Warre Itäsaksan ihme!

5

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itäautoharastaja

      Olisin antanut plussa tälle viestille, mutta koska kirjoittaja ainoastaan vaivautui linkittämään sivulle, joka ei kovin paljon kiinnosta, jäivät plussat saamatta.
      Se Itä-Saksan ihme oli oikeesti Ifa joka taas oli kopio sodanedeltäneen ajan Auto-Unioniin (samat rinkulat kuin Audissa nykyisin).
      Toki ne Warret olivat muotoilultaan todella hienoja ja tyylikkäitä autoja, Nuo sämpylän näköiset myöhemmät Wartburgit sormenmentävine peltisaumoineen eivät tietenkään vakuuta ketään.
      Tuo kaksitahtimoottorikin kaikkine puutteineen oli sen aikaisessa maailmassa todella yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.

      • 353W Tourist

        .

        Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen

        Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä

        .


      • itäautoharrastaja
        353W Tourist kirjoitti:

        .

        Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen

        Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä

        .

        Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
        Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
        Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.


      • SL
        itäautoharrastaja kirjoitti:

        Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
        Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
        Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.

        Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
        Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
        Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
        On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h.


      • Viimeisissä nelitaht
        SL kirjoitti:

        Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
        Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
        Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
        On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h.

        .

        Viimeisissä oli jo volkkarin 1.3 nelitahtimoottori

        "Wartburg 1.3 goes Kerava eli kuinka Suomeen saatiin ensimmäinen nelitahtinen laatuauto"

        "Tässä nelitahtisessa on VW-konsernin moottori tyypiltään 2C jonka tuotantolinjat ostettiin vuonna 1984 silloiseen DDR:n."

        http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/warre1.htm

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe