Hautakiveen kaiverrettu mänty

metsien mies

Haluaisin hautakiveen kaiverrettavan mänty-puun, jotenkin luonnosteltuna, ääriviivat kenties riittävisivät ettei mitään naturalistista yksityiskohtapiirrosta. Mistä löytäisin? Ei löydy hautaustoimistojen sivuilta. Kiitos neuvosta.

6

469

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6 + 12
    • Mänty on kaunis

Luultavasti monetkin nykytekniikalla toimivat hautakiviveistämöt suostuvat tekemään yksilöllisen hautakiven asiakkaan toivomusten mukaisella kuvalla varustettuna.

Asiaa kannattaa kysyä suoraan hautakiviveistämöltä. Nykyään on olemassa myös pieniä, yhden miehen yrityksiä jotka ovat perinteisiä hautakiviveistämöitä joustavampia, laadusta tai ammattitaidosta tinkimättä.

Olen muuten joskus jossain hautausmaalla nähnytkin hautakiven, jossa sen perinteisen ristin asemesta oli kaunis mänty.

• Mrts 55

Mänty onnistuu varmasti. Vaikkapa omasta kuvastakin.
        Itse tilasin Kaavin Kiveltä hautakiven ja siihen kaiverrettiin/hiekkapuhallettiin riekko, metsästäjämieheni kiveen, omasta mallikuvasta. Tuli kaunis. Muistaakseni nettisivullakin oli ehkä mänty jossain kivessä : www.kaavinkivi.fi

• Metsien mies

Kiitos vastauksista, mutta kun en löydä mistään juuri sellaista mäntyä, jota ajan takaa. Itsekin olen jossain hautausmaalla nähnyt, mutta en jaksa nyt kaikkia hautausmaita lähteä etsimään, ei mitään muistikuvaa, missä näin.

Olen googlettanut tuntikaupalla, mutta kun ei juuri sopivaa löydy. Yksinkertaisin viivoin piirretty, ei tarkan naturalistinen ja kokonainen mänty, ei pelkkä oksa eikä osa puunrunkoa ei mikään karahka, vaan ihan kokonainen mänty, joko taivaita tavoitteleva komea honka tai sellainen kaunis tuulen tuivertama, muttei liian ruipelokaan.

Risti tosin tulee sen lisäksi, vasemmalle risti, oikealle tulisi se puu. Olen saanut kaksi ehdotusta jo kiviveistämöltä, en kehtaisi kolmatta enää pyytää.
        Lähetä linkki kuvaan, jos sellaisen löydät.

• kultsu

Kyllä sä kehtaat kysyä, että tulee mieluisa. Yks mänty on joenhautakivi.com sivuilla. Kiven pitää olla mieluisa, sitähän sä tuijotat loppuelämäsi.

• kultsu

Katso kivi numero F8.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27