Miten muut suhtautuvat sinkkuuteesi?

kuis on?

Jos olet ollut pitkään sinkkuna, miten muut suhtautuvat sinkkuuteesi esim. työpaikalla? Säälivätkö? Pitävätkö outona? Eivät välitä?

Itse olen ollut sinkkuna useamman vuoden ja ainakin työpaikalla osa (erityisesti juoruämmät) pitää vähän outona. Mielestäni ehkä täysin syyttä, sillä en vain jaksa panostaa parinetsintään ja viihdyn varsin hyvin yksinkin. Joskus toki tulee lähdettyä majavanmetsästysreissuille baariin, ja välillä jopa jää ihan hyviä saaliita satimeenkin, mutta kun ei kiinnosta tehdä kompromisseja oman elämänsä suhteen ja alkaa tosimielellä etsimään kumppania. Kai se sitten on outoa ja juoruämmät ovat oikeassa ja olen outo?

Suurin ongelma sinkuilla (vaikkapa nyt itselläni) on varmaan se, mitä muut ajattelee, eikä niinkään se, tarviiko jonkun pysyvän suhteen? Pitäisikö siitä edes välittää, mitä muut ajattelee? Vituttaa vaan se, kun jotkut pitävät vähmpiarvoisena tuollaisen takia ja kohtelee kuin ilmaa.

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Homona pidetään varmasti.

      Nyt kun olen alkanut tykittämään Laasaslaista miesasiaa aina kun tulee tilaisuus, niin aihepiiristä ei enää kukaan halua kanssani keskustella.

    • tällaista kokenut

      Sukulaiset säälivät. Joskus tarttuu itsesääliksi asti. Vaistoan, että jotkut ihmettelevät aidosti, miksi olen sinkku. Aikanaan aina sanoivat, että kyllä se oikea kohta löytyy. Nyt ovat lakanneet sanomasta, erikoista nähdä kun sukulaiset ensin yrittävät ettei tulisi toivottomaksi ja sitten jotenkin he tulevat itse ja säälivät. Sain kerran erään lahjankin yhdeltä sukulaiselta siksi, että olen sinkku, kun en ole parisuhteessa ikään kuin korvaukseksi siitä, että paras ystävä oli vastikään kihlautunut. Ehkä tarkoitus oli hyvä, mutta loukkasi silti tai sitten se olikin tarkoitettu loukkaamaan. Törkeä temppu antaa lahjoja siksi, että "en ole vielä ollut edes parisuhteessakaan", se ikäänkuin alleviivaa sitä miten huono sitä on toisten silmissä.

      Työpaikalla suurin osa on sinkkuja työpaikalla suurin osa luulee nuoremmaksi kuin olenkaan joten ei ihmettele.
      Toisella työpaikalla kai olettavat että olen suhteessa. Olettakoot.
      Tänikäisenä kaverit on pääpiirteissään sinkkuja kaikki. Itse koin aikanaan alemmutta ja huonoutta pariutuneiden kanssa ja omalta osalta otin etäisyyttä. Ja kun elämä muuttui heillä, se teki sitä lisää. En pidä paljon yhteyttä parillisiin ystäviin, en jaksa selittää, että ei ole (vieläkään) ketään ja en tule pariskuntien illallisille kavaljeerin kanssa, ei ole ketään.

      Vanhemmat kuvittelevat?!?, että asia on itse valittu elämäntapa. Kuvitelkoot. voi olla liian raskasta myöntää, että heidän lapsensa ei vain ole sellainen, josta olisi suhteeseen kenenkään kanssa. Jotkut tuttavat ovat sitä mieltä, että pitää vian "ottaa" joku ja kyllä se rakkaus sitten jostain tulee.

    • anonyymi nickwussi

      "Miten muut suhtautuvat sinkkuuteesi?"

      Ihan helvetin hyvin.

    • "Miten muut suhtautuvat sinkkuuteesi?"
      Ihan normaalisti, koska tää on pysyvä olotila eikä näillä näkymin ole muuttumassa lainkaan. Mut joo kuiteskin niin taitaa ne pitää mua vähän outona, mitä oon kuullut juttui. Tosin harvoin on ylipäätään mitään keskustelua tästä kyseisestä asiasta mun kanssa, livessä siis.

    • 14+16

      Kaikki kaverit seurustelee, joten eipä heitä liiemmin kiinnosta pitää yhteyttä sinkkukaveriinsa.

      Jossain määrin kai ihan hyvin, ei mitään vittuilua tms, jos joskus törmätään. Mutta toisaalta kaikki kaverisuhteet on etääntynyt sinkkuuden takia. Aikaa olis, mutta ketään ei vaan kiinnosta...

    • miesssssch33v

      Eipä juuri mitenkään.
      Ihmisillä on omat huolensa ja murheensa, varsinkin perheellisillä. Ei niitä kiinnosta sinkkujen elämät pätkääkään. Ja jos olisin heidän kengissään, niin varmasti ajattelisin ihan samalla tavalla.

      Olen myös huomannut että kun parisuhteessa elävillä menee hyvin, niin silloin ne yrittää parittaa sinkkuystäviään eniten.
      Eron partaalla taas kehutaan, miten hyvän ratkaisun olen tehnyt kun olen pysynyt kokonaan erossa parisuhde-elämästä. Mutta silti heti ensimmäisen mahdollisuuden tultua juostaan taas suin päin parisuhteeseen ja ollaan NIIN rakastuneita että :)
      Mutta kaipa tuo on ihan normaalia käytöstä.

    • Vaikeahko arvata

      Muutama päivä sitten olin puolitutussa seurueessa, jossa naiset ja miehet juttelivat teini-ikäisten lastensa touhuista. Lopulta joku kysyi minulta, oliko minulla lapsia. Vastasin, että ei ole, kun ei ole oikeastaan koskaan ollut miestäkään niin pitkään, että olisin ehtinyt saman katon alle asumaan. Muiden reaktio oli selvästi häkeltynyt, eikä kukaan oikein keksinyt mitään sanottavaa ennen kuin tämä kysyjä keksi sanoa, että kyllähän jotkut vanhanakin (!) löytävät jonkun. Puheenaihe vaihtui näppärästi, eikä asiaa enää tuotu esille.

      Minä en pidä olotilaani millään tavalla omituisena ja viihdyn ihan hyvin sinkkuna, mutta välillä pääsee vahingossa näkemään tilanteesta välähdyksen ulkopuolisen silmin. Olisi kiva tietää, mitä he oikeasti sitten ajattelevat, kun rupeavat miettimään. Niitä "mä en tajua miten sä voit olla sinkku" -juttuja kyllä kuulee ihan tarpeeksi usein, ja osaan pitää niitä kiltteinä mutta tyhjinä kohteliaisuuksina.

      Joskus olen päätellyt puolesta sanasta tai huolimattomasta kommentista, että selkäni takana on käsitelty sinkkuuttani arvailupohjalta. On käynyt niinkin, että työyhteisö on pitänyt minua homoseksuaalina ja toisaalla taas muodostui käsitys, jonka mukaan minulla on takanani joko kauhea avioero tai muu traumaattinen kokemus esimerkiksi petetyksi tulemisesta. Hassuin luulo on se, että minulle "ei kelpaa kukaan". En menisi sanomaan noinkaan, vaan lähinnä niin, että ei nyt ole koskaan sattunut vastaan semmoista ihmistä, jonka olisin välttämättä halunnut kumppanikseni, ja jos ei parisuhde ole mikään välttämättömyys, ei liene syytä hankkiutua semmoiseen.

      Otsikkosi kysymykseen vastaan yksinkertaisesti: en tiedä, koska ei siitä tule kovin usein edes puhetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      86
      2167
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      77
      1359
    3. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      21
      1347
    4. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1134
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      284
      1088
    6. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      51
      1051
    7. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      996
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      959
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      222
      920
    10. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      21
      917
    Aihe