Täällä useasti näkee naisia valittamassa miehen pituudesta. Jokaisella on aina oma "rajansa", jonka mukaan muodostetaan mielipiteitä. Usein naisen, jonka nyt vain jostain syystä täytyy saada vähintään 180 cm pitkä mies, mielestä kaikki alle 180-senttiset miehet ovat lyhyitä. Toisen naisen mielestä taas kaikki alle 190-senttiset miehet ovat lyhyitä, vain koska nainen itse haluaa vähintään 190 cm pitkän miehen. Muutenkin näissä miehen fyysisiä ominaisuuksia käsittelevissä aiheissa naisen logiikka korostuu ainakin omasta mielestäni kaikkein stereotyyppisimpänä.
Ajattelin laittaa tänne nyt vähän faktatietoa mukaan, jos joku vaikka tajuaisikin jotain:
- Suomalaisten 25-34 -vuotiaiden miesten keskipituus oli 179 cm vuonna 2008.
- 2010 suomalaisten nuorten miesten keskipituus oli 181 cm. Mittaukset tehtiin vuoden 1983 jälkeen syntyneille espoolaisille miehille.
- Suomalaiset miehet ovat keskimäärin maailman neljänneksi pisimpiä. On siis melko turhaa etsiä ulkomailta pidempää miestä. Maailman pisimmät miehet löytyvät Hollannista, keskimäärin 184,8 cm. Tämän pituisia miehiä löytynee Suomestakin. Miesten globaali keskipituus on muuten 166 cm, eli 15 cm vähemmän kuin suomalaisten miesten.
- Vieläkin kuulee huhupuhetta, jonka mukaan afrikkalaiset miehet, erityisesti kongolaiset ja masai-heimoon kuuluvat, olisivat jotenkin erityisen pitkiä. Tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Huonon ravinnon ja alkeellisen terveydenhuollon "ansiosta" afrikkalaisten miesten keskipituus on lähempänä 170 cm kuin 180 cm.
- Jos saan pyytää, niin lopettakaa se mutuilu. Täällä on nähty ihan tarpeeksi laidasta laitaan huutelijoita, jonkun mielestä miesten keskipituus on 170 cm ja jonkun mielestä taas 182 cm pitkät ovat lyhyitä. On mielestäni naurettavaa, että täällä valitetaan kuinka vaikka 180 cm on niin lyhyt ja ulkomailla taas naiset ovat villinä pitkään 180 cm suomalaismieheen. Itse 189 pitkänä voin sanoa, että kyllä niitä itseä pidempiä ja lyhyempiä tulee aina vastaan kadulla, joka päivä.
Miesten pituudesta
29
2898
Vastaukset
- Wifeoftheyear
Mun mies on mua pari cm lyhyempi. Ja yli 10v vanhempi :) Mielelläni käytän 10 cm korkoja. Onhan niitä käytettävä, kun mies niitä minulle ostelee ;)
- Tintarella.
Tuo pituus taitaa olla itsellesi aikamoinen juttu - päätellen kaikesta tuosta tiedosta, jotka olet vaivautunut hankkimaan; tuskin ketään tuo faktatieto kiinnostaa ja sillä ei ole mitään vaikutusta siihe, minkämittaista miestä kukakin haluaa.
Itselleni miehen pituudella ei ole mitään merkitystä ja olen tapaillut sekä seurustellut kaikenmittaisten kanssa. - Nohnoh774
No onhan se pakko nyt pakko täälläkin mainita. Kyllä miehen "pitää" olla vähintään saman pituinen kuin naisen, mieluiten pari senttiä pidempi! Mieheni on 13 vuotta vanhempi, ja 15 senttiä minua pidempi. Tulee turvallinen fiilis! :)
- mies 172 cm.
Minun mielestäni naisen pitää olla vähintään minun mittaiseni ja painavampi kuin minä. Tulee turvallinen fiilis kanssa.
Terveisin Mies 172 cm ja 80 kg. - timmi nainen
Mitä turvaa se pituus tuo jos mies on vaikka kuikelo? Itse haluan että mies on mies, eikä mikään poika tai hontelo hongankolistaja. Tämän hetkinen mieheni on joku 175 pitkä ja rotevarakenteinen ilman mitään läskejä.
- 178 cm
Ihmiset pitävät niistä asioista, joista pitävät. Ei makuasioista kannata kinastella. Jos kuitenkin haluat kinastella oikein urakalla, mene tuonne Sinkut-palstalle tai Miehen logiikka -palstalle katsomaan, kuinka avomielisiä ja kaikki naiset avosylin vastaanottavia miehet osaavat olla... :D
Mutta kylläpä sinua kaihertaa. Kuinka pitkä mahdat olla? - 173 cm mies
Ihan samanlaistai väittelyä ja väittämiä on myös naisten painosta. Näin miehenä minua kummastuttaa kun monen naisen mielestä naisen normaali paino on yli 80 kg ja jos pullukoita ei pidä seksikkäänä on mies automaattisesti pedofiili.
Tuskin se pituus, vai minkä takia naiset retkahtaa aina ulkomaalaisiin miehiin... Miettikääs sitä.
- hgfdtyhjk,mnbvc
Retkahtaa aina?
Ulkomaalaisten miesten statusarvo on romahtanut vapaan liikkumisen aikana, suurin osa tännetulleista ruskeasilmistä on jotakin rikollisia, he kelpaavat enään lihaville naisille, jotka eivät suomimiestä saa.
- höh.
Täällä muuten ei näe kovinkaan usein naisia valittamassa miesten pituuksista.
- 7+7
Eihän tällä kysymyksellä ole mitään tekemistä logiikan kanssa vaan henkilökohtaisten makumieltymysten. Useimmat naiset pitävät pitkiä miehiä seksikkäinä, samoin kuin useimmat miehet hoikkia naisia. Naisille miehen paino taitaa keskimäärin olla vähemmän tärkeä kriteeri kuin pituus ja vastaavasti miehille naisen pituus vähemmän tärkeä kriteeri kuin paino. Keskimittaisista ja sitä pidemmistä miehistä välitttyy helpommin sellainen alfauroksen ensivaikutelma. Se, minkä kukakin sitten määrittelee pitkäksi, on tässä asiassa enemmän maku- kuin tilastoasia.
Vakituisen suhteen näkökulmasta pidän itse pituuskysymystä epäolennaisena, mutta myönnän, että esimerkiksi kaupungilla pitkät miehet kiinnittävät huomioni helpommin. Mitään miehekkään miehen pituusrajaa minulla ei kyllä ole. Se, pidänkö jotain miestä pitkänä, riippuu tietenkin siitä, minkä pituinen hän on verrattuna muihin saman yhteisön miehiin.
Aviomieheni on minua muuten 30 cm pidempi, ja kieltämättä hänen kokonsa vetoaa minuun voimakkaasti eroottisessa mielessä. Nautin siitä, että saan tuntea itseni pieneksi hänen rinnallaan. Tämä on kuitenkin vain pieni osa hänen vetovoimastaan, ja aiemmin olen kyllä seurustellut lyhyempienkin miesten kanssa kokematta sen kummemmin jääneeni jostain paitsi.- jaska jokunen
Jos tästä asiasta haluaa etsiä jotain epäkohtia, niin mielestäni se on hieman epäreilua että naiset voivat hyvillä mielin asettaa miehelle pituusrajoja eikä heitä pidetä mitenkään erityisen pinnallisina sen takia. Jos taas mies toivoo että nainen olisi hoikka, niin se nostattaa aina kamalan metelin.
- 7+7
jaska jokunen kirjoitti:
Jos tästä asiasta haluaa etsiä jotain epäkohtia, niin mielestäni se on hieman epäreilua että naiset voivat hyvillä mielin asettaa miehelle pituusrajoja eikä heitä pidetä mitenkään erityisen pinnallisina sen takia. Jos taas mies toivoo että nainen olisi hoikka, niin se nostattaa aina kamalan metelin.
Miten niin sellaista naista, jolla on oikeasti olemassa miehelle jokin pituusraja, ei muka pidetä pinnallisena? Ihan varmasti pidetään. Se, miksi asia ei ole niin paljon esillä kuin naisten painokeskustelu, johtuu ehkä siitä, että harvemmin naiset ilmaisevat asiaan liittyviä tuntemuksiaan yhtä aggressiivisin sanakääntein, kuin mitä näkee vaikka täällä Suomi 24 -keskusteluissa monien miesten tekevän naisten ylipainon suhteen. Onko ihme, jos naiset provosoituvat "kaikki suomalaiset naiset ovat kuvottavia siiderivalaita" -tyyppisestä sanailusta? Samanlaisen myrskyn nostattaisi varmasti avaus, jossa samalla tyylillä kyseenalaistettaisiin lyhyiden miesten miehekkyys.
- jaska jokunen
7+7 kirjoitti:
Miten niin sellaista naista, jolla on oikeasti olemassa miehelle jokin pituusraja, ei muka pidetä pinnallisena? Ihan varmasti pidetään. Se, miksi asia ei ole niin paljon esillä kuin naisten painokeskustelu, johtuu ehkä siitä, että harvemmin naiset ilmaisevat asiaan liittyviä tuntemuksiaan yhtä aggressiivisin sanakääntein, kuin mitä näkee vaikka täällä Suomi 24 -keskusteluissa monien miesten tekevän naisten ylipainon suhteen. Onko ihme, jos naiset provosoituvat "kaikki suomalaiset naiset ovat kuvottavia siiderivalaita" -tyyppisestä sanailusta? Samanlaisen myrskyn nostattaisi varmasti avaus, jossa samalla tyylillä kyseenalaistettaisiin lyhyiden miesten miehekkyys.
Tuo on varmaan ihan totta mitä kirjoitit. Ihmisellä on myös taipumus poimia silmiinsä vain ne jutut jotka häntä koskettavat. Minäkin muistan lukeneeni vaikka kuinka paljon juttuja joissa naiset kertovat pitävänsä pitkistä miehistä, mutta tällaisia "siiderivalaat" keskusteluja en ole juurikaan bongannut.
Tosin sen verran on sanottava että naisten kriteerit ovat varmaan ehdottomampia kuin miesten koska naisilla on kuitenkin aina enemmän mistä valita. Miehet joutuvat joustamaan kriteereistään ja tämä aiheuttaa varmaan katkeruutta niitä kohtaan joiden ei tarvitse rimaa laskea. - maitovalas
jaska jokunen kirjoitti:
Tuo on varmaan ihan totta mitä kirjoitit. Ihmisellä on myös taipumus poimia silmiinsä vain ne jutut jotka häntä koskettavat. Minäkin muistan lukeneeni vaikka kuinka paljon juttuja joissa naiset kertovat pitävänsä pitkistä miehistä, mutta tällaisia "siiderivalaat" keskusteluja en ole juurikaan bongannut.
Tosin sen verran on sanottava että naisten kriteerit ovat varmaan ehdottomampia kuin miesten koska naisilla on kuitenkin aina enemmän mistä valita. Miehet joutuvat joustamaan kriteereistään ja tämä aiheuttaa varmaan katkeruutta niitä kohtaan joiden ei tarvitse rimaa laskea.N. 50-vuotiaaksi asti miehiä tosiaan on enemmän kuin naisia. Ei se kuitenkaan tarkoita, että yksi nainen voisi valita koko ikäluokasta. Eivätköhän ne realistiset ehdokkaat ole laskettavissa yhden käden sormilla molemmilla sukupuolilla.
- 7+7
jaska jokunen kirjoitti:
Tosin sen verran on sanottava että naisten kriteerit ovat varmaan ehdottomampia kuin miesten koska naisilla on kuitenkin aina enemmän mistä valita. Miehet joutuvat joustamaan kriteereistään ja tämä aiheuttaa varmaan katkeruutta niitä kohtaan joiden ei tarvitse rimaa laskea.Tämä menee jo aika paljon alkuperäisen aiheen ohi, mutta esille nostamasi näkökulma on niin kiinnostava, että halusin vielä kommentoida. On totta, että naisilla on yleensä enemmän valinnanvaraa kumppanin suhteen kuin miehillä, mutta uskoakseni tämä koskee lähinnä ei-niin-vakavia-suhteita. Seksiä on naisille aina tarjolla, mutta halu vakiintua ilmestyy naisille usein aiemmin kuin miehille, ja kolmenkympin korvilla naiset todella kilpailevat "hyvistä miehistä". Seksisuhteeseen nainen voikin löytää miehen oman tasonsa yläpuolelta, mutta harvemmin ruma ja lihava nainen pääsee perustamaan perhettä minkään adoniksen kanssa, näin kärjistetystä sanottuna.
Btw, niitä siiderivalasjuttuja voi lukea mm. osioista Ihannenainen ja Monikulttuuriset suhteet ;) Toki näissä keskusteluissa myös suomalaisen miehen puutteet tulevat perusteellisesti ruodituiksi, eikä ruotiminen aina ole asiallista... Kun otit esille sen, että olet lukenut paljon keskusteluja, joissa käsitellään miehen pituutta, mutta itse en taas niihin juuri ole törmännyt, päätin käydä tutustumassa aiheeseen. Ainakin palstalla Ihannemies asiaa näköjään käsitellään, mutta pikaisen vilkaisun perusteella pääasiassa aika rauhallisin sanankääntein. Jos joku nainen kirjoittaisi, että lyhyet miehet ovat hintahtavia, noloja kääpiöitä tai vastaavaa, niin varmasti palautekin olisi sen mukaista.
- dwddw
Kuinka tuo 181 voi pitää paikkansa? Olen 173cm pätkä mies ja tosi harvoin näen ihan reilusti pidempiä miehiä. Yleensä n. 170-175 näen todella usein (enkä laske mamuja mukaan). Asun pk-seudulla jossa luultavasti asuvat nämä "pisimmät" suomalaiset
- Ihan normaali
No oma mies on aika tarkkaan tuon 181 cm pitkä ja käsittääkseni aika keskimittainen. Tämä on myös hänen käsityksensä.
Itse olen vähän päälle 170 cm pitkä, eli kai sitten naiseksi keskimittaa vähän pidempi. Mutta vain vähän. Siis sehän piti paikkansa vain 1983 jälkeen syntyneille espoolaisille miehille. Miesten keskipituus kasvaa edelleenkin, joten koko miespuolisen väestön keskipituus on tuota vähemmän. Lisäksi ihmiskeho taitaa vähän lyhentyäkin vanhuutta kohden mentäessä.
- Ihan normaali
"Vieläkin kuulee huhupuhetta, jonka mukaan afrikkalaiset miehet, erityisesti kongolaiset ja masai-heimoon kuuluvat, olisivat jotenkin erityisen pitkiä. Tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Huonon ravinnon ja alkeellisen terveydenhuollon "ansiosta" afrikkalaisten miesten keskipituus on lähempänä 170 cm kuin 180 cm."
Eivät afrikkalaiset ole erityisen pitkiä, mutta masai-heimon keskipituus on keskimääräistä suurempi. Jopa ihan globaalissa mittakaavassa. Keskipituus on päälle 6 jalkaa, jopa enemmän. Tämä johtuunee genetiikasta ja ruokavaliosta joka on erilainen kun useimmilla muilla seudun heimoilla.
Masaithan ovat ihan hirveän pieni vähemmistö kun heitä vertaa koko Afrikan populaatioon, joten he eivät keskipituutta nosta. Masaita ei myöskään juurikaan asu Suomessa vaan he asuvat pääasiallisesti Keniassa eivätkä näy täällä esimerkiksi pakolaisvirrassa.
Afrikassahan on runsaasti lukuisia eri heimoja joiden ruokavaliot, elintavat, genetiikka, ulkonäkö ja pituus eroavat paljon toisistaan. Myös kulttuurilliset erot ovat suuria, suurempia kun eurooppalaisten kulttuurilliset erot.
En ole mikään Afrikka-asiantuntija mutta hyvin tietoinen siitä miten pirstoutunut se maanosa on. - treqwq
Itse olen 175cm pitkä ja pohjoisesta kotoisin. Kävin kesällä Helsingissä ja huomasin että täällähän on minuakin lyhyempia ja kuikelompia miehiä. Kyllä lämmitti mieltä kun kotipaikkakunnalla tuntee itsensä aina niin pieneksi.
- nainen huomauttaa
Sinun kannattaisi tehdä jotain tuolle heikolle itsetunnollesi.
- ei väliä..
Jostain syystä tykkään itseäni lyhemmistä miehistä.. Tai sillä ei sillei ole väliä, mutta kun mietin niin kumppanit on ollu kaikki lyhyitä ja pieniä, ite 175cm vähän ylipainoinen. Monesti pienikokoista miestä askarruttaa, että "kelpaako" hän, kun nää stereotypiat ulkonäköodotuksista on just nää nainen nuori, lyhyempi ja hoikka ja mies pitkä ja lihaksikas. Miehekkyys ei kokoa katso ja pienikokoinen voi peto ja hiton vahva vaikka raksatöissä. Mutta hyvä että mieltymykset eroaa, kun meitä täällä on niin monenlaisia. Kai se ois tärkeintä, että löytyis kumppani, jonka kanssa viihtyy ja jonka olemuksen kokee puoleensavetäväksi.
- näin käy
Lyhin seurustelukumppanini on ollut 176 senttiä. Kaikki muut ovat olleet vähintäänkin 181 senttiä. Jostain syystä (sattumaa) ylivoimaisesti suurin osa on ollut 183-184 senttiä. Aika tarkalleen siis.
Nyt olis tulossa parit deitit. Toinen on 182 ja toisesta en ole aivan varma. Ehkä 188.
Ilmeisesti tämä nyt jotain ehkä häiritsee, kun vien pitkät pois markkinoilta tai lyhyet miehet kitisevät, kun eivät kelpaa. Minkäs mä silleen teen, että automaattisesti viehätyn pitkistä. Lyhyessä täytyy olla jotain tosi erikoista, että se kiinnittää huomion.
Enkä mä sillekään voi mitään, että pitkät miehet kiinnostuvat minusta, vaikka olen vain 157 senttiä. En muuten edes muista, koska viimeksi olisi alle 180-senttinen edes yrittänyt tehdä tuttavuutta. - aamupituus 172 cm
Itse olen pisimmillään/kutsuntatarkastuksessa ollut 172 cm, enkä kasva enää, en oo kasvanut parii vuotee lainkaan ja oon Marraskuussa 20 täyttävä nuori mies
- kmkmkmk
Itse olen 178cm pitkä nainen. Ihannemieheni pituus on vähintään 178, Se kuinka paljon pidempi hän on, ei ole minulle merkityksellinen.
Aina ei ole kuitenkaan kyse siitä, etteikö nainen kelpuuttaisi lyhyempää tai samanpituista, vaan myös siitä, että usein miehet haluavat rinnalleen reilusti lyhyemmän naisen.
Lyhyemmätkin miehet on ok, mutta usein epävarmuus paistaa niin heidän kuin minunkin naamalta. Jos kemiat natsaa ja kumpikin 100% sinut oman pituutensa kanssa ja siitä, että toistakaan ei pituusero haittaa, niin silloinhan asian kanssa ei ole mitään ongelmaa. Näinkin on käynyt joskus. - winner shorty
Naisten pituusvaatimukset ovat vain puhetta. Olen 172 cm mies ja ei mitään ongelmia saada naisia. Muutama nainen on sanonut minulle että olet lyhyt ja siihen olen todennut jotakuinkin "Niin olen.". Tästä huolimatta olen ihan hyvin kelvannut naiselle kuin naiselle. On sitä naiset ennen hehkuttaneet että niin haluan pitkän miehen, mutta silti ovat päätyneet sängyyn ja suhteeseen kanssani :) Ainoastaan miehillä mitkä oikeasti ovat kääpiöitä voi pituus vaikuttaa kumppanien saantiin. Vaatimuksia saa olla, mutta aika harva mitään ehdotonta rajaa vetää mihinkään. Kyllä minäkin miehenä haluaisin aina isotissisen, urheilullisen kiinteän naisen. Se nyt vaan on aika rajaavaa ja joskus on joustettava. Olen tällä hetkellä naimissa seksikkään isorintaisen naisen kanssa joka painaa jopa 63 kg ja ei voi sanoa että hän olisi erityisen urheilullinen. No hei hän on hauska, fiksu, osaa ottaa suihin ja seksiä saan niin paljon kuin haluan.
En ole ikinä kokenut mielekkääksi asettaa mitään pituusmieltymyksiä, en olisi varmaan osannut edes ajatella koko asiaa, elleivät tämä ja muutkin palstat olisi toitottaneet pitkien miesten perään. Ehkä saattaisin pitää hassuna jos mies olisi minua lyhyempi, mutten ole koskaan tavannut aikuista miestä joka olisi alle 158cm joten ei ole tullut teoriaa testattua.
- .........
Itse olen 164cm mies ja aina olen saanut olla yksin kaikissa baareissa ja tansseissa, enkä ole koskaan saanut seksiä tai ollut suhteessa.
Veikkaan, että joku 167-168cm on sellainen raja, jota lyhyempää miestä naiset eivät ota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783