Raamatun lupaama pelastus ..

alex.kasi

Mikä on uskovan taakka? Jumalan tahtoko? Usein saa sen käsityksen että Jumalan tahdossa eläminen koetaan raskaaksi taakaksi, mutta onko asia niin ?

Ei tietenkään ole.. .

Se joka elää Jumalan tahdossa ei koe sitä taakaksi .... vaan se joka elää erossa Jumalasta tuntee elämänsä raskaaksi. Joku kirjoitti, että Jumalan laki tappaa, mutta se ei ole totta sillä Jumalan laissa on elämä, laki ei siis tapa vaan lain rikkominen tappaa. Elämän lain rikkominen tappaa.

Raamatun opetus on että jos joku pitää lain "viimeistä piirtoa myöten" - hän elää siitä - ehdottomasti.

Mutta kuka mestä voisi pitää lain viimeistä piirtoa myöten?
Ei kukaan kuin - vain Yksi - Jeesus Kristus.

Saiko hän elää?

Njaa, pahat ihmiset tuomitsivat hänet kuolemaan, he syyttivät ja pilkkasivat häntä, ruoskivat ja lopuksi tappoivat (murhasivat) hänet, naulitsemalla hänet ristin puuhun.
HE eivät siis sallineet Jumalan lain pitäjän elää.

Mutta vaikka epäoikeudenmukaiset ja pahat ihmiset siis eivät sallineet hänen elävän, mitä teki Jumala joka on täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa - Hän joka ei jätä yhtäkään viatonta kuolemaan ..

Hän herätti poikansa kuolleista ... takaisin elämään .. Jumala herätti Poikansa kuolleista - hänet joka oli "temmattu elävien maasta" - kolmantena päivänä.

Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen .. ja siis luotettava..

Nyt sama Jumala sanoo - että ne jotka ovat Jeesuksen seuraajia (hänen omiaan) ja uskovat että Jeesus oli viaton, jotka uskovat että Jeesus voi johdattaa heidätkin kerran siihen laillisuuteen jossa iankaikkinen elämä on - he saavat laskea sen kuoleman jonka Jeesus kuoli >>> omaksi kuolemakseen

5

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs veli.

Amen.. Siunaus sinulle alex- avaa vain sanomasi tänne.

• Armosta elävä

Samat sanat.
        Jumala on rakkaus - Jumalan laki on rakkaus!

• Totta, ja todellinen täydellinen rakkaus on myös oikeudenmukainen kaikessa - siksi Jumala maksoi ihmisten syntivelat ja siksi armo on kestävällä pohjalla. Jumalan armo on oikeudenmukaista armoa.

• KILVOITTELIJAN TAAKKA

Alex-kasi tiedonjanoisena kyselee palstalaisilta:
      ## Mikä on uskovan taakka? Jumalan tahtoko? ##

Helppo vastata! Raamattu vakuuttaa, että Jumala tahtoo ainoastaan hyvää ihmiselle, joten ei ainakaan Jumalan tahto voi olla ihmiselle taakka vaan on hyvää.

MINUN kokemani perusteella uskovan taakka on ennenkaikkea siinä, että on TAHTO tehdä hyvää muille, mutta ei ole voimaa siihen. Niin sitten tuntee itsensä tekopyhäksi teeskentelijäksi.

Room. 7:18
      Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Tässä koko luku, samaa aihetta kokonaan:
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 7:1&rnd=1344544271463

antti

• !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

AVKluulee että valehtelijatkin pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan, tai onko valhe niin rakasta että siitä ei voi luopua oli seuraukset mitkä tahansa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1789
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1121
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1106
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      972
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      846
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      151
      828
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      751
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      684
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      52
      681
    Aihe