oletko koskaan muuttanut ihan vieraaseen kaupunkiin

ei tuttuja ollenkaan

monestiko olet muuttanut sellaiseen kaupunkiin josta et tunne oikeastaan ketään?

mille se tuntuu...

15

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenkuvotus

      Monta kertaa. Se on yllättävän mukavaa.

      • 11,2

        Vähän niinkuin sosiaalinen paasto!!


    • On joo

      Kyllä olen, mutta olen vielä melko nuori (24), joten uskon että noita muuttoja sellaiseen kaupunkiin mistä en tunne ketään tulee vielä melko monta lisää.

      Eipä tuo nyt mitenkään vaikeaa ole kotiutua uuteen kaupunkiin, kunhan vain on töissä/koulussa ja hakeutuu siellä sitten uusien ihmisten pariin. Kaikista vaikein muutto tähän mennessä on ollut 4kk kestänyt kesätyö eräässä itä-Suomalaisessa pikkukunnassa jossa en onnistunut tutustumaan yhteenkään oman ikäiseeni ihmiseen, sillä työpaikka ja oikeastaan koko paikkakunta oli todella pieni ja tiesin että viettäisin siellä vain sen verran aikaa kuin tuo työ kestää, joten ei ollut paljoa omaakaan motivaatiota alkaa etsimään uusia kavereita.

      • 20

        Miten suhun suhtauduttiin siellä? Kiinnostiko tyttöjä vierailevä tähti? Vetikö aikamiespojat turpaan?


    • sdgasdgsd

      Epälooginen ketju. Ei ATM:t muuta koskaan. Ainakaan pois äidin helmoista.

    • mies32

      Ätmeille suosittelen kokeilemaan muuttoa jos ei ole sitä tehnyt. Avartaa, opettaa, repii irtii kaavoista, mahdollistaa uuden alun.

    • Olen kerran opiskelemaan mennessäni, mut muutamasta opiskelutoverista tuli kavereita ensimmäisen vuoden aikana. Onhan se kun ajattelee niin aika yksinäistä olla vieraalla paikkakunnalla jossa et tunne ketään... mut sen oon huomannu et aikaa se vie meikäläisellä edes sopeutua uuteen paikkaan.

    • Opiskelemaan lähtiessä, silloin en oikeasti tuntenut ketään opiskelupaikkakunnalta. Sen jälkeen olen vaihtanut kaupunkia pari kertaa, mutta en yksin.

    • Ihmettelen vähän

      Jotkuthan ei koskaan koe tätä.

    • töttöröö tättärää

      Monta kertaa. Alussa voi joutua olemaan sellaistekin ihmisten kanssa, jotka eivät ole niin kivoja ja hauskoja kuin edellisissä paikoissa, mutta se on luonnollista. Jotkut ihmiset huutelevat 'käyttävänsä ihmisiä hyväkseen' kun ei ole parempaa seuraa heilläkään, itse en kehtaisi, mutta sitä se on ja voi olla puolin ja toisin.

    • shfghsgh

      Töiden takia olen joutunut muuttamaan. Sanoisin näin että se on paljon vaikeampi tie löytää sosiaaliset piirit kuin opiskelu. Opiskelijoillahan on todella monella sama tilanne, että ollaan muutettu jostain opiskelemaan ja uuteen paikkakuntaan lähdetään tutustumaan sit luokkakavereiden kans esim illanvieton merkeissä jne. Eli helppoo se on opiskelijoille. Sit ku 3 kybäsenä meet töihin ulkopaikkakunnalle niin se ei käykkään enää niin helposti. Työkavereilla on jo omat lapsuudenystävät, perheet ja muuta kautta hankitut vahvat sosiaaliset piirit. Niihin meinaa olla aika vaikeeta änkee mukaan. Itsellä synyt vaan aika pinnallisia ihmissuhteita. En ole kovinkaan hyvä ilman hyvää syytä änkemään toisten piireihin jos ei niihin kutsuta. Ja ymmärrettäväähän se onkin. Olihan itsellänikin kotipaikkakunnalla työkaverit ja ns oikeet kaverit erikseen.

      Mut todetaan näin tähän loppuun et jos joku nyt miettii "alusta aloitusta" niin ainut paikka suomessa siihen on uusimaa, mieluiten helsinki. Ainoo paikka jossa ei tod kukaan kysy ihmetellen et: miks tänne muutit? Hetken helsingissä asuneena voin sanoa et varmasti on suomen avoimimmat ihmiset siellä. Huomattu niin harrastuksissa, työelämässä ja yöelämässä. Vaikka ei helsinki nyt maailman mittakaavassa niin metropoli ole niin kyllä se sitä suomen mittakaavassa on. Ihmiset siellä ovat jo nähneet niin paljon kaikkea ettei heitä jaksa kiinostaa mistä joku tyyppi on tullut ja miksi ja mitkä hänen tarkoitusperänsä ovat kunhan vaan on hyvä tyyppi.

      • mieluummin maalle

        oikein hyvin sanottu. lisään sen että kaikista pahimpia paikkoja vieraalle ovat nämä sadantuhannen asukkaan "isot kaupungit". niissä on kaupunkilaista lähiövälinpitämättömyyttä ja toisaalta sitten pikkukaupungin sisäänpäinlämpiävyyttä. kenellekään tuntemattomalle ei saa puhua!

        kaikki tuntevat oikeasti toisensa jo nassikkaiästä. kenestäkään ei uskalla sanoa ääneen mitään kun se on kumminkin jonkun sukulainen tai lapsuudenystävä. työnsaantia hallitsee ihan ihme klaanit (sukulaisuus- tai kaverisuhteiden perusteella syntyneet. paikalliset tuntee nämä, vieraat ei). seikkailu yöelämässä yksi iso vitsi kun samat naamat kiehnänneet keskenään lukiosta asti...


      • sukuruts
        mieluummin maalle kirjoitti:

        oikein hyvin sanottu. lisään sen että kaikista pahimpia paikkoja vieraalle ovat nämä sadantuhannen asukkaan "isot kaupungit". niissä on kaupunkilaista lähiövälinpitämättömyyttä ja toisaalta sitten pikkukaupungin sisäänpäinlämpiävyyttä. kenellekään tuntemattomalle ei saa puhua!

        kaikki tuntevat oikeasti toisensa jo nassikkaiästä. kenestäkään ei uskalla sanoa ääneen mitään kun se on kumminkin jonkun sukulainen tai lapsuudenystävä. työnsaantia hallitsee ihan ihme klaanit (sukulaisuus- tai kaverisuhteiden perusteella syntyneet. paikalliset tuntee nämä, vieraat ei). seikkailu yöelämässä yksi iso vitsi kun samat naamat kiehnänneet keskenään lukiosta asti...

        Maallahan noita ongelmia ei ole:DDDD


      • 5,4
        sukuruts kirjoitti:

        Maallahan noita ongelmia ei ole:DDDD

        Kukaan ei esitä ettei niitä olisi! Noissa kaupungeissa se on enemmän piilossa vaikka ihan yhtälainen ongelma.


    • "oletko koskaan muuttanut ihan vieraaseen kaupunkiin"

      -Olen.
      Olen muuttanut pari kertaa myös ihan vieraaseen maahan. Elämäni parhaimpia kokemuksia. Suosittelen. =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe