Solmio miehellä

hurja havainto

Tänä aamuna kadulla kävellessäni ihmettelin, mitä eräällä miehellä oli kaulassaan. En uskonut silmiäni, kravattihan se oli, kirkkaassa päivänvalosssa kannettuna. Tosi rohkea ja ennakkoluuloton tyyppi.

Mileleeni tuli jopa ajatus, että laittaisin joskus itsekin tuollaisen kapistuksen kaulaani. Avaramieliset naiset hyväksyvät solmion käytön, mutta mitä muut miehet ajattelevat? Leimataanko minut heti poikkeavaksi, jos laitan kravatin vaikkapa firman juhliin?

53

3607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herrajjumaaalaaaa

      Eihän tuo vielä mitään, mutta minä näin miehen, jolla oli kiillotetut nahkakengät. Kyllä päät kääntyivät. Jotkut pyörittelivät silmiään, jotkut syljeskelivät perään.

      • Rohkeestivuan

        Tänä aamuna kadulla kävellessäni ihmettelin, mitä eräällä miehellä oli kaulassaan. En uskonut silmiäni, paskapaperia se oli, kirkkaassa päivänvalosssa kannettuna. Tosi rohkea ja ennakkoluuloton tyyppi.

        Mileleeni tuli jopa ajatus, että laittaisin joskus itsekin tuollaisen kapistuksen kaulaani. Avaramieliset naiset hyväksyvät paskapaperin käytön, mutta mitä muut miehet ajattelevat? Leimataanko minut heti poikkeavaksi, jos laitan paskapaperia vaikkapa firman juhliin


    • Young Gentleman

      Itsehän olen 20-vuotias miehenalku ja käytän ihan arkisesti kauluspaitoja ja kravatteja, eikä tarvitse juuri erityisempää syytä jotta voi puvunkin laittaa. Ikävä kyllä suomalaisessa verkkarikulttuurissa kovin aliarvostettuja, jos vertaa muihin kaupunkeihin, kuten esimerkiksi Firenzeen Italiassa tai vaikkapa Sveitsin Zürichiin.. :/

      • Janika22

        Ihanaa, että herrasmiehiä vielä on olemassa. Olen nainen 22v, baareissa en noteeraa lainkaan miehiä, jotka ovat farkuissa ja t-paidassa. Se vain on mun mielipide, mutta farkkupojat ei sytytä lainkaan.
        Koska itse olen pitkä ja hoikka, löytyy ihania kavaljeereja, jotka vievät autolla kotiin, siis ovat selvinpäin, avaavat oven, ovat ihastuttavan kohteliaita, kuuntelevat ja saamme kunnon keskusteluja aikaan mm. politiikasta, opiskelusta, tulevaisuuden suunnitelmista ja uskonnosta.
        Pukeutumisellasi viestität paljon, elämänarvoistasi, itsestäsi, arvoistasi ja toisen huomioonottamisesta.Niin teen minäkin, Sinua arvostaakseni.


      • turha nyyhkiä...

        Ei se ole ollenkaan ikävää, vaan kulttuurisidonnaista. Noissa paikoissa nyt vaan on enemmän käyttöä solmiolle. Useimmat suomalaiset eivät sitä arjessaan tarvitse.


      • hugo bossi
        Janika22 kirjoitti:

        Ihanaa, että herrasmiehiä vielä on olemassa. Olen nainen 22v, baareissa en noteeraa lainkaan miehiä, jotka ovat farkuissa ja t-paidassa. Se vain on mun mielipide, mutta farkkupojat ei sytytä lainkaan.
        Koska itse olen pitkä ja hoikka, löytyy ihania kavaljeereja, jotka vievät autolla kotiin, siis ovat selvinpäin, avaavat oven, ovat ihastuttavan kohteliaita, kuuntelevat ja saamme kunnon keskusteluja aikaan mm. politiikasta, opiskelusta, tulevaisuuden suunnitelmista ja uskonnosta.
        Pukeutumisellasi viestität paljon, elämänarvoistasi, itsestäsi, arvoistasi ja toisen huomioonottamisesta.Niin teen minäkin, Sinua arvostaakseni.

        Annaks sä sitten niille? Ei kai kukaan täyspäinen kännisen kanan käkätystä selvänä kuuntele.


      • Anonyymi
        Janika22 kirjoitti:

        Ihanaa, että herrasmiehiä vielä on olemassa. Olen nainen 22v, baareissa en noteeraa lainkaan miehiä, jotka ovat farkuissa ja t-paidassa. Se vain on mun mielipide, mutta farkkupojat ei sytytä lainkaan.
        Koska itse olen pitkä ja hoikka, löytyy ihania kavaljeereja, jotka vievät autolla kotiin, siis ovat selvinpäin, avaavat oven, ovat ihastuttavan kohteliaita, kuuntelevat ja saamme kunnon keskusteluja aikaan mm. politiikasta, opiskelusta, tulevaisuuden suunnitelmista ja uskonnosta.
        Pukeutumisellasi viestität paljon, elämänarvoistasi, itsestäsi, arvoistasi ja toisen huomioonottamisesta.Niin teen minäkin, Sinua arvostaakseni.

        Kuullostat ihan hurveältä lehmältä


    • Ilman saumaa

      Kun paidan, kravatin ja puvun (pikkutakin) väriyhdistelmä on kohdallaan.
      Minä ainakin suosin kuten tuo 20v jannukin. Siinä mitään kauheaa ole.

    • Ajattelevan varottav

      Hyvä väline lopettaa verenkierto aivoista. Lukekaa anatomiaa dorkat.
      Halpa lopotomia, ok.

    • donato

      ^koska oikein solmittuna solmiohan kuristaa ihmistä? olet idiootti...

      gentlemanin kans samoil linjoil - lähes päivittäises käytös. tietyn ajan kulues porukka tottuu siihen näkyyn ja se on yhtä luonnollinen ku housut :)

    • tyylikäspuku

      Tyylikäs valkoinen kauluspaita kravatin kanssa miehen päällä on aina miellyttävä näky. Kerran ostoskeskuksen kahvilassa, aloimme laskea, että kuinka monella miehellä on solmio kaulassa. Ystävättäreni kanssa saimme 15 min aikana pongattua vain yhden miehen jolla oli solmio kaulassa kahvilaan tullessa. Ihmettelimme ystävän kanssa, sitä että kun miehet eivät enää pukeudu solmioon. Juuri kun, olimme lähdössä niin kahvilaan tuli n. 40-mies. Hänellä oli päällään ihan puku, alla valkoinen paita ja hieno kravatti. Kun tämä hieno pukumies oli istuutunut pöytäänsä. Menimme kaverini kanssa tekemään tuttavuutta tähän tyylikkääseen pukumieheen. Kysyin heti tältä pukumieheltä, että onko tässä vapaata. Hän vastasi, että on olkaa hyvä vaan tytyöt.

      • miten olis turkikset

        Miksipä ette ihmettelisi myös sitä miksi miehet eivät pukeudu kuin 1400-luvulla tai 1700-luvulla?


      • Kraka kaulassa

        Siis olen naisena aivan sekaisin, jos samaan pöytään istuisi mies.Jolla olisi valkoinen pukupaita päällä ja hieno kravatti kaulassa. Hei mihet pukeutukaa.


      • ytwn
        Kraka kaulassa kirjoitti:

        Siis olen naisena aivan sekaisin, jos samaan pöytään istuisi mies.Jolla olisi valkoinen pukupaita päällä ja hieno kravatti kaulassa. Hei mihet pukeutukaa.

        Olen samaa mieltä,valkoinen paitapäällä ja hieno solmio kaulassa pukeutunut mies on tosi tyylikäs ja seksikäs.


      • se21

        Olen samaa mieltä, että olisi hienoa nähdä jos miehetkin pukeutuisivat enemmän kauluspaitaan ja ihan solmukkeeseen eli rusettiin. Monet miehet ajattelevat, että rusetin käyttö liian hienostelevaa. Itse olin firman pikkujouluissa valkoinen pukupaita päällä ja rusetti kaulassa. Ja kyllä tuntui ensin, että mulla on se oikea katseen vangitsia kaulassa . Illan mentyä pidemmälle, varsinkin naiset alkoivat kiinnostua hienosta juhlapukeutumisestani.


      • Kravatti_harvinaisempi
        se21 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että olisi hienoa nähdä jos miehetkin pukeutuisivat enemmän kauluspaitaan ja ihan solmukkeeseen eli rusettiin. Monet miehet ajattelevat, että rusetin käyttö liian hienostelevaa. Itse olin firman pikkujouluissa valkoinen pukupaita päällä ja rusetti kaulassa. Ja kyllä tuntui ensin, että mulla on se oikea katseen vangitsia kaulassa . Illan mentyä pidemmälle, varsinkin naiset alkoivat kiinnostua hienosta juhlapukeutumisestani.

        Lähes kaikki käyttävät solmiota ja aika monet solmukettakin, mutta tässä ketjussa on puhuttu kravatin käytöstä. Kravattiahan käytettiin 1700- ja 1800-luvulla, kun moderneita solmioita ja solmukkeita ei oltu vielä keksitty.
        Tuossa kuvassa kapteenilla on kravatti kaulassa:
        http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/pirates-of-the-caribbean-on-stranger-tides-geoffrey-rush-poster-01.jpg


    • K.Ossunen

      Tänä aamuna kadulla kävellessäni ihmettelin, mitä eräällä miehellä oli kädessän. En uskonut silmiäni, kossupullohan se oli, kirkkaassa päivänvalosssa kannettuna. Tosi rohkea ja ennakkoluuloton tyyppi.

      Mileleeni tuli jopa ajatus, että ottaisin joskus itsekin tuollaisen kapistuksen käteeni. Avaramieliset naiset hyväksyvät kossupullon käytön, mutta mitä muut miehet ajattelevat? Leimataanko minut heti poikkeavaksi, jos kosrkkaan kossupullon vaikkapa firman juhlissa?

    • Solmuke ja puku

      Näin naisena, voin sanoa. Mies tyylikkäässä valkoisessa kauluspaidassa ja solmuke kaulassa on aina tyylikäs näky naisen silmälle. Vielä, jos hänellä on päällään hieno liivipuku.

      • Liiviman

        Ja housliivit alla...


      • Liiviman kirjoitti:

        Ja housliivit alla...

        Ja rintaliivit...nam...


      • hetipoikkeava
        NiruNaruNeiti kirjoitti:

        Ja rintaliivit...nam...

        rintaliivit puvun takin ja solmion päällä uloimpana asusteena mutta pelkät naisten sukkahousut jalassa. Naama kalpeana mielialalääkkeistä.


      • Pölväkkö
        hetipoikkeava kirjoitti:

        rintaliivit puvun takin ja solmion päällä uloimpana asusteena mutta pelkät naisten sukkahousut jalassa. Naama kalpeana mielialalääkkeistä.

        Jee :))


    • KylläVaiEi

      Tilanteen mukaan pukeutuminen on mielestäni se tärkein. Toinen on sitten oma tyyli. Nämä minusta määräävät sen, miten tulisi pukeutua. Kaikenkattavasti ei voi sanoa, että pitäisi käyttää tai olla käyttämättä solmiota.

    • provosooo.

      Yhellä "miehellä ?" oli korvakoru,onko kukaan muu nähnyt sitä tyypiä ?Voi hurja.

    • Minusta kaikensävyiset solmiot eivät sovi kaikille ainakaan yhteen paidan sävyyn puvun kanssa. Lihavat mielellään käyttävät hoikentavaa solmiota puvun kanssa
      ja poliitikot käyvät Stocmannen pukeutumisneuvolassa ennen vaalihaastatteluja
      taikka Marimekolla. Ja sehän ei maksa mitään.
      Persoonallisia uniikki käsinneulottuja solmijoita näkee kovin vähän usein ne on
      matkittuja covereita jostain aiemmasta mikä oli muotia.
      Ravattejahan ollaan jossainvaiheessa jaettu jopa lahjuksena virkaanvalituille naisille
      ja miehille aitoja silkkisiä yhtijön logolla.
      Mutta aidot muumi ravatit menevät yhä Japanilaisille antiikki esineen hinnalla.
      Meidän pukeutumisneuvojalta ei jääny kuin virkatakki jäljelle kun hän pakeni paikkakunnalta.

      • Lisään tähän että, valtionpukutehtaanmyymälästä saa kuminarulla kaulaan ripustettavia ravatteja jos on niin kiire jottei kerkii tai osaa tehä ravattisolmua mm,eräät autokuskit
        käyttävät niitä mutta armeijassa moinen kikka ei ole sallittuja jos armeijassa enään
        käytetään ravatteja lomapuvussa joka on edustusasu sekin.


      • PäästäOhjattava
        urhopaviaani kirjoitti:

        Lisään tähän että, valtionpukutehtaanmyymälästä saa kuminarulla kaulaan ripustettavia ravatteja jos on niin kiire jottei kerkii tai osaa tehä ravattisolmua mm,eräät autokuskit
        käyttävät niitä mutta armeijassa moinen kikka ei ole sallittuja jos armeijassa enään
        käytetään ravatteja lomapuvussa joka on edustusasu sekin.

        Taisi tuo Valtion Pukutehdas pyllähtää Boreus-merkin kautta historiaan tuossa 2000-luvun alussa. Ainakin itse olin lastaamassa viimeisiä pukutehtaan ompelukoneita metallikeräyksen lavalle jokunen vuosi sitten.

        Kuminauhallisia krakoja saa työvaateliikkeistä ja jopa vaatekaupoista. Hyviä ovat, etenkin turva-alalla kun huumehörhöt yrittää kuristaa siihen ja jääkin pää vetäjän käteen.


    • Metsämökin tonttu

      Kravatti ei kuulu, kuin hautajaisiin ja häihin kun on menossa, muutoin se ei kuulu Suomalaisen MIEHEN varusteisiin.

    • Kravatti.

      Ei kuulu mihinkään tilaisuuteen. Kravatti on muunaisjäänne, ajalta kivi ja kirves.

      • 2+3

        Mutta paita se vasta vanha vaate on. Takista, kengistä tai housuista nyt puhumattakaan. Ovat tuhansia vuosia kravattia vanhempia. Et varmaan käytä siis niitäkään?


    • Itse olen lukiolainen ja käytän pukua solmioineen. En kesäisin/lämpimillä ilmoilla mielelläni käytä solmiota, mutta ilman hieman viilentyessä kaivan rätin taas komerosta.

      • nyymi­­­

        Onko sinulla diaknosoitu asburger?


    • ssbird

      Olen vannonut, etten tule eläessäni käyttämään kravattia. Jos joskus jotain kaulani ympärille ripustan, tulee se olemaan köysi.

    • Silleee

      Harvoin tarvitsee, turha kapistus kirppikseltä löytyy takit ja muut ,jos on pakko laittaa ykköset

    • genuine head

      Jupit käyttävät tylsiä tummia pukuja ja niiden kansa jotain pinkkejä tai metallisävyisiä solmioita. Katsokaapa vaikka jonkun yritystapahtuman osallistujia: sliipattuja samannäköisiä myyntitykkejä joka nurkassa.

      ÄLYKÖT sen sijaan pukeutuvat hieman nuhruiseen pikkutakkiin, jonka alla kauluspaita tyylikkäästi ylin nappi auki.

      • JouniSelas

        Viimeiset jupit katosi kun Nokian Mobira Citymanin valmistus lopetettiin ja kaikki roudasi Thaimaasta kopio-Lacostepaitoja parin markan kappalehintaan.

        Jätkäsaaressa on tosin havaitty yksi tuon kelvottoman eliökunnan edustaja, mutta nurhruisen kännykuvan analysointi on pahasti kesken. Jos tilanne vaatii, ryhdymme toimenpiteisiin ja pysäytämme tämän yhteiskuntaa rappioittavan toiminnan alkuunsa.

        Summa summarum: Kraka on tyylikäs varuste, käytän sitä mm. hirvimetsällä, siihen on hyvä pyyhkiä nenäänsä, ei katoa mihinkään ja antaa herrasmiesmäisen vaikutelman kun krava veressä avaa hirvimullikkaa suolla 20 asteen pakkasessa.


      • hirvisolmio
        JouniSelas kirjoitti:

        Viimeiset jupit katosi kun Nokian Mobira Citymanin valmistus lopetettiin ja kaikki roudasi Thaimaasta kopio-Lacostepaitoja parin markan kappalehintaan.

        Jätkäsaaressa on tosin havaitty yksi tuon kelvottoman eliökunnan edustaja, mutta nurhruisen kännykuvan analysointi on pahasti kesken. Jos tilanne vaatii, ryhdymme toimenpiteisiin ja pysäytämme tämän yhteiskuntaa rappioittavan toiminnan alkuunsa.

        Summa summarum: Kraka on tyylikäs varuste, käytän sitä mm. hirvimetsällä, siihen on hyvä pyyhkiä nenäänsä, ei katoa mihinkään ja antaa herrasmiesmäisen vaikutelman kun krava veressä avaa hirvimullikkaa suolla 20 asteen pakkasessa.

        Sä olet mun favourite man, Jouni!


    • ytrsdfg

      Paremmin tuollainen sukupuolisymboli sopii kaupunkikuvaan kuin penisputki. Hurjaa on se, kun mies käyttää helmiä.

    • E

      Tähän vois sanoa samaa, mitä miehet valittaa naisista. Voisivat miehet sitten kanssa pukeutua pukuun ja lakerikenkiin, jos kerran naisten tarttee tarpoa 3 0 asteen paikasessa korkkareilla ja minihameella.

      • kengänlaakerit hajos

        kuulalaakerikenkiin vai neulalaakerikenkiin? Eikö niillä ole vaikea pysyä pystyssä... niin no varmaan korkkareillakin :P


    • Aatamille happea

      Miehillä on aataminomana, joten fysiologisesti kireä kaulus on järjetön. En tajua kravaatti (tai vaikka vielä vanhanaikaisempi rusetti) tyyliä miehillä. Ei sitten mitään järkeä. Tosin mitä tulee aloittajan kysymykseen, niin ei siinä mitään outoa nykyaikana ole sitä käyttää. Pistä kravatti jos haluat.

      • ravattitapahtuma

        Ei sitä kravattia tarvitse kiristää hirttonaru asteelle, hanki sopivan väljä kauluspaita ensin ja kiristä sitten kravatti sen mukaan että jää kauluksen alle ja solmu on siististi siinä edessä, ei kiristä.


      • NudeDude

        no ei niitä solmita kuin kengännauhoja.... yhtä järjetön on vyökin, menee suolet tukkoon... tai sukat, kuolio varpaisiin... olkaame siis nakuina!


    • Yetska

      "Raskas päivä" - totesi juntti maalaisserkkuni, kun puhetta oli edessä päin olevista erään kyläläisen viiskymppisistä. Totesin siihen kaupunkilaisena, että "nii-in, onhan ne synttärit aina vähän semmoisia". Tähän serkkuni, että "eee-i, en minä sitä! Sitä vaan, kun joutuu ravatin laittamaan kaulaan...". Semmoista.

    • Paita ja solmio

      Ehdottomasti laitat kravatin kaulaan firman juhliin, jos siltä tuntuu. Siistin kauluspaidan kanssa kuuluu olla kravatti kaulassa. Olen itse alkanut kanssa käyttää arkenakin kauluspaitaa ja kravattia. Se vaan tuntuu, niin hyvältä olla huoliteltusti pukeutuneena. Miehet ovat vaan niin kateellisia, kun olet uskaltanut pukeutua tyylikkäästi kauluspaitaan ja kravattiin.

    • Kravatti kaulassa

      Nykypäivänä näkee liian vähän miehiä joilla on kauluspaita päällä ja solmio kaulassa. Mutta huomautettua miestäni siististä pukeutumisesta, hän on jo alkanut oppia pukeutumaan tyylikkäästi. Hän on jo yli nelikymppinen mies, ajattelin että olisiko nyt jo aika alkaa pukeutumaan vähän siistimmin ja tyylikkäämmin. Olen aina pitänyt miehistä, jotka käyttää arkenakin kauluspaitaa ja kravattia. Mieheni työ kyllä sallisi pukeutua, ihan pukuun joka päivä. Sillä hän on verovirastossa töissä. Töissäkin oli heti huomattu mieheni tyylikäs pukupukeutuminen ja niimpä hän saikin siirron heti takahuoneen töistä asiakas palveluun. Ystävättäreni oli asioinut hiljattain verovirastossa. Ja kertoi kuinka mieheni oli häntä palvellut tosi tyylikkäästi pukeutuneena. Ihan valkoinen paita päällä ja silkkisolmio kaulassa. Miehesi oikein pukeutuu nykyään, hän tokaisi. Vastasin siihen, että kyllä siitä on ollut vähän puhetta.

    • Kauluspaita ja kraka

      Aina pukupaidan kanssa laitan solmion kaulaan. Tuntuu vaan siltä, että jotain puuttuu jos ei ole kravatti kaulassa. Minäkin olen alkanut käytämään oikein kauluspaitaa solmiota arkenakin. Ennen vähän vierastin laittaa valkoisen kauluspaidan päälle arkena. Mutta kerran kokeiltuna olla valkoinen pukupaita päällä ja kravatti kaulassa.Jäin aivan koukkuun tähän kauluspaita/kravatti tyyliin. Nykyään laitan pukupaidan päälle ja solmion kaulaan ihan arkenakin. On vaan niin hieno tunne olla valkoinen kauluspaita päällä ja hieno kravatti kaulassa.

    • hohhoijakkakaaaaa

      "Miehillä on aataminomana, joten fysiologisesti kireä kaulus on järjetön."

      Aataminomena eli kilpirusto löytyy jokaiselta ihmiseltä sukupuoleen katsomatta. Keskimäärin se on miehillä hieman naisia ulkonevampi, mutta monesti tämä menee juuri toisin päin. Se riippuu pitkälti yksilön kaulan rakenteesta.


      Joka tapauksessa, solmio on helvetin ruma asuste. Soisi moisen siirtyvän kivikaudelle ja tilalle voisi tulla vaikka bola-koru tai ihan mikä tahansa kalavale-riipus. Tyhjä kaulakin on tyylikkäämpi.

      • Kaula vaan kunnolla esiin. Jos mies peittelee kaulaansa, niin kai se peittelee muutakin - ei luottamusta moinen juurikaan luo.


      • 9+16
        Minna-Maaria kirjoitti:

        Kaula vaan kunnolla esiin. Jos mies peittelee kaulaansa, niin kai se peittelee muutakin - ei luottamusta moinen juurikaan luo.

        Olet oikeassa. Pääsääntöisesti mies joka peittää kaulansa peittää myös rintansa, vatsansa, perseensä, munat ja ihan pirusti muutakin.

        Sitä en kyllä keksi miten hyvä tyylitaju korreloi luottamuksen kanssa.


      • just just...
        Minna-Maaria kirjoitti:

        Kaula vaan kunnolla esiin. Jos mies peittelee kaulaansa, niin kai se peittelee muutakin - ei luottamusta moinen juurikaan luo.

        Etkös sinä Minna-Maaria peitä miehuutesi ihan kokonaan kuten kuvasta näkyy, joten olet kyllä hieman jäävi sanomaan.


    • periaatteenmiesss

      Nuorena vannoin, että en koskaan laita kravattia kaulaan ja päätös on pitänyt. Ikää on nyt yli 50 ja ilman krakaa on pärjätty.

    • mirtya

      ois kiva pitaa pukuja/smokkia. pikkutakkia/solmuketta verkkareita. tyylia Neule/kravaatti/puvuntakki esim synttareilla. uudenvuodenbileissa. joulujuhlissa. 4 k junamatkoilla hki-tikkurila. hki-tre/tku-toijala. hki-tikkurila. tre-turku. tre-jyvaskyla. ja kerran eraissa bileissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe