Sitä tässä olen ihmetellyt kun raamatussa on sanottu että jos joku eroaa vaimostaan tai miehestään muun kuin haureuden tähden niin ei saisi mennä uudestaan naimisiin ennen kuin puoliso on kuollut.
En tiedä olenko oikeassa vai väärässä mutta ihmettelen sitä miksi niin monet vaikkapa esim. uskovaiset julkkikset ovat useat menneet uudelleen naimisiin ja jopa useampaan kertaan ennenkuin edellinen puoliso on kuollut ja hehkuttavat uutta onneaan esim. TV7-kanavalla monissa ohjelmissa esiintyy kyseisiä julkkiksia.
Mitä, eikö tämä koskekaan kaikkia? Eikö tämä olekaan syntiä?
eronnut ja uudelleen avioitunut uskovainen
3
197
Vastaukset
- pösilö
Hyvä kysymys!
Sisareni joka on uskovainen "haksahti" uskossa ollessaan mieheen joka oli avioliitossa, ei ollut uskovainen, meni hänen kanssaan naimisiin...eikä tässä vielä kaikki.
He ajoivat yhdessä autokolarin jossa vanhempi pariskunta törmäsi siskoni ja hänen miehensä autoon ja tämän vastapuolen pariskunnan rouva kuoli.
Tästäpä siskoni päättelikin että ei ollut oikein mennä sekaantumaan ukkomieheen kun itse oli uskovainen. No, erohan siitä sitten napsahti, että silleen... - --
Läheltä nähty kuinka katkeraksi ja väkivaltaiseksi ihminen tulee hyvien tapojen tähden kun on pakko olla naimisissa.
Syntiä on olla kohtuuton.
Miksei voida olla iloisia toisten onnesta. ottiilovia
Niin kuinkas luet mitä on kirjaan kirjoitettu siinä on elämän ohjeet,mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.Matt 5:31
Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!Mal.2:16
Koskee kaikkia liitossa ovevia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis512182Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj671844- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731288Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871099Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089