vain on

Juu, kyllä kannattaa opiskella muutakin kuin teoriaa. Alan ammattilaiset ovat parhaita opettajia.

• aromiton.

Kun nainen menettää lisääntymiskykynsä, muuttuu
      hänen sukuelimensä jotenkin mauttomaksi. Siitä
      puuttuu lisääntymiskykyisen naisen elimen kirpeys.

• ödö

Kyllä vanhan ukon vehkeet on tympeät, vastenmieliset:(

• bessie*
        ödö kirjoitti:

Jos tuossa seinässä olisi kaksi reikää ja toisesta sojottaisi nuoren miehen kalu, toisesta suunnilleen meidän ikäisen, niin en kyllä osaisi sanoa kumpi on kumman.

• sälliksi käy,,,,,,

Surkeeta on sinullakin, aromiton. Etkö voisi unohtaa sukupuoliset leikit jos vain yläpää ( suu ) on tomintvalmiudessa?

• : DDD
        bessie* kirjoitti:

Jos tuossa seinässä olisi kaksi reikää ja toisesta sojottaisi nuoren miehen kalu, toisesta suunnilleen meidän ikäisen, niin en kyllä osaisi sanoa kumpi on kumman.

Ja kyllä sen erottaa,on senverran nähty.Kyllä nuori on kiinteä ja rypytön,ja vanha taas...kuvitelkaa itte.

Vaikka sokkona erottaisin : DD

• bessie*
        : DDD kirjoitti:

Ja kyllä sen erottaa,on senverran nähty.Kyllä nuori on kiinteä ja rypytön,ja vanha taas...kuvitelkaa itte.

Vaikka sokkona erottaisin : DD

Vaikka kuinka kuvittelisin ja muistelisin, en erottaisi. Minä kun vähän tieteelisemmin ajattelen, niin lähdin tietysti siitä että ne ovat siinä vertailutilanteessa yhtä kiinteitä ja samassa kulmassa.
        Olen nähnyt vain rypyttömiä, onko niitä toisenlaisiakin?

• OpinsaunaAutuasAina

Ainakin hyvät naurut sain, minä vanha akanluuska, tuon "aromittoman lausahduksesta.
        Liekö asia noin, itse en sitä osaa sanoa :)))..

• <>
        OpinsaunaAutuasAina kirjoitti:

Ainakin hyvät naurut sain, minä vanha akanluuska, tuon "aromittoman lausahduksesta.
        Liekö asia noin, itse en sitä osaa sanoa :)))..

Auttaisikonhan siinä aromipata päässä tai maassa

• : DDD
        bessie* kirjoitti:

Vaikka kuinka kuvittelisin ja muistelisin, en erottaisi. Minä kun vähän tieteelisemmin ajattelen, niin lähdin tietysti siitä että ne ovat siinä vertailutilanteessa yhtä kiinteitä ja samassa kulmassa.
        Olen nähnyt vain rypyttömiä, onko niitä toisenlaisiakin?

On niitä,väsyneen näköisiä niinkuin kantajakin.Muistan hyvin erään tapauksen jota tässä en ala kertomaan,ajattelin juuri näin kun "sen"näin...vanhalla miehellä joka tarjosi itseään aina kun tapasimme.

Haudassa kylläkin nyt,siunausta hänen muistolleen,vaikka silloin jo ajattelin että eikö ainoatakaan miestä voi tavata ilman että aina on mielessä seksi.

Ei edes silloinkaan vaikka aika oli toinen.

• bessie*
        : DDD kirjoitti:

On niitä,väsyneen näköisiä niinkuin kantajakin.Muistan hyvin erään tapauksen jota tässä en ala kertomaan,ajattelin juuri näin kun "sen"näin...vanhalla miehellä joka tarjosi itseään aina kun tapasimme.

Haudassa kylläkin nyt,siunausta hänen muistolleen,vaikka silloin jo ajattelin että eikö ainoatakaan miestä voi tavata ilman että aina on mielessä seksi.

Ei edes silloinkaan vaikka aika oli toinen.

"Väsyneen näköisiä niinkuin kantajakin"

Pitää olla puolueeton vertailu, siksi nuo reiät seinässä. Täysin peittävä vaatetuskin ajaisi asian. Tai miksei tuo sokkotestikin.
        En minä vaan usko erottavani, oli sitten lepotilassa tai tanassa. 180 asteen kulma nyt voisi viitata nuorempaan, fiftisiksti sanoisin.

• Näin kerrotaan
        ödö kirjoitti:

Jess ja vanhassa vitsissäkin sanotaan että vanhoissa munissa on salmonellaa, joten kannattaa välttää.

• Koettu on----

Papparaiset asiantuntijoina, tosipaikan tullen ei seiso muu kuin järki :D

• Lepotilassa no joo

" Kovaa ja kauan" taitaa jäädä haaveeksi.

• av

Nyt saavat "mummot" minulta 10 pistettä tällä kertaa.

• meeriamanda

Hyvä sinä av. Täälä kun on vain noita kovakuntoisia papparaita ( puheissaan ) ja mummut lytätään suorastaan inhoten alle riman, se ei käy minun viilaani!

• av, aina ajassa
        meeriamanda kirjoitti:

Hyvä sinä av. Täälä kun on vain noita kovakuntoisia papparaita ( puheissaan ) ja mummut lytätään suorastaan inhoten alle riman, se ei käy minun viilaani!

Ajan taju on pois "punaniskoilta" siinä mikä on aika ja todellisuus.

• ---------------
        av, aina ajassa kirjoitti:

Kun aina ja jatkuvasti hoet samaa, todennapa nyt, mitä sinulle on aika ja todellisuus.
        Tautofoanian jatkuvuus kyllästyttää, kun tunnut vain sanovan sanattomana sitä ja samaa.

Äläkä nyt taas sano, että 0.

• vanhuus ei tuu yksin
        av, aina ajassa kirjoitti:

Niinpä, uhoomata paras.

• 7+10
        --------------- kirjoitti:

Kun aina ja jatkuvasti hoet samaa, todennapa nyt, mitä sinulle on aika ja todellisuus.
        Tautofoanian jatkuvuus kyllästyttää, kun tunnut vain sanovan sanattomana sitä ja samaa.

Jokainen tavallaan ja tahollaan.

• av

Kirjoita suomea jos osaat????

• av

Jäi pois niillä joilla ei ole sukupuolta, anteeksi...

• että 0

Kissa ja muna kävelivät uima-altaan reunalla. Yht'äkkiä kissa liukastui ja putosi veteen. Ja siitäkös muna riemastui.

Opetus: Missä märkä mirri, siellä onnellinen (terhakka)muna.

• hyi olkoon

Pitäisikö naurattaa, pappojen vitsi???

• kyllä maistuu!

On se joskus niin surullisen näköinen
      tuo vanhan miehen sukuelin.
      mutta nuoren tytön simasuu
      saa sen hymyilemään!

• 1943

Kävin yhtä teartteriesitystä katsomassa ja sen perusteella naiset maksavat maltaita, jos saavat alastomia miehiä katsella. Kerroin yhdelle tutulleni, että itse en oikeastaan moisesta välitä. Hän kertoi, että hyvin moni nainen tosiaan nauttii alastomien ukkojen katselusta. Täälläkin ketju kuin ketju, niin tuonne alapäähän päädytään melko pian Mutta miehessä on paljon muutakin. Jos se muu miellyttää, voi vaikka olla alasti laiturilla ja senkin katselu miellyttää. Mulle ovat riittäneet nämä ikiomani. He ovat olleet minussakin kiinnostuneita kokonaisuudesta. En ole ollut heille liian vanha.

• Tulokulma Ok

Luin siitä maksullisesta miehestä. Hän kertoi kuinka kovia naiset ovat hänen peliään ihastelemaan ja silittelemääm jopa maiskuttelemaan.

• kahtelija.

Tuo oli hyvä havainto. Vaikka olenkin mies,
      nautin katsella alastomia miehiä.
      Mikähän siinäkin on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      529
      1703
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      857
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      786
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      657
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      656
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      588
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      523
    Aihe