Osaako uskovainen nauttia elämästä?

epäilen...

Siis tästä elämästä ja juuri tästä hetkeistä, ilman että ajatukset olisivat jossain muualla?

36

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 898

Uskovaisilla nautinnot on syntiä, syntiä, sillä korvissa on jatkuva synnin kaiku. Mitä enemmän tuskaa ja ahdistusta, sitä uskovaisempi on, on ?

• en halua

Viime lauantaina "nautin" elämästä, eli tein vapaasti syntiä ja juopottelin rankasti. Mutta totesin sunnuntaina, että en halua enää sitä tehdä, oli niin karmea olo henkisesti ja fyysisesti, ja mietin mitähän sitä on tullut puhuttua. Joten totesin, että en halua "nauttia" vapaasti elämästä(synnistä) vaan tottelen Raamatun ohjetta ja taistelen syntiä vastaan. Nyt on ollut hyvä olo.

• epäilen ...

En tarkoittanutkaan "nauttimista" vaan nauttimista.

• en halua
        epäilen ... kirjoitti:

En tarkoittanutkaan "nauttimista" vaan nauttimista.

Olen sunnuntain jälkeen nauttinut elämästä koko viikon, olen harrastanut paljon liikuntaa, syönyt terveellistä ruokaa ja pidättäytynyt alkoholista. Ja ennenkaikkea taistellut kaikkea saastaa vastaan, mitä tämä maailma tarjoaa.

• epäilen ...
        en halua kirjoitti:

Olen sunnuntain jälkeen nauttinut elämästä koko viikon, olen harrastanut paljon liikuntaa, syönyt terveellistä ruokaa ja pidättäytynyt alkoholista. Ja ennenkaikkea taistellut kaikkea saastaa vastaan, mitä tämä maailma tarjoaa.

Onko sinulle saastan vastaan taisteleminen nautinto?
        No, meitä on moneksi.

• en halua
        epäilen ... kirjoitti:

Onko sinulle saastan vastaan taisteleminen nautinto?
        No, meitä on moneksi.

On se, koska jos pidättäydyn kaikesta saastasta, sitä onnellisempi olen. Joten huomaatko, että on viisasta ajatella hieman pidemmälle kuin vain tätä hetkeä ja "nauttia" elämästä.

• epäilen...
        en halua kirjoitti:

On se, koska jos pidättäydyn kaikesta saastasta, sitä onnellisempi olen. Joten huomaatko, että on viisasta ajatella hieman pidemmälle kuin vain tätä hetkeä ja "nauttia" elämästä.

"Joten huomaatko, että on viisasta ajatella hieman pidemmälle kuin vain tätä hetkeä ja "nauttia" elämästä."

Tämä vahvisti sen että et osaa nauttia tästä hetkessä. Olin siis oikeassa.

• en halua
        epäilen... kirjoitti:

"Joten huomaatko, että on viisasta ajatella hieman pidemmälle kuin vain tätä hetkeä ja "nauttia" elämästä."

Tämä vahvisti sen että et osaa nauttia tästä hetkessä. Olin siis oikeassa.

Jos sinunkin elämäsi olisi nautinnollista, et olisi täällä valittamassa. Juuri näinhän siellä Raamatussa todetaan:

1.Piet.4:

1. Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -
        2. ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
        3. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
        4. Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
        5. Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

• epäilen...
        en halua kirjoitti:

Jos sinunkin elämäsi olisi nautinnollista, et olisi täällä valittamassa. Juuri näinhän siellä Raamatussa todetaan:

1.Piet.4:

1. Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -
        2. ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
        3. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
        4. Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
        5. Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

En ole väittänyt että elämäni olisi nautinnollista. Enkä myöskään ettei se olisi.

• perämela

Nautin joka hetkestä jonka olen saanut elää Jumalan yhteydessä, aikaa on jo yli nelkyt vuotta.

en mistään hinnasta antaisi sitä pois. mikä on muka sellaista johon vaihtaisin Jumalayhteyden... ehei ei sellaista ole.

mitään mitä tarvitsen ei Jumalani minulta kiellä, eikä rajoita elämää. Miksi rajoittaisi, Hänhän on elämän antaja !

Sitä, mitä pe..le tarjoaa on jo periaatteessa niin kuin sianpa..kaa johon en halua koskea pitkällä tikullakaan.

mitä muka karvajalka voisi minulle antaa muuta kuin valetta varkautta kuolemaa ja tappiota.

ei kiitos.

• epäilen...

Olet todiste siitä mitä tarkoitin.

