oletko koskaan muuttanut ihan vieraaseen kaupunkiin

ei tuttuja ollenkaan

monestiko olet muuttanut sellaiseen kaupunkiin josta et tunne oikeastaan ketään?

mille se tuntuu...

15

184

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenkuvotus

      Monta kertaa. Se on yllättävän mukavaa.

      • 11,2

        Vähän niinkuin sosiaalinen paasto!!


    • On joo

      Kyllä olen, mutta olen vielä melko nuori (24), joten uskon että noita muuttoja sellaiseen kaupunkiin mistä en tunne ketään tulee vielä melko monta lisää.

      Eipä tuo nyt mitenkään vaikeaa ole kotiutua uuteen kaupunkiin, kunhan vain on töissä/koulussa ja hakeutuu siellä sitten uusien ihmisten pariin. Kaikista vaikein muutto tähän mennessä on ollut 4kk kestänyt kesätyö eräässä itä-Suomalaisessa pikkukunnassa jossa en onnistunut tutustumaan yhteenkään oman ikäiseeni ihmiseen, sillä työpaikka ja oikeastaan koko paikkakunta oli todella pieni ja tiesin että viettäisin siellä vain sen verran aikaa kuin tuo työ kestää, joten ei ollut paljoa omaakaan motivaatiota alkaa etsimään uusia kavereita.

      • 20

        Miten suhun suhtauduttiin siellä? Kiinnostiko tyttöjä vierailevä tähti? Vetikö aikamiespojat turpaan?


    • sdgasdgsd

      Epälooginen ketju. Ei ATM:t muuta koskaan. Ainakaan pois äidin helmoista.

    • mies32

      Ätmeille suosittelen kokeilemaan muuttoa jos ei ole sitä tehnyt. Avartaa, opettaa, repii irtii kaavoista, mahdollistaa uuden alun.

    • Olen kerran opiskelemaan mennessäni, mut muutamasta opiskelutoverista tuli kavereita ensimmäisen vuoden aikana. Onhan se kun ajattelee niin aika yksinäistä olla vieraalla paikkakunnalla jossa et tunne ketään... mut sen oon huomannu et aikaa se vie meikäläisellä edes sopeutua uuteen paikkaan.

    • Opiskelemaan lähtiessä, silloin en oikeasti tuntenut ketään opiskelupaikkakunnalta. Sen jälkeen olen vaihtanut kaupunkia pari kertaa, mutta en yksin.

    • Ihmettelen vähän

      Jotkuthan ei koskaan koe tätä.

    • töttöröö tättärää

      Monta kertaa. Alussa voi joutua olemaan sellaistekin ihmisten kanssa, jotka eivät ole niin kivoja ja hauskoja kuin edellisissä paikoissa, mutta se on luonnollista. Jotkut ihmiset huutelevat 'käyttävänsä ihmisiä hyväkseen' kun ei ole parempaa seuraa heilläkään, itse en kehtaisi, mutta sitä se on ja voi olla puolin ja toisin.

    • shfghsgh

      Töiden takia olen joutunut muuttamaan. Sanoisin näin että se on paljon vaikeampi tie löytää sosiaaliset piirit kuin opiskelu. Opiskelijoillahan on todella monella sama tilanne, että ollaan muutettu jostain opiskelemaan ja uuteen paikkakuntaan lähdetään tutustumaan sit luokkakavereiden kans esim illanvieton merkeissä jne. Eli helppoo se on opiskelijoille. Sit ku 3 kybäsenä meet töihin ulkopaikkakunnalle niin se ei käykkään enää niin helposti. Työkavereilla on jo omat lapsuudenystävät, perheet ja muuta kautta hankitut vahvat sosiaaliset piirit. Niihin meinaa olla aika vaikeeta änkee mukaan. Itsellä synyt vaan aika pinnallisia ihmissuhteita. En ole kovinkaan hyvä ilman hyvää syytä änkemään toisten piireihin jos ei niihin kutsuta. Ja ymmärrettäväähän se onkin. Olihan itsellänikin kotipaikkakunnalla työkaverit ja ns oikeet kaverit erikseen.

      Mut todetaan näin tähän loppuun et jos joku nyt miettii "alusta aloitusta" niin ainut paikka suomessa siihen on uusimaa, mieluiten helsinki. Ainoo paikka jossa ei tod kukaan kysy ihmetellen et: miks tänne muutit? Hetken helsingissä asuneena voin sanoa et varmasti on suomen avoimimmat ihmiset siellä. Huomattu niin harrastuksissa, työelämässä ja yöelämässä. Vaikka ei helsinki nyt maailman mittakaavassa niin metropoli ole niin kyllä se sitä suomen mittakaavassa on. Ihmiset siellä ovat jo nähneet niin paljon kaikkea ettei heitä jaksa kiinostaa mistä joku tyyppi on tullut ja miksi ja mitkä hänen tarkoitusperänsä ovat kunhan vaan on hyvä tyyppi.

      • mieluummin maalle

        oikein hyvin sanottu. lisään sen että kaikista pahimpia paikkoja vieraalle ovat nämä sadantuhannen asukkaan "isot kaupungit". niissä on kaupunkilaista lähiövälinpitämättömyyttä ja toisaalta sitten pikkukaupungin sisäänpäinlämpiävyyttä. kenellekään tuntemattomalle ei saa puhua!

        kaikki tuntevat oikeasti toisensa jo nassikkaiästä. kenestäkään ei uskalla sanoa ääneen mitään kun se on kumminkin jonkun sukulainen tai lapsuudenystävä. työnsaantia hallitsee ihan ihme klaanit (sukulaisuus- tai kaverisuhteiden perusteella syntyneet. paikalliset tuntee nämä, vieraat ei). seikkailu yöelämässä yksi iso vitsi kun samat naamat kiehnänneet keskenään lukiosta asti...


      • sukuruts
        mieluummin maalle kirjoitti:

        oikein hyvin sanottu. lisään sen että kaikista pahimpia paikkoja vieraalle ovat nämä sadantuhannen asukkaan "isot kaupungit". niissä on kaupunkilaista lähiövälinpitämättömyyttä ja toisaalta sitten pikkukaupungin sisäänpäinlämpiävyyttä. kenellekään tuntemattomalle ei saa puhua!

        kaikki tuntevat oikeasti toisensa jo nassikkaiästä. kenestäkään ei uskalla sanoa ääneen mitään kun se on kumminkin jonkun sukulainen tai lapsuudenystävä. työnsaantia hallitsee ihan ihme klaanit (sukulaisuus- tai kaverisuhteiden perusteella syntyneet. paikalliset tuntee nämä, vieraat ei). seikkailu yöelämässä yksi iso vitsi kun samat naamat kiehnänneet keskenään lukiosta asti...

        Maallahan noita ongelmia ei ole:DDDD


      • 5,4
        sukuruts kirjoitti:

        Maallahan noita ongelmia ei ole:DDDD

        Kukaan ei esitä ettei niitä olisi! Noissa kaupungeissa se on enemmän piilossa vaikka ihan yhtälainen ongelma.


    • "oletko koskaan muuttanut ihan vieraaseen kaupunkiin"

      -Olen.
      Olen muuttanut pari kertaa myös ihan vieraaseen maahan. Elämäni parhaimpia kokemuksia. Suosittelen. =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      86
      2247
    2. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      22
      1438
    3. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      78
      1434
    4. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      320
      1205
    5. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1144
    6. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      55
      1133
    7. Valmistaudu syyskuun OrpoPurraan: Hamstraa näitä ennen syyskuuta - Isossa osassa tuotteita hinnat..

      ..ovat kallistumassa, jopa satojen eurojen lovi IL: Hamstraa näitä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/175f5038-fe22-498
      Maailman menoa
      26
      1053
    8. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      1036
    9. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      999
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      224
      959
    Aihe