Haluaisin hautakiveen kaiverrettavan mänty-puun, jotenkin luonnosteltuna, ääriviivat kenties riittävisivät ettei mitään naturalistista yksityiskohtapiirrosta. Mistä löytäisin? Ei löydy hautaustoimistojen sivuilta. Kiitos neuvosta.
Hautakiveen kaiverrettu mänty
6
469
Vastaukset
- 6 + 12
Googlettamalla esim. persoonallinen muistokivi, persoonallinen hautakivi löytyy paljonkin hautakiviveistämöitä, joissa toteutetaan asiakkaan toiveita.
Vaikkapa tässä on yksi,josta kannattaa kysyä: http://www.arvokovaoy.fi/tiedostot/esite_hautakivi.pdf - Mänty on kaunis
Luultavasti monetkin nykytekniikalla toimivat hautakiviveistämöt suostuvat tekemään yksilöllisen hautakiven asiakkaan toivomusten mukaisella kuvalla varustettuna.
Asiaa kannattaa kysyä suoraan hautakiviveistämöltä. Nykyään on olemassa myös pieniä, yhden miehen yrityksiä jotka ovat perinteisiä hautakiviveistämöitä joustavampia, laadusta tai ammattitaidosta tinkimättä.
Olen muuten joskus jossain hautausmaalla nähnytkin hautakiven, jossa sen perinteisen ristin asemesta oli kaunis mänty.- Mrts 55
Mänty onnistuu varmasti. Vaikkapa omasta kuvastakin.
Itse tilasin Kaavin Kiveltä hautakiven ja siihen kaiverrettiin/hiekkapuhallettiin riekko, metsästäjämieheni kiveen, omasta mallikuvasta. Tuli kaunis. Muistaakseni nettisivullakin oli ehkä mänty jossain kivessä : www.kaavinkivi.fi - Metsien mies
Kiitos vastauksista, mutta kun en löydä mistään juuri sellaista mäntyä, jota ajan takaa. Itsekin olen jossain hautausmaalla nähnyt, mutta en jaksa nyt kaikkia hautausmaita lähteä etsimään, ei mitään muistikuvaa, missä näin.
Olen googlettanut tuntikaupalla, mutta kun ei juuri sopivaa löydy. Yksinkertaisin viivoin piirretty, ei tarkan naturalistinen ja kokonainen mänty, ei pelkkä oksa eikä osa puunrunkoa ei mikään karahka, vaan ihan kokonainen mänty, joko taivaita tavoitteleva komea honka tai sellainen kaunis tuulen tuivertama, muttei liian ruipelokaan.
Risti tosin tulee sen lisäksi, vasemmalle risti, oikealle tulisi se puu. Olen saanut kaksi ehdotusta jo kiviveistämöltä, en kehtaisi kolmatta enää pyytää.
Lähetä linkki kuvaan, jos sellaisen löydät.
- kultsu
Kyllä sä kehtaat kysyä, että tulee mieluisa. Yks mänty on joenhautakivi.com sivuilla. Kiven pitää olla mieluisa, sitähän sä tuijotat loppuelämäsi.
- kultsu
Katso kivi numero F8.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764977Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184356Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2502924Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432862- 522491
- 271919
- 341723
- 211721
- 631677