• perämela

heeh...kukaan ei tiedä pennin vertaa elämästä niin kauan kuin kqarvajalan antimet kiinnostaa.

• epäilen...

Kuka on tämä karvajalka?
        Onko se joku hahmo sun satukirjasta?

• perämela

Se on se, joka käskee kirjoittaa foorumille Jumalaa pilkkaavia näkemyksiä.

etkö tiennyt sitä ?

• epäilen...

En tiennyt. Kuka on pilkannut Jumalaa?

• Scriptura

Mikäs tässä nauttiessa elämästä suhteellisen hyvin nukutun yön jälkeen. Tietoisuus siitä, että saa joka aamu aloittaa vähintään huokaamalla tai mielessään sanoja lausumalla universumin luojalle ja Vapahtajalle ei ainakaan vähennä elämästä nauttimista. Ihan juuri tässä ja nyt.

• Lyhytaikainen nautinto kannattaa ????????????????????????????????????????

20 Nälkäisenä ammottaa tuonelan kita, kyltymättä himoitsevat ihmisen silmät.

2. Piet. 2:14
      Himokkain silmin he katsovat naisia eivätkä saa synninteosta kyllikseen. He viekoittelevat ihmisiä, jotka eivät vielä ole varmalla pohjalla, ja ahneudessa he ovat mestareita. Nuo kirotut!

2. Piet. 2:13
      saavat vääryyksistään väärintekijän palkan. Heistä on nautinto mässäillä keskellä kirkasta päivää. Häpeällisesti ja iljettävästi he ruokkivat himojaan ollessaan aterialla teidän kanssanne.

12 Nämä ihmiset ovat häpeätahroja teidän rakkaudenaterioillanne, kun he mässäilevät mistään piittaamatta. He ovat paimenia, jotka huolehtivat vain itsestään. He ovat pilviä, jotka tuuli vie ja jotka eivät vettä anna, puita, jotka syksyllä eivät kanna hedelmää, kahdesti kuolleita, juuriltaan repäistyjä,

20 Teidän kokoontumisenne eivät ole oikeaa Herran aterian viettämistä,
      21 koska jokainen syö omia ruokiaan, niin että toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

8 Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

17 Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys.

NO SANO NYT VIELÄ ETTÄ TUON MINÄ ARVASIN

• epäilen...

Tuon minä arvasin.

• epäilen... kirjoitti:

Tuon minä arvasin.

Arvasin että sanoisit arvasin... : ) Mutta syö ja tulee ravituxi. Siinä ei ole synti eikä ruotoja...

• oma mielipide

Minusta uskovainen ei voi nauttia hetkestä niin kuin normaali ihminen.

• Se on vain sun oma mielipide koska sulla ei ole kokemusta mitä on olla uskovainen ,, kannattaa kokeilla ja sitten puhua koska tiedät . Nyt on vaara etä tulet luullosairas kun puhut luuloista...

• *
        savonarola kirjoitti:

Se on vain sun oma mielipide koska sulla ei ole kokemusta mitä on olla uskovainen ,, kannattaa kokeilla ja sitten puhua koska tiedät . Nyt on vaara etä tulet luullosairas kun puhut luuloista...

Sinulla tuskin on kokemusta Islam-uskosta tai Hindu-uskosta.
        Et voi siis sanoa niistä yhtään mitään koska sinulle ei ole kokemusta.
        Saatat olla luulosairas ja palvoa väärää jumalaa.
        Et voi väittää vastaan koska sinulla ei ole kokemusta niistä.

• 1. Timoteus
      6:6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus YHDESSÄ TYYTYVÄISYYDEN KANSSA.
      6:17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka RUNSAASTI ANTAA MEILLE - KAIKKEA - NAUTITTAVAKSEMME.

• perämela

Mitä voidaan ajatella siitä, että tavallisen kansalaisen pitää juoda 10 litraa viinaa vuositasolla, ja kehuskelee osaavansa nauttia elämästä !?

älköön vaan kukaan täyspäinen tulko minull esanomaan että tällainen yhtälö on tosi.

minun ei tarvi ryypätä ei poltella, ei rällätä ei kaniskella pitkin poikin ei tapella ei vaihtaa akkaa ei hakea lapsia juoppoputkista ei tule kouluista hälypostia opeilta maksan veroni ja velkani asun isossa talosssa ei pennin velkaa ja kaiken lisöksi saan olla Jumalani huomassa 24/7 jos jonkun mielestä en osaa nauttia elämästä niin se lienee mailman suurin virhearvio.

• Epätäydellinen.

Kyllä sä oot hieno ja täydellinen ihminen!
        Palvon ja ihailen sinua!

• perämela
        Epätäydellinen. kirjoitti:

Kyllä sä oot hieno ja täydellinen ihminen!
        Palvon ja ihailen sinua!

Ei kun sellaisen elämisen on Jumalani minulle antanut ihan ilmatteks.

ei tarvinnut muuta kuin lakata vastustamasta Häntä ja ottaa vastaan.

• Ainakin itse nautin ystävien seurasta, lukemisesta, Raamatun tutkimisesta, Koinee Kreikan opiskelusta,lenkkeilystä,uimisesta,kahavakuulailusta,ulkoilusta,hyvästä ruuasta,vaimon seurasta,autoajeluista,chattailystä,hyvistä tv-sarjoista...ynm.
      Hyvä myös muistaa että me ihmiset voidaan nauttia ja tykätä eriasioista.

• Elämä on laiffii

Ketjun avaajan mielestä et kuitenkaan osaa nauttia elämästä. Mahtaakohan hän itse nauttia, kun kirjoittelee tänne höpöjä?

• itsekieltäymys

Joo, usko nyt vaan ettet OIKEASTi nauti elämästä, koska joku suomi24:llä on päättänyt niin.

• hyvä kysymys

Mielenkiintoinen kysymys kaikkiaan. Väitän, että ateisti nauttii elämästä enemmän koska rajoittavaa uskontoa ei ole.

Tosin kun kyseessä on Suomi, niin kaikki mahdollinen on tässä yhteiskunnassa rikos tai vähintään syntiä. Normaaliälyisen ihmisen ratkaisu on muuttaa vapaampaan maahan ja nauttia sittem elämästä.

• nautinto?

Molempia kokeilleena en voi sanoa että olisin jumalattomana nauttinut elämästä, koska nuo "nautinnot" kuten ryyppääminen, tupakoiminen ja huoraaminen alkavat jossain vaiheessa ällöttää.
        Muutaman vuoden uskossa olleena voin vasta sanoa eläneeni täyttä elämää.
        Saan olla oikeasti vapaa ja nauttia elämästä, ilman keinotekoisia "lisäaineita".

Nautinnot muuttuvat jossain vaiheessa helvetiksi, kun huomaa ettei niistä ole elämän sisällöksi.

• Hugo Boss

Sydän Jeesuksen verellä pestynä tosiuskovana pyrin nauttimaan elämästä, ja juuri tästä hetkestä, minkä Herra armossaan suo.

Mikäpä sen mukavampaa kuin nauttia huurteista hellepäivänä terassilla kun ohitse kävelee namusia naisia lyhyissä ja piukoissa kesämekoissa, ettei mitään jää arvailujen varaan, ja hyvällä tuurilla on suora näköyhteys vastapäisessä pöydässä istuvan neidon hameen alle. Mikäpä sen nautinnollisempaa kuin kesäbiitsit auringon ottamisineen, uiminen ja somat bikinipamelat.

Tietenkin hyvä ruoka ja seksi, tanssin ja liikunnan riemut ja ilot, kuntourheilu, ystävät, lapset, lapsenlapset, työ, työkaverit ja niin edelleen. Tosiuskovan elämä Jumalan kaiken kattavassa armossa on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.

:O)

• 2+15

mitä Huukon emäntä (kolmasko se oli) mahtaa ajatella tuollaisista katseluharrastuksista?

• muistat sie?

Hugo ja Karjalan heili ;)))))

• hetken se kestää

Ateisti, rikas mies miettii päivät pääksytysten, miten saisi tahkottua lisää rahaa. Hänellä on jo maat ja mannut, mutta kun ei osaa asettua paikoilleen ja nauttia työnsä hedelmistä, vaan pitää vaan touhuta ja tehdä, kun on niin levoton olo....hui kauhia, sitähän voi vaikka kuolla, jos paikalleen jää ja niin ne monella jäävätkin paikalleen omaisuudet, sukulaisille tai valtiolle....ei osannut nauttia elämästään rikkauksienkaan kanssa, vaikka olisi voinut....ja esimerkkejä on vaikka muille jakaa ihan elävästä elämästä.

• Hugo Boss

Tuolla aikaisemmin joku kysyi, mitä ”Huukon emäntä mahtaa ajatella tuollaisista katseluharrastuksista?”, niin varsin tyydytetyltä tuo emäntä ♥ on tähän asti näyttänyt.

Liekö nuo soijanakit ja vegaaniravinto yhdessä kuntourheilun kera vaikuttanut, että niin usein panettaa aivan mahdottomasti?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe