Onko totta, etttä antibiootin teho katoaa jos juo alkoholia kuurin aikana?! Minulla on puolen vuoden Dalacin -kuuri ja olen kuullut, että lääkkeen teho katoaa verestä kun juo, mutta haluaisin lähteä ystävieni kanssa baariin.
Onko kellään tietoa?
En haluaisi syödä lääkkeitä turhaan jos alkoholi kerran poistaa tehon. Enkä halua myöskään olla turhaan joumatta, jos se ei haittaakaan niin paljoa.
Häviääkö lääke siis verestä kokonaan kun vereen tulee alkoholia?!
Antibiootit ja alkoholi!
4
2035
Vastaukset
- Psykiatri
Ei alkoholi vie antibiootin tehoa ellei sitten oksenna lääkkeitä tai unohda kännissä ottaa niitä. Joissakin tapauksissa hyvin runsas ja pitkäkestoinen ryyppääminen voi nopeuttaa maksan toimintaa ja se saattaa laskea hieman joidenkin antibioottien pitoisuuksia. Jotkut anbiootit voivat aiheuttaa alkoholin kanssa antabus-reaktion, muttei Dalacin.
- tippa
korva- ja kurkkutautien erikoislääkäri sanoi että alkoholi heikentää antibioottien tehoa. Hän sanoi että jos on aikeissa nauttia alkoholia, ja tauti ei vaadi välitöntä antibioottikuurin aloittamista, on viisainta aloittaa kuuri vasta alkoholin jälkeen. Vaarallista alkoholin ja antibiootin nauttiminen yhtä aikaa ei kuitenkaan ole - niinkuin olin siihen asti aina luullut..
- Psykiatri
tippa kirjoitti:
korva- ja kurkkutautien erikoislääkäri sanoi että alkoholi heikentää antibioottien tehoa. Hän sanoi että jos on aikeissa nauttia alkoholia, ja tauti ei vaadi välitöntä antibioottikuurin aloittamista, on viisainta aloittaa kuuri vasta alkoholin jälkeen. Vaarallista alkoholin ja antibiootin nauttiminen yhtä aikaa ei kuitenkaan ole - niinkuin olin siihen asti aina luullut..
Kysypä kollegalta mihin hän väitteensä perustaa. Veikkaan että muistikuvaa joltain luennolta tms. Aihetta kun on tutkittu niin vähän että tuollaista perustetta on vaikea ymmärtää.
- tippa
Psykiatri kirjoitti:
Kysypä kollegalta mihin hän väitteensä perustaa. Veikkaan että muistikuvaa joltain luennolta tms. Aihetta kun on tutkittu niin vähän että tuollaista perustetta on vaikea ymmärtää.
kysyä kun seuraavan kerran käyn. Eipä ole onneksi tarvinnut vähään aikaan käydä - tulehdykset ovat pysyneet poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773154
- 492390
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812082- 1371849
- 311725
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291623Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441212