Oletko tyylitajuton?

?

?

16

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

      Mahdollinen oire: Katsot 15 vuotta vanhaa kuvaa ja vaatteet ovat lähes samanlaiset, kuin päälläsi nykyään.

    • Hämärän rajoilta

      En ole - tajuan kyllä olevani tyylitön. En vain viitsi tehdä asialle mitään.

      • ?

        Väität kuitenkin että osaisit tehdä asialle jotain?


      • Hämärän rajoilta
        ? kirjoitti:

        Väität kuitenkin että osaisit tehdä asialle jotain?

        No, jos joskus edes hankkisin itselleni vaatteita, saattaisin vähän käyttää harkintaa - tunnistan kyllä huonon tyylitajun jos viitsin sillä silmällä muita toljottaa (yleensä en viitsi). Pukeutumiseni vain on niin käytännöllisyyteen pohjautuvaa (esim. arkihousuja minulla on aina vain yhdet kerrallaan - uudet ostetaan kun edelliset alkavat hajota), ettei siinä oikein voi olla tyylikäs tai nyansseja hallitseva.


    • kyllä

      olen

    • Melkovarmasti monen mielestä olen. Joidenkin mielestähän pelkästään hihatonpaita, vaikka kuinka olisi kesä... on niin kovin tyylityntä... Noilla ihmisllä ei mielestäni ole taas ihan vaan tajua...

      Voisihan tässä linkitellä tuoreimpia vaateostoksiaan ja antaa väen kertoa minulle kuinka tyylitajuton olen ja osaisin heille jopa vastakin, että ei ne ehkä teidän päällä kovin loistavalta näyttäisikään. Osaan kuitnekin itseni vaatettaa vapaa-aikaan oikein hyvin. Ja en olekaan tiukasti istuva paita, jossa on pääkalloprintitkin, päällä menossa kenenkään häihin...

      • Tyylihän on näitä "katsojan silmässä" juttuja.


      • hsgh

        no piditkös hihanto vielä siihen aikaan kun et käynyt salilla?


      • hsgh kirjoitti:

        no piditkös hihanto vielä siihen aikaan kun et käynyt salilla?

        Kyllä ennen sitä jo... Tosin olin jo kuntoillut muuten ennen kuin aloitin käyttämään... Mutta kuten toteankin, niin sehän riippuu ihmisestä mikä kenenkin päälle sopii, eikä vain vaatteesta.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Kyllä ennen sitä jo... Tosin olin jo kuntoillut muuten ennen kuin aloitin käyttämään... Mutta kuten toteankin, niin sehän riippuu ihmisestä mikä kenenkin päälle sopii, eikä vain vaatteesta.

        Ja jotkut sanoo että se on tyylitön... piste... siis hihaton paita... Oli treenannut tai ei.


      • .......
        hahmotelma kirjoitti:

        Ja jotkut sanoo että se on tyylitön... piste... siis hihaton paita... Oli treenannut tai ei.

        Ai vaimonhakkaajapaita? Vai uunoturhapuro-mallia?


      • ....... kirjoitti:

        Ai vaimonhakkaajapaita? Vai uunoturhapuro-mallia?

        No nyt ei ole ollut wife-beater mallina, mutta sinne päin. Verkkopaitoja käytän lähinnä kovilla pakkasilla.


    • Tähän on pakko myöntää, olen. Kunhan vaan vaatteet tuntuu mukavilta pitää niin riittää mulle, enkä rupee tyylikkääksi laittaan vaatetustani mukavuuden kustannuksella.

    • Siinä mielessä en taida olla tyylitajuton, että ymmärrän miksi jotkut asiat ja yksityiskohdat tekee sen tyylin. Mutta jos itse yrittäisin pukeutua haluamallani tavalla, niin se edustaisi hyvän maun suhteen aikamoista riskinottoa... ja muutenkaan en jaksa mitenkään tietoisesti muokata tyyliäni niin, että se muissa ihmisissä herättäisi jotain haluttuja "vau!"-reaktioita jotka lisäisivät osakkeitteni arvoa.

      Vaatteiden tekninen laatu, olosuhteisiin soveltuminen ja että ovat tehtyjä teollisuusmaissa eikä kehitysmaissa on tärkeämpiä kuin puhdas tyylitaju.

      Ainoa mihin tyylitajua ehkä yritän soveltaa on alennusmyyntivaatteiden ostaminen niin, että ne sopii yhteen. Kalsarien kohdalla tämä onnistuu usein. Tosin ostan melkein aina vaan mustaa sloggia...

      Propsit siitä, että joku käyttää vain yhtä vaatekappaletta kerrallaan loppuun asti (esim. housut) kuten yllä mainittiin, se on oikeastaan aika extreme-tyylitietoisuutta: minimalismia.

    • mies 86

      Olen syntyjäni espoolainen ja edustan näin ollen persoonatonta tyyliä... tykkään pukeutua rennosti.

    • vvcxvcxvxvcx

      Pukeudun tilanteeseen sopivalla tavalla ja olen tyylitajuinen. Mielestäni ei ole tyylitajua jos pukeutuu liian hienosti ja epäkäytännöllisesti rentoon tilanteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe