Lisa Williams ahdistaa!

kriitikko-

Minulla oli ennen erilainen käsitys Lisasta, eli hyvä. Nyt en pidä hänestä. Luin kirjaa Sielun ikuinen elämä. Minua häiritsee se, ettei siinä ollut kaikki täsmällisesti, vaan asioita jäi epäselväksi.
Hän puhuu koko ajan sopimuksista joita pitää tehdä elämään ja myös kuolemanjälkeiseen elämään. Ihan kuin ihminen olisi pelkkä suorite ja oppija pelkästään... vailla omaa tahtoa, tai enemmän selityksiä pitäisi saada. Lisäksi että heti kuoleman jälkeen mentäisi "huoneisiin" hillumaan.. en tiedä edes kuinka pitkäksi ajaksi. Hoidetaan niissä traumoja ym. Mitä huoneita? Oliko se muutama hetki vai päivä, viikkoja mitä? Aivan sairasta. Ei kuolema ole sairaus tai elämän tapahtumat mitä pitäisi väkisin "hoitaa". Miksi keskittyä traumoihin jos niitä ei ole tai on ajatellut niitä jo eläessään. Voisin kuvitella että toisella puolella on itsestään jo hyvä olla ja sitä voi edistää hyvät ihmiskontaktit, ja positiiviset asiat. Vain traumojen aiheuttaja voi itse keskustella mitä on tehnyt toiselle että se auttaisi. Ja mennäänhän maanpäälläkin erikseen vierailemaan jonnekin, jos on tarvetta keskustella. Ei hilluta missään ** huoneissa.
Lisäksi hän väittää että kaikki tehtävät muka määrätään... Ei maailmassakaan määrätä liikaa, vaan voi myös valita. Hirveän epäselkeä teksti joka antaa sijaa väärille ja ahdistaville tulkinnoille, osa varmaan selkeitä mutta kuulostaa niin PAS**LLE. Voisi kuvitellä tekstin perusteella hetkittäin olevansa helvetissä taivaan sijaan. Sen mitä olen itse nähnyt unissa, taivas olisi toisenlainen paikka ja on luonnollisempaa /positiivista. Joustavaa. Lisa väittää että elämänsopimus on aina sitova? Kuolema on päätetty etukäteen ja sattumaa ei ole. ELI nuori ihminen kuolisi joka tapauksessa hänen mielestään tavalla tai toisella. Missä on jousto kysyn minä? Taivaassa on korkeampia henkiä varmaankin, ja he jos jotkut tietävät mitä on joustaminen. Mitään ehdotonta ei saisi tehdä sopimukseen, koska mieli voi muuttua monta kertaa. Joka hetki. Lisäksi pitäisi itse voida ohjata elämäänsä kuitenkin jossain määrin... Lisan mielessä taivaassa tehdään töitä, ok! Mutta kai ammattinsa saa valita?! Hän väittää että siellä määrätään joihinkin tehtäviin ja jos on kiltti muka saa tilan ja aseman ikuisena olentona.. vaikka toki on ikuinen elämä. Wtf?

Itse olen ajatellut että kuoleman jälkeen astutaan kauniiseen maisemaan, uuteen asuntoonkin ja nähdään tuttuja. Lisäksi ammatit voivat olla myös samantyyppisiä kuin täällä, tosin ei kaikki ehkä. Toki on ok että käy elämää jotenkin läpi ja muiden tuntemuksia. Edelleen se tulo sinne kuulostaa oudolle Lisan näkemyksen mukaan..huoneet.
En väitä etteikö Lisa näe henkiä tai kommunikoi. Hän tekee "lukemusta" henkioppaiden kautta. Niin, ovatko heidän sanansa 100% luotettavia? Oikein tulkittuja? Täsmällisesti kerrottuja eteenpäin? Mutta tuossa kirjassa on ongelmia... Se keskittyy vain oppimiseen ja velvollisuuksiin. Lisäksi hän saattaa kertoa jollekin ihmiselle tämän kuolinajan, jos joku kysyy. Se on väärin, vaikka tietty voisi tiedon panttaamisessakin olla oma ongelmansa. Mielestäni hän keskittyy positiivisten asioiden sijaan, negatiivisiin kirjassa liikaa.. käydäkseen omaa elämäänsä läpi? Eikö se olisi eri kirja. Taivaassa ja maailmassa on paljon enemmän positiivista varmasti, vaikka maailmassa monilla taas on omat vaikeutensa. Hän vakuuttelee liikaa trauman parannusta ja ylihyysäämistä taivaaseen astuttaessa.. ne huoneet. Vaikka moni haluaa vain hyvän jatkon ja elämän sielläkin. Voisin kuvitella... Ihmisellä on unen aikana joskus hyvä olla, miksei sitten taivaassa. Vaikka joku asia voikin askarruttaa, mutta eikö silloin saada tietoa miten sen kanssa selviää. Mikään "parantava energia" pelkästään ei tuo vastauksia jotka helpottavat.

KÄYTTÄKÄÄ kritiikkiä meedioiden kanssa. Moniko heidän tulkintansa on täsmällinen ja lisäkysymyksiin jo vastattu. Vai syntyykö ahdistusta ja kysymyksiin ei saa vastauksia. Kannattaa ajatella myös itse. Lisa on myös ihminen, hän tulkitsee huoneet omalla tavallaan ilmeisesti.
Väittää myös että siellä ei ole yötä eikä päivää, ok. Sielu ei nuku. Siitä voisin olla eri mieltä osittain. Joku voisi kysyä miksi ei ole yötä, koska yö on kaunis?
Kirjassa on paljon paljon muutakin. Toki joitakin positiivisia juttuja myös. Joku jää vaan häiritsemään.

16

2876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet oikeassa

      Nuo ihmetyksesi aiheet on varmasti käyty täälläkin aikojen kuluessa lävitse ja moneen kertaan.
      Mitä tulee Lisaan, niin en ihan sokeasti uskoisi häneen, enkä kehenkään ihmiseen asioissa joita ei voi oikeasti todentaa, ja varsinkin kun väitteet ovat ristiriidassa keskenään, silloin on kyseessä selvästi epätosi todisteluketju.

    • kokija

      Jotta ahdistus olisi vähäisempää, valotetaan tässä yhtä kohtaa. Olen tiedoton monista yksityiskohdista TV-ohjelmissa, kun katselen lähinnä luonto- ja tiededokumentteja DVD:ltä.

      "Lisäksi että heti kuoleman jälkeen mentäisi "huoneisiin" hillumaan.. en tiedä edes kuinka pitkäksi ajaksi. Hoidetaan niissä traumoja ym. Mitä huoneita? Oliko se muutama hetki vai päivä, viikkoja mitä? "

      Viitannee siihen, kun siirtymisen jälkeen erää kohtaavat vähäksi aikaa eheyttämishoitolan. Joidenkin mielet ovat niin traumatisoituneita maa-elämän raskaimman vaiheen jälkeen, että he kaipaavat eheämpää olotilaa. Tästä syystä on luotu sairaalankaltaisia toiselle puolelle, joissa mielten ohjelmointia voidaan tarvitaessa purkaa, jotta olo olisi helpompaa. Mieli on kuin käyttöjärjestelmä, jonka
      korruptoitunut koodi on purettavissa ja palautettavissa ehyeeseen muotoon. Tietokonettakin eheytetään, ja psykologinen mieli on näkökantani mukaan kuin biologinen tietokone.

      Toimii mekaanisen kaltaisesti, mutta sen takana on henki. Tätä mekaanisen kaltaista biologista konetta sanomme toisinaan "minäksi" tai "egoksi". Se on tavallaan valeminä, joka sitoo maahan ja erillisyyteen.

      "Henki" ihmisessä on sen sijaan mieltä hienovireisempi, joten sitä ei tarvitse eheyttää. Tämä eheytettävä psyykkinen osio on "hengen" ja raskaimman fyysisen kehon välillä oleva käyttöjärjestelmä. Se, joka aistii kuvia ja muotoja. Henki on sen sijaan alkuperäinen intelligenssi, joka ei korruptoidu, täydentyy vain (kausaalis-buddhinen taso). Tällä tasolla on koettavissa jokseenkin riittävä ykseys.

      • erjuth85

        Ihan lyhyesti sanon, että olen saanut tiedon, että Void on sielun eheyttämisen paikka. Siellä ollaan yksin ajatusten ja maallisten tekojen vaikutuksessa. Se on kuin kiirastuli, joka polttaa pahimman tauhkan pois. Myös eri helvetit ovat samaa maata. Kukaan ei pala turhaan, sillä kaikki voivat parantua vioistaan - ja lopulta Jumala antaa kaiken anteeksi sieluille. Sielut kantavat inkarnaatioiden syntejä harteillaan. Olenkin miettinyt, mitä tässä elämässä voisin tehdä, että sieluni olisi tyytyväinen minuun. Varmaankin se tarkoittaa Jeesuksen elämän kunnioittamista. Mitenkä ne käskyt nyt kuuluvatkaan.


    • miru_

      Pidin kirjasta, mutta minusta oli eniten outoa se, että kirjassa Jumala asuu erillisessä valoahohtavassa "kaupungissa", joka näkyy lähes koko ajan, mutta sinne ei pääse, paitsi kaikkein vanhimmat "korkealle" edenneet henget tai jos saa sinne kutsun. Jumalan kerrotaan olevan se mihin kaikki uskonnot uskovat, ylin Luoja tai Korkein tms...

      Minusta kirja oli hyvä ja kiinnostava, ja osittain haluaisin uskoa niin, miten kirja kertoo. Pistää kuitenkin epäilyttämään "mistä" näyt mahtavat olla loppujen lopuksi peräisin, kun kirjassa Jumala on sellainen, että sen luo ei pääse ennen kuin etenee henkisen kasvun polulla ja henkenä....

      Mahtavatko kirjassa kuvatut auttavat henkioppaat ja henget, joiden kanssa parannutaan ja suunnitellaan seuraavaa elämää, olla todella Jumalasta ja "hyvästä" lähtöisin?

      Itse en haluaisi syntyä enää Koskaan uudestaan ainakaan maapallolle, vaan jäädä sinne tuonpuoleiseen sitten kun aika on.

    • brina1

      En puolustele Lisa Williamsia enkä muitakaan medioita, sillä jokainen tulkitsee saamaansa tietoa omalla tasollaan, omien uskomuksiensa värittämänä. Niin sinäkin, aloittaja! Se, että näkemyksesi on erilainen, ei oikeuta sinuakaan arvostelemaan Lisan näkemyksiä vääräksi ja omiasi oikeaksi.
      Kuolemanjälkeinen elämä/olotila on jokaiselle yksilöllinen...ja hyvin monitasoinen eikä se edes ole lopullinen uskontojen taivas tai kadotus! En kuitenkaan väitä tässä, että itsekään tietäisin kaiken tai toisia enemmän 'tuonelasta', mutta se vähä mitä itse olen saanut tietooni on se, että siellä jokainen "saa mitä tilaa" ja siis löytää olevansa omien uskomustensa mukaisessa, kuitenkin jatkuvasti muuttuvassa tunteiden ja toiveittensa 'maailmassa' (jokainen luo sellaisen itselleen). Siis mitään pysyvää, objektiivista ikuista taivasta emme kukaan kohtaa kuolemamme jälkeen. Silti jossain vaiheessa tietoisuutemme edetessä laajempaan ymmärrykseen voimme siirtyä korkeammille ja hieman 'todellisimmille' olemisen tasoille, mutta niistä harvoin kukaan tavan medio saa tietoa ainakaan missään yleisöjoukkotilaisuudessa.

    • loola.

      Kukaan ei tiedä varmasti, jos tietäisi olisi kuuluisa joka puolella maailmaa. Arvoitus onko kuoleman jälkeen mitään ratkeaa jokaiselle. Jos ei ole mitään, ei sitä myöskään näe.
      Ei siellä mitään pahaa voi olla, ennemminkin uskon että elämme jälkipolvien kautta.

    • analyytikko

      se-sielu,joka-tekeesyntiä,se-tuleekuolemaan.tässäon-raamatunmainitsema-perusfakta,minkätakia-mekuolemme.emmeole-kuolemattomia-sieluja,vaanolemme-kuolemaakohtimeneviä-sieluja.kunjeesus-jumalanpoikaherätti-ystävänsälasaruksenkuolleista,joh.evank.11.39-48ei-hänolisi-sitätehnyt,joslasarus-olisiollut-taivaassa.jeesustiesi,että-jesajan26.19oliennustus-maanpäällisestä-ulösnousemuksesta.siksi-hänantoi,ikäänkuin-näytteen-aiemmin,joh.evank.5.28,29antamastaan-maanpäällisen-ylösnousemuslupauksesta.me-kuolemmenykyään,koskaolemme-perineet,roomalaisille5.12kuoleman.mutta-raamatunsuurenmoisenlupauksen,kunkuolema-viimeinenvihollinen,1.korintt.kirje15.26ontehtytyhjäksi,mukaan-ontodella-iloisiauutisia,nyk.synkkienuutisten-vastakohtana,kunsiellämainitaan,-katso.jumalanteltta-onihmistenluona-jaheovat-hänenkansojaan..eikäkuolemaa-enääole.kiitos.jos-auttoi-edesvähän-viestinvastaamiseen.

    • HerranARMOSSA

      Henkivallat on todelliset ja ei pidä uskoa kaikkea, mitä ihminen tuo julki. Valhe ahdistaa ja totuus vapauttaa.
      Raamatussa sanotaan ,että sieltä löytyy ihmiselle rauha ja Jeesuksessa totuus.

      Jeesus on sovittanut synnit Golgatalla ja Jeesus kukistaa kaikki pahan juuret.
      Jeesus on ainoa totuus ja etsivä löytää elämään rauhan ja rakkauden Jumalan armossa ja Jeesuksessa.

      Jumala on tullut pelastamaan ja vihollinen pahuudessaan on tullut tuhoamaan ja valehtelemaan. Tämä kaikki on kerrottu Jumalan sanassa raamatussa.

      Rohkaisen etsimään elämään kestävän perustan ja löytää totuuden kaikkeen .
      JEESUS on TIE,TOTUUS ja ELÄMÄ.
      JUMALAN SANA ei ole muuttunut ja ei koskaan katoa.

    • SeRiin

      Suosittelen lukemaan avoimin mielin Michael Newtonin kirjoittamat kirjat Sielujen matka ja Sielujen kohtalo. Ainakin itse sain vastauksia moneen asiaan. Alkupuolella tuntui, että ei jaksa lukea luokkahuoneista ym maallisen maailman toisinnosta. Se oli kuitenkin vain pieni osa asiaa. Mitä pidemmälle luki, sen mielenkiintoisemmaksi kävi. Ihmisen kyvyt ovat kuitenkin niin rajalliset ja sekin vaikuttaa siihen, miten meille voi asioita selittää. Vielä on olemassa kirja Sielun matka, se taas on aivan toisen kirjoittajan teos. Sitä olen lukenut vain osan.

    • näkymätön-ninni1

      On terve merkki, että koet ahdistusta tuosta Lisa Williamsin kirjasta.
      Valheet ahdistavat aina sellaista sydäntä, joka haluaa etsiä totuutta.
      HerranARMOSSA kirjoitti jo tuolla ylempänä hyvin.

      Rauha, sielun lepo ja totuus löytyvät Jumalan Sanasta.

      Valheelliset henkivallat koukuttavat ihmisen ikuiseen suorittamiseen. Aluksi tunnet valtavaa mielihyvää noista jatkuvista suoritteista. Kohta huomaat, että olet joutunut jatkuvaan suorittamisen kierteeseen, josta ei enää tahdo päästä irti...
      Meediot ja henkioppaat toimivat sielunvihollisen henkivaltojen vaikutuksessa. Siinä tulee valhetta ja totuutta sopivasti sekoitettuna, joskus taitavasti ja joskus tosi läpinäkyvästi!

