Kokeneemmat, neuvoja tarvitsisin

Hei. Olen nuori tyttö ja erittäin huolissani mahdollisesta raskaudesta ehkäisyn oikeinkäytöstä huolimatta. Tilanne on tämä: olen syönyt yli puoli vuotta e-pillereitä, ensin mini ja sitten yhdistelmä. Melkein koko tämän puolen vuoden aikana olen kokenut rajuja oireita (painosanalla rajuja) mistä varoitellaankin pilleripakkauksissa. Olen myös kokenut erittäin voimakkaita "raskausoireita." Nykyinen merkkini on yasminelle. Pissalle pitää mennä nykyään aika useasti ja useasti pissattaakin, ja virtsaa tulee joka kerta kumman paljon. Juon kyllä paljon mutta en normaalia enemmän. Lisäksi lihoamista ei ole tapahtunut, pikemminkin laihtumista entisestään, mutta alavatsan seutu on aavistuksen (ei vahvasti) turvonnut ja pyöristynyt. Turvotus ei laske ollenkaan, ja molemmin puolin alavatsaa ovat kohonneet kummallisen kivikovat alueet. Minulla ei ole hajuakaan, mitä ne voisivat olla. Koin kolmen kuukauden ajan minipillerin vaihdon jälkeen melko voimakkaita alavatsakipuja, välillä kivuliaita kramppeja, sitten kosketusarkuutta ja "jännittynyttä" tai pingottunutta tunnetta. Vatsa ei ole nyt oireillut vähään aikaan, mutta olen alkanut saamaan jo kuukausia jatkuvsia ilmavaivaoireita. Jatkuvasti ne häiritsevät, ja kaiken lisäksi joskus bussiin noustessani tulee paha olo. Rinnat ovat jatkuvasti hyvin kipeät ja suurentuneet (tosin kipu laskee välillä viikoksikin olemattomiin.)

En ole oksentanut kertaakaan pillerien oton aikana, aina ottanut hyvin säännöllisesti ja unohduksia 0. Aloitin ne kuitenkin väärin, cerazettea söin vain 5 päivää kun en aloittanut minkään kierron mukaan, ja harrastin tuona 5. päivänä seksiä. Olin todella hölmö, mutta sain käsityksen jostain (liian hätiköityjä johtopäätöksiä, tiedän) että pillerit muka toimivat heti noin naps. Kerrasta viisastuu, mutta pelkään että olisin raskaana jo tuolloin tapahtuneesta virheestä.
Tällöin olisin 6 kuulla jo... vatsa ei ole iso, mutta alavatsan kohdalta turvonnut. Olen hiukan alipainoinen, joten huomaan helposti. Huolestuttavin viime oire: tunnen jatkuvasti (en peräkkäin), n.5-30 min välein hentoja tai voimakkaita "potkuja." Voin vannoa, etten kuvittele. Kaikki taukovuodot (3) ovat tulleet kaikki aina samana päivänä, kestävät tosin vain 3. pvää, kun oikeat menkkani 5-7. Runsaat ovat eritoten 2. pvänä, vuotaa kuin seula. Mutta niihinhän ei voi luottaa.

Olenko tehnyt testejä ja käynyt lääkärillä? Olen. olen testannut tähän mennessä valehtelematta 35 raskaustestiä clear bluesta apteekin omaan, jne. Negaa. Kolmet veritestit on otettu, kaikki negaa. Kerran lääkärillä myös pissatesti n. 2kk sitten, negaa. Myös kohtua tunnusteltu gyniksellä 2 kk sitten, ei ollut laajentumisen merkkejä. Silti tunnen vahvoja liikkeitä sisälläni ja olen tulossa hulluksi, kun mistään en saa sitä positiivista tulosta näkyviin, jotta voisin tehdä jotain. Olen liian nuori enkä halua muutenkaan lapsia... apua. Ehkäisyn kanna olen todella tarkka noin muuten.

Onko mahdollista ettei mahd. pitkälle edennyt raskauteni näkynyt veritesteissä? Viimeisen tein viikko sitten, mutta pari pvää ennen menkkojen alkua. Olisiko sillä kuitenkaan testiä heikentävää vaikutusta, jos olisin jo niin pitkällä? HcG arvo oli 2.veritestissä 1,5. Väittivät normaaliksi. apua.
257
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

No kuule, mene vaikka ultraan gynelle, jos et muuten usko.

Oireesi ovat mitä ilmeisemminkin valeraskaudesta johtuvia.

Taidat olla sama, joka jo joskus aiemmin tälle palstalle kirjoitteli.
Hanki apua mielenterveyspuolelta, ei ole enää normaalia tuollainen pelko.

Veritesti on luotettava, kuten kotonakin tehdyt virtsatestit.

Äänestä

"Tällöin olisin 6 kuulla jo..."

Tähän vielä kommentti, että noin pitkällä raskaudessa vauva tuntuisi jo ulkopuoleltakin tunnustellessa selvästi (ei ehkä itse, mutta lääkäri/terveydenhoitaja osaisi tuntea).

Äänestä

Kommentoi aloitusta


? kirjoitti:

Hei. Olen nuori tyttö ja erittäin huolissani mahdollisesta raskaudesta ehkäisyn oikeinkäytöstä huolimatta. Tilanne on tämä: olen syönyt yli puoli vuotta e-pillereitä, ensin mini ja sitten yhdistelmä. Melkein koko tämän puolen vuoden aikana olen kokenut rajuja oireita (painosanalla rajuja) mistä varoitellaankin pilleripakkauksissa. Olen myös kokenut erittäin voimakkaita "raskausoireita." Nykyinen merkkini on yasminelle. Pissalle pitää mennä nykyään aika useasti ja useasti pissattaakin, ja virtsaa tulee joka kerta kumman paljon. Juon kyllä paljon mutta en normaalia enemmän. Lisäksi lihoamista ei ole tapahtunut, pikemminkin laihtumista entisestään, mutta alavatsan seutu on aavistuksen (ei vahvasti) turvonnut ja pyöristynyt. Turvotus ei laske ollenkaan, ja molemmin puolin alavatsaa ovat kohonneet kummallisen kivikovat alueet. Minulla ei ole hajuakaan, mitä ne voisivat olla. Koin kolmen kuukauden ajan minipillerin vaihdon jälkeen melko voimakkaita alavatsakipuja, välillä kivuliaita kramppeja, sitten kosketusarkuutta ja "jännittynyttä" tai pingottunutta tunnetta. Vatsa ei ole nyt oireillut vähään aikaan, mutta olen alkanut saamaan jo kuukausia jatkuvsia ilmavaivaoireita. Jatkuvasti ne häiritsevät, ja kaiken lisäksi joskus bussiin noustessani tulee paha olo. Rinnat ovat jatkuvasti hyvin kipeät ja suurentuneet (tosin kipu laskee välillä viikoksikin olemattomiin.)

En ole oksentanut kertaakaan pillerien oton aikana, aina ottanut hyvin säännöllisesti ja unohduksia 0. Aloitin ne kuitenkin väärin, cerazettea söin vain 5 päivää kun en aloittanut minkään kierron mukaan, ja harrastin tuona 5. päivänä seksiä. Olin todella hölmö, mutta sain käsityksen jostain (liian hätiköityjä johtopäätöksiä, tiedän) että pillerit muka toimivat heti noin naps. Kerrasta viisastuu, mutta pelkään että olisin raskaana jo tuolloin tapahtuneesta virheestä.
Tällöin olisin 6 kuulla jo... vatsa ei ole iso, mutta alavatsan kohdalta turvonnut. Olen hiukan alipainoinen, joten huomaan helposti. Huolestuttavin viime oire: tunnen jatkuvasti (en peräkkäin), n.5-30 min välein hentoja tai voimakkaita "potkuja." Voin vannoa, etten kuvittele. Kaikki taukovuodot (3) ovat tulleet kaikki aina samana päivänä, kestävät tosin vain 3. pvää, kun oikeat menkkani 5-7. Runsaat ovat eritoten 2. pvänä, vuotaa kuin seula. Mutta niihinhän ei voi luottaa.

Olenko tehnyt testejä ja käynyt lääkärillä? Olen. olen testannut tähän mennessä valehtelematta 35 raskaustestiä clear bluesta apteekin omaan, jne. Negaa. Kolmet veritestit on otettu, kaikki negaa. Kerran lääkärillä myös pissatesti n. 2kk sitten, negaa. Myös kohtua tunnusteltu gyniksellä 2 kk sitten, ei ollut laajentumisen merkkejä. Silti tunnen vahvoja liikkeitä sisälläni ja olen tulossa hulluksi, kun mistään en saa sitä positiivista tulosta näkyviin, jotta voisin tehdä jotain. Olen liian nuori enkä halua muutenkaan lapsia... apua. Ehkäisyn kanna olen todella tarkka noin muuten.

Onko mahdollista ettei mahd. pitkälle edennyt raskauteni näkynyt veritesteissä? Viimeisen tein viikko sitten, mutta pari pvää ennen menkkojen alkua. Olisiko sillä kuitenkaan testiä heikentävää vaikutusta, jos olisin jo niin pitkällä? HcG arvo oli 2.veritestissä 1,5. Väittivät normaaliksi. apua.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu