Mb saksasta olis tarkoitus saada !

Pasianssiii

Onko kukaan tilannu autoa Malliauto Kangasala kautta ?
Toinen olis Tuontimesta?
Ovatko ihan ok mestoja ,kenelläkään kokemuksia ?

t.kuume vaan kasvaa.........

31

4098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse useita ostanut

      En tiedä noista mestoista yhtikäs mitään, mutta painu itse saksaan ja osta se mersu. Ei siihen muuta tarvita kuin lentolippu ja kasa euroja.

    • Kävin joskus

      vuosia sitten katselemassa Tuontimestan tarjontaa eikä se kyllä säväyttänyt. Suurelta osin häkkikauppojen tavaraa. Nykytilasta en tiedä.

      • Wabzex

        Kyllä nykysin Tuontimesta on ihan ok firma. Hyvää tavaraa eikä liian kallsita


    • Tapahtuu seuraavaksi

      Kohta taas on palstoilla yksi itkijä lisää, kun saksan tuonteihin ei voi luottaa, kusettivat ja paskan möivät, ruuvattuja kolariautoja kaikki

      • SL

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan, (tapahtuu seuraavaksi) kanssa.
        Seuraan tätä palstaa silloin tällöin aina en edes viikoittain ja on kummallista huomata, etteivät nämä kirjoittelijat ja kyselijät ymmärrä edes yksityiskohtaisia perusteltuja osto-ohjeita puhumattakaan että, postinumeron perusteella osaisivat nähdä missä päin Saksaa auto on kaupan.
        Pääsääntö on, ettei auto saa maksaa mitään, sen on kuitenkin oltava kuin uusi ja jonkun muun on tehtävä sekä etsimistyö, auton nouto ja rekisteröinti.
        Kaikki tämä vielä ilmaiseksi!
        Minkä ihmeen takia?
        Jos pelkää, ettei kielitaito riitä, niin tulkista ON SILLOIN VAAN MAKSETTAVA!
        Berliinissä ja Hampurissa on aivan samalaisia autoliikekeskittymiä kuin Suomessakin. 85 miljoonaisessa maassa autotarjonta on toista luokkaa. Häkkikaupat kannattaa tosiaan kokonaan unohtaa.
        Ellei ole varaa ostaa sellaista autoa, jota merkkikauppias vielä myy, kannattaa homma myös unohtaa, koska riskit kasvavat.
        Parhaiten selviää, jos lähtee kaksin autolla katsomaan jo Suomessa valmiiksi katsottuja autoja. 5-10 kpl samaa merkkiä ja mallia ja hintatasoa riittää hyvin, jos ne ovat 10-15 km päässä toisistaan.
        Etäisyydet voi katsoa www.viamichelin.com. Silloin voi myös oivasti vertailla eri yksilöitä keskenään. 100 - 200 euron tinkaus voi onnistua, mutta se ei Saksassa kuulu asiaan, vaan myyjä kysyy, että mikä puuttuu tai on vikana, että voiko hän korjata puutteen. Vain näihin asioihin tarvitsee sitä kuuluisaa kielitaitoa!
        Vähintään yhteen yöpymisen on myös varauduttava, sillä merkkiliike haluaa usein käydä lävitse auton ennen luovutusta. Tässä on hyvä saada suu auki ja pyytää esim. öljynvaihtoa tai pesua samaan hintaan. Usein autoissa on vain yhdet vanteet, joten taas suu auki, toiset vanteet saattaa saada kaupan yhteydessä hyvinkin edullisesti joka tapauksessa halvemmalla kuin Suomessa.
        Saksalaiset ovat merkkiuskollista väkeä, eli VW vaihdetaan VWhen ja esim. Mersu Mersuun. Edelleen on pidettävä mielessä, ettei autoja pääsääntöisesti VOI KOEAJAA, muuta kuin ehkä muutaman metrin pihalla, koska eivät ole rekisterissä eivätkä siten liikennevakuutuksessa. Suomen siirtokilvet myyjä usein hoitaa.
        Siksi esim. pienellä paikkakunnalla myynnissä olevaa piirimyyjälle ns. "vierasta" merkkiä kannattaa ainakin vähän varoa, vaikka se olisi uudehkokin.
        Miksi kaikki tämä?
        Hain joulukuussa-10 tuoreen MB-E W211 sedanin.


      • Hyvä!
        SL kirjoitti:

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan, (tapahtuu seuraavaksi) kanssa.
        Seuraan tätä palstaa silloin tällöin aina en edes viikoittain ja on kummallista huomata, etteivät nämä kirjoittelijat ja kyselijät ymmärrä edes yksityiskohtaisia perusteltuja osto-ohjeita puhumattakaan että, postinumeron perusteella osaisivat nähdä missä päin Saksaa auto on kaupan.
        Pääsääntö on, ettei auto saa maksaa mitään, sen on kuitenkin oltava kuin uusi ja jonkun muun on tehtävä sekä etsimistyö, auton nouto ja rekisteröinti.
        Kaikki tämä vielä ilmaiseksi!
        Minkä ihmeen takia?
        Jos pelkää, ettei kielitaito riitä, niin tulkista ON SILLOIN VAAN MAKSETTAVA!
        Berliinissä ja Hampurissa on aivan samalaisia autoliikekeskittymiä kuin Suomessakin. 85 miljoonaisessa maassa autotarjonta on toista luokkaa. Häkkikaupat kannattaa tosiaan kokonaan unohtaa.
        Ellei ole varaa ostaa sellaista autoa, jota merkkikauppias vielä myy, kannattaa homma myös unohtaa, koska riskit kasvavat.
        Parhaiten selviää, jos lähtee kaksin autolla katsomaan jo Suomessa valmiiksi katsottuja autoja. 5-10 kpl samaa merkkiä ja mallia ja hintatasoa riittää hyvin, jos ne ovat 10-15 km päässä toisistaan.
        Etäisyydet voi katsoa www.viamichelin.com. Silloin voi myös oivasti vertailla eri yksilöitä keskenään. 100 - 200 euron tinkaus voi onnistua, mutta se ei Saksassa kuulu asiaan, vaan myyjä kysyy, että mikä puuttuu tai on vikana, että voiko hän korjata puutteen. Vain näihin asioihin tarvitsee sitä kuuluisaa kielitaitoa!
        Vähintään yhteen yöpymisen on myös varauduttava, sillä merkkiliike haluaa usein käydä lävitse auton ennen luovutusta. Tässä on hyvä saada suu auki ja pyytää esim. öljynvaihtoa tai pesua samaan hintaan. Usein autoissa on vain yhdet vanteet, joten taas suu auki, toiset vanteet saattaa saada kaupan yhteydessä hyvinkin edullisesti joka tapauksessa halvemmalla kuin Suomessa.
        Saksalaiset ovat merkkiuskollista väkeä, eli VW vaihdetaan VWhen ja esim. Mersu Mersuun. Edelleen on pidettävä mielessä, ettei autoja pääsääntöisesti VOI KOEAJAA, muuta kuin ehkä muutaman metrin pihalla, koska eivät ole rekisterissä eivätkä siten liikennevakuutuksessa. Suomen siirtokilvet myyjä usein hoitaa.
        Siksi esim. pienellä paikkakunnalla myynnissä olevaa piirimyyjälle ns. "vierasta" merkkiä kannattaa ainakin vähän varoa, vaikka se olisi uudehkokin.
        Miksi kaikki tämä?
        Hain joulukuussa-10 tuoreen MB-E W211 sedanin.

        Sinäpä se sanoit, naulankantaan!


      • mbE85

        älä yleistä,itselläni Mb jossa ainut vika oli 40% halvempi hinta kuin vastaavassa "suomi"-autossa ,ja parempi varustelutaso ortopenkkeineen ja automaattisine ilmastointeineen ,tehdasasennettuine Webastoineen jne...


      • voi voi

        kyllä varmaan joitakin kusetettukkin jos H-moilasena häslää mutta meillä ei ainakaan ole kertaakaan sattunut että olisi saatu muuta kuin mitä luvattu.
        Ainut mihin törmää on nuo täällä olevat autokauppiaat,taitavat olla todella mulkkua porukkaa?Kun autoa tarjoat joskus vaihtoon vetoavat AINA siihen kun on tuontiauto,samalta hihnalta nuo valmiina tulee,riippumatta siitä kuka auton rahdin on suomeen maksanut,varustetaso vaan parempi sekä pelleiltään paremmassa kunnossa.Käsittääkseni Volvoja eikä mersuja ole paljon suomessa valmistettu joten jättäkää jo tuo paskan jauhanta "suomiautoista"huisin nevadaan.Siinähän kun mainostetaan "suomiauto"johdetaan kuluttajaa harhaan kun ko.automerkkiä ei ole koskaan suomessa valmistettu,niin millä ihmeellä siitä saadaan suomiauto???Kertokaapa autokauppiaat mikä tekee eron asiasta?Tuot auton esim.Saksasta,suhteellisen tuore,vähillä kilometreillä,hyvillä varusteilla ja koriltaan kunnossa sekä täydellisellä huoltokirjalla(senkin kun voi saksassa selvittää) ja kun tarjoat vaihtoon onkin "tuontiauto!!!
        Löytyisikö uskaliasta "autokauppiasta"kertomaan eron?????
        Meidän puolesta jätettiin nämä paskanpuhuja autokauppiaat rauhaan jo vuosia sitten ja sen teemme jatkossakin,mainoslauseella:miksi ostaa uusi kun saat meiltä käytetyn samalla hinnalla,pitää edelleen paikkansa heidän kohdalla.


      • Autokoeajo
        Hyvä! kirjoitti:

        Sinäpä se sanoit, naulankantaan!

        Totta, mutta aina koeajokäytäntö ei ole noin tiukka. Saksassa diilereillä on omat (punaiset) rekisterikilvet autojen koeajoa varten. Vastineeksi koeajosta diilerit saattavat ottaa henkilötodistuksen/ ajokortin /passin. Mutta totta, tinkivaraa ei ole varsinkaan halvemman pään autosta. Tosin Suomeen auton tuova voi pyytää alennusta sillä perusteella, että Saksassa käytetyn auton vuoden mittaista takuuta ei tarvita (ei ole Suomessa voimassa lain mukaan).


      • dgfsdgag
        mbE85 kirjoitti:

        älä yleistä,itselläni Mb jossa ainut vika oli 40% halvempi hinta kuin vastaavassa "suomi"-autossa ,ja parempi varustelutaso ortopenkkeineen ja automaattisine ilmastointeineen ,tehdasasennettuine Webastoineen jne...

        Älä itse yleistä, tuo sun tapaus on poikkeus


    • Nyt yrittäjäksi

      Epäilemättä vilpittömiä kokoomuslaisia yrityksiä, eli osta pois rohkeasti.

      • SL

        Selvitähän vähän tarkemmin mitä tarkoitat, että ymmärrät itsekin!
        Mikä pitäisi ostaa rohkeasti?
        Kommunistinen yrityskö?


    • Rulettii....

      Tilasitko jo?
      Onko kähee?

      • Räsypokka

        Mitähän olis vero kuvat päästöt taitaa olla


      • ygreye
        Räsypokka kirjoitti:

        Mitähän olis vero kuvat päästöt taitaa olla

        Verot painon mukaan kun ton ikäisille ei ole päästölukuja. Siis ei paha.


      • Torjunta OK

        Täässä linkissä VIRUS


      • varokaa

        retku iljan mersu linkissä VIRUS


    • kysyppä

      kokeileppa PA-Tuonti,sääksjärvi.Tuonut meille varmaan 4-5 autoa vuosien saatossa ja yhteenkään ei olla petytty.Vastaavista karvalakki ruostekasoista saat täällä pulittaa huomattavasti enemmän.Mitä autoa olet hakemassa?

      • gngfnf

        4-5 autoa? Et tiedä varmasti. Noo mainoshan tämäkin oli.


    • Pyöräiliä 2013

      Lennä Hampuriin ja mene Suomalaiselle Merimieskirkolle pariksi päivää ja katso sielä halvassa asuinpikassa talon yleistä nettiä ja löydä oma autosi .Merimieskirkkolla 25€ huoneita ja sijainti keskustan tuntumassa joten mukava paikka suurkaupungin sydämmessä tukikohtana.Siltä löytyy tulkki myös tarvittaessa.Aja Tallinnan kautta Suomeen niin säästät myös hiukan siinä mikäli et ole Ferraria ostanut..
      T.Esa

      • yguhijiyksksksk

        Noh,mitä sitä leikkimään. Laivalla Viroon,ja sieltä valmiiksi ripattu mese joka on tietysti Saksasta juuri tuotu. Eiko Suomeen,säästyy paljon euroja ja aikaa. Miksi lähteä enään Saksaan kun Saksan autot ovat Virossa. Vielä valmiiksi ripattu ja tuunattu..


      • Pyöräiliä2013
        yguhijiyksksksk kirjoitti:

        Noh,mitä sitä leikkimään. Laivalla Viroon,ja sieltä valmiiksi ripattu mese joka on tietysti Saksasta juuri tuotu. Eiko Suomeen,säästyy paljon euroja ja aikaa. Miksi lähteä enään Saksaan kun Saksan autot ovat Virossa. Vielä valmiiksi ripattu ja tuunattu..

        Viroon ne on tuotu Saksan kauppiaiden jne..kautta.Kun menet Saksaan ja katsot netistä ja ostat suoraan kuluttajalta niin on hinta kohdillaan ja yleensä ei ole mittareita ruuvattu eikä huoltokirjoja tehty kuten niin usin viron myymälöissä myydyistä autoista on tehty.
        T.esa


    • Kyllävaan

      Hei,mitäs luulette että Saksassa maksaa kapula jolla voi ripata mittarin..
      Muutaman satkun..
      Meillä Suomessa joutuu vielä tilaamaan Kiinasta kapulan että saa ajoneston ja muut oireet kuntoon elikkä deletoida.

      Ostin auton Saksasta...MB
      Oli naisopettajalla...
      Vähän ajettu ,,huippu kuntoinen ja halpa ehkä liiankin halpa..
      Niin mutta ei nais opettajalla ollutkaan ajokorttia...
      MB oli ajettu vain 125tkm

      Vai miten se menikään

      • Pyöräiliä2013

        Maalais järjen käyttö sallittua!
        Jos ei kykene perusjuttuja tarkkailemalla tajuaan auton kilometrejä noi niinkuin suurin piirten niin on parempi maksaa 40% enempi ja ostaa Veholta niin ei saa sitä toopen mainetta että Saksalaiset petti.
        Ps,aina voi vänkyttää ja luulotella ja epäillä jne..Mutta totuus on että esim,Hampurissakin kun on 1,8 milj kengän kuluttajaa ,niin myös kysynnän ja tarjonnan lait ovat toiset kuin Tallinnan ja Kauhavan markkinoilla..


      • Minäkin olen

        ostanut Vw merkkiliikkeestä vanhan 1.8 litraisen 3-Golfin joka oli juuri tullut vaihdossa Luxemburgilaiselta naisopettajalta ja 15 vuotta vanha. Täydellinen huoltokirja mukana ja ajettu 110 tkm. Auto myytiin ns. händlerwagenina eli olin epävirallisesti jobbari joka ei saa mitään takuuta ym palvelua autolle. Silti loistava ostos koska ei maksanut juuri mitään. Ja autohan toimii loistavasti. Tuollaisia vanhoja autoja ei normaalisti edes myydä merkkiliikkeestä yksityisille takuuasioiden takia mutta kun ostaa auton siinä kunnossa ja niillä varusteilla niin hyvin onnistuu. Turha tietysti myöskään valittaa jos on huonon sattunut ostamaan mutta kaikki puutteet ym. on jo siinä hinnassa.


    • lubeck 89

      sL puhuu asiaa
      koeajo heikkoa---
      tinkimistä 20 000 25 000 euron autossa muutma satanen
      iso mersumerkkiliike turvallin jos vielä jungle autoja

    • Pekka

      Lensin Hampuriin, Daimlerilla oli mobile.destä katsottu auto valmiina koeajoa varten. kilvillä jne, myyjä puhui saksan lisäksi englantia, hoitivat kaikki paperit, pankki suomessa lähetti rahat ja ajoin auton lauttaan. 24 kuukautta takuuta, Veho korjaa jos on jotain ja lasku menee Saksaan. Mitään on gelmia ei ole esiintynyt. Mutta tietysti rahaa tarvittiin jonkin verran. Mutta auto on hyvä eli mikä teillä epäilijöillä mättää??

    • 314

      Hyvä Pekka, näinhän se menee!
      Ostit ilmeisesti ns. "vaihtotähden, "Junge Sterne" !
      Onnea vain!

      Rasittavaa lukea noitten kateellisten epäilijöitten vuodatuksia.
      Huomasin sattumalta kirjoittaneeni n. puolitoista vuotta sitten autonhakuoppaan - ylempänä SL-nimimerkillä tässä ketjussa!
      Minulla on edelleen se sama MB W211 jonka joulukuussa-10 toin, km lukema silloin 35.000. Nyt 85.000.
      Ei mitään moitittavaa toistaiseksi - tai ehkä talviajo-ominaisuudet varauksin.
      Suomessa on tälläkin hetkellä myynnissä kolme samanlaista autoa samoin km-lukemin, mutta ei alkuunkaan samoin lisävarustein.
      Hintapyynnit ovat piirun alle 30T.

      • mitenmersullamenee

        kuinka paljon aikanaan maksoit mersusta veroineen ja vieläkö sinulla on tuo sama auto ja mitkä nyt on kokemukset


    • Jos_ostaa_

      "Junge Sternen" vaikka Hampurin Veholta niin taatusti ei tule ongelmia tai epäselvyyksiä. Autot on tutkittu ja läpikäyty perusteellisesti, niillä on ajettu 50-80 tkm eikä vilppiä löydy etsimälläkään. On vähän toista luokkaa kuin aikoinaan Suomen Vaihtotähdet joihin viskattiin istuinpäälliset vanhan taksin muovipenkkien päälle. Nekin olivat olevinaan hienoja ja läpikäytyjä yksilöitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2077
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      116
      1562
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1500
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      71
      1196
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1097
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe