Ehkäisylaastari!!

*Just me*

Olisin kysynyt onko jollakin kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Toimiiko?? Onko paljon sivuvaikutuksia??
Olen ennen käyttänyt pillereitä, mutta ne eivät sopineet mulle.....painonnousua, päänsärkyä ja luonne muuttui täysin...
Ehkäisylaastarissa ei kuulemma ole niin paljon sivuvaikutuksia...Totta??

Kiitos vastauksista etukäteen!!!!!

12

11166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanu

Söin e-pillereitä useita vuosia, kunnes halusin taas kokeilla miltä tuntuu olla oma itseni. Gynekologin suosituksesta kokeilin ehkäisylaastareita. Ideana laastari vaikutti tosi hyvältä ja kätevältä tavalta hoitaa ehkäisy. Sivuvaikutuksia ei ole (ainakaan asiantuntijan mukaan)läheskään yhtä paljon kuin pillereissä, koska hormonit imeytyvät tasaiseen tahtiin.

Ostin 3 kuukauden (eli kolmen laastarin)paketin kokeeksi ja käytin ne kaikki kahden kuukauden aikana... Tälläsin ensimmäisen laastarin toiseen "lemmenkahvaan", enkä voinut hetkeksikään unohtaa sen olemassaoloa! Varsinkin istuutuessa iho luonnollisesti venyy ja laastari kiristi ihoa mm.aina tuolloin.

No, kun tuli laastarin vaihdon aika, kuvittelin olevani fiksumpi, kun liimasin sen lapaluiden tienoille (siellä se ei varmaankaan häiritsisi..) kuinkas ollakkaan rintaliivit hankasivat laastarin reunaa, joilloin se alkoi irrota. Ja kun se oli vähänkin kulmasta päässyt irtoamaan, niin ei auttanut kuin vaihtaa se samantein uuteen ja viimeiseen, ettei vain ehkäisyteho heikkene.
      Se siitä laastareiden kokeilusta sitten 2 ja puolen viikon jälkeen...en ehtinyt tehdä havaintoja mahdollisista sivuvaikutuksista.

Sittemmin en ole käyttänyt mitään hormoniehkäisyä ja olen mielestäni paljon onnellisempi ja tasapainoisempi ihminen!

• Tyytyväinen jo puoli vuotta

Olen käyttänyt ko tuotetta puoli vuotta,eli melkein siitä saakka kun sitä alettiin jälleenmyymään. Olen ollut todella tyytyväinen. Aluksi irtoili,mutta sitten laitettuani sen lantioon on pysynyt hyvin kiinni. Ei sivuvaikutuksia. Kannatan kokeilemaan.

• minä vain...

itsellenikään eivät pillerit sopineet yhtään...vaihdoin laastariin ja oli heti helpompi olla..
        itse kiinnitän aina laastarin jompaan kumpaan olkavarteen (vaihdan laastarin paikkaa toiseen käteen aina laastarin vaihdossa) eli ei koskaan peräkkäin samaan käteen tai samalle kohtaa . ei rikkinäiselle tai ärtyneelle iholle.
        laastari ei kiristänyt eikä irtoillut ollenkaan.
        eli toisin sanoen ei minulla ilmennyt ainakaan minkään sorttisia sivuvaikutuksia, mutta se on ihan henkilökohtaista.

nyt yritämme saada lasta mieheni kanssa joten olen lopettanut ehkäisyn (luonnollisesti)

onnea kokeiluun.

• Merja

Ite olen alottanut vasta käyttään laastaria, mutta kysyisin, että jääkö teillä jotka ootte jo pidempään laastari käyttäny, niin ihoon siitä liimaa sitkeesti kiinni?? Etenkin kun käyttää mustaa paitaa, niin laastarin ympärys on aivan mustassa nukassa (ei mikään siisti näky)...

• tyttö 82

kyllä sitä liimaa jää sitkeesti ihoon ja laastari nukkaantuu reunoilta ja on välillä ikävän näköinen... pidän sitä kuitenkin aina pakarassa alushousujen alla joten ei näy pahemmin... aluksi kun vaihtaa laastarin se jää välillä reunoista kiinni alushousuihin liiman takia ja aina kun ottaa housuja pois niin pitää varovasti tehdä ettei laastari irtoa... muuten olen ollut tyytyväinen laastareihin, paitsi se mietityttää että vaikuttaako pienet laastarin ryppyyntymiset ehkäisytehoon.. ja se että kun laastari saattaa välillä nukkaantumisen takia irrota noin 1mm. reunoilta..???

• Merja
        tyttö 82 kirjoitti:

kyllä sitä liimaa jää sitkeesti ihoon ja laastari nukkaantuu reunoilta ja on välillä ikävän näköinen... pidän sitä kuitenkin aina pakarassa alushousujen alla joten ei näy pahemmin... aluksi kun vaihtaa laastarin se jää välillä reunoista kiinni alushousuihin liiman takia ja aina kun ottaa housuja pois niin pitää varovasti tehdä ettei laastari irtoa... muuten olen ollut tyytyväinen laastareihin, paitsi se mietityttää että vaikuttaako pienet laastarin ryppyyntymiset ehkäisytehoon.. ja se että kun laastari saattaa välillä nukkaantumisen takia irrota noin 1mm. reunoilta..???

kysyin tota lääkäriltä kun se määräs mulle, että vaikuttaako jos se on kupruilla, se muistaakseni sano ettei se pahemmin vaikuta, kunhan vaan muuten tiukasti kiinni. Ja voihan sen vaihtaa, jos tuppaa liikaa irtoomaan.

Tiedätkö, että voiko sen laittaa tohon lantion seudulle...? Siinä se ei niin pahasti näkyis...kai. =)

• nanna80

Tässä on sulle pari linkkiä aiempiin keskusteluihin Evra e-laastarista. Itse olen ollut todella tyytyväinen: entiset epäsäännölliset ja melko runsaat 7 pvän kuukautiset ovat vaihtuneet aina perjantaisin alkaviksi (laastarinvaihtopäivä tiistai) ja tasan 4 päivää kestäviksi! Ihanaa! Minkäänlaisesta välivuodostakaan en ole kärsinyt :) Ja käyttäkää hyvät ihmiset maalaisjärkeä (ja taidetaan se ohjeissakin sanoa) kun valitsette laastarille paikkaa: älä liimaa laastaria paikkaan jossa vaatteet tai niiden saumat hankaavat sitä! Tietenkin se alkaa irrota kulmistaan kun koko ajan hangataan... Itselläni parhaat paikat ovat pakaran yläosa ja takareisi.

Joku kysyi jääkö ihoon liimaa laastarista. Minulle ei henk.koht. jää yhtään kiinni, laastari irtoaa kivuttomasti ja kohtuu helposti ihosta vaihtopäivänä. Nukkaa tosiaan tarttuu vaatteesta vähän reunojen alle, mikä näyttää vähän ikävältä. Tuskin silti vaikuttaa ehkäisytehoon jos parin millin alueelta on liima "pois käytöstä". Täytyy niiden hormonien nimittäin olla joka tapauksessa aika jytyä kamaa, kun sama määrä tehoaa yhtä hyvin minuun 50kg painoiseen tai johonkuhun toiseen esim. 80-kiloiseen henkilöön...

Ehkäisylaastari ryppääntyy:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1500000000000010&posting=22000000003635640

Evran käyttökokemuksia (positiivisia ja negatiivisia):
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1500000000000010&posting=22000000003950806

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1500000000000010&posting=22000000003545574

• *Just me*

Elikkä kiitti kaikille, jotka vaivaiduitte vastaamaan!!!!!!!!!
      Ei kai sitä auta muuta kuin marssia lääkärille ja sanoa, että haluaisin ainakin kokeilla.

• minä vain

itse en tykännyt ,viikon sama laastari ei oikein tahtonu loppuviikosta enään pysyä kun joka päivä käy suihkus ja kesälläkin kun käy uimassa ni ei kauheen kätsy...ja samanlailla oli kaikkii sivuvaikutuksiakin kun pillereissä,piikissä,ja muissa noissa hormonijutsikissa,mulle lääkärisanos et kyl niis kaikissa melkein saman verran on...

• YoungWomen

Hyvin toimii...eikä krapula aamuna tartte pelätä oksentamista!!!!!

• JustMe

Oon löytäny itelleni ihanan miehen ja Evran käyttö olis ajankohtaista, kunhan vaan sais ajan lääkäriltä. En oo ennen käyttäny kyseistä laastaria ja oon pohtinu sellasta että voiko sen iskee vaikka käsivarteen kiinni heti kun on apteekista sen hakenu vai tarviiko ootella esim. mekkojen alkua tai loppua ja vasta sillon laittaa. On ehkä tyhmä kysymys mutta kun en tiedä :D Helppikää siskot, jooks? :)

• jii
        JustMe kirjoitti:

Oon löytäny itelleni ihanan miehen ja Evran käyttö olis ajankohtaista, kunhan vaan sais ajan lääkäriltä. En oo ennen käyttäny kyseistä laastaria ja oon pohtinu sellasta että voiko sen iskee vaikka käsivarteen kiinni heti kun on apteekista sen hakenu vai tarviiko ootella esim. mekkojen alkua tai loppua ja vasta sillon laittaa. On ehkä tyhmä kysymys mutta kun en tiedä :D Helppikää siskot, jooks? :)

Evra pitää laittaa kiinni kuukautisten ensimmäisenä päivänä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe