Reilu viikon vesipaasto starttaa & infoa sekä päivitystä luvassa

Vesipaastoaja

Hei, olen 22-vuotias nuori nainen, 168cm/70kg, eli noin 10kg liikaa painoa. Olen lukenut paljon paastoista, ja ennen kaikkea vesipaastosta sekä kuullut siitä paljon puhuttavan. Paastoan reilu viikon, riippuen miten paino putoaa ja kirjotan tänne päivittäin olosta, painolukemista ja kaikkea muuta. Paastoan siis siksi, koska vajaa 2 viikon päästä olen menossa naimisiin rakkaani kanssa ja niin kun kaikki morsiamet, myös minä, haluan ikimuistoiset häät ja tuntea oloni prinsessaksi ;)

Jos haluat tietää LISÄÄ faktaa VESIPAASTOSTA, suosittelen jatkamaan lukemista:

VESIPAASTO KOKONAISUUDESSAAN

Yleensä luullaan, että vesipaasto on hengenvaarallista. Näin ei ole, jos pidät kaiken kohtuudessa ja olet terve, yli 15-vuotias mutta alle 70-vuotias. Jos tuntuu epävarmalta, on hyvä kääntyä lääkärin puoleen.

Vesipaastolla on paljon hyviä seurauksia. Paino laskee yllättävän nopeasti, olosta tulee parin päivän jälkeen kevyt ja raikas, pinna kestää pitempään, herkut eivät enää nii innosta ja halu elää terveemmin kasvaa.

Vesipaasto kestää muutamasta päivästä muutamaan viikkoon, riippuen siitä, millainen olo paaston aikana on. Omaa vointia on tärkeä kuunnella. Paaston pari ensimmäistä päivää on kaikista rankimpia. Ruoka houkuttelee, olo voi tuntua huonolta, voi huipata ja päätä voi särkeä. Suolihuuhtelu voi olla tarpeen, mutta itse en aio tehdä sitä, ellei olo ole todella surkea. Suolihuuhtelu siis vähentää pahoinvointi oireita, jos niitä edes tulee. Suolihuuhtelusta voitte lukea lisää muualta netistä, kuinka se tehdään jne. Minultakin voi siitä kysyä, nyt en jaksa sitä kuitenkaan alkaa kirjoittamaan, mutta jos jotakin kiinnostaa niin voin kertoa :)

Kolmannen päivän päästä painon pitäisi alkaa pudota noin kilo per päivä, jos siis pudotettavaa on. Kuulostaa hyvältä! Paino lähtee siis nesteestä, rasvasta ja lopulta lihaksista. Itse aion ns ylläpitää lihaksiani käymällä päivittäin crosstrainerilla kuntosalilla sekä ripeillä kävelylenkillä ja tottakai pienimuotoisia jumppaliikkeitä iltasella. Liian rankkaa liikuntaa ei suositella kuitenkaan.

Vesipaaston aikana juodaan vain vettä, ainakin 2 litraa. Vessassa pitää jonkun verran juosta, mutta ei kuitenkaan ihan hirveästi.

Toivottavasti innostin jotakin paastoamaan, se tekee olosta sen arvoista! Kirjotan siis tänne päivittäin asioita, ja minulta saa kysellä koska niin mielelläni vastailen niihin :) On kiva, jos täältä löytyisi muita paastoajia joiden kanssa voisi keskustella tässä keskustelussa :)

KYSYKÄÄ reippaasti ja tsempataan toisia! :)

37

8304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minsku

      morjens ja onnea nuoriparille! haluaisin heti kysyä suolihuuhtelust, mite se tehdään? kiinnostuin tost paastost iha tolkuttomasti! ylipainoo nimittäi 20kiloo.. pävittelethän tänne? mie seurailen tosiaanki tätä =)

      • Vesipaastoaja

        Moikka ja kiitos paljo, apteekissa myydään suolihuuhtelupakkauksia missä on ohjeet, en harmi tiiä siitä tarkemmin, mutta suolihuuhtelun voi tehdä 'kotikonstein' sillee, että ison tuopin verran haaleaa vettä johon reilu teelusikallinen merisuolaa, muistaakseni, ja se sit juodaan. :) kiva! :)


      • Anonyymi

        suolihuuhtelu käytännössä peräruiske, saa Apteekista. Muista et saat myös vitamiinit ja hivenaineet pelkällä vedellä voi tulla hankalia vaikutuksia.


    • ikuinen laihduttaja

      Vau, tsemppiä sulle! Oon ittekki miettiny vesipaastoa.. Taian ite alottaa sitte ku sun paasto loppuu niin tiiän millasta se on. Sullon selvä päämäärä joka auttaa jatkammaa. Mielenkiinholla jään seuraamaan. Päivittele!

      • Vesipaastoaja

        Kiitos kiitos, sitä tarvitaan :) minä päivittelen ku on tarpeen! 2 päivää nyt vesipaastonnut, 1,5-2l vettä päivässä, olo on hyvä eikä ole huipannut.


    • minataallavaintyty

      KIIIITOS tästä infosta!!! lukenu hirveenä että paastot on tosi tyhmiä yms mut en uskonu ja tää tsemppas lisää! taijan viikon päästä aloittaa tuon :):):)

      • Vesipaastoaja

        Kiva! :)


    • Mikaela

      Hei, Ihan ekana paljon onnea teille molemmille!!:)
      Oli kiva lukea tota sinun kirjotusta, innostuin itsekkin aloittamaan. Olen normaali painoinen, eli itse teen tämän puhdistaakseni kropan. Muutaman kerran aikaisemmin olen yrittänyt paastota mutta motivaatio loppuu ja ratkean syömään, eli siis miten motivoit itseäsi vain jatkamaan?

      • Vesipaastoaje

        Voi kiitos sulle!:) mulla on jotai pieniä yksittäisiä motivaationlähteitä. Eli ite katon laihdutusohjelmia ja muita vastaavia ku yritän painoo pudottaa.. Mut leikkaa lehdistä tai tulosta kuvia hyvistä vartaloista nii se lisää intoa jatkamaa :D ja seki että jos ei oo tyytyväinen omaa kroppaa nii mennä seisoo ilman vaatteita ni tulee olo että pakko jatkaa. Mulla itellä on seinällä Bob Harperin juliste(tiiäkkö kuka), nii se muistuttaa jatkamaa ;)

        Mut jos ymmärsin oikein, että et paastoa laihtuakses nii pitää vaa miettii sitä että kuinka hyvä olo on sitte paaston jälkee :) ja hei, kirjottele tänne et miten jaksat ja tsempataa toisia :)!


    • kinkkujuustoleipä

      Jaahas, kuinkas se vesipaasto sujuu? Nyt on mennyt jo pari päivää pelkällä vedellä... Olo on tietysti niiiin mahtava ja olo niiiiin energinen ja kroppa niiiiin puhdistunut... Kertokaahan toki.

      • Vesipaastoaja

        Hyvin sujuu, kiitos vaan kysymästä.


    • Vesipaastoaja

      Nyt on menneillään 5 paastopäivä ja kävin äskettäin puntarilla, näytti 67,5, eli ihan hyvä. Tänään vähän huipannut mutta ei kuitenkaan pahasti. Katsotaa millanen olo huomenna että jatkaakko.

    • Vesipaastoaja

      Nii, kerron vielä että kun lopetin paaston paino oli 64kg. Häiden ja häämatkan (1vko) jälkeen kävin puntarilla ja paino oli 68kg. Elikkäs noussu, mikä ei tullu yllätyksenä! :) Mutta hyvältä näytti hääpuku päällä!!

    • liz4

      Tervehdys rouva Vesipaastooja! Mitä Sinulle nyt kuuluu ? Kiitos, että olet kirjoittanut vesipaastosta, koska itse en tiedä siitä yhtään mitään. Sain kauhean räkäflunssan ja lämpö nousi huimasti.

      Tuli vain ajatus, että mitäpä jos en menekkään hakemaan antibiootteja, vaan juon runsaasti vettä. Keitin ensin veden ja join sitä aina kun näkä yllätti. Lämpö laski yllättävän pian normaaliksi ja huomasin painonkin pudonneen. Itsekseni ajattelin, että onkohan tämä nyt sitten ns. vesipaastoa. Googlasin sanan ja onneksi löysin sinun viestisi. Uskallan nyt sitten ilmeisesti jatkaa tätä ihmediettiä vielä muutaman päivän, koska se tuntuu sopivan minulle hyvin. Kiitos vielä Sinulle ja olisi kiva kuulla, miten sinun linjasi rouvana ovat säilyneet. t.liz

    • köhröm

      Ei kannata paastota pelkällä vedellä ennen häitä tai voi alttarilla alkaa todenteolla huippaamaan! Naiset rääkkää itseään ihmeellisesti. Tuskin kukaan äijä näkee samaa vaivaa.

    • pallo jalassa

      Aloitin vesipaaston Viikko sitten. Nyt 8:s vuorokausi meneillään. Käsiä palelee tosi herkästi. Illat ovat kaikkein pahinta aikaa, kun on tottunut pientä iltapalaa nauttimaan. Päivät sujuvat alkukankeuden jälkeen ihan hyvin. Päänsärkyjä on etenkin iltaisin.Tähän vaivaan arvelin kokeilla suolihuuhtelua, joten laitoin suolihuuhtelu vermeistä tilauksen vetämään yliopistollisen apteekin verkkokauppaan.
      Tarkoitus on jatkaa paastoa, niin kauan kuin hyvätä tuntuu. Alkuperäinen suunnitelma oli olla 2 tai 3 viikkoa vesipaastolla ja sitten jos olo on hyvä niin jatkaa mehupaastolla vähän aikaa samalla totutellen pikkuhiljaa uuteen vvh ruokavalioon. Toki paaston jatkumistyyli riippuu olotilasta.
      Vesipaasto ei liene alunperin tarkoitettu painonhallintaan, mutta itse aion sitä yrittää eli ruokavalio menee uusiksi paaston jälkeen, Myös alkoholin käyttöä aion vähentää merkittävästi liittyen painonhallintaan.

    • piristystä paastosta

      Heippa "pallo jalassa" :) mie aattelin alottaa huomenna vesipaaston ja mullakin sama tavote 2-3 viikkoa olon mukaan. En ole valmistautunu mitenkää. Valmistauduitko sie miten ennen kuin alotit?
      Hohoijaa tiedän että palelen kyllä ja tiedän että myös mulle illat tulee oleen vaikeimmat ja se ettei saa kahvia :)
      Mutta tsemppiä sulle ja kirjottele tänne mitä sulle kuuluu!! Mieki kirjottelen :)

      • pallo jalassa

        Terve.
        En valnistautunut mitenkään enakkoon mikä oli varmasti virhe. Kannattaisi aloittaa pari kolme päivää enennen varsinaista paastoa totuttelmalla kevyellä kasvis / mehu ruokavaliolla.
        Nyt paasto alkaa sujua jo ihan itsestään vaikka esim. viime yönä päänsärky vaivasi. Veren sokeriarvoja olen mittaillut paaston aikana ja etenkin ensimmäisinä päivinä arvot vaihtelivat 3,8-4,4 välillä , nyt viimemittauksessa oli 4,4 joka lienee normaali lukemä.
        Tsemppiä vaan paastoon. Itsehillintää tämä vaatii, mutta alkuun päästyä tämän ottaa jo haasteena: positiivisena semmoisena.


    • pallo jalassa

      Jos jotakuta kiinnostaa niin paaston jatkumisen väliraportti tässä.

      No niin rapiat kaksiviikkoa on takana tätä "koetta" Nälkä on ajoittain vaivannut vaikka sen piti laantua ensimmäisten päivien jälkeen. Olo muuten kohtalainen.
      Painon mittasin aamulla ja se on pudonnut reilut 8 kiloa.
      Tämmöistä tänään. Jatkan vielä raportoitia paaston loppuun ja vähän sen jälkeenkin.
      Tulee sitten tuo painon nousukin selville.

      • Piristystä paastosta

        Wautsi "pallo jalassa" ONNEA! Onnistumisesta :)
        Mie onnistuin 4 päivää, mutta aion ottaa uusiksi. Tämä kuulostaa selitykseltä, mutta valitsin väärän ajankohdan itselleni mulla oli tosi hektinen viikko silloin kun alotin ja hirveä stressi. Aloin sitten siinä liikaa miettimään ruumiin tuntemuksia (mietin sydämen tykytyksiä ja ajattelin että haluan tietää omat Na ja K -arvot ennen paastoa) ja päätin lopettaa paaston ja siirtää sen rauhallisempaan elämänjaksoon :)
        Oliko sulla missään vaiheessa paaston alussa (tai myöhemmin) mitään tuntemuksia pulssin suhteen?
        Mullakin ehti sen 4 päivän aikana paino laskea 3kg ja rasva% 3% ja verensokeri pysyi mullakin siinä 4,4-4,8 välillä :) Ja sitten vielä mittasin 5 päivä jolloin siis jo söin niin paino oli laskenu yhessä päivässä 2kg ja r% 2% varmaan jotain "jälkipolttoa". Kaikkihan se takaisin tietty tulee, kun eihän se varsinaista laihtumista ole :)


      • pallo jalassa
        Piristystä paastosta kirjoitti:

        Wautsi "pallo jalassa" ONNEA! Onnistumisesta :)
        Mie onnistuin 4 päivää, mutta aion ottaa uusiksi. Tämä kuulostaa selitykseltä, mutta valitsin väärän ajankohdan itselleni mulla oli tosi hektinen viikko silloin kun alotin ja hirveä stressi. Aloin sitten siinä liikaa miettimään ruumiin tuntemuksia (mietin sydämen tykytyksiä ja ajattelin että haluan tietää omat Na ja K -arvot ennen paastoa) ja päätin lopettaa paaston ja siirtää sen rauhallisempaan elämänjaksoon :)
        Oliko sulla missään vaiheessa paaston alussa (tai myöhemmin) mitään tuntemuksia pulssin suhteen?
        Mullakin ehti sen 4 päivän aikana paino laskea 3kg ja rasva% 3% ja verensokeri pysyi mullakin siinä 4,4-4,8 välillä :) Ja sitten vielä mittasin 5 päivä jolloin siis jo söin niin paino oli laskenu yhessä päivässä 2kg ja r% 2% varmaan jotain "jälkipolttoa". Kaikkihan se takaisin tietty tulee, kun eihän se varsinaista laihtumista ole :)

        Terve.
        Ensimmäiset 3-4 päivää olivat varsin helppoja, sitten alkoivat erilaiset "vieroitusoireet" joihin tosiaankin kuului myös tuo sydämen tykytykset yms. Tämä johtunee verensokeritasojen tippumisesta alle arvon johon elimistö on tottunut. Aiemmin mainitsemiani paleluoireita yms. näläntunnetta unohtamatta.
        Täytyy sanoa ettei paastoaminen ole ollut helppoa, mutta päivä kerrallaan on eteenpäin kitkuteltu.
        Paasto kannattaa tosiaankin ajoittaa kiireettömään ajanjaksoon, jotta voi levätä riittävästi ja ottaa muutenkin lunkisti.
        Onnea vaan uudelle yritykselle. Tuo harjoituspaasto on ihan hyvä asia, ja seuraavaa pidempää aloittaessasi valmistele elimistöä tulevaan keventämällä ruokavalio jo paria kolme päivää aikaisemmin.


      • pallo jalassa
        pallo jalassa kirjoitti:

        Terve.
        Ensimmäiset 3-4 päivää olivat varsin helppoja, sitten alkoivat erilaiset "vieroitusoireet" joihin tosiaankin kuului myös tuo sydämen tykytykset yms. Tämä johtunee verensokeritasojen tippumisesta alle arvon johon elimistö on tottunut. Aiemmin mainitsemiani paleluoireita yms. näläntunnetta unohtamatta.
        Täytyy sanoa ettei paastoaminen ole ollut helppoa, mutta päivä kerrallaan on eteenpäin kitkuteltu.
        Paasto kannattaa tosiaankin ajoittaa kiireettömään ajanjaksoon, jotta voi levätä riittävästi ja ottaa muutenkin lunkisti.
        Onnea vaan uudelle yritykselle. Tuo harjoituspaasto on ihan hyvä asia, ja seuraavaa pidempää aloittaessasi valmistele elimistöä tulevaan keventämällä ruokavalio jo paria kolme päivää aikaisemmin.

        Tsau.

        Reilun kolmen viikon vesipaasto on nyt takanapäin. Loppusaldo: paino putosi
        reilut 11 kg .
        2:lla ensimmäisellä viikolla reilut 8 kiloa, ja kolmannella viikolla n. 3kg
        Lauantai aamuna aloitin totuttelun kiinteään ruokaan. Aamupalaksi otin ainostaan ison lasillisen teetä ja Dvitamiiniä ja omega öljykapseleita ajatuksella että öljy suojaa vatsaa päivän ensimmäisellä aterialla.
        Lounas sisälsi n. 3dl artisokkasosekeitto ja riskillä vielä ruokalausikallinen herneitä.
        Päivälliseksi vähän keittoa ja vähän keittokinkkua . Salilla kävin kuntokartoituksella ja kunto lienee huonompi kuin 80 vuotiaalla papalla. Se on kyllä ymmärettävää, ettei energiaa yksinkertaisesti ole tässä vaiheessa.
        Närästystä ilmenee ruokailun jälkeen, sitä tosin oli jo ennen paastoakin.
        Kokemuksen perusteella totesin, että näläntunteen katoaminen ja "euforia" eivät todellakaan vastaa totuutta ainakaan omalla kohdallani.
        Kaikesta huolimatta syömisen aloittaminen tuntui jotenkin vastenmieliseltä, joten tässä paastossa saattaa piillä anoreksian ainekset.
        Verenpainearvot paranivat, mutta vastaavasti sokeriarvot sekosivat jo tuon niukan päiväruokailun jäkeen. Tilanne on siis seurattava.
        Karppaus sopi itselleni paljon paremmin kuin tämä "koelaihdutus" / elimistön puhdistus (noin pitkällä)vesipaastolla.
        Seuraavat pari viikkoa sitten olisi tarkoitus pitää vähänkalorista ruokavaliota.
        Päivitä tilanteen n. 1 viikon välein.


    • kavita

      Hienoa kuulla teidän paastokokemuksista. Minäkin innostuin tähän vesipaastoon. Nyt 4. päivä menossa. Nälkä välillä muistuttaa vähän itsestään ja olo hiukan hontelo, mutta muuten hyvä olo. Päänsärkyä ei ole juuri ollut 2. paastopäivän jälkeen. Sekin saattoi johtua vain kahvin puutteesta. Vettä olen juonut 4-6l päivä.
      Aloititkohan Pallo jalassa liian nopeasti syömään noinkin pikän paaston jälkeen? Eikös sitä suositella erittäin kevyttä ruokaa aluksi n.1/3 paastoajan kestosta. Esim mehuja, kevyttä kasviskeittoa, marjoja yms. Se herne ja keittokinkku taisi tulla vähän liian aikaisin ruokavalioon. Itse en noin pitkän paaston jälkeen uskaltaisi lihaan koskea ainakaan viikkoon.

      • pallo jalassa

        Oikeastaan nyt meneillään oleva parin viikon sopeutuskurssi on mennyt tähän asti kohtalaisen hyvin.
        Vähähiilarisia kasviksia olen yrittänyt valikoida ja sosekeittoina syönyt, vähän munaa ja lihaa lisäksi.
        Raportoin jollekin palstalle viikonlopun tunnelmista ja painon kehityksestä viikonvaihteessa.
        Painoindeksini lienee tällä hetkellä normaalin ylärajalla, koska olen lapsesta lähtien tehnyt raskasta työtä sekä fyysisesti että henkisesti niin luusto lienee raskasrakenteisempi.
        Tsemppiä vain kaikille uusille paastoajille. Kannattaa muistaa, ettei lyhyempikään paasto ole huono suoritus. Se vaatii itsekuria ja "selkärankaa" jota läheskään kaikilta ei tunnu löytyvän.
        Paaston jälkeen tietysti kannattaa unohtaa mässäily ja sokerien ja raffinoitujen viljatuotteiden käyttö kokonaan. Tämä on itsestään selvyys, mutta tulipahan toistettua ziljoonannen kerran ; D


      • pallo jalassa
        pallo jalassa kirjoitti:

        Oikeastaan nyt meneillään oleva parin viikon sopeutuskurssi on mennyt tähän asti kohtalaisen hyvin.
        Vähähiilarisia kasviksia olen yrittänyt valikoida ja sosekeittoina syönyt, vähän munaa ja lihaa lisäksi.
        Raportoin jollekin palstalle viikonlopun tunnelmista ja painon kehityksestä viikonvaihteessa.
        Painoindeksini lienee tällä hetkellä normaalin ylärajalla, koska olen lapsesta lähtien tehnyt raskasta työtä sekä fyysisesti että henkisesti niin luusto lienee raskasrakenteisempi.
        Tsemppiä vain kaikille uusille paastoajille. Kannattaa muistaa, ettei lyhyempikään paasto ole huono suoritus. Se vaatii itsekuria ja "selkärankaa" jota läheskään kaikilta ei tunnu löytyvän.
        Paaston jälkeen tietysti kannattaa unohtaa mässäily ja sokerien ja raffinoitujen viljatuotteiden käyttö kokonaan. Tämä on itsestään selvyys, mutta tulipahan toistettua ziljoonannen kerran ; D

        Do diin.
        Reilun 3 viikon vesipaaston jälkeinen ensimmäinen paluu arkeen viikko takana.
        Joku kyseli lähtöpainoa ja painoindeksiä ennen paastoa / paaston jälkeen / paluu "normaaliin arkeen" jälkeen.
        Alkupaino oli n.80 kiloa painoindeksi 27,2 l. lievä ylipaino.
        2. viikon vesipaaston jälkeen painoa oli rapiat 70 kiloa painoindeksi normaalin painotaulukon ylimmällä asteikolla.
        3.viikon jälkeen paino oli reilut 67 kiloa ja painoindeksitaulukon keskivaiheilla 23,4
        Nyt ensimmäisen viikon jälkeen paino on noussut 69,5 kiloon ja painoindeksitaulukon normaalin painon ylimmälle portaalle.
        Olo on kaiken kaikkiaan hyvä. Verenpaine ja sokeriarvot ovat pysytelleet ihanteellississa lukemissa.
        Verenpaine vaihtelee systolinen 130 -- 110 ja diastolinen 65 -- 75
        Sokeriarvot n. 3,5:stä -- n. 5:een
        Nyt suurin ongelma on, ettei suoli ole alkanut toimimaan, vaikka kuitua on tullut käytetyksi.
        Muuten tämä ei olisi ongelma, mutta laboratoriota varten näytteen saaminen on nyt kiusana. Täytynee käynnistää "kone" suolihuuhtelulla ja harkita uudelleen käynnistystä uusien ohjeiden mukaisesti.
        Keväämmällä on tarkoitus pitää lyhytaikaisempi paasto painonhallinan ja salitreenien yhteensovittamiseksi siten, että lihasmassa pysyisi kuosissa ja rasvanpoltto olisi optimaalinen.
        Laitan tänne vielä infoa parilta seuraavaltakin viikolta, jos siitä olisi jollekulle kannustinta tai jos ketä asia kiinnostaa.
        Mukavaa alkavaa kevättä vaan kaikille palstalaisille .Toivoopi pallo jalassa.


      • Piristystä paastosta
        pallo jalassa kirjoitti:

        Do diin.
        Reilun 3 viikon vesipaaston jälkeinen ensimmäinen paluu arkeen viikko takana.
        Joku kyseli lähtöpainoa ja painoindeksiä ennen paastoa / paaston jälkeen / paluu "normaaliin arkeen" jälkeen.
        Alkupaino oli n.80 kiloa painoindeksi 27,2 l. lievä ylipaino.
        2. viikon vesipaaston jälkeen painoa oli rapiat 70 kiloa painoindeksi normaalin painotaulukon ylimmällä asteikolla.
        3.viikon jälkeen paino oli reilut 67 kiloa ja painoindeksitaulukon keskivaiheilla 23,4
        Nyt ensimmäisen viikon jälkeen paino on noussut 69,5 kiloon ja painoindeksitaulukon normaalin painon ylimmälle portaalle.
        Olo on kaiken kaikkiaan hyvä. Verenpaine ja sokeriarvot ovat pysytelleet ihanteellississa lukemissa.
        Verenpaine vaihtelee systolinen 130 -- 110 ja diastolinen 65 -- 75
        Sokeriarvot n. 3,5:stä -- n. 5:een
        Nyt suurin ongelma on, ettei suoli ole alkanut toimimaan, vaikka kuitua on tullut käytetyksi.
        Muuten tämä ei olisi ongelma, mutta laboratoriota varten näytteen saaminen on nyt kiusana. Täytynee käynnistää "kone" suolihuuhtelulla ja harkita uudelleen käynnistystä uusien ohjeiden mukaisesti.
        Keväämmällä on tarkoitus pitää lyhytaikaisempi paasto painonhallinan ja salitreenien yhteensovittamiseksi siten, että lihasmassa pysyisi kuosissa ja rasvanpoltto olisi optimaalinen.
        Laitan tänne vielä infoa parilta seuraavaltakin viikolta, jos siitä olisi jollekulle kannustinta tai jos ketä asia kiinnostaa.
        Mukavaa alkavaa kevättä vaan kaikille palstalaisille .Toivoopi pallo jalassa.

        Heippa pitkästä aikaa :) Ja kiitti kannustuksesta ja infosta Pallo jalassa. Eli siitä ettet pitänyt mitättömänä (vaikka itse olinkin hiukka epätyytyväinen omaan 4 päiväseen kun tarkotus oli toinen) sitä minun nelipäivästä :) Ja siitä infosta että se tykyttely kuuluu asiaan. Minua hiukka harmitti kun keskeytin ja mietin silloin että tietenkin jos jatkaisin tätä vielä pari päivää niin se helpottuis :/ Noh tehty mikä tehty mutta ens kerrala tosiaan sitte paremmin :)


      • pallo jalassa
        Piristystä paastosta kirjoitti:

        Heippa pitkästä aikaa :) Ja kiitti kannustuksesta ja infosta Pallo jalassa. Eli siitä ettet pitänyt mitättömänä (vaikka itse olinkin hiukka epätyytyväinen omaan 4 päiväseen kun tarkotus oli toinen) sitä minun nelipäivästä :) Ja siitä infosta että se tykyttely kuuluu asiaan. Minua hiukka harmitti kun keskeytin ja mietin silloin että tietenkin jos jatkaisin tätä vielä pari päivää niin se helpottuis :/ Noh tehty mikä tehty mutta ens kerrala tosiaan sitte paremmin :)

        Terve.
        Ei ole huono saavutus tuo 4 päivää. Voithan kokeilla vaikka 5/2 paastoa jos se sopisi sinulle paremmin.

        Paastosta on kulunut aikaa jo pari kuukautta. Paino on pysynyt indeksin normaalissa rajoissa, vaikka epäilevät tuomaat julistavat painon nousevan jopa lähtöpainoa suuremmaksi. Tietysti jos palaa alkuperäisiin ruokailutottumuksiin niin niinhän siinä voi käydä.
        Olen vältellyt hiilareita ja varsinkin nopeita sellaisia. Samoin käyn kuntosalilla säännöllisesti. Itsehillintää ja itsekuria tämä vaatii, mutta hoikkana olemus on mukava kannustin.
        Kun kesä koittaa niin arvelin pitää muutaman päivän "kertauskurssin"


    • Minna112112112

      Terve kaikille! Lueskelin tätä ketjua jo aiemmin ja tein sen päätöksen että olen vesipaastolla niin kauan kuin tuntuu hyvältä, kuitenkin korkeintaan 3 viikkoa. Myönnän, että tärkein tavoitteeni on painonpudotus mutta myöskin se, että ihon kunto paranee. Olen aloittajan pituinen, eli 170cm ja painan 74kg. En alota huomenna vaan alotan heti nyt ;)

    • vesipaasto

      Hei,
      Haluaisin kysyä, että saako vesipaaston aikana juoda C-vitamiinia lasilliseen vettä sekoitettuna? tai saako muuten nauttia lisäravintoa kuten D-vitamiini tableteista?

    • veijo867373

      30.7.2012 aloitus

      Viikko mennyt SUOMI24:ssä????

      Kuinka onnistuin LCHF elämätyylillä poistamaan D2 oireeni, mukaan luettuna jo todettu munuaisvaurio ja pudottamaan painoani yli 30kg----7 kuukaudessa???

      Ainut mitä minun tarvitsi tehdä löydettyäni maailman parhaan VHH-blogin
      https://www.dietdoctor.com/se/ oli ostaa elintarvikkeet joita blogissa suositeltiin, laittaa ruokaa josta blogissa suositeltiin ja syödä niinkuin blogissa kerrottiin.
      Siinäkö kaikki?? Onko se todella noin yksinkertaista?? Kyllä, siinä kaikki ja se on todella noin yksinkertaista, niin ylipainoiselle/liikalihavalle kuin diabeetikollekin.

      Suuren osan sivun tiedoista ja ohjeista löydät blogistani käännettynä luvan mukaisesti.

    • Anonyymi

      Moi haissumuuli
      Peikko-keitto miten meni vesipaassto?

