Helvetti ei ole paha paikka, sen todisti AC/DC laulamalla "Hell Ain't A Bad Place To Be":
http://www.youtube.com/watch?v=77TOYSiIoMI
Kuuntele itse. Olivatko he oikeassa?
Minusta kyllä. Helvetissä ovat kaikki hauskimmat ja älykkäimmät kun taas taivaassa joutuu kuuntelemaan tyhmien uskovaisten hölötystä. Siksi järkevä ihminen tahtoo mieluiten helvettiin.
T: Iloinen nauraja
Helvetti ei ole paha paikka
38
106
Vastaukset
- siitä se alkaa
Olet siis alkanut jo uskomaan Taivaaseen ja helvettiin?
>>> Olet siis alkanut jo uskomaan Taivaaseen ja helvettiin?
Helvettiin täytyy alkaa uskoa, koska siellä kuuluu olevan näin makeat kellotkin:
http://www.youtube.com/watch?v=cx9FRbeVcr0
T: Iloinen nauraja- Fniss!
iloinen_nauraja kirjoitti:
Helvettiin täytyy alkaa uskoa, koska siellä kuuluu olevan näin makeat kellotkin:
T: Iloinen naurajaSittenhän sinun on pakko uskoa Taivaaseenkin, koska juutuupilla on myös "taivaan kellot".
http://www.youtube.com/watch?v=fp3sVWDdgAY Fniss! kirjoitti:
Sittenhän sinun on pakko uskoa Taivaaseenkin, koska juutuupilla on myös "taivaan kellot".
http://www.youtube.com/watch?v=fp3sVWDdgAY>>> Sittenhän sinun on pakko uskoa Taivaaseenkin, koska juutuupilla on myös "taivaan kellot".
Aivan kamalaa piipitystä! Kuulostaa aivan uskovaisten Taivaalta. Pakko siihenkin on nyt uskoa.
T: Iloinen naurajaa- Reijo Syöpäläinen
T: Iloinen nauraja"Helvettiin täytyy alkaa uskoa, koska siellä kuuluu olevan näin makeat kellotkin" :-D
hihihihiiiii
Laitetaans myös reittiä sinne makeiden kellojen seuduille:
http://www.youtube.com/watch?v=Xv24N8H1KyI
T: Reksa - Fniss!
>>> Sittenhän sinun on pakko uskoa Taivaaseenkin, koska juutuupilla on myös "taivaan kellot".
Aivan kamalaa piipitystä! Kuulostaa aivan uskovaisten Taivaalta. Pakko siihenkin on nyt uskoa.
T: Iloinen naurajaaPiipitystä????? Äläs nyt, viiden Oscar-ehdokkuuden musiikkia.
- vapaa valinta
Reijo Syöpäläinen kirjoitti:
"Helvettiin täytyy alkaa uskoa, koska siellä kuuluu olevan näin makeat kellotkin" :-D
hihihihiiiii
Laitetaans myös reittiä sinne makeiden kellojen seuduille:
http://www.youtube.com/watch?v=Xv24N8H1KyI
T: ReksaJa toinen, se parempi ja oikea tie
http://www.youtube.com/watch?v=4OpX1-5HMOw
- jahhas nii
Vai siellä ne ovat kaikki hauskimmat ja älykkäimmät, helvetissä? Olenkin jo ihmetellyt, kun ei niitä juurikaan ole tällä palstalla näkynyt koko päivänä.
- pätsistä kyse..
Helvetin tuli, se hyvin kuvaa viimeisen kauhulopun päätössoittoa.
Tuli, se on niin sodan tuhoisin ase, pelottavin sotilaalle, kuin palomiehen pahin painajainen, kun sen syöveriin joutuu.
Sinä nauraja et oikein käsitä asian vakavuutta.
Se tappaa, se muuttaa tuhkaksi, ei elämäksi.
Mutta Herrassa olevat, heitä ei vahingoita tuli.
Siksi on merkitykseltään kirjoitettu raamattuun se, että Herran omat kävelevät ehjinä tulen läpi, Herransa kanssa.
Danielin kirja kertoo asian. Sadrak, Meesak ja Abednego.
Dan. 3. luku.
Entäpä, jos ei olekaan Herran kanssa, siitäkin on sanan paikka.
1. Moos. 19:25 luku.
//
rk. 1933 kertoo Malakian kirjassa. 4:1
Voihan sitä tänään ilkkua siitä, mitä huomisessa saa vastaansa.>>> Sinä nauraja et oikein käsitä asian vakavuutta.
Tämä asia on makean naurun arvoinen! HAHAHAHAHAAHA!!! :-D
T: Iloinen naurajailoinen_nauraja kirjoitti:
>>> Sinä nauraja et oikein käsitä asian vakavuutta.
Tämä asia on makean naurun arvoinen! HAHAHAHAHAAHA!!! :-D
T: Iloinen naurajaMitä nauramista tuhoutumisessa on ?
Oletko ihan nyt seonnut omiin pyörteisiisi? siinä nauraessasi.. vai oletko sinäkin jo siinä "uskossa" että olet kuolematon ? taidat olla jos oikein syvälle asiaa puidaan..
Kuolemattomuus kuolevaisuudessa.
Kristinuskon helvetti-usko on maailman suurin/pahin harha.
Sillä helvetti - jos nyt ajatellaan, että se Gehenna josta Jeesus puhui olisi helvetti - "niinkuin useimmat kristinuskon Raamatun käännökset sen väärin kääntävät oppinsa mukaan" - tarkoittaa kuitenkin todellisuudessa tuhoutumista ... lopullista olemattomuutta..
Se on asia johon muuten tavallisesti jokainen ateistikin uskoo, siis todellisella Raamatun sanomalla ja ateistien uskolla on tässä aivan sama lopputulos ..
Se mihin ateistit eivät usko on, että on olemassa Jumala joka voi pelastaa ihmisen elämään tuhoutumisesta..
Kun nämä "kristityt" sekoilevat sen ristiriitaisen ja täydellisesti sekavan oppinsa kanssa, että kuoleman oma olisikin kuolematon - he todellisuudessa sekoittavat siten ateistienkin pään, koska Raamatun sanoma ei ateisteille ole todellinen - mitä se ei kirkjon opetuksessa olekaan - mutta jos ateistit tietäisivät mistä Raamattu todella kertoo olisi asia monelle ihan toinen.. ei kaikille - mutta monelle..
Obs! Minä en kirjoita tätä adventistina - koska en ole adventisti - vaan raamatullisena uskovana.
Jos ajatellaan, että kaikki elämä (myös lyhyt) on Jumalan lahjaa - vaikka me ihmiset sen usein pilaammekin teoillamme - niin silloin ymmärryksemme kuolemastakin muuttuu toiseksi - ja myös ajatus iankaikkisen elämän saamisesta muuttuu toiseksi.
Raamattu sanoo että iankaikkinen elämä ei ole jokaiselle, sillä Jumala ei koskaan ole edes ajatellut, että ihmisen olisi elettävä pakosta ikuisesti - ei tosiaankaan - joka on tyytyväinen siihen ajalliseen lyhyeen elämäänsä jonka hän on lahjaksi saanut, eikä halua elää siten että elämä voisi säilyä ... Hän saa luonnollisesti valita kuoleman ja Gehennan tulen .. ja luonnollisesti saa jopa nauraa sen valitessaan - minä en vain ymmärrä että mitä siinä on nauramista..
Minä valitsen luottaa Jumalan selvään lupaukseen .. eikä minulla ole mitään kaunaa niitää vastaan jotka valitsevat tuhoutumisensa - se on "oikeus" jonka Jumala on heille antanut - mutta surku vain jos he tekevät sen petoksen tuloksena..
alex
Raamatun mukaan (tai Jeesuksen vertauksen mukaan) Gehennassa poltettiin rikollisten TELOITETUT ruumiit.alex.kasi kirjoitti:
Mitä nauramista tuhoutumisessa on ?
Oletko ihan nyt seonnut omiin pyörteisiisi? siinä nauraessasi.. vai oletko sinäkin jo siinä "uskossa" että olet kuolematon ? taidat olla jos oikein syvälle asiaa puidaan..
Kuolemattomuus kuolevaisuudessa.
Kristinuskon helvetti-usko on maailman suurin/pahin harha.
Sillä helvetti - jos nyt ajatellaan, että se Gehenna josta Jeesus puhui olisi helvetti - "niinkuin useimmat kristinuskon Raamatun käännökset sen väärin kääntävät oppinsa mukaan" - tarkoittaa kuitenkin todellisuudessa tuhoutumista ... lopullista olemattomuutta..
Se on asia johon muuten tavallisesti jokainen ateistikin uskoo, siis todellisella Raamatun sanomalla ja ateistien uskolla on tässä aivan sama lopputulos ..
Se mihin ateistit eivät usko on, että on olemassa Jumala joka voi pelastaa ihmisen elämään tuhoutumisesta..
Kun nämä "kristityt" sekoilevat sen ristiriitaisen ja täydellisesti sekavan oppinsa kanssa, että kuoleman oma olisikin kuolematon - he todellisuudessa sekoittavat siten ateistienkin pään, koska Raamatun sanoma ei ateisteille ole todellinen - mitä se ei kirkjon opetuksessa olekaan - mutta jos ateistit tietäisivät mistä Raamattu todella kertoo olisi asia monelle ihan toinen.. ei kaikille - mutta monelle..
Obs! Minä en kirjoita tätä adventistina - koska en ole adventisti - vaan raamatullisena uskovana.
Jos ajatellaan, että kaikki elämä (myös lyhyt) on Jumalan lahjaa - vaikka me ihmiset sen usein pilaammekin teoillamme - niin silloin ymmärryksemme kuolemastakin muuttuu toiseksi - ja myös ajatus iankaikkisen elämän saamisesta muuttuu toiseksi.
Raamattu sanoo että iankaikkinen elämä ei ole jokaiselle, sillä Jumala ei koskaan ole edes ajatellut, että ihmisen olisi elettävä pakosta ikuisesti - ei tosiaankaan - joka on tyytyväinen siihen ajalliseen lyhyeen elämäänsä jonka hän on lahjaksi saanut, eikä halua elää siten että elämä voisi säilyä ... Hän saa luonnollisesti valita kuoleman ja Gehennan tulen .. ja luonnollisesti saa jopa nauraa sen valitessaan - minä en vain ymmärrä että mitä siinä on nauramista..
Minä valitsen luottaa Jumalan selvään lupaukseen .. eikä minulla ole mitään kaunaa niitää vastaan jotka valitsevat tuhoutumisensa - se on "oikeus" jonka Jumala on heille antanut - mutta surku vain jos he tekevät sen petoksen tuloksena..
alex
Raamatun mukaan (tai Jeesuksen vertauksen mukaan) Gehennassa poltettiin rikollisten TELOITETUT ruumiit.>>> Mitä nauramista tuhoutumisessa on ? Oletko ihan nyt seonnut omiin pyörteisiisi
Hah hah haa! Vai että oikein tuhoutumisessa! :-D
T: Iloinen nauraja
This is the real road to hell ..
http://www.youtube.com/watch?v=TUfShooOeGQ
take a good look ..
alex- Reijo Syöpäläinen
Otin hyvän katseen, aleksanteri VIII
Aijai, kuinka rakastankaan niitä ihmisiä, jotka röyhistelevät rintaansa ja mainostavat tietävänsä sen ainoan totuuden.
On olemassa (ainakin) 2000 vuotta vanhoja länsimaisen filosofian perusongelmia episteemologian alalla, jotka koskevat 'totuutta'. Nykyteknologian suomien edellytysten vanavedessä joku aivan tavallinen tallailija, esimerkiksi aleksi-poika, pystyy ratkaisemaan tämän ongelman muutamalla triviaalilla sanalla. "Tämä on näin" Mykistävää, kyllä teknologia on sentään hieno juttu.
T: Reksa>>> aleksi-poika, pystyy ratkaisemaan tämän ongelman muutamalla triviaalilla sanalla. "Tämä on näin"
Mitä?Älä epäile! Kyllä hän pystyy tietämään KAIKEN, koska Pyhässä Raamatussa asioiden oikea laita paljastetaan lapsenmielisille!!!
AHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAAAA!!!! :-D
T: Iloinen nauraja- Reijo Syöpäläinen
alex.kasi kirjoitti:
Vai sillä viisii - vaikka asiasta et sinäkään keskustele - mielummin ihmisistä.
Ai, otitkin asian noinkin vakavasti. Anteeksi sosiaalinen kömpelyyteni.
Keskustellaan sitten asioista:
Tässä kappaleessa on koko maailmankaikkeuden SALATTU tie, totuus ja elämä:
http://www.youtube.com/watch?v=frGLMtGsotc
Mielestäni meidän kummankin kappaleitamme yhdistää se seikka, että niiden alkulähteinä toimivat samanlaiset vankasti tosiasioihin perustuvat kirjat.
T: Reksa - Reijo Syöpäläinen
>>> aleksi-poika, pystyy ratkaisemaan tämän ongelman muutamalla triviaalilla sanalla. "Tämä on näin"
Mitä?Älä epäile! Kyllä hän pystyy tietämään KAIKEN, koska Pyhässä Raamatussa asioiden oikea laita paljastetaan lapsenmielisille!!!
AHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAAAA!!!! :-D
T: Iloinen naurajaHohhohhohhhooo! Äläs nyt sentään naurata toisia hengiltä! :-D
T: kipeäpalleainen Reksa
- Telluksen kiertäjä*
Ikävä minulle tulee, kun en ole lunastanut pääsylippua helvettiin, kuten on iloinen nauraja tehnyt. Minut on kuulema laitettu kierrätyslistalle. En kuulema kelpaa mihinkään. Siksi on aina vastaus, että kierrätykseen takaisin!
- iloinen_naurajaa
Helvetti on minulle mieluinen paikka ja tahdon sinne edelleen. :-)
- acwc
Tyypillistä, nimittäin helsvetissä ei juutuubin linkit toimi ja jos toimiikin niin sieltä tuleekin ACDCn sijasta Mattia ja Teppoa. Paholaisen huumorintajua.
- FromHereToEternity
Aloituksen videolinkki ei enää toimi. Mutta tässä toinenkin vastaava lausunto:
"Hell ain't a bad place
Hell is from here to eternity"
https://www.youtube.com/watch?v=h8faeFVTRSk Tämä laulussa kuvattu paikka on kyllä se pahin ja vastenmielisin, mitä voi olla olemassa:
"Onpa taivaassa tarjona lapsillekin,
jotka Jeesusta rakastavat,
kultakruunut ja valkeat vaattehetkin
harput, joilla he soittelevat.
Puhdas kulta on tie, jota astelevat
kera laulaen enkelien."- samatmahdollisuudet
Et kertonut, oletko itseoppinut naurussa?
https://youtu.be/e5RxQU2ueac - Neuvoitmuillekin
https://youtu.be/DDrZY0Uk0BQ
Miksi se on parempi paikka? Matt 13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista13:50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Matt 22:9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
12. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.Ilm 21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."Vrt Joh 4:5. Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan LAHJAN, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se ELÄVÄ VESI ?
12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, TULEE HÄNESSÄ SEN VEDEN LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".Ilm 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas KOINTÄHTI !
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/kunnes-kointahti-koittaa-sydamessamme-/Koskahan tulee se aika jolloin kopittelija tajuaa että mitään helvettiä ei ole olemassakaan, ei Raamatussa ainakaan. Keksittyä harhaa koko helvetti juttu jota yhä vain syötetään herkkäuskoisille ihmisille. Raamattu ei sisällä kirkon kehittämää helvettiä - ei vaikka sitä kuinka pelkäisit ja siitä kirjoittaisit. Ei kun ei - ja piste. Vanhassatestamentissa on lähes aina kyse haudasta kun sanaa helvetti on kirkkojen opeissa joskus käytetty ja Uudessatestamentissa kysymys on (ainakin nykyään) aina gehennasta joka oli kaatopaikka Jerusalemin länsipuolella. Tämä on yksinkertainen totuus jota niin monien sokea helvetinpelko estää näkemästä.
Se että helvetistä laulaa jopa "rokki bändit" on hyvä osoitus siitä kuinka hyvin erilaiset uskonnot ovat ihmisten aivot pesseet uskomaan ikuisesti luotujaan piinaavaan jumala/luojaan. Eräänlainen hirvittävä mielikuvitusolento jolle on (usein poliittisista syistä) rakennettu kirkkoja ja muita uskonnollisia huoneita ympäri maailman.
Onneksi meillä on Raamattu - jota (ilman helvetinpelkoa ja muuta huuhaata) lukemalla ihminen voi helposti oppia tuntemaan mitä > Raamattu todellisuudessa< kertoo Jumalasta elämästä ja sen tarkoituksesta.
Se että esimerkiksi pyhpyh levittää huhuja helvetistä heitellessään iskulauseitaan vastustajilleen - on yhtä vahingollista kuin kopittelijan harhailut .. voi vain toivoa että palstalla ei ole nuoria ihmisiä joille helvetti on eräänlainen uskoako tai eikö uskoa - "kummitus" - käsite josta he eivät oikeastaan tajua yhtään mitään.
alexalex.kasi kirjoitti:
Koskahan tulee se aika jolloin kopittelija tajuaa että mitään helvettiä ei ole olemassakaan, ei Raamatussa ainakaan. Keksittyä harhaa koko helvetti juttu jota yhä vain syötetään herkkäuskoisille ihmisille. Raamattu ei sisällä kirkon kehittämää helvettiä - ei vaikka sitä kuinka pelkäisit ja siitä kirjoittaisit. Ei kun ei - ja piste. Vanhassatestamentissa on lähes aina kyse haudasta kun sanaa helvetti on kirkkojen opeissa joskus käytetty ja Uudessatestamentissa kysymys on (ainakin nykyään) aina gehennasta joka oli kaatopaikka Jerusalemin länsipuolella. Tämä on yksinkertainen totuus jota niin monien sokea helvetinpelko estää näkemästä.
Se että helvetistä laulaa jopa "rokki bändit" on hyvä osoitus siitä kuinka hyvin erilaiset uskonnot ovat ihmisten aivot pesseet uskomaan ikuisesti luotujaan piinaavaan jumala/luojaan. Eräänlainen hirvittävä mielikuvitusolento jolle on (usein poliittisista syistä) rakennettu kirkkoja ja muita uskonnollisia huoneita ympäri maailman.
Onneksi meillä on Raamattu - jota (ilman helvetinpelkoa ja muuta huuhaata) lukemalla ihminen voi helposti oppia tuntemaan mitä > Raamattu todellisuudessa< kertoo Jumalasta elämästä ja sen tarkoituksesta.
Se että esimerkiksi pyhpyh levittää huhuja helvetistä heitellessään iskulauseitaan vastustajilleen - on yhtä vahingollista kuin kopittelijan harhailut .. voi vain toivoa että palstalla ei ole nuoria ihmisiä joille helvetti on eräänlainen uskoako tai eikö uskoa - "kummitus" - käsite josta he eivät oikeastaan tajua yhtään mitään.
alexEn tiedä miten sinä Alex käsität yleensä RAAMATUN TEKSTIÄ mutta kaikki mitä edellä tuohon kirjoitin on suoraan RAAMATUSTA !
Ja mitä sinä teet ? Alat arvostella minua.... Aika omituista kyllä... :O
- Taivas.on.helvetti
Taivas on vain ahdasmielisten ja toisiaan kyttäävien uskonlahkojen orjien mielikuvituspaikka, jossa paikassa on helvetillisen tylsä ja ahdasmielinen ilmapiiri.
- pyhpyh
Niinhän sinä itsellesi valehtelet.
Aika huvittavaa seurata kuinka uskovaiset ja ateistit keskustelevat siitä minkälainen helvetti (jota ei edes ole olemassa) on :=)) ..
Nyt asian voisi unohtaa (sillä niin olematon se helvetti todellisuudessa on) mutta valitettavasti USKOVAT monet että tämä olematon helvetti todella ON OLEMASSA ... ja se tekee asiasta hieman mutkikkaamman ... ja ei enää kovinkaan huvittavan .. ja tämä tuntuu olevan olevan yhtä paljon muutamien ateistien usko kuin monen uskovankin - mikä vain osoittaa että kirkkojen valheelliset helvetti-opetukset ovat syöpyneet syvälle ihmisiin .. valitettavasti.
Ei edes adventtikirkko raski luopua sanasta helvetti - vaikka ei siellä ikuiseen piinaan uskotakkaan. Sanaan helvetti on sidottu niin paljon harhoja että sen käyttö pitäisi ehdottomasti poistaa - jos siihen ei kerran uskota. Helvettiä on Raamatussa käytetty ties minkä kuvaamiseen - muutamat Raamatun käännökset eivät sisällä helvettiä lainkaan (minkä jo senkin tulisi saada ihmiset hereille tässä asiassa) usein siihen aikaan kun helvetti sana vielä oli Vt:n kirjoituksissa sillä tarkoitettiin hautaa. (Nythän se on ymmärrettävistä syistä kokonaan poistettu Vt:n kirjoituksista) .
Miksi usko helvettiin on niin haitallinen ihmiselle?
Juu, koska se sulkee pois Raamatun kokonaissanoman - helvettiin uskovien on erittäin vaikeaa (lähes mahdotonta) nähdä mitä Raamattu opettaa elämästä ja kuuolemasta, mikä taas on ehdottomasti tarpeellista jotta Raamatun kokonaissanoma avautuisi. Se ei avaudu (ei ainakaan kunnolla) yhdellekään joka uskoo jo itsessään omaavansa kuolemattomuuden (harha-usko, mikä on kirkon opettamassa helvettiin-uskossa vältämätön).
Raamattu sanoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.
Raamattu sanoo MIKSI näin on.
Raamattu sanoo että ihmisellä ei ole kuolemattomuutta erossa Jumalasta. Raamattu sanoo MIKSI näin on.
Että jotkut sanovat jotain toista kuin Raamattu - ei luonnollisesti muuta Raamattua toiseksi ja siksi ovatkin nämä ihmiset pakotettuja muuttamaan Raamatun sanoja tai niiden merkityksiä enemmän sopivaksi omiin uskomuksiinsa. Mistä on palstan kopittelija esimerkiksi antaa oikein hyvän esimerkin.
Olen usein miettinyt mikä on se pohjimmainen syy siihen että niin monet ihmiset antavat pettää itseään uskomaan esimerkiksi sellaiseen kuin "luotujaan ikuisesti tulessa piinaavaan jumalaan".. tämä mietityttää jo siitäkin syystä että siihen tunnutaan uskovan vaikka koko oppi on niin täynnä ristiriitaisuuksia että enemmästä ei väliä.
Onko vastaus niinkin yksinkertainen kuin kaiken sokaiseva "sokea pelko" ?
Ehkä .. ja vuosien helvetti-propaganda jota on usein saanut kuulla jo lapsesta asti ..
alex- 3y53yyt56t
Mikään ei voisi olla vittuimaisempaa kuin ikuinen elmä uskovaisten kanssa joiden hörinöistä ja tavoista en nytkään välitä eikä siellä muutenkaan montaa henkilöä voi olla helvetissä taas on miljardeja ja miljardeja kaikki ennen jeesuksen keksimistä 2000v sitten eläneet on väkisin joutuneet helevettiin ei ne jumalaa ikinä voineet edes palvoa kun moista ei vielä ollut tietoa.
:)) niinpä niin .. ja senkö vuoksi sinä aikaasi uskovaisten palstoilla vietätkin ... ?? Siis tämän LYHYEN elämäsi päivät .. mitään ikuista elämäähän sinä tuskin kaipailet .. näistä kirjoituksistasi päätellen ..
---
Siis :)) - eikö tämä olekin ihan naurettavaa .. sinulla on "YKSI lyhyt elämä" ja sen vietät "uskovaisten parissa" valittaen että et haluaisi elää iankaikkista elämää (johon et kai ateistinen usko ja jota sinulla ei siis ole) "uskovaisten parissa".
Siis? Oletko varma että olet harkinnut tarkasti tekemisiäsi ja nyt tiedät mitä teet?
alex
- Kuplapuhkeaa
Luuk.16:23. Biblia. Ja kun hän helvetissä vaivoissa oli, nosti hän silmänsä ja näki Adrahamin taampana ja Latsarusken hänen helmassansa. Saarn.3:20. Biblia. Kaikki menee yhtä sijaa kohden, kaikki ovat mullasta tehdyt, ja kaikki jälleen multaan joutuvat.
- helvetti.maan.päällä
Mikä on maanpäällinen helvetti?
Se on uskonlahkon ahdasmielinen ilmapiiri.
Uskonlahkot ovat maanpäällinen helvetti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162058Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1591545Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551374- 551158
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1641131Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75966Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62872Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36867- 52864
- 56811