Fiat ducaton pohjalle rakennettua peltikoppasta retkeilyautoa ostamassa ja haku saksasta on melko varma, mutta korkeus askarruttaa. Eli täyttääkö saksan mallit suomessa vaadittua 190cm sisäkorkeutta 40cm leveydelta 40% sisätilasta? Kävin yhtä autoa suomi-autoa katsomassa ja siihen on rakennettu kattoikkuna erikseen, jotta korkeuspykälä täyttyy. Onkohan saksassa sama vaatimus vai onko edessä katon korotus jos sieltä auton tuo?
Retkeilyauto saksasta
20
5703
Vastaukset
- kunhan vastaan
Ota rullamitta mukaan. Saksassa on yhtä pitkät senttimetrit kuin Suomessakin, tosin lainsäädäntö on joka maassa hieman erilainen. Tutustu lakiin, ettei tule kalliita yllätyksiä. Älä ostaa liian vanhaa, koska niissä oli 50 mbar ja Suomessa hyväksytään vain 30 mbarin kaasunpaine. Joudut muuten uusimaan kaikki kaasulaitteet. Silloin kaikki säästöt olivat turhia.
- Ei käy ei.
Nyt pitää muistaa että ergonoomian mitta on CCF x HHt joka on vain 187cm joten tämä Fiat peltikopasta ei saa huonooomimetriset mitat elikkä komposiitti mitat alittavat magneesia.
Voit toki ostaa auton mutta Suomeen rek. et sitä saa!- tulevako karavaanari
Jotain 2005 vuosimallia aattelin eli esim tää: http://dy.fi/7ts
Ali onko tuo malli liian matala? - näkyypä
tulevako karavaanari kirjoitti:
Jotain 2005 vuosimallia aattelin eli esim tää: http://dy.fi/7ts
Ali onko tuo malli liian matala?olevan keltaisella päästötarralla ,ei pääse suurien kaupunkien keskustaan saksassa siksi kai myydään pois
- kunhan vastaan
Tuli vaan mieleen , kun olet noin empiväinen.
Oiskohan hyvä ottaa yhteyttä näihin yksityisiin maahantuojiin ja katsastusasemalle. Yksityiset osaavat kikat paremmin, mikäli et ole ennen tuonut autoja maahan. Saavat varmasti alennustakin oman proviisionsa verran.
Auto on sama kuin Adria Twin, joita on Suomessakin. Autossa on katto maalattava, esitteen mukaan. Oiskohan ollut liikaa auringossa tai katolle tullut muu maalivaurio? Ajettu johonkin matalaan siltaan tai huoltoaseman katteeseen?- vm 07-
Fiat-alustalla valitsisin 6-vaihteisen eli uusikoppaisen.
Pöslin roadcruiser eli Adrian SL-mallia vastaava pitkittäisvuoteinen ei täytä korkeusvaatimusta keskellä sijaitsevan suihkun kohdalla.
Järkeviä Mersu Sprintereitä ei mobile.de sivuilla ole tullut eteen.
- empiväinen
Jaahas joo näyttää siltä että korotus ois tehtävä saksan tuliaiselle. Ainakin tarkkana oltava ja tiedostettava asia. Ehkä joku malli saattais olla tarpeeksi korkea, mutta itellä ei ainakaan tiedoss, mitkä saattais olla. Siis n. 20000e hintaluokassa eli jotain 2004-2005 vuosimallisissa.
- kunhan vastaan
Tuossahan sulle auto: http://www.nettikaravaani.com/adria/kaikki/matkailuauto?id_travel_truck_type=53&pfrom=18000&pto=25000&yfrom=2004&yto=2006
- tulevako
Joo siinä ois mulle auto jos sillä sais ajaa satasta, mutta kun ei niin ei kiinnosta.
- itselle tuonut
Saksassa ei noita vaatimuksia ole, siellähän on retkeilyautoja VW Transporterista ja pienmmistäkin pilvin pimein.
Suomen verovapausmääräysten täyttyminen on täysin mallista riippuen koska ei mitkään muualla tehdyt retkeilyautot ole tehty Suomen määräyksiä ajatellen. Esim vanhemmissa Ducatoissa ei tuo 190cm korkeusmitta riittänyt ja niihin tehtiin Suomessa tuo korotus. Ja nostokattoiset autot eivät meillä täytä noita määräyksiä. Sellaisenkin saa rekisteriin täällä mutta täydellä autoverolla.
Joten kannatta katsoa autojen teknisiä tietoja ja selvitellä pohjapiirrokset, helposti on pienestä kiinni Esim uudessa Pösslissä 2win täyttää sekä 190 cm että 40% määräykset mutta Roadcruiser ei, kun siinä on tuo näppärä keskikylppäri, jonka takia 40% määräys ei täyty.
http://www.poessl-mobile.de/de/modelle.html
Valitse siis malli etukäteen sellaiseksi joka täyttää meidänkin määräykset. Silloin uuden tai uudehkon tuonti on ok. Ja ihan helppoa. Saksassa on valinnanvaraa näistä meille kelpaavisstakin monikymmenkertaisesti Suomeen verrattuna. - empivä
Vieläkin emmitään. Missäs pääkaupunkiseudeulla tuommoisen korotuksen voisi teettää jos innostun hakemaan?
- itselle tuonut
Kysele matkailautokorjaamoista ja käy juttelmassa tietävätkö jonkun pajan joka tekee. Niitä tehtiin silloin kuusiin autoihin un tuota nykyisin vanhakoppasta Ducatoa myytiin uutena eli 2006 asti. Nyt kun sellaisen menekki on enää satunnaista vanhaan yksilöön on eka kysymys mistä löytyy enää tuollainen lasikuituinen valmis korotusosa. Sitä tuskin kannattaa alkaa yksin kappalein muottia tekemään tms.
- Tulossa!
Auton hankintaa kannattaa siirtää vielä muutamalla viikolla, Saksassa on parhaillaan valmistumassa uusi erä edullisia ja vähänajettuja henkilö- paketti- ja matkailuautoja Suomen markkinoille.
http://yle.fi/uutiset/kuvagalleria_rankkasateet_saivat_keski-euroopan_joet_tulvimaan/6669894 - sinne ostoksille
Eivätkö saa ajoissa mittareita ruuvattua taaksepäin? Aivan yleinen käytäntö Saksassa
- Miksi näin hankalaa
Siis mitä ihmettä te höpötätte korkeuksista???
Täyden autoveron henkilöauton vaatimukset ovat
Maksimi leveys 2,5 metriä (ei siis 2,55)
Maksimi korkeus 4,2 metriä
Maksimi pituus 12 metriä
Ei painorajaa 0-3500 kg B kortti 3510-7500kg C1 kortti yli 7500 kg C kortti
Saa ajaa sen mitä rajituksen sallii, eli jopa 120km/h
Istumapaikat maks 9:lle
Eli eiköhäs joka ikinen matkailuauto, oli se sitten nostokattoinen tai mikä, niin täytä nuo vaatimukset... aika huvittaavaa miten jotain veroja pitäis heti säästää muutamalla eurolla...
Mitä kaasuihin tulee, mikään laki ei myöskään niiden olemassaoloa vaadi- Rumatikki?
Lämmitys tietenkin kesällä Rumatikki?
- Turum poik
Rumatikki? kirjoitti:
Lämmitys tietenkin kesällä Rumatikki?
Ostin juuri asuntoauton vähän aikaa sitten
En ole retkeilyalueilla, en ole tien tukkona, tämä ei ole mun elämä, tämä on kulkuneuvo jossa voi tarvittaessa nukkua, tai kokata tai tehdä vaikka töitä tietokoneella...
Lämmityksenä on Webasto, tai joku kilpaileva merkki, myöskin kaasulla saa lämpeämään veden ja asuintilan, sekä sähköllä, lämmittimien merkki ei pal kiinnosta....
- ei Turusta onneksi
Ei Turunpoika ymmärrä rumatikistä mitään.
- Yön kuleksija Monaco
Keväällä -08 tuotu saksasta -07 Adria twin ducato, vain kaasuvehkeet piti katsastaa, kaikki muu kelpasi sellaisenaan, korkeudet riitti joka paikassa.... jne. Adria tuotaessa oli ajettu 10 tkm, nyt 186 tkm, koko eurooppa kierretty kaksin. Enempää ei mahdu....
Tuo Adria Twin, niin vaikeuksia ei ole..... sammuttimen joudut ostamaan, 23 €.
Ja siinä on Trumatik joka toimii hyvin ja nopeasti. Mutta ei se mikään "tiivisauto" ole, kaasupullo kestää 5 yötä, -10c pakkasella mutta lämmin kyllä riittää punkassa kun pitää vessan oven auki (lämmitys-suutin) Ei muuta kuin kaupoille, alle vuoden ikäinen on noin 39 tuhatta €uroa, saksassa. Suihkukin toimii.... leirintäalueita ei tarvita ! Pyykki pestään kuukauden matkoilla ämpärissä ja kuivataan orapihlaja aidalla ;)))- Aatu Lapista
Rumatikillä mennään,halpaa huvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939