Kakkoset, mitä varatut miehet kertovat syyksi jos eivät halua erota? Lapset, perheyhteisö, taloudellinen asema vai rehellisesti itsekkyys? Jos kuitenkin rinnakkaissuhde on hyvin tyydyttävä ja rakkauttakin on.
Varattu mies, miksi et eroa vaikka toinen naisesi on sinulle tärkeä ja rakas ja vaimoasi et enää kunnioita, et rakasta. Onko se pohjimmiltaan kuitenkin itsekkyyttä, on hyvä pitää molemmat.
Voisitteko rehellisesti kertoa.
Mikä syynä kun pettävä varattu mies ei halua erota?
156
14623
Vastaukset
- Robert H.
No, useampaakin rakastajatarta pitävänä miehenä vastaisin, että en eroa, koska vaimoni kanssa olen mennyt naimisiin ja lapset tehnyt. Sitä paitsi meidän on hyvä olla yhdessä.
Vaimoni on ilmeisesti saanut avioliitolta sen, mitä halusi. Kaksi lasta ja kotileikit. Läheisyys minun kanssani tuntuu hänen mielestään työltä, eikä hän sitä hirveästi peittele.
Mitäs minä mukavaa ihmistä vastenmielisiin puuhiin pakottamaan. Olen hyvässä kuosissa, miellyttävä ja hyvin menestynyt mies. Tykkään rakastella ja leikitellä sängyssä- Sitä varten minulla on useampikin vakituinen rakastajatar, joita tosin en näe kovin usein. Ehkä pari kertaa vuodessa jokaista, eli kerran kuussa käyn vieraissa. Mikään kani en siis ole.- 1122334455
Sinulla Robert H hieman erilainen tilanne kuin mitä lähtökohtaisesti ajattelin ja kysyin. Eli et mitenkään voi tuntea voimakkaasti yhtäkään rakastajatartasi kohtaan jos tapaatte vain muutaman kerran vuodessa. Mutta siltikin loukkaat vaimoasi, oletko sitä ajatellut?
Mutta jos varattu mies rakastuu ja haluaan nähdä rakastajatartaan montakin kertaa viikossa, miksi silloinkaan ei pysty eroamaan? - *+*
1122334455 kirjoitti:
Sinulla Robert H hieman erilainen tilanne kuin mitä lähtökohtaisesti ajattelin ja kysyin. Eli et mitenkään voi tuntea voimakkaasti yhtäkään rakastajatartasi kohtaan jos tapaatte vain muutaman kerran vuodessa. Mutta siltikin loukkaat vaimoasi, oletko sitä ajatellut?
Mutta jos varattu mies rakastuu ja haluaan nähdä rakastajatartaan montakin kertaa viikossa, miksi silloinkaan ei pysty eroamaan?Riippusikohan tuo vaikka miehen vaimosta? Usein varattu mies tekee kuten hänen vaimonsa haluaa.
- Ei JÄÄ
*+* kirjoitti:
Riippusikohan tuo vaikka miehen vaimosta? Usein varattu mies tekee kuten hänen vaimonsa haluaa.
Ei rakastunut mies tee enään niinkuin vaimo sanoo. rakkaus on niin voimakas tunne että sehän jo sanelee mihin mennään eli en usko oikeasti toiseen rakastuneen jäävän avioliittoonsa oli se rakastunut mies tai nainen. Rakkaus antaa voimia ja uskoa tehdä se valinta.
- bnc
Ei JÄÄ kirjoitti:
Ei rakastunut mies tee enään niinkuin vaimo sanoo. rakkaus on niin voimakas tunne että sehän jo sanelee mihin mennään eli en usko oikeasti toiseen rakastuneen jäävän avioliittoonsa oli se rakastunut mies tai nainen. Rakkaus antaa voimia ja uskoa tehdä se valinta.
Usein syyllisyys uudesta rakkaudesta ja sääli kumppania kohtaan voittavat rakkauden ihan 6-0.Rakkaus voi myös viedä kaikki voimat, etenkin kun se "kielletty" rakkaus.
- Hih hih.........
bnc kirjoitti:
Usein syyllisyys uudesta rakkaudesta ja sääli kumppania kohtaan voittavat rakkauden ihan 6-0.Rakkaus voi myös viedä kaikki voimat, etenkin kun se "kielletty" rakkaus.
ja kun se avioliitto ja perhe-elämä on niin paljon muutakin kuin vain fyysinen rakkaus, joka hiipuu ajan mittaan kun uutuudenviehätys loppuyu. EI kakkossuhde ole sitä elämää, mitä eletään oikeassa parisuhteessa.
Yhteinen talous ja suunnitelmat, yhteinen omaisuus ja menneisyys, yhteiset ystäväperheet, yhteiset lapset, yhteinen arki (jota se kakkonen kammoaa) ym. monet asiat pitävät sen miehen kotona vaikka toisessa sängyssä odottelee se niiiiiin ihana kakkonen. - Vaimonanna
Hih hih......... kirjoitti:
ja kun se avioliitto ja perhe-elämä on niin paljon muutakin kuin vain fyysinen rakkaus, joka hiipuu ajan mittaan kun uutuudenviehätys loppuyu. EI kakkossuhde ole sitä elämää, mitä eletään oikeassa parisuhteessa.
Yhteinen talous ja suunnitelmat, yhteinen omaisuus ja menneisyys, yhteiset ystäväperheet, yhteiset lapset, yhteinen arki (jota se kakkonen kammoaa) ym. monet asiat pitävät sen miehen kotona vaikka toisessa sängyssä odottelee se niiiiiin ihana kakkonen.Mut jos mun siippani rakastuisi toiseen niin toivoisin että lähtisi. Tehkööt rakkautensa kanssa uudet suunnitelmat ja yhteiset muistonsa (niitä tulee ajan kanssa). Kyllä kaikesta täällä joskus on luovuttava ja irti päästettävä. Olisi tosi surullista jos jäisi velvollisuudesta roikkuun minun kanssani.
- Kokenut mies
Hih hih......... kirjoitti:
Yhteinen talous ja suunnitelmat, yhteinen omaisuus ja menneisyys, yhteiset ystäväperheet, yhteiset lapset, yhteinen arki (jota se kakkonen kammoaa) ym. monet asiat pitävät sen miehen kotona vaikka toisessa sängyssä odottelee se niiiiiin ihana kakkonen.Tämä on niin totta. Useamman salasuhteen kokeneena ja niitä myöhemmin analysoineena olen tullut samaan tulokseen: kakkossuhteen idea on nimenomaan siihen liittyvä uutuudenviehätys, jännitys ja näistä seuraava poikkeuksellisen intohimoinen seksi. Jokaisen salasuhteeni päättyminen on kouraissut syvältä, vaikka olen niihin ryhtyessäni tietänyt niiden väliaikaisuuden. En ole siis missään vaiheessa ollut jättämässä vaimoani, vaikka elämä kanssaan onkin jo aikaa sitten muotoutunut pikemminkin kaverilliseksi. Tullaan kuitenkin tarpeeksi hyvin juttuun ja meillä on pitkä yhteinen historia, lapset ja lastenlapset, joten mitä sitä tuhoamaan.
En koe myöskään tehneeni väärin salasuhteitteni toisille osapuolille, koska en koskaan ole heille itseäni kokonaan luvannut. Päinvastoin, olen jokaisen suhteen alkaessa tehnyt selväksi, että minulta ei voi odottaa ns. ikuista yhteistä elämää. Olen aiheuttanut tuskaa, mutta omakaan osani eron hetkillä ei ole ollut auvoinen, joten puntit ovat tasan. Useimman salasuhteeni toisen osapuolen kanssa olen edelleen hyvissä väleissä. Yhden kanssa en ole ollut yhteydessä, koska hänen myöhempi miehensä tietää minusta ja on tehnyt selväksi, että minusta ei haluta kuulla millään tasolla mitään. Sekin on ymmärrettävää, ja siihen olen sopeutunut.
Elämä on tehty elettäväksi. Kukin elää sitä tavallaan. Tämä tuntuu olevan minun tapani. Tällä hetkellä ei ole salasuhdetta, joskin kaikenlaisia virityksiä on. Ei vain ole kolahtanut. Voi olla, että ei enää kolahdakaan. Koskaan ei voi kuitenkaan tietää, joten elän silmät avoinna.
Joitakin teistä edellä oleva kiukuttaa, järkyttää ym. Älkää kuitenkaan haaskatko ruutia avautumalla minulle. Ei se kannata. Olen paatunut :) - tunnenko sut?
Kokenut mies kirjoitti:
Tämä on niin totta. Useamman salasuhteen kokeneena ja niitä myöhemmin analysoineena olen tullut samaan tulokseen: kakkossuhteen idea on nimenomaan siihen liittyvä uutuudenviehätys, jännitys ja näistä seuraava poikkeuksellisen intohimoinen seksi. Jokaisen salasuhteeni päättyminen on kouraissut syvältä, vaikka olen niihin ryhtyessäni tietänyt niiden väliaikaisuuden. En ole siis missään vaiheessa ollut jättämässä vaimoani, vaikka elämä kanssaan onkin jo aikaa sitten muotoutunut pikemminkin kaverilliseksi. Tullaan kuitenkin tarpeeksi hyvin juttuun ja meillä on pitkä yhteinen historia, lapset ja lastenlapset, joten mitä sitä tuhoamaan.
En koe myöskään tehneeni väärin salasuhteitteni toisille osapuolille, koska en koskaan ole heille itseäni kokonaan luvannut. Päinvastoin, olen jokaisen suhteen alkaessa tehnyt selväksi, että minulta ei voi odottaa ns. ikuista yhteistä elämää. Olen aiheuttanut tuskaa, mutta omakaan osani eron hetkillä ei ole ollut auvoinen, joten puntit ovat tasan. Useimman salasuhteeni toisen osapuolen kanssa olen edelleen hyvissä väleissä. Yhden kanssa en ole ollut yhteydessä, koska hänen myöhempi miehensä tietää minusta ja on tehnyt selväksi, että minusta ei haluta kuulla millään tasolla mitään. Sekin on ymmärrettävää, ja siihen olen sopeutunut.
Elämä on tehty elettäväksi. Kukin elää sitä tavallaan. Tämä tuntuu olevan minun tapani. Tällä hetkellä ei ole salasuhdetta, joskin kaikenlaisia virityksiä on. Ei vain ole kolahtanut. Voi olla, että ei enää kolahdakaan. Koskaan ei voi kuitenkaan tietää, joten elän silmät avoinna.
Joitakin teistä edellä oleva kiukuttaa, järkyttää ym. Älkää kuitenkaan haaskatko ruutia avautumalla minulle. Ei se kannata. Olen paatunut :)Mä arvostan sua! Sä kerrot rehellisesti kulloisellekin kakkoselle, mikä on pelin henki ja säännöt. Mulla myös suhde ukkomieheen, joka ei koskaan aio vaimostaan erota. Tämä on ollut selvää alusta asti. Hänelläkin menee ihan hyvin vaimonsa kanssa, parikymmentä vuotta liittoa takana. Sitä en tiedä, miksi vaimoaan pettää, se on hänen oma ongelmansa. Kyllä hän musta tykkää ja minä hänestä, mutta ei meistä paria koskaan tule. Sopii mulle oikein hyvin. Pitkän parisuhteen päättymisen jälkeen en muunlaista suhdetta kaipaa.
Mäkin olen paatunut kakkosena. Ja mullekaan ei tarvitse ruveta paasaamaan, että h...ora olet ja miten voit tehdä noin. Kukin elää tavallaan. Ei mua kiinnosta, miten naapuri tai sukulainen tai ystävä esim. seksintarpeensa hoitaa. Mä hoidan näin. - Kokenut mies
tunnenko sut? kirjoitti:
Mä arvostan sua! Sä kerrot rehellisesti kulloisellekin kakkoselle, mikä on pelin henki ja säännöt. Mulla myös suhde ukkomieheen, joka ei koskaan aio vaimostaan erota. Tämä on ollut selvää alusta asti. Hänelläkin menee ihan hyvin vaimonsa kanssa, parikymmentä vuotta liittoa takana. Sitä en tiedä, miksi vaimoaan pettää, se on hänen oma ongelmansa. Kyllä hän musta tykkää ja minä hänestä, mutta ei meistä paria koskaan tule. Sopii mulle oikein hyvin. Pitkän parisuhteen päättymisen jälkeen en muunlaista suhdetta kaipaa.
Mäkin olen paatunut kakkosena. Ja mullekaan ei tarvitse ruveta paasaamaan, että h...ora olet ja miten voit tehdä noin. Kukin elää tavallaan. Ei mua kiinnosta, miten naapuri tai sukulainen tai ystävä esim. seksintarpeensa hoitaa. Mä hoidan näin.Oho, enpä olisi uskonut, että joku noin kirjoittaisi. Että arvostaa... Enpä usko, että tunnemme toisiamme, mutta on kiva huomata, että vähemmän tiukkapipoisikin on. Sellaisia, jotka ymmärtävät, että on erilaisia tapoja elää tätä elämäksi sanottua.
Nauti! - tunnenko sut?
Kokenut mies kirjoitti:
Oho, enpä olisi uskonut, että joku noin kirjoittaisi. Että arvostaa... Enpä usko, että tunnemme toisiamme, mutta on kiva huomata, että vähemmän tiukkapipoisikin on. Sellaisia, jotka ymmärtävät, että on erilaisia tapoja elää tätä elämäksi sanottua.
Nauti!Aivan varmasti nautin! En oikein ymmärrä aloittajan kysymystä. Mikä saa ap:n olettamaan, että pettävä mies haluaisi vaimostaan erota? Jos salasuhde antaa miehelle jotain nautinnollista ja kakkonen sen hyväksyy, niin miksi miehen pitäisi erota?
Pidä sä sama linja jatkossakin. Ole rehellinen. Mulla ei ukkomiehiä vastaan ole mitään, aivan sama, mikä on kenenkin siviilisääty. Mut saa juoksemaan karkuun ainoastaan mies, joka valittaa surkeita kotiolojaan ja vaimon pihtaamista. Heille mä sanon kylmästi, että katso peiliin, mene kotiin ja tee asialle jotain. Säälip....a multa ei saa.
Jos kärsimys joskus tulee, niin pitää muistaa, että on sitä nauttinutkin :). - Totuus on
1122334455 kirjoitti:
Mutta jos varattu mies rakastuu ja haluaan nähdä rakastajatartaan montakin kertaa viikossa, miksi silloinkaan ei pysty eroamaan?JOS siis varattu mies rakastuu, mutta kun yleensä ei rakastu vaan haluaa leikkiä.
- muutama vuosi...
tunnenko sut? kirjoitti:
Aivan varmasti nautin! En oikein ymmärrä aloittajan kysymystä. Mikä saa ap:n olettamaan, että pettävä mies haluaisi vaimostaan erota? Jos salasuhde antaa miehelle jotain nautinnollista ja kakkonen sen hyväksyy, niin miksi miehen pitäisi erota?
Pidä sä sama linja jatkossakin. Ole rehellinen. Mulla ei ukkomiehiä vastaan ole mitään, aivan sama, mikä on kenenkin siviilisääty. Mut saa juoksemaan karkuun ainoastaan mies, joka valittaa surkeita kotiolojaan ja vaimon pihtaamista. Heille mä sanon kylmästi, että katso peiliin, mene kotiin ja tee asialle jotain. Säälip....a multa ei saa.
Jos kärsimys joskus tulee, niin pitää muistaa, että on sitä nauttinutkin :).Minä kakkosena en edes halua että mies eroaa. Olen tehnyt sen selväksi alusta alkaen.
Jos eroaa niin ei ainakaan minun takia koska en halua parisuhdetta hänen kanssaan. En ylipäätään halua parisuhdetta vaan vakipanon joka on varatun kanssa helpoin vaihtoehto. - sssna
tunnenko sut? kirjoitti:
Aivan varmasti nautin! En oikein ymmärrä aloittajan kysymystä. Mikä saa ap:n olettamaan, että pettävä mies haluaisi vaimostaan erota? Jos salasuhde antaa miehelle jotain nautinnollista ja kakkonen sen hyväksyy, niin miksi miehen pitäisi erota?
Jos kärsimys joskus tulee, niin pitää muistaa, että on sitä nauttinutkin :).Ole rehellinen!!! Hah! Te petturihuorat ja pukit ette rehellisyydestä tiedä sanaakaan!
- YÄK
Hyi vittu. Toivottavasti saat kupan kulliisi.
- YÄK
YÄK kirjoitti:
Hyi vittu. Toivottavasti saat kupan kulliisi.
Meni siis Robert H.:lle.
- ole rehellinen
Kokenut mies kirjoitti:
Tämä on niin totta. Useamman salasuhteen kokeneena ja niitä myöhemmin analysoineena olen tullut samaan tulokseen: kakkossuhteen idea on nimenomaan siihen liittyvä uutuudenviehätys, jännitys ja näistä seuraava poikkeuksellisen intohimoinen seksi. Jokaisen salasuhteeni päättyminen on kouraissut syvältä, vaikka olen niihin ryhtyessäni tietänyt niiden väliaikaisuuden. En ole siis missään vaiheessa ollut jättämässä vaimoani, vaikka elämä kanssaan onkin jo aikaa sitten muotoutunut pikemminkin kaverilliseksi. Tullaan kuitenkin tarpeeksi hyvin juttuun ja meillä on pitkä yhteinen historia, lapset ja lastenlapset, joten mitä sitä tuhoamaan.
Joitakin teistä edellä oleva kiukuttaa, järkyttää ym. Älkää kuitenkaan haaskatko ruutia avautumalla minulle. Ei se kannata. Olen paatunut :)Miksi se seksi on nii helvetin tärkeää. vaimosikin voi vielä löytää jonkun johon rakastua ja lapsia ja lastenlapsia voitte nähdä uusien kumppaneiden kanssa. Miksi kuvittelet että voit huijata vaimoasi ja päättää hänen puolestaan?
- pöyristyttävää
HYI HELVETTI MIKÄ PASKAPUKKI,
- Anonyymi
sssna kirjoitti:
Ole rehellinen!!! Hah! Te petturihuorat ja pukit ette rehellisyydestä tiedä sanaakaan!
Sanoo itse petturi pukki, olet sika kuin myös se varattu mies! Olette saastaisia!
- Ihme kysymys.
En tiedä miehen syitä. Emme ole puhuneet siitä miksei mies eroa. Ainakin meidän suhteemme päättyisi siihen paikkaan, koska en halua mitään ripustautujaa elämääni.
- mimmijien
Minulle mies sanoo syyksi pienet lapset. Yksi avioero ja erolapsi hänellä on jo tätäkin ennen ja samaa ei kuulemma halua uudelleen kokea, kun lapset eivät vielä itse pääse kulkemaan pitkiä välimatkoja kahden kodin välillä. Vaimo kun muuttaisi todennäköisesti heti takaisin kotikaupunkiinsa.
- älä anna sille
Miks sitten annat sille? Ei Mies ansaitse uutta ennen kuin on vapaa.
- Eräs kakkonen
Mun rakastajani on ilmoittanut että haluaa pitää molemmat, sekä vaimonsa että minut. Toisaalta hänelle ja hänen vaimolleen kulissit ovat erittäin tärkeät, mutta tärkeimmät ovat lapset miehelle.
Ja olen ilmoittanut että en huoli häntä 24/7, minulle riittää pari kertaa viikossa tapaaminen ja sillä siisti. Eli en halua että hän eroaa vaimostaan, saisin todellisen riipan hänestä itselleni jos näin kävisi.- Ilmanisääparempi
Jos välittäisi edes hitusen lapsistaan ei kävisi luonasi vaan käyttäisi senkin ajan lapsien kanssa olemiseen!
-Petetty lapsi....eli isätön nykyään. Niin makaa kuin petaa - Anonyymi
Ai ihan, että sinä et halua, että eroaa! Hyi, minä olen tiennyt, enkä koske mieheeni enää ikinä! Pitäkööt toisensa!
- petturija
Ei eroa vielä koska haluaa että lapset kasvaa..toki osa jo teinejä. Pitää perheen idyllin voimassa ja käy minua viihdyttämässä. Näin se menee.
..- fullOfLove...
Ihminen voi rakastaa kahta.
- Arvoton yhteiskunta
fullOfLove... kirjoitti:
FullOfLove: Kyllä, mutta sen voi tehdä sinkkuna ja näin loukkaamatta ketään. Jos olet moniavioinen, elele yksinäsi.
- ei viuhkaa sinkulla
Arvoton yhteiskunta kirjoitti:
FullOfLove: Kyllä, mutta sen voi tehdä sinkkuna ja näin loukkaamatta ketään. Jos olet moniavioinen, elele yksinäsi.
Kyllä mies tarvitsee vaimon, että voi käydä vieraissa. Sinkkumies ei oikein kiinnosta ketään. Vaimo on miehen paras mainos.
- Zenune
fullOfLove... kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, mitä on sellainen rakkaus, jossa jollekin osapuolelle valehdellaan tai ei kerrota totuutta? Ja vastaus on: itserakkautta.
- sssna
fullOfLove... kirjoitti:
Ja vitut!
- *+*
Miksi lähdetään siitä oletuksesta, että varattu mies nimenomaan haluaisi erota? Tuskinpa se kakkosnainenkaan aina edes haluaa miehen eroavan. Monesti kakkonen on myös itse naimisissa eikä halua erota. Että näin.
- kuva leikki
Käytätte toisianne kaikki hyväksi,hienoa!
- shangri la
Muista, että pahat teot tuottavat sinulle huonoa karmaa, ja pahat teot näin kostautuvat myöhemmin elämässä.
- Tittidii74
Olisikohan mahdollisesti syynä se, että vaimo ja lapset kelpaavat edustamiseen, mutta kakkonen vain sinne sängyn puolelle?
- 16+2
Mies sanoo säälivänsä vaimoaan. Tämä on ollut kotona koko avioliiton ajan eikä näinollen pärjää taloudellisesti ilman miestä. Töihin ei kuulemma halua mennä, lapset eivät enää asu kotona.
Onneksi itselläni on hyvä ammatti ja toimeentulo, niin ei tarvitse ikinä olla kenenkään riippana.- tjaaaaa....
Onko Kuopiosta?
- _____________
Tuo kuulostaa aina yhtä ikävälle, tuo "säälin vaimoani" selitys. Sehän kertoo vain siitä, että mies aliarvioi vaimonsa kykyä selviytyä. Kuvittelee, ettei vaimo selviytyisi ilman häntä. Itse tuossa tilanteessa ilmoitin miehelleni, että vaikka ero tuntuisikin minusta pahalta, enkä rkastamaani ihmistä haluaisi menettää, pärjäisin kyllä ihan hyvin yksinkin, joten ihan vapaasti vaan kakkosen luo jos siltä tuntuu.
- ethvnnbv
En lähtenyt koska en uskaltanut ja vaimoni ei halunnut eroa. Hän hiljaisesti hyväksyi toisen naisen ja odotti kärsivällisesti kunnes kakkonen jättää. Kun olin hajalla kakkosen jätettyä vaimoni saneli mulle ehdot ja uhkasi jättää minut. Olen ollut nöyrää poikaa sen jälkeen.
Yksi asia on se, että olisin jäänyt yksin. Vaimoni on itse täydellisyys, omat sisarukseni ja vanhempani pitävät hänestä jopa enemmän kuin itsestäni. Olemme olleet lukiosta yhdessä joten kaikki kaverimme ovat samoja vuosikymmenien takaa.
Myöskin varallisuus vaikutti, en olisi halunnut alkaa jakamaan omaisiuttani ja en olisi hyväksynyt, että joku mies muuttaa talooni lasten kanssa.
jo kuollut isoisäni sanoi kun menin naimisiin, että perhettä ei sitten jätetä, hänelle miehet jotka hylkäsivät perheensä olivst kusipäitä. Hän sanoi, että jos jotain tapahtuu, niin viet naiselle kukkakimpun ja kiirät kauniisti. Hän oli sodankäynyt ammattiupseeri. - Meikäpoika..
Tarviiko olla syytä?
Kakkonenko tärkeä? Vaimoani en kunnioita, en rakasta? Mitä kyselet kun itse vastailet niin kuin toivoisit muiden vastaavan-
Älä unta näe. - luuseritouhua
SINÄ päätät jatkatko vai et, pettävät miehet ovat rakastajan kanssa niin kauan kun just kun rakastaja haluaa. Ja valitettavasti he ovat sen verran huonoaj miehiä, että eivät USKALLA EROTA. Vaikka kuinka rakastuisivat. Jos vaimo haluaa erota, silloin vasta uskaltaa, muuten ei . ja tämä on tosi. Ja kuvittele, se vaimo ottaa sen miehen takaisin vaikka tietää että se uittaa k u li i aan säännöllisesti muualla koloissa, ei se sitä haittaa kun hetken. TÄllaisia ovat useat petturiukkojen vaimot, eli molemmat ovat aika p a s ko ja. Sitten yhdessä laittavat kaikki sun syyksi.
Nämä on nähty, kerran. Siellä se Marttinen asustelee, vaimo niskojaan nakkelee, sai pidettyä ihanan kullanmurumussukkamoiehensä, ah, rakastaa häntä.
Minua oksettaa, onneksi käräytin ukon, oli ihan oikeen, ystävät siihen kannustivat.Ja sain elämän taas, vaikka saakeli rakastuinkin. Jälkikäteen säälitään koko paria, lapsukaiset onnellisen tietämättömiä missä iskä iltaisin ja työmatkoilla luurasi.Heh.- Koukku L.
Sä olet niin säälittävä moukka. Kuvitteletko, että moisen tunkion takia Marttinen olisi vaimonsa jättänyt. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä ukkomies sinulle selittää.
- kaikkea sitä näkeeki
luuseritouhulla ei ole palikat ihan oikeassa järjestyksessä. Kantsisko kääntyä jonkun ammattilaisen puoleen? Ihan vakavasti. Tollanen viha sairastuttaa.
- Julle Ankanpää
En tajua, miksi minun pitäisi erota?
- pelkuri??
Kysy vaimolta. Kerro hänelle ensin totuus.
- jari 1969
Rakastan vaimoani ja oerhettäni. Vaikka olenkin heikko ja joku toinen naikkonen on joskus vikitellyt,, perheestäni en luovu. Satunnaiseen panoon ei tunteet kuulu, ne kuuluivat perheelle. Jos olisin vahvempi, lopettaisin sivusuhteen. Ei kannata, stressi on kovempi kuin ilo mistään. Paska nakki, pitää saada ohi köhinöittä, ettei vaimo vaan kuule. Sitten gimma veks eikä enää koskaan uutta tilalle!"
- jippe2
Vaikka kuinka ois ollut seksiäkin, mitä se ihmisistä lopultakin kertoo, paitsi, että panetti samaan aikaan. Ei kauheasti kiinnosta selvänä vaikka humalassa tulikin munattua.
- 1
lapset, yhteiset velat, ympäristön paineet, suku , sääli , niin siksi eivät eroa ja jatkavat liittoaan kuin ei mitään , silti kaipaavat toista naista , näin toimivat myös naiset ja kaipaavat toista miestä.
- minulla näin
Entäs minä. Avarakatseisilla, hyväksyvillä lapsilla omat perheet. Ei velkoja. Omaisuutta jakaa molemmille. Olen syvästi kiintynyt puolisooni. Silti pitää olla vipinää. Sairasko olen. Tämä saa olla viimeinen. Puoliso ei roiku vaan tämä toinen. Yritän lopettaa sivistyneesti ja keskittyä vaikka puutarhan hoitoon.
- Mietis nyt
minulla näin kirjoitti:
Entäs minä. Avarakatseisilla, hyväksyvillä lapsilla omat perheet. Ei velkoja. Omaisuutta jakaa molemmille. Olen syvästi kiintynyt puolisooni. Silti pitää olla vipinää. Sairasko olen. Tämä saa olla viimeinen. Puoliso ei roiku vaan tämä toinen. Yritän lopettaa sivistyneesti ja keskittyä vaikka puutarhan hoitoon.
Puoliso ei roiku vaan tämä toinen? Jos puolisosi ei roiku hän jättäisi tuon hänessä roikkujan. Noinkohan olisi, puolisosi ehkä valehtelee sinulle.
- Meillä tapahtui
Mietis nyt kirjoitti:
Puoliso ei roiku vaan tämä toinen? Jos puolisosi ei roiku hän jättäisi tuon hänessä roikkujan. Noinkohan olisi, puolisosi ehkä valehtelee sinulle.
Mieheni petti pitkäaikaisesti vakituisen salasuhteen kanssa. Ja koko ajan kotona kertoi rakastavansa minua ja valehtellut tekemisensä. Kun sain selville, selvisi että mies on myös valehdellut -tai ehkä uskonutkin?- rakkauttaan toiselle naiselle. Mutta mies ei halua erota minusta ja on todella nöyrää poikaa.
Miksi? Rakkaus minun ja mieheni välillä on vahva. Rakastuimme suuresti ja aidosti, siksi menimme avioliittoon. Ikäväksi toiselle naiselle, häneen mieheni ei ole rakastunut samalla aidolla tunteella jonka kaksin nuorena koimme. Heillä kyse on seksin mukana seuraavasta ihastuksesta, korkeintaan. Koska pitkäaikainen seksisuhde, väistämättä, luo myös tunnesuhteen seksiparin välille, tietenkin. Mutta aitoa rakkautta se ei välttämättä ole.
Mieheni rakastaa minua, tiedän sen, eikä nyt halua millään erota. Täällä on esitelty syiksi lapsia, yhteistä omaisuutta, ties mitä. Kukaan ei ole vielä kertonut, että vanha, vahva aviopari, puolisot, rakastavat toisiaan ja haluavat elää yhdessä.
Oikea rakkaus parisuhteessa on ihan toista kuin seksiin pohjautuva kiintymyssuhde. Kukapa että haluaisi heittää aidon rakkauden ulos elämästään ja vaihtaa sen, vaikka kiintymykselliseenkin, intiimisuhdeeseen, joka on alkanut väärin, pettämisellä. Valheella alkanut ei yleensä pitkälle kanna.
Omaa ratkaisuani en vielä ole tehnyt. - rakkauden tähden
Meillä tapahtui kirjoitti:
Mieheni petti pitkäaikaisesti vakituisen salasuhteen kanssa. Ja koko ajan kotona kertoi rakastavansa minua ja valehtellut tekemisensä. Kun sain selville, selvisi että mies on myös valehdellut -tai ehkä uskonutkin?- rakkauttaan toiselle naiselle. Mutta mies ei halua erota minusta ja on todella nöyrää poikaa.
Miksi? Rakkaus minun ja mieheni välillä on vahva. Rakastuimme suuresti ja aidosti, siksi menimme avioliittoon. Ikäväksi toiselle naiselle, häneen mieheni ei ole rakastunut samalla aidolla tunteella jonka kaksin nuorena koimme. Heillä kyse on seksin mukana seuraavasta ihastuksesta, korkeintaan. Koska pitkäaikainen seksisuhde, väistämättä, luo myös tunnesuhteen seksiparin välille, tietenkin. Mutta aitoa rakkautta se ei välttämättä ole.
Mieheni rakastaa minua, tiedän sen, eikä nyt halua millään erota. Täällä on esitelty syiksi lapsia, yhteistä omaisuutta, ties mitä. Kukaan ei ole vielä kertonut, että vanha, vahva aviopari, puolisot, rakastavat toisiaan ja haluavat elää yhdessä.
Oikea rakkaus parisuhteessa on ihan toista kuin seksiin pohjautuva kiintymyssuhde. Kukapa että haluaisi heittää aidon rakkauden ulos elämästään ja vaihtaa sen, vaikka kiintymykselliseenkin, intiimisuhdeeseen, joka on alkanut väärin, pettämisellä. Valheella alkanut ei yleensä pitkälle kanna.
Omaa ratkaisuani en vielä ole tehnyt.Niin suunnattomasti rakastin pettävää miestäni, että päästin hänestä irti, annoin hänelle vapauden eli hain avioeron ennenkuin muuttuisin yhtä katkeraksi kuin muut pettävän puolison kanssa avioliitossa olevat( oli varmaan jo tietynasteista katkeruutta olemassa). Olemme läheisiä nyt 10 v jälkeen ja nyk.aikuiset lapsemme ovat sanoneet, että vanhemmat tekevät usein virheen siinä kun ovat yhdessä huonossa liitossa lasten takia, lapsethan siinä kärsii.
- truely
Omaa ratkaisuani en vielä ole tehnyt.Heh, onko oikeassa rakkaudessa ja parisuhteessa siis tilaa lisäksi salasuhteelle ja intiimille kiintymykselle kolmanteen osapuoleen? Valehteleeko ja vedättääkö aidosti rakastava ihminen puolisoaan? Tämäkö on sinusta oikeaa rakkautta, kuten kirjoitat? Voih.
- Pohtiva1234567789ö
truely kirjoitti:
Heh, onko oikeassa rakkaudessa ja parisuhteessa siis tilaa lisäksi salasuhteelle ja intiimille kiintymykselle kolmanteen osapuoleen? Valehteleeko ja vedättääkö aidosti rakastava ihminen puolisoaan? Tämäkö on sinusta oikeaa rakkautta, kuten kirjoitat? Voih.
Varattuun mieheen rakastunut pohtii... järjellä ajatellen voi myös olla että mies valehtelee molemmille, täysin itsekkäistä syistä. Kokee olevansa niin hyvä, että ansaitsee kaksi naista. Vaimo tietenkin pitää olla, mutta ehkä se pieni puuttuva tai täydentävä tai lisä haetaan sitten vielä rakastajattaresta.
Vaikea kai kenenkään on sanoa, mitkä ne syyt ovat, ettei mies eroa vaikka tuntuu siltä että hän on silmittömästi rakastunut kakkoseen. Aina mies ei itsekään varmaan tiedä.
Minun ohjeeni kakkosille on etteivät katso kauan varattua miestä, rakkaus tekee eroamisesta tuskallisen, mutta se on välttämätöntä, jotta paljastuu onko tulevaisuutta miehen kanssa. Jos hän aidosti rakastaa, haluaa hän jakaa koko elämänsä kanssasi. Jos hän ei palaa kokonaan luoksesi, hän ei ole oikea sinulle. - jjjjjjjjjjkkkjkjkjkj
Omaa ratkaisuani en vielä ole tehnyt.heh, mikäs siinä. Miehesi siis kertoi sinulle etukäteen että aloittaa sivusuhteen? Vai pettikö sittenkin selän takana ja valehteli menonsa? Kiinni jäätyään sitten katui hartaasti ja tarrautui sinuun sillä ulkomaailma pelotti kohdata?
Oikea ja syvä rakkaus ei valheita tarvitse.
- talktalk
Syitä pitkään eroprosessiin olivat loukkaamisen pelko (vaimoa kohtaan), pitkä yhteinen historia, pelko pettymyksen tuottamisesta lapsille ja muille sukulaisille, omaisuus. Myös "jonkinlaisia" tunteita oli vaimoa kohtaan, tietysti, olihan hän miehen mukaan mukava ihminen, johon oli vuosien varrella kiintynyt. Tarvitsi hän myös aikaa itselleen tottua eroajatukseen. Ikävintä kaikessa oli se, että tuona totutteluaikana vaimo sai elää epävarmuudessa eikä itse valmistautua eroon, kuten mies teki. Vaimolle oli miehen sanojen mukaan pakko vakuutella rakkautta ja sitä ettei petä, koska muutoin vaimon koko elämä romahtaisi. Romahtihan se sitten lopulta, enkä naisena pysty täysin ymmärtämään miksi mies halusi toimia näin, koska mielestäni lopputulos on sitä pahempi mitä kauemmin petos kestää.
En todellakaan usko, että kahden naisen pitäminen oli tälle nykyiselle miehelleni mitään luksusta, niin hajalla hän kaksoiselämänsä kanssa lopulta oli, niin henkisesti kuin fyysisesti. Hän ei halunnut loukata ketään, halusi hoitaa velvollisuutensa, mutta halusi myös löytää omaan elämäänsä onnea, jota monista hyvistä asioista huolimatta ei entisestä avioliitosta löytynyt.
En tiedä kuinka pitkään salasuhteemme olisi jatkunut ellen olisi "pakottanut" miestä valitsemaan. Olin täysin valmis astumaan sivuun, mutta mies aneli aikaa elämänsä järjestämiseen. Painostanut en koskaan, mutta kylmän rauhallisesti ilmoitin etten halua elää toisena naisena ja että suhteemme päättyy ellei ratkaisua tule.- ullefulle
Näin tein minäkin ja mies erosi. Ainoastaan jokainen itse voi asettaa elämässään rajansa.
- pettävävaimo
Huh. Kuulostaa ihan minun elämältäni. Mutta meidän tapauksessa minä olen se petturi, ja nainen. Minulla on ollut suhde toiseen mieheen nyt useamman kuukauden ajan ja olen häneen rakastunut. En voi kuvitella jättäväni häntä enää millään, mutta aviomiehestä eroaminen ei tunnu tunnetasolla vaikealta ollenkaan. Mutta miten saada voimia siihen sotaan ja kaikkeen siihen sotkuun? Luultavasti rakastajani ei kuitenkaan kovin kauaa tätä tilannetta kestä enää, koska haluaa normaalin parisuhteen. Jotain pitäisi siis tehdä ja pian. Tämä on niin väärin kaikkia kohtaan.
- hannamaria*
"Onko se pohjimmiltaan kuitenkin itsekkyyttä, on hyvä pitää molemmat."
Kalskahtaa pahasti korvaan tuo "hyvä pitää molemmat". Vain tavaroita yms voi pitää, omistaa: "päätin pitää molemmat autot", "pidin molemmat puserot, sinisen ja punaisen". Ihmissuhteissa on toisin. Vaikka ihmisellä on useampia ihmissuhteita, niitä ei voi "pitää". Ne joko on tai sitten päättyvät. Toinen osapuoli voi päättää erota ja lähtee. Tämän vuoksi yksikään ihmissuhde ei ole itsekäs - koska siinä on kaksi.- Outoa_ajattelua
Takerruit mielestäni toisarvoiseen seikkaan, pitää/omistaa. Ymmärtänet kuitenkin mistä on kyse. Kyse on miehestä, joka väittää rakastavansa, varmaan molempia, muttei kuitenkaan aidosti rakasta. Mutta mies ei halua erotakaan kummastakaan. Näin ollen mies on itsekäs.
On totta, että toinen osapuoli voi päättää erota ja lähteä, mutta se ei tee miehestä epäitsekkäämpää. - riina*
Outoa_ajattelua kirjoitti:
Takerruit mielestäni toisarvoiseen seikkaan, pitää/omistaa. Ymmärtänet kuitenkin mistä on kyse. Kyse on miehestä, joka väittää rakastavansa, varmaan molempia, muttei kuitenkaan aidosti rakasta. Mutta mies ei halua erotakaan kummastakaan. Näin ollen mies on itsekäs.
On totta, että toinen osapuoli voi päättää erota ja lähteä, mutta se ei tee miehestä epäitsekkäämpää.Minusta taas on täysin toisarvoinen seikka onko mies itsekäs. Mitä sillä tiedolla tekee? Ketä se auttaa/palvelee?
Lausahduksen "Mutta mies ei halua erotakaan kummastakaan" perusteella haluat kertoa miehen olevan itsekäs. Mies ei ole myöskään yhtään sen epäitsekkäämpi, vaikka luopuisi molemmista suhteista. Yksin olevat ihmiset eivät ole epäitsekkäitä, vaan yksinäisiä ja mahdollisesti hyvin onnettomia. Ja kuten sanoit, jos toinen tai toiset osapuolet päättävät erota ja lähteä, niin sekään ei tee miehestä epäitsekkäämpää.
"väittää rakastavansa, varmaan molempia"
Miksi mies väittäisi rakastavansa, ellei rakasta? Jos taas vaimosta tai kakkosesta tuntuisi, että mies vain "väittää rakastavansa" eikä rakasta "heidän oikeasti", niin miksi he eivät eroa miehestä?
Varmaa kuitenkaan ei ole (todellakaan) onko edes kysymys rakkaudesta. Onko mies todella sanonut rakastavansa molempia "joka väittää rakastavansa, varmaan molempia". Täytyy myös muistaa, että rakkaus ja parisuhde on täysin eri asia. Jotkut eivät rakasta, silti ovat parisuhteessa (vaikka vihaisivat toisiaan tai olisivat täysin välinpitämättömiä). Toiset rakastavat, mutta eivät ole parisuhteessa, ainakaan "normaalissa" sellaisessa. Kolmannet rakastavat ja ovat parisuhteessa. Neljännet ovat kiintyneitä toisiinsa, toistensa frendit ja parisuhteessa. - Outoa_ajattelua
riina* kirjoitti:
Minusta taas on täysin toisarvoinen seikka onko mies itsekäs. Mitä sillä tiedolla tekee? Ketä se auttaa/palvelee?
Lausahduksen "Mutta mies ei halua erotakaan kummastakaan" perusteella haluat kertoa miehen olevan itsekäs. Mies ei ole myöskään yhtään sen epäitsekkäämpi, vaikka luopuisi molemmista suhteista. Yksin olevat ihmiset eivät ole epäitsekkäitä, vaan yksinäisiä ja mahdollisesti hyvin onnettomia. Ja kuten sanoit, jos toinen tai toiset osapuolet päättävät erota ja lähteä, niin sekään ei tee miehestä epäitsekkäämpää.
"väittää rakastavansa, varmaan molempia"
Miksi mies väittäisi rakastavansa, ellei rakasta? Jos taas vaimosta tai kakkosesta tuntuisi, että mies vain "väittää rakastavansa" eikä rakasta "heidän oikeasti", niin miksi he eivät eroa miehestä?
Varmaa kuitenkaan ei ole (todellakaan) onko edes kysymys rakkaudesta. Onko mies todella sanonut rakastavansa molempia "joka väittää rakastavansa, varmaan molempia". Täytyy myös muistaa, että rakkaus ja parisuhde on täysin eri asia. Jotkut eivät rakasta, silti ovat parisuhteessa (vaikka vihaisivat toisiaan tai olisivat täysin välinpitämättömiä). Toiset rakastavat, mutta eivät ole parisuhteessa, ainakaan "normaalissa" sellaisessa. Kolmannet rakastavat ja ovat parisuhteessa. Neljännet ovat kiintyneitä toisiinsa, toistensa frendit ja parisuhteessa.Mielenkiintoinen ajattelutapa sinulla. Ymmärrän tavallaan mitä tarkoitat, mutta en kuitenkaan. Kyllä mielestäni sellainen mies on itsekäs, joka haluaa pitää tutun ja turvallisen vaimon, kodin ja kulissit ja haluaa myös täyttää jonkin puuttuvan tarpeen aloittamalla rinnakkaissuhteen. Lähden kuitenkin siitä peruslähtökohdasta, että ihmisillä on yksi romanttinen parisuhde eikä tämä ole rinnakkaissuhde. Mies voi väittää tai antaa ymmärtää että rakastaa, jotta saisi jatkaa molempien kanssa. Naiset eivät välttämättä ainakaan heti osaa tunnistaa, onko miehen tunteet aitoja vai ei. Ja se tässä tekee miehen itsekkääksi ja rumaksi. Ei ole rehellinen, koska haluaa toimia kuten itselleen parhaiten sopii.
Tietysti parisuhde ja rakkaus voivat olla eri asioita. Onnellisia ovat ne, joilla on molemminpuolin rakastava suhde. Uskon myös että ihminen pohjimmiltaan pyrkii rakkaussuhteeseen, rakkaus on ihmiselle voimakas perustarve joka tekee onnelliseksi. Toki sitten parisuhde voi perustua, tai päätyy perustumaan esimerkikiksi rahaa tai lapsiin. Ja näissä suhteissa jossain vaiheessa toinen hakee itselleen rinnakkaissuhteen täyttämään tyhjää tunnepuolta, ei kestä kuitenkaan ilman läheisyyttä ja rakkautta. - *****
Outoa_ajattelua kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajattelutapa sinulla. Ymmärrän tavallaan mitä tarkoitat, mutta en kuitenkaan. Kyllä mielestäni sellainen mies on itsekäs, joka haluaa pitää tutun ja turvallisen vaimon, kodin ja kulissit ja haluaa myös täyttää jonkin puuttuvan tarpeen aloittamalla rinnakkaissuhteen. Lähden kuitenkin siitä peruslähtökohdasta, että ihmisillä on yksi romanttinen parisuhde eikä tämä ole rinnakkaissuhde. Mies voi väittää tai antaa ymmärtää että rakastaa, jotta saisi jatkaa molempien kanssa. Naiset eivät välttämättä ainakaan heti osaa tunnistaa, onko miehen tunteet aitoja vai ei. Ja se tässä tekee miehen itsekkääksi ja rumaksi. Ei ole rehellinen, koska haluaa toimia kuten itselleen parhaiten sopii.
Tietysti parisuhde ja rakkaus voivat olla eri asioita. Onnellisia ovat ne, joilla on molemminpuolin rakastava suhde. Uskon myös että ihminen pohjimmiltaan pyrkii rakkaussuhteeseen, rakkaus on ihmiselle voimakas perustarve joka tekee onnelliseksi. Toki sitten parisuhde voi perustua, tai päätyy perustumaan esimerkikiksi rahaa tai lapsiin. Ja näissä suhteissa jossain vaiheessa toinen hakee itselleen rinnakkaissuhteen täyttämään tyhjää tunnepuolta, ei kestä kuitenkaan ilman läheisyyttä ja rakkautta."Mies voi väittää tai antaa ymmärtää että rakastaa, jotta saisi jatkaa molempien kanssa. Naiset eivät välttämättä ainakaan heti osaa tunnistaa, onko miehen tunteet aitoja vai ei."
Kaikkea muuta voi feikata, muttei rakkautta. Rakkaus on vuorovaikutusta parhaimmillaan. Jos rakastaa yhtä, voi rakastaa myös toista. Silti harvemmin kukaan on saanut elämänsä hyvin toimimaan kahden rakastetun kanssa. Elämän realiteetit on huomioitava. - elli*
Eksaktisti näin. Ihmissuhteet ovat tai eivät ole. Ne ovat aina, jos kahdesta ihmisestä kumpikaan ei halua syystä tai toisesta erota.
- Anonyymi
elli* kirjoitti:
Eksaktisti näin. Ihmissuhteet ovat tai eivät ole. Ne ovat aina, jos kahdesta ihmisestä kumpikaan ei halua syystä tai toisesta erota.
Japlää plää, sen pituinen se! Montakohsn liittoa toi gubbe on yrittänyt hajoittaa, valhehtelija o!
- kaipaus...
Muutamia huomioita omaan kokemukseeni perustuen. Ensinnäkin, uskoisin, että "pelimiehen" kyllä erottaa. Suurin osa pettävistä miehistä ei varmasti tällaisi ole, että kovettavat itsensä jotenkin tai eivät edes kykene empatiaan vaan hakevat vaan itselleen hyvää oloa ja oikein "miettimällä miettivät", mitä kakkonen haluaa kuulla, ja vaimo, että saa pyörittää heitä kaikkia. Varmasti suurin osa kuuluu kuitenkin siihen ryhmään, johon sekin ukkomies, jota minä tapailen; miehiin, joiden on oikeasti paha olla kaksoiselämässään.
Meidän suhtessamme mies purkaa pahan olonsa minulle, koska vaimon kanssa ei puhuta syvällisemmistä asioista. Näin hän on minulle sanonut ja uskon sen. Vaimon kanssa on takana 25 vuotta yhteistä elämää ja arki sujuu.Läheisyys ja rakkaus ovat kuulema kuolleet. Lapset, suku, helppo arki, tottumus, se ettei haluta loukata vaimoa tai lapsia, ovat syitä siihen, miksi mies ei ole vielä eronnut (jos koskaan eroaakaan...).
Aluksi uskoin häneen lähes varauksettomasti. Vähitellen tilanne on muuttunut siihen, että nyt en juurikaan lotkauta korvaani sille "eron hetkenä minä hyvänsä" -tyylisille heitoille. Teot puhukoon aikanaan puolestaan... tai sitten ei. Pahinta on, että olen niin tottunut siihen, että se että mies sanoo jotain, ei välttämättä tarkoita suinkaan että hän toimisi niin. Miehen kanssa on hyvä olla, mutta luottamus on minusta parisuhteen perusta, aivan ehdoton! Siksi minun näkökulmastani heidän avioliitollaan ei ole enää edellytyksiä, mutta en ole enää varma, onko meidän suhteellammekaan, vaikka hän eroaisikin? Voinko enää luottaa häneen? Vaikka kuinka rakastan häntä, haluanko olla miehen kanssa, joka on vuodesta ja kuuukaudesta toiseen pettänyt kylmästi vaimoaan?? Sinänsä se ei ole kynnyskysymys, että pettäisikö hhän joskus minuakin. Ehkä, ehkä ei - sitä en jäisi pelkäämään. Tässä on kysymys syvemmistä, moraalisista kysymyksistä.- miehen ikävä
Moraali, siinä meille miettimistä itse kullekin. Olen vaimo, jolle ei puhuta syvällisimmistä asioista, ei osoiteta hellyyttä, aina olen kuunnellut, tukenut ja olen ollut myös valmis puhumaan, mutta mies tuntuu puhekyvyttömältä. Näen mieheni lävitse ja häntä on äärettömän helppo lukea, taustalla häärää toinen nainen, jonka mielipiteitä kuuntelen mieheni kautta. Huomaan, että se toinen ärsyttää jollakin käytöksellään miestäni.
Aluksi minäkin uskoin varauksettomasti kaikkeen, en enää. Osaan löytää hänen puheestaan totuuden. Hän on kuitenkin äärettömän hyvä mies, joskin nyt jonkin pauloissa, joka selvästi myös manipuloi hänen ajatuksiaan. Tulikin mieleeni, että ehkä suhteeseenne hiipii se perusarki, joka tämän miehen kanssa on valloillaan siellä kotioloissakin. Mihinkä se mies perimästään ja huonoista geeneistään pääsee?
- miksi naiset?
Oikea kysymys kuuluu: miksi petetty vaimo ei halua erota ja lähteä eikä kakkonen? Kyllähän nyt mies viihtyy ja olisi järjetöntä lähteä. Mikä pitää naiset tässä? Onko mies niin hyvä tai se tilanne niin kiehtova?
- ...
Petetty nainen lähtee heti, kun sillä on oma poka kierroksessa. Siihen saakka ei jaksa eikä viitsi.
- elli*
Tottakai mies on niin hyvä, tai ainakin tyydyttävä, ettei petetty vaimo halua erota. Saattaahan olla myös, ettei petetty nainen halua heti erota, tai edes viidestoista päivä. Sitten vasta kun aika on oikea. Kaikella on aikansa.
- Anonyymi
... kirjoitti:
Petetty nainen lähtee heti, kun sillä on oma poka kierroksessa. Siihen saakka ei jaksa eikä viitsi.
Sairasta puhetta, mut kuei tiärä ton apn tapoja!
- tottumusta
Luultavasti jokainen osapuoli on niin tottunut tilanteeseen ettei halua sekoittaa elämäänsä irrottautumalla tällaisesta suhteesta. Useimmille on tuollaisessa "kolmio"draamassa helpompi elää kuin lähteä elämässä oikeasti eteenpäin.
- huokaus ja toinen
En kyllä mitenkään pysty ymmärtämään, että miten voi ola helpompi elää "kolmiodraamassa" kuin etsiä tiensä ulos ja mennä elämässä eteenpäin?!
Ja kun yritän joskus kysyä syitä ja selitystä niin vastaus on jotain siihen suuntaan, että pitää löytää oma tapa erota, mutta se ei ole se, että vain kertoisi noin vain vaimolle, että haluaa erota! No miten sitten?!? - ******
huokaus ja toinen kirjoitti:
En kyllä mitenkään pysty ymmärtämään, että miten voi ola helpompi elää "kolmiodraamassa" kuin etsiä tiensä ulos ja mennä elämässä eteenpäin?!
Ja kun yritän joskus kysyä syitä ja selitystä niin vastaus on jotain siihen suuntaan, että pitää löytää oma tapa erota, mutta se ei ole se, että vain kertoisi noin vain vaimolle, että haluaa erota! No miten sitten?!?Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää. Riittää että ymmärtää sen, etteivät muiden asiat ole samanlaisia kuin mitä itse ajattelee.
Jos on pieniä lapsia ja puoliso ei halua erota, niin on parempi jatkaa, mikäli kantti suinkin vain kestää. Eron jälkeisestä elämästä tulee aivan hirveää vääntämistä "en-halua-erota" puolison taholta. Mitä pienemmät lapset, sitä kauemmin vääntäminen voi kestää. - kakkonen12345678
****** kirjoitti:
Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää. Riittää että ymmärtää sen, etteivät muiden asiat ole samanlaisia kuin mitä itse ajattelee.
Jos on pieniä lapsia ja puoliso ei halua erota, niin on parempi jatkaa, mikäli kantti suinkin vain kestää. Eron jälkeisestä elämästä tulee aivan hirveää vääntämistä "en-halua-erota" puolison taholta. Mitä pienemmät lapset, sitä kauemmin vääntäminen voi kestää.Minun varattu mieheni on sanonut että ei halua erota, koska on mennyt naimisiin, on niin velvollisuudentuntoinen eikä halua riistää lapsiltaan ehjää kotia. Hän on myös sanonut että perheyhteisö (kulissit) on hänelle tärkeä. Mutta vaimon kanssa ei ole läheisyyttä, rakkaus on kadonnut. Sen hän hakee minulta, eikä halua minustakaan luopua.
Hänen avioliittonsa perustuu lapsiin ja rahaan, ei rakkauteen. - elli*
****** kirjoitti:
Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää. Riittää että ymmärtää sen, etteivät muiden asiat ole samanlaisia kuin mitä itse ajattelee.
Jos on pieniä lapsia ja puoliso ei halua erota, niin on parempi jatkaa, mikäli kantti suinkin vain kestää. Eron jälkeisestä elämästä tulee aivan hirveää vääntämistä "en-halua-erota" puolison taholta. Mitä pienemmät lapset, sitä kauemmin vääntäminen voi kestää.Hyvä pointti. Ero puolisosta, joka ei halua erota on usein hemmetinmoinen. Siksi kannattaa odotella parempia aikoja tässäkin.
- elli*
kakkonen12345678 kirjoitti:
Minun varattu mieheni on sanonut että ei halua erota, koska on mennyt naimisiin, on niin velvollisuudentuntoinen eikä halua riistää lapsiltaan ehjää kotia. Hän on myös sanonut että perheyhteisö (kulissit) on hänelle tärkeä. Mutta vaimon kanssa ei ole läheisyyttä, rakkaus on kadonnut. Sen hän hakee minulta, eikä halua minustakaan luopua.
Hänen avioliittonsa perustuu lapsiin ja rahaan, ei rakkauteen."kakkonen12345678"
Juuri näin. Ilmeisesti myös miehen vaimolle merkitsee kulissit ja ns. ehjä perhe paljon. Joskin ilman rakkautta. Rakkautta mies saa sinulta niin kauan kuin se sinulle riittää, niin kauan kuin jaksat rakastaa.Itse en jaksaisi enkä edes viitsisi rakastaa miestä, joka on toisaalla naimisissa. Arvostan nimenomaan parisuhdetta, liittoa, johon kuuluu rakkaus. En arvosta kulissiliittoa.
Hyvin usein teidän kakkosten kirjoitukset kertovat vain siitä mitä mies haluaa, mitä mies hakee. Harvemmin kerrotte mitä itse todella haluatte ja mitä haette suhteesta varattuun mieheen. Mikä on juttu mikä saa pysymään suhteessa, vaikka tietää, ettei mies eroa? Mitä sinä odotat suhteeltasi? Mikä saa sinut luopumaan varatusta miehestä? - Vastaisin
kakkonen12345678 kirjoitti:
Minun varattu mieheni on sanonut että ei halua erota, koska on mennyt naimisiin, on niin velvollisuudentuntoinen eikä halua riistää lapsiltaan ehjää kotia. Hän on myös sanonut että perheyhteisö (kulissit) on hänelle tärkeä. Mutta vaimon kanssa ei ole läheisyyttä, rakkaus on kadonnut. Sen hän hakee minulta, eikä halua minustakaan luopua.
Hänen avioliittonsa perustuu lapsiin ja rahaan, ei rakkauteen.tuolle kakkonen12345678 että paskapuhetta! Jos suhde perustuisi lapsiin, miksei mies tee niitä sinun kanssa? Koska ei se tahdo! Jos suhde perustuisi rahaan olisi mies jo sanonut sulle että: hei laitetaan hynttyyt yhteen ja sä voit elättää mut! Vaan totuus ei pala tulessakaan....se mies ei tahdo sinusta juuri muuta kuin seksiä ,muuten olisi jo erot otettu ja sinä seisoisit alttarilla valkoisessa prinsessaunelmassa..
- hyvvee päevee
Vastaisin kirjoitti:
tuolle kakkonen12345678 että paskapuhetta! Jos suhde perustuisi lapsiin, miksei mies tee niitä sinun kanssa? Koska ei se tahdo! Jos suhde perustuisi rahaan olisi mies jo sanonut sulle että: hei laitetaan hynttyyt yhteen ja sä voit elättää mut! Vaan totuus ei pala tulessakaan....se mies ei tahdo sinusta juuri muuta kuin seksiä ,muuten olisi jo erot otettu ja sinä seisoisit alttarilla valkoisessa prinsessaunelmassa..
Oletpa tyhmä "Vastaisin"! Suhde usein perustuu lapsiin. Miksi mies ei tee niitä kakkosen kanssa voi johtua siitä ettei kakkonen halua lapsia. Sitä paitsi tottakai jo olemassa olevat lapset ovat tärkeitä. Mies ei voi pyytää kakkosta elättää itseään jos kakkonenkin on varaton. Tällöin miehellä ei ole muuta keinoa kuin jatkaa vaimonsa kanssa jolla varoja on. Entäpä jos kakkonen on varattu. Mites siinä seisotaan prinsessaunelmissa toisen miehen kanssa? Olet tehnyt tosi typeriä yksinkertaistuksia, eikö älli riitä tuon enempään.
- rehellisyys perheessä
hyvvee päevee kirjoitti:
Oletpa tyhmä "Vastaisin"! Suhde usein perustuu lapsiin. Miksi mies ei tee niitä kakkosen kanssa voi johtua siitä ettei kakkonen halua lapsia. Sitä paitsi tottakai jo olemassa olevat lapset ovat tärkeitä. Mies ei voi pyytää kakkosta elättää itseään jos kakkonenkin on varaton. Tällöin miehellä ei ole muuta keinoa kuin jatkaa vaimonsa kanssa jolla varoja on. Entäpä jos kakkonen on varattu. Mites siinä seisotaan prinsessaunelmissa toisen miehen kanssa? Olet tehnyt tosi typeriä yksinkertaistuksia, eikö älli riitä tuon enempään.
Miehellä on kaikki vaihtoehdot mutta kun on tyhmä niin on. Lapset kyllä useimmiten tietää joten asiat in ja kuulee jossain vaiheessa joka tapauksessa. Arvostus isään kestää jos isä lopettaa epärehellisyytensä ja selvittää ja tulee vaimonsa läpi hermoromahduksen jonka petturuuden paljastuminen aiheuttaa.
- sanaton kuilu
No voi hyvä tavaton! Täällä kuulee kerta toisensa jälkeen, että läheisyys on kadonnut. Rakkaus on hävinnyt jne. Yleensä miehet kertoo näin kakkosilleen. Syyttä vaimoaan. Oma kokemus on, että itse en enää jaksanut ylläpitää samanlaista läheisyyttä yllä, kuin ennen, kun mies ei enää osoittanut hellyyttä. Eihän sitä halua kerjäämään ruveta! Ja lopulta tuo toinen nainen, tarkoitan pettämistä, en syytä sitä naista, teki sanattoman kuilun välillemme. Yritin puhua, yritin kuunnella, yritin kannustaa, mutta yksin ei mikään liitto pystyssä pysy. Miehet aina syyttää vaimoaan, itsessä ei ole mitään vikaa. Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Kannatasko ensin vähän puhua sen puolisonsa kanssa ja yrittää lähentyä, kuin lähteä pettämään? Olenko ainoa Suomen maassa, joka uskoo että suhteen voi vielä elvyttää, jos yrittää?- myös kuilussa
Et ole ainoa, minäkin yritän maahan lyötynä voimieni mukaan. Olisin itsekin voinut kirjoittaa tuon saman tekstin, se on kuin omasta elämästä. Mies syyttää ja syyttää, itsessään ei näe mitään vikaa. Vuosikausia on torjunut minua vaimona, kieltänyt läheisyyden, joten aivan luonnollinen seuraamus oli, etten enää toistuvien torjuntojen vuoksi tyrkyttänyt itseäni. Seksiä ja läheisyyttä, joista juuri tämä läheisyys oli miehelle samantekevää, vain seksi merkitsi, kerjäsin ja kerjäsin. Lopulta lakkasin kerjäämästä, olin vain hiljaa ja yritin elää niin, etten millään muotoa häiritsisi. Olen yksin yrittänyt pitää liittoa yllä ja sitten tuli toinen nainen, joka manipuloi heikolla itsetunnolla varustetun miehen.
Mikä miehissä on vikana, kun eivät avaudu vaimoilleen ja puhu ja keskustele? Itse miehet tappavat oman liittonsa puhumattomuudellaan ja tuhoavat perheensä, kun eivät ymmärrä läheisyyden ja yhdessä tekemisen tärkeyttä, vain työ ja kaverit ovat tärkeitä. Uskon, että mieheni ensimmäinen liitto ajautui samaan jamaan ja silloinen vaimo etsi itselleen uuden eli kyseessä on mieheni toimintamalli, johon kerta toisensa jälkeen ajautuu. Tällä kertaa vaimo ei olekaan pettäjätyyppiä, joten en tiedä, miten tämä solmu aukeaa. - Anonyymi
myös kuilussa kirjoitti:
Et ole ainoa, minäkin yritän maahan lyötynä voimieni mukaan. Olisin itsekin voinut kirjoittaa tuon saman tekstin, se on kuin omasta elämästä. Mies syyttää ja syyttää, itsessään ei näe mitään vikaa. Vuosikausia on torjunut minua vaimona, kieltänyt läheisyyden, joten aivan luonnollinen seuraamus oli, etten enää toistuvien torjuntojen vuoksi tyrkyttänyt itseäni. Seksiä ja läheisyyttä, joista juuri tämä läheisyys oli miehelle samantekevää, vain seksi merkitsi, kerjäsin ja kerjäsin. Lopulta lakkasin kerjäämästä, olin vain hiljaa ja yritin elää niin, etten millään muotoa häiritsisi. Olen yksin yrittänyt pitää liittoa yllä ja sitten tuli toinen nainen, joka manipuloi heikolla itsetunnolla varustetun miehen.
Mikä miehissä on vikana, kun eivät avaudu vaimoilleen ja puhu ja keskustele? Itse miehet tappavat oman liittonsa puhumattomuudellaan ja tuhoavat perheensä, kun eivät ymmärrä läheisyyden ja yhdessä tekemisen tärkeyttä, vain työ ja kaverit ovat tärkeitä. Uskon, että mieheni ensimmäinen liitto ajautui samaan jamaan ja silloinen vaimo etsi itselleen uuden eli kyseessä on mieheni toimintamalli, johon kerta toisensa jälkeen ajautuu. Tällä kertaa vaimo ei olekaan pettäjätyyppiä, joten en tiedä, miten tämä solmu aukeaa.Tämä taas on ihan kuin omasta elämästäni! Edellinen vaimo jätti tunnekylmän mieheni ja lähti uuden miehen matkaan. Nykyisin kun hänellä on rakastava ja uskollinen vaimo, joka ei petä eikä jätä (minä), niin eikös vaan äijä siltikin hypännyt vieraaseen sänkyyn (kolleegansa) ja jätti minut parisuhteessa yksin omien tunteideni kanssa ihmettelemään että miksi seksiä ja läheisyyttä ei yhtäkkiä tahtonut irrota enää niin usein kuin ennen ja että miksi tämä tarkastettu ja huolehdittu mies muuttui yhtäkkiä niin ilkeäksi. Tätä peliään pelasi selkäni takana vuosia, mutta ajattelin että ehkä se johtuu vain työn aiheuttamasta stressistä, koska kuitenkin silloin tällöin sitä seksiä ja hellyyttäkin minulle vielä osoitti. Lopulta hän vaan yhtenä päivänä sanoi että haluaa erota ja kertoi näistä pettämisistään ja voin kertoa etten koskaan ole eläissäni järkyttynyt niin pahasti kuin silloin! En ymmärrä vieläkään, että kuinka ihminen jonka edellinen puoliso on toiminut todella törkeästi, voikin sitten tehdä saman itse?!
- Anonyymi
Esiinnyt naisena ap, häpeä tällaista höpön jankutusta! Näkee, ettet käy ihan täysillä, onks lääkkeet unohtunna?
- sanaton kuilu
Niin. Ja täällä hehkutetaan, että paremman löysin, kun vaimo oli kylmä, mutta rivien välistä huomaa, että ei edes yritetty puhua vaimolle ongelmista, vaan mentiin avautumaan vieraalle naiselle. Jotenkin tosi naiivia, että ajatellaan aluksi (niinkuin mieheni ajatteli) että tässä ollaan vaan sen toisen naisen kanssa kavereita.Ei tuossa tilanteessa olla kavereita, jos avioliito tökkii! Sitten asiat johtavat toiseen ja ollaan jo seksisuhteessa ja se on siten sitä suurtarakkautta, kun asiat ovat niin paremmin kuin kotona. No, joskus voi käydä niin.Sellaista elämä on. Niin kai oli sitten tarkoitus mennä.
Mutta ap:n aiheesta: en ymmärrä miksi miehet jäävät vuosiksi avioliitoon ja pitävät salasuhdetta, jos ei ole lapsia tai yhteistä omaisuutta, jonka vuoksi pitää kulissia yllä. Niin kävi minulla. Onko silloin kyseessä todellinen rakkaus kakkoseen? No, kaipa hän ajatteli alentuvasti, että en pärjäisi yksin, jos hän jättää. Ja maine menee. Siis vinkki salasuhteessa olijoille: se se vasta satuttaa, kun suhde on ollut pitkäaikainen! Ja lopettakaa se sääli puolisoa kohtaan. Kyllä sitä aina pärjää. Sitä suurempi romahdus mitä kauemmin on valehdeltu. Tehkää valintanne.- syyt ja syyt
"Sitä suurempi romahdus mitä kauemmin on valehdeltu. Tehkää valintanne."
Minä uskon myös tuohon. Itse, kun rakastuin toiseen, kerroin lähes heti silloiselle miehelleni a) koska en halunnut loukata häntä enää yhtään enempää ja b) koska en pystynyt elämään valheessa; kaksoiselämää.
Olen edelleen suhteessa ukkomieheen, johon silloin siis rakastuin. Hänen "agendansa" on yrittää erota niin, ettei vaimo saisi tietää, että olemme edelleen yhdessä. Vaimo sai siis aikanaan tietää ja yritimme kai lopettaakin suhteen, mutta ei se koskaan oikeastaan loppunut vaikka mies nyt niin vaimolleen uskotteleekin. Tai sanotaan näin, että on joskus sanonut suhteemme olevan ohi, ja sen jälkeen kumpikaan heistä ei ole puhunut asiasta.
Eniten mies pelkää sitä, että vaimo kääntää lapset häntä vastaan, jos saa tietää suhteestamme. Itse taas näen asian niin, että jos vaimolle ei kerrota totuutta vaan sanotaan vaan haluavansa erota ja ehkä keksitään sille epämääräisiä syitä, vaimon on paljon vaikeampaa päästä tilanteen tasalle ja jatkaa eteenpäin. Hän yrittää täyttää aukkoja, joka on todella vaikeaa, jos toinen ei kerro totuutta vaan värittää sitä eri suuntiin. No, olen tästä miehelle puhunut, mutta hänen elämänsä ratkaisut ovat hänen omiaan.
Itse pelkään kuitenkin, että jos mies sanoo haluavansa erota ja jättää kertomatta meistä, ja sitten vaimo kuitenkin pian näkee meidät yhdessä tai kuulee meistä, niin toki hän laskee 1 1, ja sitten tilanne on paljon pahempi, kuin jos mies olisi suoraan rehellinen vaimolleen. - roikku?
syyt ja syyt kirjoitti:
"Sitä suurempi romahdus mitä kauemmin on valehdeltu. Tehkää valintanne."
Minä uskon myös tuohon. Itse, kun rakastuin toiseen, kerroin lähes heti silloiselle miehelleni a) koska en halunnut loukata häntä enää yhtään enempää ja b) koska en pystynyt elämään valheessa; kaksoiselämää.
Olen edelleen suhteessa ukkomieheen, johon silloin siis rakastuin. Hänen "agendansa" on yrittää erota niin, ettei vaimo saisi tietää, että olemme edelleen yhdessä. Vaimo sai siis aikanaan tietää ja yritimme kai lopettaakin suhteen, mutta ei se koskaan oikeastaan loppunut vaikka mies nyt niin vaimolleen uskotteleekin. Tai sanotaan näin, että on joskus sanonut suhteemme olevan ohi, ja sen jälkeen kumpikaan heistä ei ole puhunut asiasta.
Eniten mies pelkää sitä, että vaimo kääntää lapset häntä vastaan, jos saa tietää suhteestamme. Itse taas näen asian niin, että jos vaimolle ei kerrota totuutta vaan sanotaan vaan haluavansa erota ja ehkä keksitään sille epämääräisiä syitä, vaimon on paljon vaikeampaa päästä tilanteen tasalle ja jatkaa eteenpäin. Hän yrittää täyttää aukkoja, joka on todella vaikeaa, jos toinen ei kerro totuutta vaan värittää sitä eri suuntiin. No, olen tästä miehelle puhunut, mutta hänen elämänsä ratkaisut ovat hänen omiaan.
Itse pelkään kuitenkin, että jos mies sanoo haluavansa erota ja jättää kertomatta meistä, ja sitten vaimo kuitenkin pian näkee meidät yhdessä tai kuulee meistä, niin toki hän laskee 1 1, ja sitten tilanne on paljon pahempi, kuin jos mies olisi suoraan rehellinen vaimolleen.Miten kävi? Varmaan nyt joku ratkaisu jo tehty, vai vieläkö roikutaan?
- sanaton kuilu
Kyllä vaimo myös monesti aavistaa toisen naisen. Niin kävi mulle, vaikka mitään konkreettista todistetta ei ollut. Palaset loksahti kohdalleen, kun mies kertoi. Hyvä kun edes sen kertoi, paljon silti jä hämärän peittoon. Kannattaa muuten lukea väestöliiton sivuilta ohjeita eroa harkitseville. Siellä konkreettisia neuvoja niille, jotka ovat olleet uskottomia ja myös niille joiden puoliso on ollut uskoton. Vaikeitahan nämä asiat on. Ei varmaan monesti mene ihan käsikirjoituksen mukaan : )
Samoilla sivuilla on kerrottu uusperhe-kuvioista.- syyt ja syyt
Niinpä, ei varmasti useinkaan mene käsikirjoituksen mukaan. Siksi en aina jaksa ymmärtää, miksi mies niin kovasti yrittää omassa päässään miettiä kaiken valmiiksi, lähes jokaista puheenvuoroa myöten. Että miten asiat menevät ja ovat sitten kun hän kertoo vaimolleen haluavansa erota?! Hänellä on joitain olettamuksia ja odotuksia päässään, mutta kaikessa on niin monta vaihtoehtoa, niin monta liikkuvaa osaa, että minusta niin tarkasti on aivan turha miettiä.
Vaimo voi joko haluta edelleen jatkaa tai olla myös helpottunut, että vihdoin eriprosessi laitetaan liikkeelle. Lapset voivat reagoida hyvinkin monella tavalla, he voivat haluta asua joko isän tai äidin kanssa, sukulaisten ja ystävien reaktiot, niitä ei voi ennustaa... Miten menevät asuntoasiat, työ, harrastukset... Muuttujia ja liikkuvia osia on liikaa, jotta kannattaisi "suunnitella uutta elämää jo ennalta valmiiksi".
Mutta yhdestä asiasta olen aivan varma: rehellisyys helpottaa, kaikkia! - Anonyymi
No minä en aavistanut mitään ja järkytys oli aivan valtava, kun mies yhtäkkiä kertoi haluavansa erota ja että oli ollut vuosia salasuhteessa yhden työkaverinsa kanssa!
- sanaton kuilu
Kyllä. Jotenkin näin jälkikäteen ajatellen helpottaa, että se nimetön möykky, joka kaihersi suhdetta sai nimen. Ei tarvinnut enää yrittää, kun toinen ei enää halunnut.
Mutta meillä ei todellakaan mennyt käsikirjoituksen mukaan. Ilmeisesti kakkonen olisi halunnut, että mies tulee välittömästi tämän luo, koska soitti meille kotiin eroiltana ja seuraavana aamuna (mies ei vastannut) edellisen yön oli ilmeisesti ollut myös kakkosen luona(muka työmatkalla). Mies jäi vielä kotiin joksikin aikaa asioita selvittämään. Onneksi.
Siis ei näin- ei kannata karata suoraan toisen luo, jos puoliso haluaa keskustella, jos vähänkään välittää ihmisistä. - Hävetkää!
Tämä ketju osoittaa miten tunteettomia, kovia ja itsekkäistä ihmiset ovatkaan. Jokaisen olisi itse koettava kohdalleen samat kärsimykset mitä he toisille tekee. Pienet lapsetkin laitetaan kärsimään ja heidän elämä tuhotaan ITSEKKÄIDEN aikuisten toimesta. Että ette osaa edes hävetä! Tärkeintä teille on vain oma nautinto ja hekumanne tyydyttäminen.
- hmh
Tää on vanha ketju, mut ah, aina niin ajankohtainen!
Esim. mun tapauksessa, jos kaikki (vaimo) osais laittaa loukkaantumisentunteet kuriin, tää olis sellanen win-win-juttu. Vaimo ei enää halua, mies haluaa ja mä haluan. Mä annan, mies saa. Mies menee tyytyväisenä kotiin, vaimo saa mitä haluaa, koska mä en halua muuta miehestä...
- Ei petä
Yleisesti: oma mieheni on sitä mieltä,että kakkonen: h...a! Ei siis voisi arvostaa kakkosnaista!!!
- Herätys
Voi sinua vaimoressukkaa...Sinullehan se mies vakuuttaa juuri noin, ja "h---le" ihan muuta. Kuten esim. että häntä kiristetään olemaan kanssasi. Ja ettei arvosta sinuakaan, mutta joutuu pakotettuna elämään kanssasi, vaikka kuvaileekin aina, millainen kaamea "hirviö" olet... Se h..a on saattanut jopa pyytää, ettei miehesi ota enää yhteyttä, mutta miehesi ei usko, vaan soittelee/tekstiviestittelee ja pyrkii kaikin tavoin olemaan yhteydessä. Sinullehan hän toki vakuuttelee aivan muuta, valitettavasti.
Se huo..a saattaa kuitenkin tajuta miehesi ajatusmaailmasta enemmän kuin sinä nähdä objektiivisemmin koko tarinan ja mm. sen, millaisen hölmön kanssa SINÄ raasu elät...
Älä siis sinä kuvittele voivasi arvioida nyt koko totuutta noin pelkistetysti vaikka kenties siitä saisitkin lohtua...hyvin laihakksi jävää lohtua.
Pikaista heräämistä mustavalkoisesta ajattelumaailmastasi toivoen...Ei se mies nimittäin arvosta sinuakaan...ja toisaalta: mitä merkitystä tuollaisen miehen arvostuksella ylipäätänsä on edes? Kuka sellaista tarvitsee? Sinä ehkä... - .................
Herätys kirjoitti:
Voi sinua vaimoressukkaa...Sinullehan se mies vakuuttaa juuri noin, ja "h---le" ihan muuta. Kuten esim. että häntä kiristetään olemaan kanssasi. Ja ettei arvosta sinuakaan, mutta joutuu pakotettuna elämään kanssasi, vaikka kuvaileekin aina, millainen kaamea "hirviö" olet... Se h..a on saattanut jopa pyytää, ettei miehesi ota enää yhteyttä, mutta miehesi ei usko, vaan soittelee/tekstiviestittelee ja pyrkii kaikin tavoin olemaan yhteydessä. Sinullehan hän toki vakuuttelee aivan muuta, valitettavasti.
Se huo..a saattaa kuitenkin tajuta miehesi ajatusmaailmasta enemmän kuin sinä nähdä objektiivisemmin koko tarinan ja mm. sen, millaisen hölmön kanssa SINÄ raasu elät...
Älä siis sinä kuvittele voivasi arvioida nyt koko totuutta noin pelkistetysti vaikka kenties siitä saisitkin lohtua...hyvin laihakksi jävää lohtua.
Pikaista heräämistä mustavalkoisesta ajattelumaailmastasi toivoen...Ei se mies nimittäin arvosta sinuakaan...ja toisaalta: mitä merkitystä tuollaisen miehen arvostuksella ylipäätänsä on edes? Kuka sellaista tarvitsee? Sinä ehkä...Tai sitten näköjään sinä olet hän, joka tarvitsee tuon ihanan kieron ihmisen "arvostusta". Kovin rakastuneelta ja tasapainoiselta näyttää näyttää miesparka elävän "hirviö" -vaimonsa kanssa. Toisille riittää viestittely ja se on heidän mielikuvissaan seurustelusuhde, toiset haluaa enemmän.
Kylläpä kieroon ihmiseen olet itsekin takertunut, mutta roiku vaan, jos se helpottaa........... - höpö höpö
Herätys kirjoitti:
Pikaista heräämistä mustavalkoisesta ajattelumaailmastasi toivoen...Ei se mies nimittäin arvosta sinuakaan...ja toisaalta: mitä merkitystä tuollaisen miehen arvostuksella ylipäätänsä on edes? Kuka sellaista tarvitsee? Sinä ehkä...Ja mikä olikaan syy, miksi sinä vastailet tälle HÖLMÖLLE miehelle. Eikö resulsisi riitä fiksumpaan ukkomieheen.
- 7890798070
Herätys kirjoitti:
Pikaista heräämistä mustavalkoisesta ajattelumaailmastasi toivoen...Ei se mies nimittäin arvosta sinuakaan...ja toisaalta: mitä merkitystä tuollaisen miehen arvostuksella ylipäätänsä on edes? Kuka sellaista tarvitsee? Sinä ehkä...Kaikille ressukoille, pettäjille kaikki naiset ovat narttuja ikään ja kokoon katsomatta.
- Anonyymi
Herätys kirjoitti:
Pikaista heräämistä mustavalkoisesta ajattelumaailmastasi toivoen...Ei se mies nimittäin arvosta sinuakaan...ja toisaalta: mitä merkitystä tuollaisen miehen arvostuksella ylipäätänsä on edes? Kuka sellaista tarvitsee? Sinä ehkä...Te ikuiset kakkoset vasta paskanpuhumista saavatkin! Kukaan mies ei ikinä kerro teille totuutta siitä että vaimo onkin oikeasti hyvä tyyppi ja että kotonakin pannaan ja pussaillaan. Ei, jotta pääsevät teidän housuihinnne, nämä valhtelevat teille ihan mitä vaan ja te uskotte, koska haluatte niin säälittävän paljon sitä että teitä kehutaan paljon paremmaksi kuin muut naiset, jopa miehen vaimoa, VAIKKA sen naisen mies on kuitenkin aikanaan oikeasti halunnut, koska on naimisiinkin mennyt. Toiset naiset ovat pelkkä terapeutti ja reikä arjen keskellä.
- i67tit
"Varattu mies, miksi et eroa vaikka toinen naisesi on sinulle tärkeä ja rakas ja vaimoasi et enää kunnioita, et rakasta. "
Se, että en eroa, on osoitus siitä vastoin luuloasi kunnoitan vaimoani ja rakastan häntä enemmän kuin kakkosta.
Kakoset ovat aina vain keino pönkittää itsetuntoa. - no niin
Ei kertonut syytä miksei eroa, kun ei ollut kertonut koko vaimosta.
- jääkylmä totuus
miehet ei halua erota, kun kaikki paljastuu, itkua ja jopa uhkailua jos vaimo jättää..kakkosella ei merkitystä ole loppupeleissä..kakkonen saa mihen jos vaimo eroaa..
- ;)!
Mutta ovelat miehet käyttäytyy siten, että se vaimo ottaa eron. Ei tarvitse itse olla se petollinen kaikkien muiden silmissä
- Kakkosten itsetunto?
;)! kirjoitti:
Mutta ovelat miehet käyttäytyy siten, että se vaimo ottaa eron. Ei tarvitse itse olla se petollinen kaikkien muiden silmissä
Ja tuollaisia miehiä kakkoset vonkaavat vuosia! Eipä paljon itsensä arvostusta heiltä löydy. Kaikki käy, kunhan on mies!
Luulisi edes hävettävän, kun näistä luusereista täällä kehuvat...ei muka haluta muuta kuin seksiä. Seksi ilman toisen kunnioittamista on pelkkä nautinnon irvikuva! - entäpä...
;)! kirjoitti:
Entäpä,jos vaimo tietää ajatusmaailman ja on päättänyt olla eroamatta...
- Herätys edelleenkin
entäpä... kirjoitti:
Entäpä,jos vaimo tietää ajatusmaailman ja on päättänyt olla eroamatta...
Aivan sama. miehellä joka tapauksessa on ollut tunneside toiseen naiseen. Itse en jatkaisi päivääkään sellaisen miehen vaimona, mutta teidän läheisriippuvaisten on pakko kestää jopa huonoa suhdetta ja olla vakuuttelemassa jopa tällä palstalla itsellenne,että rakkautenne on niin kaikkivoimaista.Ei se ole, jos yksikin toinen henkilö on päässyt väliinne. Rakkautenne on turmeltunut, niin se on. Ja sinä vaimo muistat aina että miehesi on rakastanut toista. Ja saat raivokohtauksiasi,joita et täällä sitten niin avoimesti kertaakaan kertoa.
- Walesin up
Kakkosten itsetunto? kirjoitti:
Ja tuollaisia miehiä kakkoset vonkaavat vuosia! Eipä paljon itsensä arvostusta heiltä löydy. Kaikki käy, kunhan on mies!
Luulisi edes hävettävän, kun näistä luusereista täällä kehuvat...ei muka haluta muuta kuin seksiä. Seksi ilman toisen kunnioittamista on pelkkä nautinnon irvikuva!Eivät kaikki kakkoset. Usein on myös niin,että se säälittävä mies joka roikkuu onnettomassa liitossaan jää roikkumaan kiinni kakkoseen. On kakkosia, joilla on myös itsekunnioituksensa kohdallaan.toisin kuin näillä pettäjämiehiään puolustavilla luuserivaimoilla. Vaimoressullehan se mies toki yrittää selittää niin rakastavansa...ja silti käy puhelin kuumana kakkosen kanssa.
- toisen tekosia
;)! kirjoitti:
No mitähän mies voittaa ajamalla vaimon hakemaan eroa, että itse ei olisi petollinen toisten silmissä. Eikö vaimon huono kohtelu ole aivan yhtä raskauttavaa. Ja tärkeintä, hän itse tietää aiheuttaneensa eron " ovelasti". Varmaan mannaa itsekunnioitukselle. Tosin tuollainen touhu on luonnehäiriöisen touhua. Ei välttämättä edes häpeä.
- nuku sinäkin
Herätys edelleenkin kirjoitti:
Aivan sama. miehellä joka tapauksessa on ollut tunneside toiseen naiseen. Itse en jatkaisi päivääkään sellaisen miehen vaimona, mutta teidän läheisriippuvaisten on pakko kestää jopa huonoa suhdetta ja olla vakuuttelemassa jopa tällä palstalla itsellenne,että rakkautenne on niin kaikkivoimaista.Ei se ole, jos yksikin toinen henkilö on päässyt väliinne. Rakkautenne on turmeltunut, niin se on. Ja sinä vaimo muistat aina että miehesi on rakastanut toista. Ja saat raivokohtauksiasi,joita et täällä sitten niin avoimesti kertaakaan kertoa.
Onkohan se mies rakastanut toista vai ei?
Rakastanut hullantumisen tunnetta ja kuitenkin huomannut että rakkaus onkin aivan muuta.
Ehkäpä se Rakkaus ei olekaan turmeltunutta kun sitä ei ole hylätty.
- Onnee vaan teille
"Mutta ovelat miehet käyttäytyy siten, että se vaimo ottaa eron"
En haluaisi olla kakkonen, joka saisi itselleen niin 'ovelan' miehen, että mies kusettaa omat syntinsä "ovelasti" oman kumppaninsa syyksi ja itse säilyttää rehellisen miehen puhtoisen maineen. Aika moni ei kutsu heitä edes oveliksi,vaan kus*päiksi. - true Love
Rakkaus vaimoon... :)
- true Love
Rakkaus vaimoon... :)
- Kaikki roikkuvat
""kakkoset roikkuu varatussa, mies jää roikkumaan kiinni kakkoseen, vaimo roikkuu miehessä "
Ihmeellisiä mielipiteitä täällä. Syyllisen hattu roikkumisesta halutaan heittää omasta päästä pois, jonkun muun päähän.
Jos kahden parisuhde tai salasuhde ei pääty, vaikka tulee itse loukatuksi ja/tai tietää loukkaavansa muita, niin roikkujia on kaksi kappaletta, tai kolme, jos petettykin tietää missä mennään, eikä jätä pettäjää, vaikka tämä ei lopeta salasuhdettaan. Viisain ja vahviin kolmesta poistuu ensimmäisenä kuviosta, kun kaksi heikkoa roikkujaa ei siihen kykene.- ex-kakkonen
Meillä tilanne oli näin. Minä kakkosena poistuin kuviosta. Vaimo tiesi meidän suhteesta mutta oli sanonut miehelle, että ei kykene lähtemään lasten vuoksi eikä siksi, koska mies on loukannut ja repinyt tällä tavoin hänen itsetuntonsa. Vaimo ei siis uskaltanut vaatia itsellensä parempaa elämää. Ja on minulla jonkin näköinen sydän olemassa, joten jätin miehen. Aivan sama, vaikka toisiamme rakastimmekin. Heidän parisuhteensa tilanne on kuulemma samanlainen kuin ennen meidän suhdetta, joten heidän ongelmansa eivät johtuneet meidän suhteesta. Minä olin ilmeisesti seuraus siitä. Mies soittelee ikäväänsä ja minä sanon, että selvittäisivät avioliittonsa. Tilanne taitaa jatkua näin koko lopun elämää, ellei vaimo saa rohkeutta hakea eroa tai sitten tekevät päätöksensä kun lapset kasvavat.
- miksi miksi?
ex-kakkonen kirjoitti:
Meillä tilanne oli näin. Minä kakkosena poistuin kuviosta. Vaimo tiesi meidän suhteesta mutta oli sanonut miehelle, että ei kykene lähtemään lasten vuoksi eikä siksi, koska mies on loukannut ja repinyt tällä tavoin hänen itsetuntonsa. Vaimo ei siis uskaltanut vaatia itsellensä parempaa elämää. Ja on minulla jonkin näköinen sydän olemassa, joten jätin miehen. Aivan sama, vaikka toisiamme rakastimmekin. Heidän parisuhteensa tilanne on kuulemma samanlainen kuin ennen meidän suhdetta, joten heidän ongelmansa eivät johtuneet meidän suhteesta. Minä olin ilmeisesti seuraus siitä. Mies soittelee ikäväänsä ja minä sanon, että selvittäisivät avioliittonsa. Tilanne taitaa jatkua näin koko lopun elämää, ellei vaimo saa rohkeutta hakea eroa tai sitten tekevät päätöksensä kun lapset kasvavat.
Miksi vaimon pitäisi hakea eroa? Miksi mies ei sitä tee?
- Haloo?
ex-kakkonen kirjoitti:
"Mies soittelee" Tai ..roikut sittenkin? Lopeta vastaaminen, niin pääset irti. Älä usko heikon roikkuvan miehen juttuihin avioliiton tilasta tai hänen vaimonsa ajatuksista.
- Lady Love
Haloo? kirjoitti:
"Mies soittelee" Tai ..roikut sittenkin? Lopeta vastaaminen, niin pääset irti. Älä usko heikon roikkuvan miehen juttuihin avioliiton tilasta tai hänen vaimonsa ajatuksista.
Joo,teeppä niin,että lopetat murehtimasta miehen tunteista,joka tekee väärin anyway! Etsi joku arvoisesi!Teit oikein,kun jätit miehen! Mikäli miehen liitto päättyy eroon,niin et ainakaan koe itsesyytöksiä siitä! Itse jätin kerran miehen,joka vaikutti varatulta,vaikka ei myöntänyt! Kaikki merkit olivat ilmassa. Itselle avoimuus on todella tärkeä suhteessa!!!
- ei-masokisti
miksi miksi? kirjoitti:
Miksi vaimon pitäisi hakea eroa? Miksi mies ei sitä tee?
Ihmettelen ajatuksen nurinkurisuutta, miksi vaimon pitäisi hakea eroa? Sama kuin kysyisi miksi pahoinpidellyn pitäisi soittaa poliisille. Minä hakisin eroa jos minua petettäisiin. Ei ole normaalia ja järkevää jatkaa suhteessa jossa petetään ja loukataan.
- Anonyymi
ex-kakkonen kirjoitti:
Missä sinun kaltaiset naiset ovat vapaan miehen elämästäni?
Jos sinulla on oikeasti tahtoa ja sydäntä tehdä oikein etkä alistu edes rakkaudelle vaan toimit oikein aivan siksi että niin vaan pitää tehdä se kertoo jo hemmetisti kuinka valtava olet silmiesi takana.
Sinuthan on tehty aivan toisenlasieen kuvioon; jättiläinen.
- wonderful3
Rakastajatar on kuin wc pönttö mihin mies tulee tekemään tarpeitaan. Että nauttikaa oloistanne !
- Kaikkeahyväätoivoen
Tajusin juuri, että Ap. on sama jankkaaja, joka kyselee eri ketjussa, mitä kakkoset ajattelevat miehen ikävöivistä lapsista jne. Samaa tivaamista ja jankutusta - miten pihalla tämä ihminen onkaan. Tältä palstalta et ainakaan apua saa, hämmennyt vaan lisää. On ammattilaisia ja asiantuntijoita, jotka osaavat sinua auttaa, toivottavasti. Keskity itseesi ja lapsiisi, joista olet niin huolissasi, älä tärvää aikaasi täällä. Ei johda mihinkään, etkä tule yhtään viisaammaksi. Päinvastoin.
- 87ho87
Yhteinen talous ja suunnitelmat, yhteinen omaisuus ja menneisyys, yhteiset ystäväperheet, yhteiset lapset, yhteinen arki (jota se kakkonen kammoaa) ym. monet asiat pitävät sen miehen kotona vaikka toisessa sängyssä odottelee se niin ihana kakkonen. Ja tähän voi mainiosti lisätä sen, että mies rakastaa vaimoaan.
- totuus on
Velkavankeus vaimon kanssa, rahattomuus, lapset joita mies ei halunnut, arki jota mies inhoaa, ne pitävät miehen kotona missä sängyssä odottelee niin väsähtänyt ja tympivä vaimo. Mies ei rakasta vaimoaan, muutenhan miehellä ei olisi kakkosta. Mies ei eroa koska kakkonen ei halua miestä.
- mikä totuus?
totuus on kirjoitti:
Velkavankeus vaimon kanssa, rahattomuus, lapset joita mies ei halunnut, arki jota mies inhoaa, ne pitävät miehen kotona missä sängyssä odottelee niin väsähtänyt ja tympivä vaimo. Mies ei rakasta vaimoaan, muutenhan miehellä ei olisi kakkosta. Mies ei eroa koska kakkonen ei halua miestä.
Tämä totuus on kakkosen unelmatotuus, johon itse uskoo. Kun käännät luettelosi päälaelleen, voi löytää ripauksen oikeusta totuudesta. Se olikin vain markkina-arvon testausta.
- lähes aina
Kun mies ei eroa taustalla on yleensä että kakkoset eivät miestä halua vaikka tämä olisi kuinka tulossa. Vaimo luulee että mies jää hänen luokseen koska rakastaa. Kakkoset tekevät päätöksen suhteen etenemisestä tai loppumisesta.
- makiat naurut
Noinkohan on. Hehe heh. Kakkonen päättää pikkuasioista. Lapset, vaimo ja perhe eivät kuulu kakkosen päätäntävaltaan. Noin naivin ihmisen jo sukukin nauraisi ulos.
- Tääontotuus
Tää on totuus mä en ikinä naisena uskonut kun mun tuleva aviomies sano et kaikki oli toisen naisen vika. Vaan pyysin tytöltä et näkisin heidän väliset keskustelut ja nopeasti selvisi että tätä tyttöä oli hujattu. Kaikki ne valheet mitä se kerto sille raukka ihmiselle ja ne valheet mitä kerto mulle. Jätin sen tietty ja seison tytön puolella. #girlpower...Suku nauraa teidänlaiset jotka elävät surullisina, vainoharhoissa ja syyttelette muita. Kaikki muut nauraa itseasiassa täytyy olla vahva nainen ja ottaa vastuu omasta elämästään elää onnellisena tulevaisuudessa ihmisen kanssa joka arvostaa sinua ja teidän välissä ei ole muita. Elätte jossain psykoosissa.
- Anonyymi
Tääontotuus kirjoitti:
Tää on totuus mä en ikinä naisena uskonut kun mun tuleva aviomies sano et kaikki oli toisen naisen vika. Vaan pyysin tytöltä et näkisin heidän väliset keskustelut ja nopeasti selvisi että tätä tyttöä oli hujattu. Kaikki ne valheet mitä se kerto sille raukka ihmiselle ja ne valheet mitä kerto mulle. Jätin sen tietty ja seison tytön puolella. #girlpower...Suku nauraa teidänlaiset jotka elävät surullisina, vainoharhoissa ja syyttelette muita. Kaikki muut nauraa itseasiassa täytyy olla vahva nainen ja ottaa vastuu omasta elämästään elää onnellisena tulevaisuudessa ihmisen kanssa joka arvostaa sinua ja teidän välissä ei ole muita. Elätte jossain psykoosissa.
Tästä en voisi enempää olla samaa mieltä.
- Iso paha Susi
En koskaan edes ajatellut erota vaimostani. Ajauduin suhteeseen puolivahingossa, kun tuttu nainen oli enemmän kuin innokas pyytelemään auttelemaan pikkuhommissa ja vähän muutakin ja jotenkin siihen jäi koukkuun. Eihän se minulle mitenkään vastenmielistä hommaa ollut ollenkaan, mutta kyllähän minä koko ajan tiesin, että jossain vaiheessa sen on loputtava. Koko ajan se kävi vaan vaikeammaksi, kun toinen vihjaili ja odotti yhteistä elämää. En mielestäni luvannut enempää kuin pystyin niin kuin nyt eroa vaimosta, mutta jotenkin toinen niin kuitenkin käsitti. Paha sitä nyt toiselle sanoa, etten minä oikeasti aio erota kun toinen itkee ja odottaa suurin piirtein kihlasormusta. Aina ajattelin, että ensi kerralla lopetan suhteen. En vaan hennonnut lopettaa ennen kuin jäin kiinni ja sitten oli pakko. Sitten minä vasta se isokusipää olinkin kaikkien mielestä, vaikka kenellekään en pahaa halunnut.
- Jotenkin vaan jää ko
Toivon että vaimosi pettää sinua vielä monen kanssa...
- kokemuksia on
No. Mulla ollut pari toisen naisen miestä. En ollut kumpaankaan rakastunut, enkä olisi mitään yhteistä tulevaisuutta halunnutkaan. Molemmilla miehillä oli vaimo ja lapsia. Toinen ehkä pelkäsi että jotenkin haluaisin hänestä jotain enempikin, koska selitti ummet lammet perheensä vaikeuksista (lapsella leukemia, vaimolla mt-ongelmia). toiselle sanoin suoraan että please ei puhuta perheistä mitään...
Oma eksä oli väittänyt suhteelleen, että ei voi erota minusta, koska tappaisin itseni, tai vajoaisin masennukseen. Virhe. Voin siinä liitossa tosi huonosti ja vain odotin että olisi "riittävä" syy erota - minkä eksä aivan hyvin tiesi. Tosiasiassa eksä rakasti liikaa minun tulojani ja pankkitiliäni, sekä tiesi että teini-ikäiset lapsemme lähtisivät kuitenkin minun mukaan. Varmaan se pyykki- ruoka- ja taloushuolto olivat rakkaita hänelle myös.
Lähdin heti kun sain tietää sivusuhteesta. - emme.sovi.toisillemme
Mies ei halua loukata vaimoaan, on hänen paras ystävänsä. En halua miehen kanssa edes olla tai ole kysellyt hänen erostaan, selittelee aina tilannetta, omatunto ilmeisesti vaivaa. Pelkää myös mitä kaikki muut hänestä ajattelisivat koska hyvin tunnettu persoona monista asioista paikkakunnallaan.
- oooyyyyfff
Sitäpä mäkin olen neljättä vuotta tässä miettinyt.Nähdään jokapäivä..mies nukkuu kuulemma vaimonsa kanssa eri huoneissa.Kuulemma UHRAUTUU LASTEN TAKIA että niillä hyvä olla!SITTEN raha,yhteinen iso hieno talo.Sitten yhteinen yritys.En tule ikinä tästä miehestä onnea saamaan.Kun hänen kannalta ajattelee niin äijällä arki toimii kun vaimo pyörittää arkea kun mies harrastaa ja raataa töissä.Kyllä joskus soimaan itseäni koska mahdollistan miehen touhut.Hän on muuten äärimmäisen ihana ihminen.
- 9404440
Joko siulle on se selvinnyt, kun tässä jo aikaa on kulunut?
- Näinparempinn
Kerrankin hyvä keskustelu! Itse olen ollut muutaman kuukauden kakkosnainen, meillä 8v ikäero aviossa olevaan mieheen.. Hän pitää minua ns 'korkeammalla' itseensä verrattuna, olen paremman näköinen, suosittu jne, itsellään tietenkin hieman lopahtanut pitkä avioliitto. Todnäk hakee vain jännitystä ja sitä että joku pönkittää itsetuntoa. Itse pidän miestä seksikkäänä ja miellyttävänä persoonana, kieltämättä on tullut esiin myös mustasukkaisuutta ym kieroilua, mistä en pidä. Yhdyntää ei ole ollut, luulen että suhde lopahtaisi nopeasti siihen.. Itselle tällainen järkestely sopii nyt hyvin mutta jossain vaiheessa pitää viheltää poikki. Tuskin on eroamassa eli syytä siihen en ole kysynyt edes, mutta olen miettiny sitä miltä tuntuis jos sanois eroavansa, juoksisin luultavasti nopeasti karkuun..
- huijarinluonneon
pettäjä huijaa omaa perhettä, se on selvä ja tietysti myös kakkosta...
- DIRRTTY
Mä ns.kakkonen.Huvittavin vastaus kun kysyin miksi hän ei jätä vaimoaan kun hän ei tunne vaimoa kohtaan halua tai mitään OLEN NAIMISIIN MENNYT JA PAPIN EDESSÄ LUVANNUT PERHEESTÄ HUOLTA PITÄÄ...EIKÖ HÄN OLE MYÖS LUVANNUT PAPIN EDESSÄ OLLA USKOLLINEN VAIMOLLE.
- ghdjkfhkg
Ymmärrätkö vihkikaavan sisällön, siinähän luvataan tahtoa rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Nyt on jostain syystä se vastoinkäyminen menossa ja siksi hän ei takiasi eroa, kun lupasi tahtoa rakastaa myös vastoinkäymisissä. Jos se ei sinulle sovi, niin etsi ihmeessä vapaa, niin ei tarvitse kysellä muuta kuin, että koska mennään naimisiin.
- ottaakopäähän
Vihkikaavassa ei kyllä luvata mitään. Siinä kysytään että tahdotko osoittaa uskollisuutta ja rakkautta niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Eikö ole hienoa, että mies haluaa pitää perheestä huolta? Ihan omasta halustaan. Tahto olla uskollinen on häneltä jostain syystä hukassa. Se taas on surullista kaikkien kannalta, sunkin. Luuletko ettei pettäisi suakin? Pettäjä ei muutu uskolliseksi kenenkään toisen takia. Kukaan ei voi myöskään vaatia toista muuttumaan uskolliseksi. Se halu lähtee ihmisen sisältä. Oman hyvinvointinsa takia hän sen tekee jos tekee.
Mies on ollut sulle rehellinen joten mitä huvittavaa tuossa on? Ottaako päähän kun ei sun takia eroakaan? - Vhyö
Nyt on 2000luku.jos ei avioliitto ole kuin kämppis kaveruutta niin erotkaa jumankauta.Mitä ihmeen kaava kulissia.
- Linneax
Vhyö kirjoitti:
Nyt on 2000luku.jos ei avioliitto ole kuin kämppis kaveruutta niin erotkaa jumankauta.Mitä ihmeen kaava kulissia.
Olen todellakin samaa mieltä!
Mutta pitäähän ne kauniit kulissit pitää ja tuskin olisi jännää etsiä sinkkuna panoja. Maailma muuttuu...
- Puumako
Itselläni seksisuhde nuoreen mieheen, vain seksiä ja "smalltalk" tauolla. Hyvin tullaan juttuun ja molemmat saavat todella nautintoa. Molemmat ollaan myös parisuhteessa. Turvallinen hoito monessa suhteessa; ikäero ja miehellä ei ole aikomusta edes erota ja toisaalta kuka pettäjää haluaisi kumppaniksi....
- sldkfjg
Mun eksäni tapasi elämänsä naisen siinä vaiheessa, kun olimme olleet jo melkein 20 vuotta yksissä. Ihastui ja rakastui ja halusi viettää paljon aikaa tämän uuden rakkautensa kanssa - mutta ei silti millään halunnut tehdä mitään meidän liittomme päättämiseksi. Alkaen siis siitä, että ei olisi halunnut edes puhua siitä, miten meidän asiat nyt järjestetään. Lapsia ei ollut, onneksi, mutta yhteinen asunto ja noin monen vuoden jälkeen tietysti paljon muitakin yhteisiä juttuja.
Miksi näin? No, ainakin siksi, että rakastumisen huumassa miehellä ei tuntunut olevan energiaa minkäänlaiseen elämän suunnitteluun. Hyvin lyhyellä tähtämellä meni: milloin pääsee seuraavan kerran uuden naisen kainaloon, minkä tekosyyn kehittää vanhalle vaimolle (turhaan, koska suhteen alkaminen oli niin ilmiselvää). Toiseksi vanha ja tuttu on turvallista, ja ajatus asunnon myynnistä ja uuden hankkimisesta oli yksinkertaisesti turhan pelottava ja vaivalloinen siinä vaiheessa, kun mies ei vielä tiennyt, mihin uusi suhde johtaa. Kolmanneksi varmaan se, että mies ei ollut ylen innokas kertomaan eron syistä kellekään, liekö tuntenut syyllisyyttä. Tämä ei kuitenkaan estänyt häntä esim. käymästä uuden naisen kanssa paikoissa, joissa liikkui myös yhteisiä tuttaviamme - ja siis jo siinä vaiheessa, kun mies ei vielä ollut tunnustanut suhdettaan mulle.
Eli summattuna: mies halusi keskittyä uuteen rakkauteensa ja toivoi, että asiat jotenkin taianomaisesti järjestyisivät itsekseen johonkin uuteen ja kivaan järjestykseen. Siitä näkökulmasta voi näyttää ihan toimivalta ratkaisulta se, että jatkaa elämää entiseen malliin vaimon kanssa ja käy uuden rakkauden luona kylässä. - tiper
Vanha ketju. Pakko oma kokemus silti: Ryhdyin tietoisesti ukkomiehen kanssa leikkimään. Sain tarpeekseni, kun kertoi olleensa salasuhteissa aiemminkin monen kanssa. Ja sitten, kaikkein järkyin juttu: sanoi mulle "Jos meidän salasuhde loppuu, niin uusi salasuhde on jo kehittymässä".
Enkä varmaan ikinä ole ketään/mitään niin vauhdilla karkuun juossut.
Nyt sekä vaimonsa että minä olemme molemmat jättäneet hänet. Vieläkin oksettaa muisto koko äijästä.
Kotonaan se nyt kai parkuu, kun tahtoi vain, että "kaikilla olisi hyvä olla". Viritelköön nyt rauhassa verkkojaan. Ei varmaan vieläkään ymmärrä, miten hänet, hyvän miehen, näin naiset jättivät. Huh huh!! - Kaksoiselämän.rasite
"Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään
Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään." (Juice) - perheellinenmies69
Meillä on arkiset asiat avokin kanssa kunnossa, ei riidellä, ei tapella eikä ole turhaa järmäystä, suhteesta puuttuu vain yksi mulle tärkeä asia ja se on erotiikka...se kuoli vuosia sitten. Hankin itselleni seksisuhteen, se toi uutta sykettä tasaiseen arkeen ja tunsin taas eläväni, olen myös harrastanut joitakin yhden yös juttuja. Näin se elämä jatkuu. Mulle nämä suhteet tai jutut ovat vain seksiä, se pitää järjen päässä.
- Anonyymi
Yksinkertainen vastaus: kotoa mies saa ruuan pöytään, vaimo pesee pyykit ja hoitaa lapset. Miehen ei tarvitse tehdä mitään. Leppoisaa.
Seksiä mies saa muualta, koska jos saisi seksiä vaimoltaan, niin ei pettäisi.
Sitten siihen syyhyn, miksi mies ei saa seksiä vaimoltaan. Vaihtoehtoja on:
Mies on surkea sänkyhommissa ja vaimo on kyllästynyt, kun mies tekee aina kaiken väärin ja ajattelee vain itseään. On parempi olla ilman.
Vaimo on ehkä lihonut, eikä herätä enää seksihaluja miehessä.
Mies on ehkä lihonut, eikä pidä itsestään muutenkaan huolta ja vaimosta on vastenmielistä sekstailla rasvapallon kanssa.
Vaimo tuntee olevansa äiti myös miehelleen, koska tämä ei tee kotona mitään vaan odottaa samaa palvelua kuin lapset. Tämä ei kiihota vaimoa.
Mies kittaa aina kaljaa ja haisee pahalle. Ei kiihota sekään.
Varmasti on lisääkin syitä, mutta nämä nyt näin äkkiseltään.
Joo, vanha ketju, mutta vastasin silti. - Anonyymi
Ylläpidettävä "oikea" suhde edustaa konformistisuutta ja velvollisuutta, roolia johon maailma ajaa miestä.
Pettämissuhde edustaa kapinaa tuota edellistä roolia kohtaan, vapautumista roolin paineesta, ansaitsematonta arvon saamista.
Aivan samalla tavalla työntekijät laiskottelevat töissään, kusettavat työnantajiaan, varastavat työpaikaltaan eivätkä kuitenkaan eroa työstään ellei heitä erikseen irtisanota.
Miksi sinä et etsi vapaata miestä?- Anonyymi
Kukaan tuskin rakastuu työhönsä samoin kuin toiseen ihmiseen. Olet tässä esimerkkisi kanssa hakoteillä. Aivan kuin yrittäisit oikeuttaa pettämistä.
Miksi turhaan edes mennä naimisiin, jos ei pysty antamaansa lupausta pitämään? Myös parisuhteessa ilman avioliittoa on ensisijaisena oletuksena uskollisuus. Ei kukaan halua rakastamansa henkilön hyppäävän heti vieraissa. Kyllähän siitä on koko rakastamisen tunne poissa. Silloinhan haluaa vain irtosuhteita ja seksiä.
Parisuhteessa ollaan, koska muut eivät kiinnosta. Jos muut kiinnostavat siinä määrin, että flirttaillaan jatkuvasti muille ja mennään sieltä seksiin asti, niin onhan tämä henkilö silloin jäänyt teinin tasolle, jolloin ei vielä osata ottaa vastuuta mistään. Äiti ja isä ottavat sen hänen puolestaan. Tai juurikin kuten mainitsit, kapinoidaan, koska ehkä teini-iässä kapinointi on jäänyt väliin kotona olleen kovan kurin vuoksi. Sitten, kun pitäisi ottaa vastuu teoistaan ja lupauksistaan, niin iskee tuo lapsellinen kapinointi: nyt teen niin kuin haluan, seurauksista välittämättä. Kuitenkin taustalla on pelko kiinnijäämisestä ja sen seurauksena puolison halusta erota, jolloin jäisi yksin. Todella moni mies pelkää olla yksin.
Kysyit miksi sinä et etsi vapaata miestä? Vastaan ap:n puolesta.
Naimisissa/avoliitossa/parisuhteessa elävät miehet eivät mainosta olevansa jo varattuja. Päinvastoin. Nämä, jotka pettävät, haluavat pitää siviilisäätynsä piilossa mahdollisimman pitkään.
Kun uutta suhdetta on saatu lämmiteltyä niin pitkälle, että toinen on jo ihastunut/rakastunut, on seuraava vale se, että mies on nuka eroamassa, kun on paljastunut, että ei olekaan vapaa. Pitää vain itseään vapaana, koska vaimo on kylmä. Omien sanojensa mukaan.
Jos ei pysty ajattelemaan itseään samaan tilanteeseen - rakastamasi henkilö kävisikin vieraissa, kun itse olisit vain hänestä kiinnostunut - niin tällöin kyseessä voi olla psykopaattisia piirteitä.
Itse pidän näitä henkilöitä kieroon kasvaneina narsisteina, jotka etsivät seksisuhdetta jo varattuun henkilöön ”sen helppouden ja jännittävyyden takia”. Heitä näissä pettämistapauksissa toivottavasti kuitenkin on todella pieni vähemmistö.
- Anonyymi
Se on päättämättömyyttä.
- Anonyymi
Itse olen entinen petävä varattu mies. Silloinen vaimo lopetti aika yksipuolisesti seksin. Minä panin kaikkea mikä liikkui kahdella jalalla. En eronnut taloudellisista syistä, jokainen yhteinen vuosi toi säästöä elareissa pelkästään reilu 10 tuhatta euroa. Lopulta ero tuli, ja se maksoi melkein satatuhatta euroa. Mutta säästin aikalailla saman verran leikkimällä kotia tämän vajakin kanssa.
- Anonyymi
No ainakin rehellinen vastaus.
Mielenkiintoista.
Mites nyt. Oletko löytänyt uuden vakisuhteen vai elätkö edelleen irtosuhteilla? Yleisestihän puhutaan, että pettäjä pettää aina.
Mikä oli syy seksin loppumiseen?
Itseäni ei kiinnostanut seksi entisen mieheni kanssa, koska hän oli maailman huonoin siinä. Tunnenkin sen takia jonkinlaista mielihyvää siitä, että nainen, jonka kanssa meni yhteen, luuli saavansa hyvänkin saaliin. Nyt näen tuossa naisessa samoja piirteitä kuin aikanaan itselläni oli: huonon seksin aiheuttama tyytymättömyys. En silti sääli naista. Killui mukanamme koko seurustelu- ja avoliittomme ajan.
Täysin kädetön mies. Ei auta maisterintutkinto siinä hommassa. - Anonyymi
Mitä sanotte neuvoksi toiselle naiselle. Rakastan naimisissa olevaa miestä, 2vuoden tiivis, läheinen ja intiimi suhde hänen kanssaan.
Mutta minä tahdon parisuhteen jossa ei tarvitse salailla yhdessäoloa. En osaa/pysty päästää irti tästä varatusta rakkaastani. Antakaa neuvoja kiitos, moralisointia en pyydä.- Anonyymi
No ihan ensimmäiseksi kertoisin vaimolle asiasta, hänellä on oikeus tietä että häntä petetään ja tehdä sitten omat valintansa sen perusteella. Jos mies tästä suuttuu ja jättää sinut, niin tiedätpä ainakin sen ettei hän koskaan ollut tosissaan sinun kanssasi, niin kuin he monesti eivät olekaan, koska tällaiset suhteet ovat useimmiten vain pakoa arjesta ja sen tuomista vastuista. Onhan se seksi vieraan kanssa ilman vastuuta niin ihanan helppoa ja vapauttavaa, mutta kun se arki tulee vastaan AINA ja jokaisessa suhteessa.
- Anonyymi
Entisessä suhteessa petin koska vaimo lopetti suhteen intiimin puolen. Totesi vain että häntä ei seksi enää kiinnosta. Mitään varsinaista vikaa ei suhteessa ollut,lähinnä naisen omista ongelmista johtui.
Kävin vieraissa ja jatkoin aluksi suhdetta kulissina yli kymmenen vuotta, oli jo rankaistu paskalla suhteella kerran niin en halunnut että rankaistaan vielä toisenkin kerran taloudellisesti. Lopulta tuli vain mitta täyteen ja vaikka ero maksoi mulle sen lähes 100 tuhatta euroa, niin mielenterveyden ja onnellisen elämän hintalappu oli siinä kohtaa se.
Hyvä ja kuin minulle tehty kumppani löytyi sittemmin ja kaikki on loistavasti nyt. Naimisiin en mene enää koskaan.....- Anonyymi
Se että vaimo sanoo ettei seksi kiinnosta, tarkoittaa yleensä sitä ettei se kiinnosta sinun kanssasi, et joko ota häntä tarpeeksi huomioon seksissä tai sitten et huomioi häntä muulla tavoin. Olet omalla toiminnallasi todistanutkin oman Itsekkyytesi, sinun olisi pitänyt ryhdistäytyä, eikä hypätä vieraisiin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293597- 851855
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151651Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541362Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1141203VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202- 681079
- 65964
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28962Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k98942