Kipu kasvattaa väsyneeksi ihmiseksi

kasiay

Kolme vuotta sitten istuin yhtenä iltana kotona ja join mukavasti teetä, kun alaselässä alkoi tuntua epämiellyttävältä. Puolen tunnin jälkeen en enää päässyt tuolilta itse ylös.
Lähdin siitä sitten ensiapuun ja siitä eteenpäin olen nyt seuraavat vuodet yrittänyt etsiä selälleni jonkinlaista toimivaa diagnoosia ja hoitoa.

Selkävaiva on diagnosoitu kronologisessa järjestyksessä seuraaviksi (eikä ainoankaan lääkitys/hoito ole tehonnut): noidannuoli, lihasrevähdys, iskias, välilevynpullistuma, kiero lantioranka, syvien vatsalihasten vähäinen lihasvoima, välilevynpullistuma uudelleen, reumatismi, selkärankareumatismi, munuaistulehdus ja nyt viimeisimpänä hermovika.

Olen käynyt fysioterapiassa, röntgenkuvissa, MRI-kuvauksissa, kymmenissä verikokeissa, ultraäänessä ja naprapaatilla. Kahdesti olen vaihtanut maistraatille kotikuntani, jotta voisin tavata enemmän lääkäreitä ja lähes kaikki Tampereen keskustan alueen yksityiset lääkäriasemat on ravattu läpi. Lisäksi nyt viimeisimpänä olen ulkomailla asuessani tavannut myös Itä-Eurooppalaisia lääkäreitä.
Ja aina sama homma; ensin he antavat "veden pitävän" diagnoosin, määräävät lääkkeet ja kun kipu jatkuu tai vain pahenee, niin sitten kohautellaan olkapäitä.

Särkylääkkeitä olen syönyt kylpyammeellisen ja B-vitamiinia on kiskottu kaksin käsin. En jaksa enää ja vatsa sanoo kohta itsensä irti. Ikäähän tosiaan on se 21 vuotta.

Ja mitä ne oireilut on?
Noin nyrkin kokoinen kipeä alue selkärangan oikealla puolella alaselässä, josta vihloo kipu oikeaan pakaraan ja siitä aina polveen saakka. Selällään makaaminen mahdotonta, autolla ajaminen kivuliasta. Kipu ei ole jatkuvaa vaan aaltoilee ees taas aina parin kuukauden välein, pisin kivuton aika kesti 7 kuukautta.
Välillä en pysty nousemaan sängystä ylös omin avuin, välillä en pysty kiertämään lantiota tai kumartamaan.

Muuten peruskuntoni on hyvä; lihasvoimat normaalit ja päivittäin tulee harrastettua paljon hyötyliikuntaa, sekä uintia. Syön terveellisesti, joskin kofeiinia ja nikotiina tulee ladattua kroppaan vähän liikaa.

Kuitenkin, alan olemaan todella, todella väsynyt tähän. Oon joutunut lopettamaan tämän takia yhden tärkeän koulutuksen, koska en pystynyt istumaan ja myös yhden työsuhteen. Nyt on lähellä että joudun lopettamaan myös toisen työsuhteen, koska en ole enää työkuntoinen ja tämän työpaikan kohdalla se olisi ihan henkinen itsemurha, koska siinä lähtisi sitten mukana koko elämäntyyli, uusi kotimaa ja ystäväpiirit.

Jos jollakulla on samankaltaisia kokemuksia niin kertokaa; jos joku voi suositella hoitoa/lääkäriä niin kaikki vinkit otetaan vastaan.

En vaan enää jaksa.

7

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kuuullut?

Oletko kuullut tai jopa kokeillut tätä metodia?
      Moni muualta apua saamaton on viimeinkin saanut täältä apua vaivoihinsa ja kipuihinsa!

https://www.google.fi/search?q=selkäsivut&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

• Valokeiju

Kokeileppa osteopaattia. Nabrabaatti ei kokemukseni mukaan osaa niitä juttuja.
      Täytyy saada se sinun selkärankasi kunnolla paukkumaan, nikamat ojennukseen!
      Mitkään fysioterapeuttien hieromiset ovat mitä todennäköisemmin ajanhukkaa.

• lonkkavamma

Itselläni samoja vaivoja ja syy oli lantion virhe asento...

• Lantion virhe asento

Havaitsiko lääkäri tuon vian, virheen, vai pitikö etsiä niistä huuhaa hoidoista apua?

• lonkkavamma

Fysiatralla kävin ja se sitten totesi vian ja "painoi" lantion paikoilleen, mutta itselläni auttoi vain hetken ja pitäisi uudestaan käydä laittamassa paikoilleen.

• iinuska82

Hei.

Minulla on erilaisia oireita (gynekologisia ja kipurakko), sen lisäksi kipua on lantioluussa selän puolella. Mutta tuli vain mieleen, että olisikohan kiropraktikosta hyötyä? Itse olen menossa piakkoin kokeilemaan. Minulla on lantio vino, koska toinen jalka lyhyempi. Se on alkanut iän myötä vaikuttamaan niin, että vasen polvi on kipeä ja selkäkivut senkun pahenee, kun joudun lantionpohjan ja rakon kivun takia paljon makoilemaan.

Entäs oletko käynyt Antti Heikkilän vastaanotolla tai lukenut hänen kirjaansa selkäkipu? Hän on kirjoittanut selkäkivusta hiukan eri näkökulmasta.

Olen törmännyt useissa yhteyksissä Helsingissä olevaan Ortoniin, jossa on keskitytty selkäkipuihin. Sieltä olen kuullut ja lukenut pelkästään hyvää palautetta.

Tällaisia ajatuksia vain tuli mieleen...jaksamisia kivun kanssa! Jatkuva kipu todella vie voimia ja väsyttää, tiedän kokemuksesta!

-iinuska-

• parasetamooli

Pitkäkestoinen kipu vie elämästä kaiken ilon ja elämisen halun. Se etäännyttää ihmisiä toisistaan, koska "tolkshow" ei vaan toimi. Lääkkeillä kipujaan säätelevä elää hiukan toisessa todellisuudessa.
        Yritin sinnitellä kaatumisen takia vammautuneen kyljen kipuja ilman kipulääkkeitä, mutta ei sitä jaksanut monta päivää. Ihme kyllä tämä kipuilu antaa nukkua. Kipu alkaa vasta ylösnoustessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      298
      6598
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5786
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      185
      5254
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4033
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3318
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3303
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      52
      3227
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3008
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2232
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      998
    Aihe