Sanokaapa asiantuntijat kannattaako käynnistää toista autoa kaapeleilla jos virtaa antavassa autossa on ajotietokone ?
Eli onko vaara, että se menee sekaisin vai pelkkää legendaa ?
Toinen kymysys on se, että mihin se käynnistettävän auton musta puristin laitetaan kiinni ? Esim. konepellin aukaisu metalli koukkuun ?
Auton käynnistys kaapeleilla ???
3
1074
Vastaukset
- malmi tulille
Vanhoissa virtaa annettiin jopa moottori käyden, mutta nykyään on niin hienoja laitteita autoissa, että viisainta on olla kokonaan virrat pois ja kaapelit vain kiinni akun napoihin.
Vastaanottavan auton napaan punainen ja musta moottorin runkoon eli johonkin sen sopivaan korvakkeeseen. Sitten vaan sahaamaan avustettava käyntiin.
Joissakin hifistelyvehkeissä on oikein erityiset korvakkeet tai kohtiot apukäynnistystä varten, joten kannattaa vilkaista vaikka autonsa ohjekirjaa ennenkuin aloittaa ettei tule tehtyä vahinkoa, mistä koituisi rahan menetystä. - The Köle
Kyllä se on pojjaaat niin, että suurin osa näistä apukäynnistystarinoista
TÄYTYY OLLA jonkinlaista LEGENDAA!
-sähköinsisinöörinä voin sanoa, että kun kaksi akkua kytketään toisiinsa, niin se tyhjä akku vastaanottaa kaikki saatavissa olevat virrat, myös käynnistyspiikit.
-itse olen antanut ainakin virtaa toisille autoille Toyotalla, jossa on "engine computer"........en ammattini puolesta usko, että muun maan merkkisissä autoissa, elektroniikka olisi Toyotaa heikompaa......- j
Samaa mieltä. Kannatta kuitenkin kytkeä plusnavat akkuihin ja sen jälkeen miinus toisen akun miinukseen, mutta viimeinen kytkentä kipinöinnin takia kannattaa tehdä runkoon, hiukan kauemmaksi akusta, vetyräjähdyksen välttämiseksi. Vaara on ihan todellinen.
Olen itse onnistunut räjäyttämään Mp:n akun, en tosin apukäynnistystilanteessa. Pamahdus on melkoinen, kuin tykin laukaus, hapot ja akunkuoret ympäri tallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3702864SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis662294Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781959Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis691610- 1401552
- 691159
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021029Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264965Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li9946- 39821