      Haluaisin myös rohkaista sinua tarttumaan Jumalan Sanaan = Raamattuun. Aloita lukemaan Evankeliumeja Uuden Testamentin puolelta rukouksen kera. Pyydä Jumalalta ymmärrystä ja viisautta ja varjelusta Raamattua lukiessasi. Hän kyllä ohjaa vilpitöntä ja totuutta etsivää sydäntä. Siunausta matkallesi kohti Jumalan tuntemista!

      Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä!

      Jeesus sanoo: "joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään" (Joh. 4:14)

      Jeesus sanoo: "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."(Joh.6:27)

      Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa." (Joh.7:35)

      Johannes 7
      37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
      39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.

      Siunausta matkallesi kohti iankaikkista elämää!
      Terveisin: ninni

      • näkymätön-ninni1

        Raamattu kieltää jyrkästi kaiken yhteyden vainajahenkiin (3 Moos 19:31, 5 Moos 18:11, 2 Kun 21:6, Jes 8:19).

        Mutta Raamattu kertoo kuinka Saul oli meedionaisen avulla yhteydessä Samuelina esiintyvään vainajahenkeen. Se oli tuomioksi Saulille (1 Sam 28, 1 Aik 10:13).

        Raamattu ei kiistä, etteikö tällaista yhteyttä voisi olla, mutta se kieltää sellaisen yrittämisen.


      • Huomioi-hyväkin

        "Valheet ahdistavat aina sellaista sydäntä, joka haluaa etsiä totuutta."

        Jos niin on, niin miksiköhän sydäntäni ahdistavat aina nämä tällaiset:

        "Valheelliset henkivallat"....
        "Meediot ja henkioppaat toimivat sielunvihollisen henkivaltojen vaikutuksessa"....

        Tuollaisen maailmankuvan vaikutuksessa ei voi olla kuin pelokas.

        Jos uskot Jumalaan, niin miksi et voisi uskoa, että Hänen luomassaan maailmankaikkeudessa voisi olla jotakin hyvääkin? Jotakin muuta kuin hän itse, Jeesus ja sinun lahkosi? Miksi kaiken muun pitäisi olla pahaa? Sellainen on paranoidinen maailmankuva.

        Katso taivaalle ja näe sen tähtien määrä, tai katso sama asia valokuvista. Ja tähtien loisto on vain aavistus henkisten taivaiden loistosta ja suuruudesta. Kaikkiko pahaa?

        Te olette kuin ruusuja, joiden piikit ovat kasvaneet kymmenmetrisiksi ja ruusunkukka on supistunut alle millimetrin mittaiseksi, tuskin silminhavaittavaksi.

        Tuleepa vielä mieleen Raamatun vertaus miehestä, joka pelokkaana piilotti leiviskänsä maahan. Suurin osa kristikunnan lahkoista näyttää olevan sellainen herraansa pelkäävä mies. Mutta kyytiä sai herraltaan se mies.

        Oletko kohdannut jotakin pahaa, vai oletko peloissasi vain sen johdosta, mitä olet kuullut muilta, ja jotka ovat kuulleet sen muilta, jotka edelleen ovat kuulleet sen muilta, jne?


    • moonriver-

      En ole lukenut kyseistä kirjaa, tosin monia varmaan samantapaisia, ja tavannut monta meediotakin.
      Huomioni kiinnitti, kun sanoit, että sinusta tuntui ahdistavalta.
      Silloin kirjaa lukematta tiedän, että siinä on ollut jotain epäaitoa, jotain ehkä alemman mielen"keksimää" asiaa.
      Myöskin vierastan ajatusta Jumalasta jossakin muiden "tavoittamattomissa".
      Sekin on epäaitoa. Falskia sanoisin.
      Tai sitten minun Jumalani on aina tavattavissa:)

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä kirjalöytö, vastaa omaa käsitystäni elämän kierrosta.

      • Anonyymi

        Kuin myös.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe