implanttiko?

kohta kai hampaaton...

Mulla jouduttiin poistamaan ylhaalta toiseksi ja kolmanneksi viimeinen hammas...Nyt siina on ihan kauhee kolo.Onko nyt implanttien laittaminen edessa vai onko siihen muitakin ratkaisuja?Voiko tehda julkisella vai menenko yksityiselle?Kuinkahan paljon tama tulee maksamaan?Kokemuksia?

10

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jozzucca

      julkinen ei tee, yksityisellä 2 hammasta implantteina 5-6 tuhatta euroa, mahdollisuutena myös silta, jos aukon molemmilla puolin hyviä tukihampaita, tällöin hinta noin 2-3 tuhatta

      • ei urpo

        Vain täysi urpo maksaa 6000 kahdesta implantista. Itselleni implantti ja kruunu 1700. Luulisi sen toisen olevan edullisempi kun samassa leikkauksessa laitetaan.


    • Hei,

      Kuvaksesi perusteella oikea hoitovaihtoehto tosiaankin on 2 implanttia. Siltaa ajatellen jänneväli on liian pitkä, jotta sillasta tulisi riittävän tukeva. Välivaiheessa voi aukkoon tehdä pienen ns. irtoproteesin ihan vaan siihen koloon.
      Meillä implantit on alkaen 1550 eur (implantin kokonaishinta, sisältää straumann implanttiosat ja työt sekä labran) kappale ja tommonen irtoproteesi viitisen sataa.

      Yst. terv.

      Pauli Kossila, hml
      Aboadent, Turku

      • ryöstöä

        Mikä siinä maksaa niin paljon? Paljon maksaa itse implantti ja paljon maksaa jatko-osa sisään hammaslääkärille? Ilman labrakustannuksia. Esimerkiksi strauman?


      • eikskukaantiiä
        ryöstöä kirjoitti:

        Mikä siinä maksaa niin paljon? Paljon maksaa itse implantti ja paljon maksaa jatko-osa sisään hammaslääkärille? Ilman labrakustannuksia. Esimerkiksi strauman?

        Tietääkö kukaan, mitä hammaslääkäri maksaa näistä implanteista? Siis pelkästä titaaniruuvista. Kiinnostaisi tietää.


      • .........
        eikskukaantiiä kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, mitä hammaslääkäri maksaa näistä implanteista? Siis pelkästä titaaniruuvista. Kiinnostaisi tietää.

        Eihän se pelkkä ruuvi maksa mahdottomia. Enemmän maksaa siihen kiinnitettävä kruunu ja työ on melkoinen kustannuserä.


      • täysproteesi, kiitos
        ryöstöä kirjoitti:

        Mikä siinä maksaa niin paljon? Paljon maksaa itse implantti ja paljon maksaa jatko-osa sisään hammaslääkärille? Ilman labrakustannuksia. Esimerkiksi strauman?

        "mikä maksaa, mikä maksaa"

        tee v:ttu ite halvemmalla ... tai vedätä ne loputkin hampaan risas pois, niin ei tartte maksaa jatkossa mitään. voit sitten imee munaakin ihan eri intensiteetillä.


      • jatka vaan
        täysproteesi, kiitos kirjoitti:

        "mikä maksaa, mikä maksaa"

        tee v:ttu ite halvemmalla ... tai vedätä ne loputkin hampaan risas pois, niin ei tartte maksaa jatkossa mitään. voit sitten imee munaakin ihan eri intensiteetillä.

        Taidat puhua kokemuksesta. Jatka vaan intensiivistä imemistä...


    • kyselkää

      Oikeasti kannattaa kysellä tarjouksia eri paikoista. Onhan se selvää, että jos menet esim. Hkin keskustan hl-asemille niin kallista on. Sitä vaan helposti luulee, että implanttihoitojen hinnat ovat jotenkin samat kaikilla. Jokaiselta vähänkään isommalta paikkakunnalta löytyy muutama ansioitunut asentaja. Ja tänä päivänä alkaa varmaan olemaan kilpailuakin implanttiproteettisista hoidoista, eli niistä kalleimmista hoidoista.

    • Mm. ns. ranka/osaproteesi on implanttia edullisempi vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe