Koiran barffaus

viisaammat hoi

Auttakaa amatööriä.

Haluaisin aloittaa koiralleni barffauksen mutta vähän askarruttaa päivän ja viikkojen menut. Läpi olen käynyt kaikki mahdolliset sivustot netistä mutta hankala aloittaa näillä eväillä, kun ei ole tuttava piirissäkään ketään joka tätä harrastaisi.

Kysymys kuuluu, mitä annan koiralle päivässä> minkä verran? Tuleeko luita antaa päivittäin vai kerran kaksi viikossa? Helpoittaisi tietää päivän ja viikkojen ruat,mitä eläintä ja paljonko tulisi antaa. ( Koirani labradorinnoutaja painaa 30kg )

Kiitos vastauksista.

9

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tähtitiedettä

Barf ja raakaruokinta on kaksi eriasiaa.Barf on raakaruokinnan täysin älytön suuntaus.Barfissa koiran ruokavalio koostuu 55%-80% enemmän ja vähemmän lihaisista luista,rustoista,broilerin siivistä ja kauloista,joista koira hyödyntää vain minimaalisen osan,raakaa lihaa ja kasviperäistä onkin sitten loput.Kasviperäisestäkään ei ole muuta hyötyä,kuin se,että voidaan välttää liiallisen luun ja rustojen syötöstä johtuva ummetus.

Raakaruokinnassa taas pääasiallinen ravinnon lähde on raaka liha,josta koira saa paljon irti.Sen jälkeen tulee rustot ja luut,sekä kasviperäinen ravinto,mikä ei ole pakollinen.Raakaruokinnassa niitä rustoja ja luita annetaan useimmiten 1-2 kertaan viikko.

Googleta "katiska raakaruokinta" niin löytyy hyvä sivusto,jossa asiat on kerrottu siten,että tavan pulliainenkin ymmärtää.

• lihaakin

Hei!
      Varmaan luotettavampia neuvoja;saa k.o. ruokaa myyviltä liikkeeiden henkilö kunnalta,he useimmiten itsekin raaka-ruokintaa t, barffausta käyttävät koirilleen.
      Itse sekaruokin koiramme; kuivaraksuja& lihaa t.mahaa t.kalaa t.broileria.
      Tämän lisäksi saa JOKA PVÄ lihaisen ruston.

• Puolueeton näkökanta

On paras..

Tosi fiksua kysyä tietoja myyjiltä,tottakai myyjän mielestä kaikki hänen myymänsä on täydellistä!

• bungaa

No jokainen voi ihan itse miettiä ja vertailla tuotteita, enkä jaksa uskoa että tien toisenpuolen lemmikki kaupan makkara pötkylä on sen erikoisempi kuin sen toisen puolen liikkeen pötkylä. Kuulostipa hauskalta.

• Googlen setä
      • barffis

Miten voi neuvoa, jos ei ole kokemusta? Vai onko katiskan tekijä barffari?

• Raakana

www.musch.fi Käyhän tuolta sivulta lukemassa. Siellä asia on lähinnä totuutta. Väittäköön ensimmäinen tähän ketjuun vastannut mitä hyvänsä. Meidän paikkakunnan koirien ja ihmisten ravitsemusasiantuntija tietää varmastikkin mistä puhui, kun sanoi, että suurinosa koiran ruokavaliosta on lihaisia luita. Kerran viikkoon on hyvä antaa sisäelimiä. Ei sen enempää, ei vähempää. Kasviksia ei ole pakko antaa. Niitä voi kuitenkin lisukkeena pitää, eivät ne mitään haittaa aiheuta ainakaan.
      Kaikki kuitenkin riippuu siitä osaako antaa oikein koiralle raakaa ravintoa ja sopivissa määrin. Se on aloitettava hitaasti ja kärsivällisesti. Omalla noutajallani meni heti maha sekaisin lihasta, kun puolen vuoden iässä aloin raakoja tarjoamaan. Totutteleminen kesti hetken, mutta näin 3vuoden jälkeen voin kertoa, että koirani voi paremmin kuin moni muu kotiruualla ja teollisella ruualla elävä koira. Turkista huomaa ensinnä, että koira on raa'alla. Jaksamisesta sen jälkeen. Terveellä koiralla elämänhalukin on ihan eriluokkaa, kuin kaupan ruokia syövällä. Ja jos joku väittää, ettei ole totta; voi itse mennä kokeilemaan syöttää ensin vuoden kotiruokaa, sen jälkeen vuoden raakaa ja kertoa sitten milloin koira voi paremmin ;)
      Kukin tietysti syöttää koiraansa ihan niinkuin parhaaksi näkee! Kyllähän ne toki kotiruuallakin hengissä pysyvät.

• Mitä tarkoittaa tarkoittamasi kotiruoka?Kiinnostaa kuulla,kun lähdetään vertailuja tekemään.Varsinkin yleistäen...

• gggggggggggggggrrrrr

Katiskan kirjoittaja ei kannata mitään ruokintatyyliä 100% parhaimpana,lukekaa ja perehtykää.
      Kaikki siellä kirjoitetut asiat on perusteltavissa luonnon lakien mukaan olematta sen kummempaa tähtitiedettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2431
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2047
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1902
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1723
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1508
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1029
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      890
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      875
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe