Noin puolitoista kuukautta sitten alkoi hirveät niskakivut. Sinnittelin kotona melko pitkään ja kun pari viikkoa sitten otettiin kuvia niin tuo kaularanka ja hermojuurikanavan ahtauma todettiin. Tällä hetkellä on menossa suht rankka kipulääkitys, joka ei silti riitä pitämään kipua poissa. Välillä päätä kääntäessä silmissä välähtää valo ja käsissä on puutumista ja kömpelyyttä.
Onko täällä kohtalotovereita? Missä vaiheessa leikkaus on vaihtoehto ja kuinka hyvin ne onnistuvat? Pelottaa että tämä kipu kroonistuu eikä kohta auta enää mikään. Opiskelutkin ovat kesken, mutta nyt ei siitäkään tule mitään. Ainoa helpottava asento on olla sängyssä selällään.
kaularanka ja hermojuurikanavan ahtauma
2
2694
Vastaukset
- LL
Pyydä lähete neurokirurgille.
- vm.-66
Reilu kk sitten pikku tärähdyksen jälkeen alkoi kättä särkeä ja sähköiskumainen säväytys meni lapaluusta kättä pitkin sormiin, ja sormet puutui. Parin viikon kärvistelyn jälkeen löytyi rtg-kuvissa pari blogginikamaa ja hermojuurikanava-ahtauma. Pahimmillaan ei mikään asento ollut hyvä, lavan seutu oli kuin olis puukolla kaiveltu, ei uskaltanu yskiä eikä aivastaa. Fys terapeutilta sain hyviä vinkkejä ja pikku manipulaatiot auttoi, samoin itse tehdyt jumppa- ja venyttelyliikkeet, siis päivittäin. Harjanvarsi (jumppakeppi) on loistava apuvälne, samoin istuvilteen oik. kädellä vas. jalkaterästä kiinni, jalka suoraksi niin että lavanseudlla tuntuu venytystä. 5x päivässä molemmin puolin pitkät venytykset ja tietty muitkin liikkeitä, auttaa ainakin minulla. Mieluummin itse vähän jumppailen kuin sairaalaan puukotettavaksi. Nuo hermo ym. jutut on aika yksilöllisiä, joitain liikkeitä ei kestä ollenkaan mutta tekee niitä mitä pystyy. Nyt kk venyttelyn jälk lavanseutu rauhoittunut ja sormien puutuminen hieman helpottanut, eikä enää "sähköiskuja" kädessä. Ja ennen niin hyvä tyyny meni vaihtoon, ei toiminut hermopinteen kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad981683- 551103
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4371076- 1701013
- 57792
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126772- 83730
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38675- 57671