      (* _*)
      / \

      • Anonyymi

        Mulla alkaa nyt 1.7.2020 vesipaasto. Painoa oli 30.6. aamulla 117,6 kg. Viimeinen ateria syöty muutamia tunteja sitten. Jotenkin tämän keskustelun lukeminen sai minut vain motivoitumaan siihen, vaikka onkin vanha kuin taivas. Kahvin, zerojuomat ja vitamiinitabletit aion itselleni sallia tämän paaston aikana - juohan jotkut vesipaastoajat vihreää teetäkin. Tosin en yleensä juo kahvia kuin töissä. En odota mitään kehon puhdistumista, vaan painon putoamista, asioiden punnitsemista ja hengellistä harjoitusta sekä hiljentymistä. Saa nähdä mikä fiilis on illasta ja kuinka ketuttaa. En ole edes laitta ut itselleni varsinaista tavoitetta enkä tiettyä aikaa tälle. Kerron kuulumisia välillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla alkaa nyt 1.7.2020 vesipaasto. Painoa oli 30.6. aamulla 117,6 kg. Viimeinen ateria syöty muutamia tunteja sitten. Jotenkin tämän keskustelun lukeminen sai minut vain motivoitumaan siihen, vaikka onkin vanha kuin taivas. Kahvin, zerojuomat ja vitamiinitabletit aion itselleni sallia tämän paaston aikana - juohan jotkut vesipaastoajat vihreää teetäkin. Tosin en yleensä juo kahvia kuin töissä. En odota mitään kehon puhdistumista, vaan painon putoamista, asioiden punnitsemista ja hengellistä harjoitusta sekä hiljentymistä. Saa nähdä mikä fiilis on illasta ja kuinka ketuttaa. En ole edes laitta ut itselleni varsinaista tavoitetta enkä tiettyä aikaa tälle. Kerron kuulumisia välillä!

        Dodiin, se on aamu 2.7. Kävin vaa'alla ja paino oli 115,6 kg. Eilen illalla oli jonkin verran nälkä. Yleensä en saa unta nälkäisenä, mutta hyvin tuli jostain syystä nukuttua. Heräsin kylllä nyt ihan liian aikaisin. Nyt olen kyllä juonut aamukahvia puolikuppia mustana. Tavallisesti en edes jaksa keittää aamukahvia, mutta nyt ajattelin sitä kupillisen tehdä vähän laittamaan aineenvaihduntaan liikettä.

        Kysykääpä sitten, onko mulla nälkä. No kyllä todellakin on! Sain eilen iskettyä selkääni rintarankaan niin pahan fasettilukon, että hyvä kun kärsi hengittää ja pisti rintaan ihan perhanasti. Kävin sitten hierojalla, joka sai niistä osan auki. Kotona yritin itse vääntäytyä asentoon, että aukaisisin loput itse, mutta paukahti vain uudestaan lukkoon jo ne aukaistut lukot. Meni kyllä niinku niin paastointoilu sen lukon myötä! Todella veemäistä tuntea koko ajan kipua selkärangassa. Tämä ei tietenkään paastosta johdu missään määrin, mutta kyllä se ois kivempi paastota hyvillä mielin eikä ihan kyrsiintyneenä selkäkipuun. En aio sen antaa kuitenkaan lannistaa! Tästä nyt lähdetään jatkamaan. Pitää yrittää käydä kävelylenkeillä ja tehdä kaikkea, jossa tulee vähän monipuolisemmin liikuttua niin josko nuo lukotkin napsahtaisivat jossain vaiheessa auki.

        - paastoava mursu -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dodiin, se on aamu 2.7. Kävin vaa'alla ja paino oli 115,6 kg. Eilen illalla oli jonkin verran nälkä. Yleensä en saa unta nälkäisenä, mutta hyvin tuli jostain syystä nukuttua. Heräsin kylllä nyt ihan liian aikaisin. Nyt olen kyllä juonut aamukahvia puolikuppia mustana. Tavallisesti en edes jaksa keittää aamukahvia, mutta nyt ajattelin sitä kupillisen tehdä vähän laittamaan aineenvaihduntaan liikettä.

        Kysykääpä sitten, onko mulla nälkä. No kyllä todellakin on! Sain eilen iskettyä selkääni rintarankaan niin pahan fasettilukon, että hyvä kun kärsi hengittää ja pisti rintaan ihan perhanasti. Kävin sitten hierojalla, joka sai niistä osan auki. Kotona yritin itse vääntäytyä asentoon, että aukaisisin loput itse, mutta paukahti vain uudestaan lukkoon jo ne aukaistut lukot. Meni kyllä niinku niin paastointoilu sen lukon myötä! Todella veemäistä tuntea koko ajan kipua selkärangassa. Tämä ei tietenkään paastosta johdu missään määrin, mutta kyllä se ois kivempi paastota hyvillä mielin eikä ihan kyrsiintyneenä selkäkipuun. En aio sen antaa kuitenkaan lannistaa! Tästä nyt lähdetään jatkamaan. Pitää yrittää käydä kävelylenkeillä ja tehdä kaikkea, jossa tulee vähän monipuolisemmin liikuttua niin josko nuo lukotkin napsahtaisivat jossain vaiheessa auki.

        - paastoava mursu -

        Se on uusi päivä taas alkanut! Huh, tätä järkyttävää jatkuvaa hellettä. Pitää muistaa juoda tänään paljon vettä ja vichya. Aamupaino oli nyt jotain 113.9. Lasku on siis tapahtunut jonkin verran. Epäilen, että jossain vaiheessa varmana tulee nollapäiviäkin, jotka tulevat olemaan minun kompastuskiveni, koska mulla suurin motivaatio on nähdä vaa'an lukeman putoavan.

        Tiedetään, tiedetään: ei pitäisi tuijottaa pelkkää vaakanumeroa. Olen ollut kymmeniä kertoja dieetillä, jossa sitä ei tuijoteta ja yksikään niistä ei ole toiminut. Tai jos olisivat, se on ollut niin hidasta, että motivaatio loppunut jo ensimmäisen päivän jälkeen ja sen jälkeen on sinnillä pari viikkoa vetänyt aina vain vähemmän motivoituneena ja enemmän masentuneena. Mutta tänä aamuna oli kyllä riemullista nähdä, että paino oikeasti laskee. Kun joutuu näkemään vaivaa painon pudottamiseen, ei kyllä tee myöskään paaston loputtua mieli menettää saavutettuja tuloksia.

        Sehän on itsestäänselvää, että paaston jälkeen ei enää syödä samalla tavalla kuin ennen, eikä tietysti vatsalaukun supistumisen myötä niin teekään mieli tehdä aluksi. Kun jonkinlainen välietappi on saavutettu, sitten voi pitää taukoa ja ihan muutaman kuukauden vain seurata painoa varmistaakseen, että syömiset ovat balanssissa siten että paino pysyy saavutetussa. Olen kyllä pohtinut siirtyisinkö sitten pätkäpaastoon vai viiden aterian päivärytmiin. Ajatus aamusyömisestä kyllä ällöttää, joten ehkä ennemmin pätkäpaastos siten että syö aina vain iltaisin. Paaston jälkeen on varmaan myös välttämätöntä aloittaa salitreeni vuosien jälkeen. Nyt paaston aikana sitä en halua tehdä, vaan pelkkä kävely ja ulkoilu saavat riittää paaston ajan liikunnaksi.

        On tää hauskaa hommaa. Uskomatonta, kuinka nerokkaasti ihmisen kroppa on suunniteltu varastoimaan energia rasvaksi. Etenkin kun miettii, että tositilanteessa sitä pärjää niillä varastoilla ties kuinka kauan. Tsemiä kaikille paastoajille!


        - paastoava mursu -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on uusi päivä taas alkanut! Huh, tätä järkyttävää jatkuvaa hellettä. Pitää muistaa juoda tänään paljon vettä ja vichya. Aamupaino oli nyt jotain 113.9. Lasku on siis tapahtunut jonkin verran. Epäilen, että jossain vaiheessa varmana tulee nollapäiviäkin, jotka tulevat olemaan minun kompastuskiveni, koska mulla suurin motivaatio on nähdä vaa'an lukeman putoavan.

        Tiedetään, tiedetään: ei pitäisi tuijottaa pelkkää vaakanumeroa. Olen ollut kymmeniä kertoja dieetillä, jossa sitä ei tuijoteta ja yksikään niistä ei ole toiminut. Tai jos olisivat, se on ollut niin hidasta, että motivaatio loppunut jo ensimmäisen päivän jälkeen ja sen jälkeen on sinnillä pari viikkoa vetänyt aina vain vähemmän motivoituneena ja enemmän masentuneena. Mutta tänä aamuna oli kyllä riemullista nähdä, että paino oikeasti laskee. Kun joutuu näkemään vaivaa painon pudottamiseen, ei kyllä tee myöskään paaston loputtua mieli menettää saavutettuja tuloksia.

        Sehän on itsestäänselvää, että paaston jälkeen ei enää syödä samalla tavalla kuin ennen, eikä tietysti vatsalaukun supistumisen myötä niin teekään mieli tehdä aluksi. Kun jonkinlainen välietappi on saavutettu, sitten voi pitää taukoa ja ihan muutaman kuukauden vain seurata painoa varmistaakseen, että syömiset ovat balanssissa siten että paino pysyy saavutetussa. Olen kyllä pohtinut siirtyisinkö sitten pätkäpaastoon vai viiden aterian päivärytmiin. Ajatus aamusyömisestä kyllä ällöttää, joten ehkä ennemmin pätkäpaastos siten että syö aina vain iltaisin. Paaston jälkeen on varmaan myös välttämätöntä aloittaa salitreeni vuosien jälkeen. Nyt paaston aikana sitä en halua tehdä, vaan pelkkä kävely ja ulkoilu saavat riittää paaston ajan liikunnaksi.

        On tää hauskaa hommaa. Uskomatonta, kuinka nerokkaasti ihmisen kroppa on suunniteltu varastoimaan energia rasvaksi. Etenkin kun miettii, että tositilanteessa sitä pärjää niillä varastoilla ties kuinka kauan. Tsemiä kaikille paastoajille!


        - paastoava mursu -

        Miten siinä lopulta kävi?


    • Anonyymi

      Pikkasen rislialtista mielestäni, keholta jää kaikki vitamiinit ja hivenaineet saamatta.Entäs
      mehupaasto?

    • Anonyymi

      Hei, nyt varovasti ton vesipaaston kanssa,
      älkää vaarantako terveyttänne, siis en ole mikään lääkäri, mut kokeillu ja pudottanu painooni. Paras mikä toimi, kaalimehu, toimi.
      Ei huono idea keskustella lääkärin kanssa
      ennen paastoon ryhtymistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe