Warre Itäsaksan ihme!

5

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itäautoharastaja

      Olisin antanut plussa tälle viestille, mutta koska kirjoittaja ainoastaan vaivautui linkittämään sivulle, joka ei kovin paljon kiinnosta, jäivät plussat saamatta.
      Se Itä-Saksan ihme oli oikeesti Ifa joka taas oli kopio sodanedeltäneen ajan Auto-Unioniin (samat rinkulat kuin Audissa nykyisin).
      Toki ne Warret olivat muotoilultaan todella hienoja ja tyylikkäitä autoja, Nuo sämpylän näköiset myöhemmät Wartburgit sormenmentävine peltisaumoineen eivät tietenkään vakuuta ketään.
      Tuo kaksitahtimoottorikin kaikkine puutteineen oli sen aikaisessa maailmassa todella yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.

      • 353W Tourist

        .

        Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen

        Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä

        .


      • itäautoharrastaja
        353W Tourist kirjoitti:

        .

        Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen

        Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä

        .

        Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
        Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
        Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.


      • SL
        itäautoharrastaja kirjoitti:

        Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
        Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
        Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.

        Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
        Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
        Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
        On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h.


      • Viimeisissä nelitaht
        SL kirjoitti:

        Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
        Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
        Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
        On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h.

        .

        Viimeisissä oli jo volkkarin 1.3 nelitahtimoottori

        "Wartburg 1.3 goes Kerava eli kuinka Suomeen saatiin ensimmäinen nelitahtinen laatuauto"

        "Tässä nelitahtisessa on VW-konsernin moottori tyypiltään 2C jonka tuotantolinjat ostettiin vuonna 1984 silloiseen DDR:n."

        http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/warre1.htm

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7835
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5921
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      63
      5415
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5313
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4642
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      108
      2359
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1251
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      5
      1203
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      38
      1046
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1022
    Aihe