Warre Itäsaksan ihme!
5
296
Vastaukset
- Itäautoharastaja
Olisin antanut plussa tälle viestille, mutta koska kirjoittaja ainoastaan vaivautui linkittämään sivulle, joka ei kovin paljon kiinnosta, jäivät plussat saamatta.
Se Itä-Saksan ihme oli oikeesti Ifa joka taas oli kopio sodanedeltäneen ajan Auto-Unioniin (samat rinkulat kuin Audissa nykyisin).
Toki ne Warret olivat muotoilultaan todella hienoja ja tyylikkäitä autoja, Nuo sämpylän näköiset myöhemmät Wartburgit sormenmentävine peltisaumoineen eivät tietenkään vakuuta ketään.
Tuo kaksitahtimoottorikin kaikkine puutteineen oli sen aikaisessa maailmassa todella yksinkertainen ja toimiva ratkaisu.- 353W Tourist
.
Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen
Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä
. - itäautoharrastaja
353W Tourist kirjoitti:
.
Sehän olisi periaatteessa ollut aivan asiallinen vaunu raakempaan käyttöön oikeine (ei itsekantavine) runkoineen ainoastaan tuo toisen maailmansodan aikainen kakstahtari pilasi sen
Sitten kun nelitahtikone saatiin nokalle oli jo liian myöhäistä
.Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut. - SL
itäautoharrastaja kirjoitti:
Kyllähän ne länsinaapuritkin pitkään, muistaakseni iha tuonne -60 luvulle tekivät tuota Auto-Union DKW:tä (myöhemmin Audina tunnettu). Samanlainen 2-tahti niissä räplätti kuin Ifoissa ja myöhemmin Wartburgeissa, aikaisemmat -50 luvun korimallit eivät paljonkaan poikenneet Ifasta (oli muuten tosi tyylikäs kori, kuten ensimäiset Warretkin).
Noissa viimeisissä A-U:n kaksitahtikoneissa oli jo tuoreöljyvoitelu, Warreen kai sekoitettiin se öljy lopuun asti bensiinin sekaan?
Ja sen ajan maailmassa niitä ei suinkaan halveksittu, tuon ajan autojen varsin yleinen moottoriremontti ei tuossa kaksitahtisessa paljon maksanut.Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h. - Viimeisissä nelitaht
SL kirjoitti:
Itäautoharrastajille tiedoksi, että kävin muutama vuosi sitten Eisenachissa jossa Wartburgeja aikanaan tehtiin.
Siellä oli myös tosi mielenkiintoinen museo, jossa oli nähtävillä Renault-yhtymän 1,4 l mottori asennettuna Wartburg 353When sekä pitkittäin että poikittain.
Lisäksi oli muita erikoisuuksia mm. Wartburg 311 2 2 Coupe ja prototyyppejä 4-tahtisin moottorein.
On näköjään auki ainakin kesäisin ti-su 11-17h..
Viimeisissä oli jo volkkarin 1.3 nelitahtimoottori
"Wartburg 1.3 goes Kerava eli kuinka Suomeen saatiin ensimmäinen nelitahtinen laatuauto"
"Tässä nelitahtisessa on VW-konsernin moottori tyypiltään 2C jonka tuotantolinjat ostettiin vuonna 1984 silloiseen DDR:n."
http://www.kolumbus.fi/ekaurane/warre/warre1.htm
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.567835Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675921Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,635415Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515313Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1084642Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1082359Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e41251Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol51203Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa381046Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko471022
