eronnut ja uudelleen avioitunut uskovainen

ottiiloiva

Sitä tässä olen ihmetellyt kun raamatussa on sanottu että jos joku eroaa vaimostaan tai miehestään muun kuin haureuden tähden niin ei saisi mennä uudestaan naimisiin ennen kuin puoliso on kuollut.

En tiedä olenko oikeassa vai väärässä mutta ihmettelen sitä miksi niin monet vaikkapa esim. uskovaiset julkkikset ovat useat menneet uudelleen naimisiin ja jopa useampaan kertaan ennenkuin edellinen puoliso on kuollut ja hehkuttavat uutta onneaan esim. TV7-kanavalla monissa ohjelmissa esiintyy kyseisiä julkkiksia.

Mitä, eikö tämä koskekaan kaikkia? Eikö tämä olekaan syntiä?

3

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösilö

Hyvä kysymys!

Sisareni joka on uskovainen "haksahti" uskossa ollessaan mieheen joka oli avioliitossa, ei ollut uskovainen, meni hänen kanssaan naimisiin...eikä tässä vielä kaikki.

He ajoivat yhdessä autokolarin jossa vanhempi pariskunta törmäsi siskoni ja hänen miehensä autoon ja tämän vastapuolen pariskunnan rouva kuoli.

Tästäpä siskoni päättelikin että ei ollut oikein mennä sekaantumaan ukkomieheen kun itse oli uskovainen. No, erohan siitä sitten napsahti, että silleen...

• --

Läheltä nähty kuinka katkeraksi ja väkivaltaiseksi ihminen tulee hyvien tapojen tähden kun on pakko olla naimisissa.
      Syntiä on olla kohtuuton.
      Miksei voida olla iloisia toisten onnesta.

• ottiilovia
      Niin kuinkas luet mitä on kirjaan kirjoitettu siinä on elämän ohjeet,mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.Matt 5:31

Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!Mal.2:16
      Koskee kaikkia liitossa ovevia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      300
      1149
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      82
      963
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      819
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      699
    Aihe