eronnut ja uudelleen avioitunut uskovainen

ottiiloiva

Sitä tässä olen ihmetellyt kun raamatussa on sanottu että jos joku eroaa vaimostaan tai miehestään muun kuin haureuden tähden niin ei saisi mennä uudestaan naimisiin ennen kuin puoliso on kuollut.

En tiedä olenko oikeassa vai väärässä mutta ihmettelen sitä miksi niin monet vaikkapa esim. uskovaiset julkkikset ovat useat menneet uudelleen naimisiin ja jopa useampaan kertaan ennenkuin edellinen puoliso on kuollut ja hehkuttavat uutta onneaan esim. TV7-kanavalla monissa ohjelmissa esiintyy kyseisiä julkkiksia.

Mitä, eikö tämä koskekaan kaikkia? Eikö tämä olekaan syntiä?

3

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösilö

      Hyvä kysymys!

      Sisareni joka on uskovainen "haksahti" uskossa ollessaan mieheen joka oli avioliitossa, ei ollut uskovainen, meni hänen kanssaan naimisiin...eikä tässä vielä kaikki.

      He ajoivat yhdessä autokolarin jossa vanhempi pariskunta törmäsi siskoni ja hänen miehensä autoon ja tämän vastapuolen pariskunnan rouva kuoli.

      Tästäpä siskoni päättelikin että ei ollut oikein mennä sekaantumaan ukkomieheen kun itse oli uskovainen. No, erohan siitä sitten napsahti, että silleen...

    • --

      Läheltä nähty kuinka katkeraksi ja väkivaltaiseksi ihminen tulee hyvien tapojen tähden kun on pakko olla naimisissa.
      Syntiä on olla kohtuuton.
      Miksei voida olla iloisia toisten onnesta.

    • ottiilovia
      Niin kuinkas luet mitä on kirjaan kirjoitettu siinä on elämän ohjeet,mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.Matt 5:31

      Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!Mal.2:16
      Koskee kaikkia liitossa ovevia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe