implanttiko?

kohta kai hampaaton...

Mulla jouduttiin poistamaan ylhaalta toiseksi ja kolmanneksi viimeinen hammas...Nyt siina on ihan kauhee kolo.Onko nyt implanttien laittaminen edessa vai onko siihen muitakin ratkaisuja?Voiko tehda julkisella vai menenko yksityiselle?Kuinkahan paljon tama tulee maksamaan?Kokemuksia?

10

290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jozzucca

julkinen ei tee, yksityisellä 2 hammasta implantteina 5-6 tuhatta euroa, mahdollisuutena myös silta, jos aukon molemmilla puolin hyviä tukihampaita, tällöin hinta noin 2-3 tuhatta

• ei urpo

Vain täysi urpo maksaa 6000 kahdesta implantista. Itselleni implantti ja kruunu 1700. Luulisi sen toisen olevan edullisempi kun samassa leikkauksessa laitetaan.

• Hei,

Kuvaksesi perusteella oikea hoitovaihtoehto tosiaankin on 2 implanttia. Siltaa ajatellen jänneväli on liian pitkä, jotta sillasta tulisi riittävän tukeva. Välivaiheessa voi aukkoon tehdä pienen ns. irtoproteesin ihan vaan siihen koloon.
      Meillä implantit on alkaen 1550 eur (implantin kokonaishinta, sisältää straumann implanttiosat ja työt sekä labran) kappale ja tommonen irtoproteesi viitisen sataa.

Yst. terv.

Pauli Kossila, hml
      Aboadent, Turku

• ryöstöä

Mikä siinä maksaa niin paljon? Paljon maksaa itse implantti ja paljon maksaa jatko-osa sisään hammaslääkärille? Ilman labrakustannuksia. Esimerkiksi strauman?

• eikskukaantiiä
        ryöstöä kirjoitti:

Mikä siinä maksaa niin paljon? Paljon maksaa itse implantti ja paljon maksaa jatko-osa sisään hammaslääkärille? Ilman labrakustannuksia. Esimerkiksi strauman?

Tietääkö kukaan, mitä hammaslääkäri maksaa näistä implanteista? Siis pelkästä titaaniruuvista. Kiinnostaisi tietää.

• .........
        eikskukaantiiä kirjoitti:

Tietääkö kukaan, mitä hammaslääkäri maksaa näistä implanteista? Siis pelkästä titaaniruuvista. Kiinnostaisi tietää.

Eihän se pelkkä ruuvi maksa mahdottomia. Enemmän maksaa siihen kiinnitettävä kruunu ja työ on melkoinen kustannuserä.

• täysproteesi, kiitos
        ryöstöä kirjoitti:

"mikä maksaa, mikä maksaa"

tee v:ttu ite halvemmalla ... tai vedätä ne loputkin hampaan risas pois, niin ei tartte maksaa jatkossa mitään. voit sitten imee munaakin ihan eri intensiteetillä.

• jatka vaan
        täysproteesi, kiitos kirjoitti:

"mikä maksaa, mikä maksaa"

tee v:ttu ite halvemmalla ... tai vedätä ne loputkin hampaan risas pois, niin ei tartte maksaa jatkossa mitään. voit sitten imee munaakin ihan eri intensiteetillä.

Taidat puhua kokemuksesta. Jatka vaan intensiivistä imemistä...

• kyselkää

Oikeasti kannattaa kysellä tarjouksia eri paikoista. Onhan se selvää, että jos menet esim. Hkin keskustan hl-asemille niin kallista on. Sitä vaan helposti luulee, että implanttihoitojen hinnat ovat jotenkin samat kaikilla. Jokaiselta vähänkään isommalta paikkakunnalta löytyy muutama ansioitunut asentaja. Ja tänä päivänä alkaa varmaan olemaan kilpailuakin implanttiproteettisista hoidoista, eli niistä kalleimmista hoidoista.

• Mm. ns. ranka/osaproteesi on implanttia edullisempi vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      3010
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2702
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      56
      2476
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2427
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1978
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1509
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1502
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      73
      1434
    9. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1419
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1379
    Aihe