Uskooko Bushmanni Jumalaan

vallesmanne

Siis suora kysymys Bushmannille, oletko liberaalikristitty, ateisti, agnostikko, vai joitain muuta.

30

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvova

Eiköhän tuo jo liene tullut useaan kertaan esiin ja selväksi, ettei "bushmanni" usko sellaiseen "hokkuspokkus" pellejumalaan, johon adventistit uskovat.
      Sellaiseen ukkeliin, joka olisi 6000 vuotta sitten taikonut planeetallemme elämää mumisemalla loitsujaan.

• vai ootko bushmanni

Aha, Valvova kiirehti vastamaan suoraan kysymykseen Bushmannille. Oletko ehkä hänen holhoojansa? Antaisitko miehen itsensä vastata.

• lukeva
        vai ootko bushmanni kirjoitti:

Aha, Valvova kiirehti vastamaan suoraan kysymykseen Bushmannille. Oletko ehkä hänen holhoojansa? Antaisitko miehen itsensä vastata.

Bushmanni on kyllä itse kertonut jo moneen kertaan kantansa, mutta ilmeisesti adventistien joukossa on monia lukutaidottomia, joten en yhtään ihmettele kysymyksiänne.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10855783

• lukeva kirjoitti:

Bushmanni on kyllä itse kertonut jo moneen kertaan kantansa, mutta ilmeisesti adventistien joukossa on monia lukutaidottomia, joten en yhtään ihmettele kysymyksiänne.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10855783

>>> ilmeisesti adventistien joukossa on monia lukutaidottomia

Voi niitä ollakin, mutta itse en ole adventisti enkä onnistunut löytämään viittaamastasi ketjusta vastausta aloittajan kysymykseen.

T: Iloinen nauraja

• zezzekärpänen

Bushmanni uskoo toki Jumalaan. Ei vain suvaitse minkäänlaisten epämääräisten lahkojen määritellä Jumalaa epärehelliseksi.

• pyh!

Mitä nyt bushmanni itse tekee höpisee epärehellisiä.

Raamatun Jumala on Luoja. Piste.

• pyh! kirjoitti:

Mitä nyt bushmanni itse tekee höpisee epärehellisiä.

Raamatun Jumala on Luoja. Piste.

>>> Raamatun Jumala on Luoja. Piste.

Ei, vaan Raamatun jumala on naurettava pelle. Mielikuvitusolento on kyseessä.

• kysyn!
        iloinen_nauraja kirjoitti:

>>> Raamatun Jumala on Luoja. Piste.

Ei, vaan Raamatun jumala on naurettava pelle. Mielikuvitusolento on kyseessä.

"Ei, vaan Raamatun jumala on naurettava pelle. Mielikuvitusolento on kyseessä."

mitäs me sitten ollaan ja mistä?

• kysyn! kirjoitti:

"Ei, vaan Raamatun jumala on naurettava pelle. Mielikuvitusolento on kyseessä."

mitäs me sitten ollaan ja mistä?

>>> mitäs me sitten ollaan

On sinullakin outoja kysymyksiä. Me olemme ihmisiä.

>>> ja mistä?

Evoluution tuotoksia tietenkin.

• Voiko?
        iloinen_nauraja kirjoitti:

>>> ja mistä?

tyhjästä! Häh!

• Voiko? kirjoitti:

tyhjästä! Häh!

>>> tyhjästä! Häh!

En tiedä miten maailma on saanut alkunsa, mutta evoluutio on faktaa.

• iloinen_nauraja kirjoitti:

>>> ja mistä?

## Me olemme ihmisiä.
        >>> ja mistä?
        T: Iloinen nauraja ##

Ei naurata. Evoluution tuloksena jos on syntynyt ihminen, niin kehityksen suunta joak tapauksessa näyttää ilkamodienjaj kiemurrellen olevan se, että tuloksena on käärme.

Matt. 12:34
        Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen:
        "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Tarkoitan, että ne, jotka ovat liian ylpeitä tunnustamaan yläpuolellaan olevan Luojan, ovatkin loppujen lopuksi maassa matelevaisia, tomua nuolevia.

• vallesmanne

Edelleenkin odotamme bushmannin vastausta tai todella hyvää perustelua siihen miksi ei kerro mitä ajattelee.

Kysymys on yksinkertainen. Kirjoitusten perusteella bushmannin voisi todella hyvin argumentoiden luokitella agnostikoksi, ehkä hiukan kallellaan kristilliseen teismiin päin.

Kysyjä itse on käytännön ateisti. Perusteluna on täysin turhaa ja mahdotonta todistaa jumalat olemattomiksi. Vuosia sitten kysyjä oli fundamentalisti kristitty.

• pyh!

Eli vaihdoit totuuden valheeseen.

• hörökorvat

Bushmannin vastausta tähän avaukseen edelleen odotetaan, menitkö taas puskaan?

• Yeshuan nimi tärkein

Siitä Jumala- uskosta, sen tunnustamisessa ei välttämättä ole juuta, eikä jaata.
        Se ei niinkään hyödytä. Rienaaja henget tunnustavat sen.

Mutta se hyödyttää, jos täällä tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra!

Sillä jokaisen polven on tämä tunnustettava, niin bushmanninkin, kerran iankaikkisuudessa, viimestään. Mutta jos se tunnustus tulee "vasta"! siellä, se on liian myöhään.

Mutta, niin siinä polvistuu iloiset naurajat, ym. sekä TUNNUSTAVAT, tämän tosiasian Jeesuksen nimessä..
        .
        Fil. 2:9-11
        Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

• Jes. 45:23,24
        Yeshuan nimi tärkein kirjoitti:

Siitä Jumala- uskosta, sen tunnustamisessa ei välttämättä ole juuta, eikä jaata.
        Se ei niinkään hyödytä. Rienaaja henget tunnustavat sen.

Mutta se hyödyttää, jos täällä tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra!

Sillä jokaisen polven on tämä tunnustettava, niin bushmanninkin, kerran iankaikkisuudessa, viimestään. Mutta jos se tunnustus tulee "vasta"! siellä, se on liian myöhään.

Mutta, niin siinä polvistuu iloiset naurajat, ym. sekä TUNNUSTAVAT, tämän tosiasian Jeesuksen nimessä..
        .
        Fil. 2:9-11
        Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

23. Minä olen vannonut itseni kautta, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni on kaikkien polvien notkistuttava, minulle pitää jokaisen kielen vannoa valansa.
        24. He sanovat minusta: "Ainoastaan Herrassa on vanhurskaus ja voima." Hänen luokseen tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.

• hörökorvat

Missä bushmannin vastaus avaukseen viipyy? Eikös ole fiksua vastata , jos jotain kysytään. Sitähän sinä muiltakin aina toivot.

• En ole osallistunut aikoihin persoonaani ja henkilööni käyvään keskusteluun, enkä osallistu tälläkään kertaa.

Mutta jos minä huomaan, että joku kirjoittaja X vääristelee esimerkiksi tieteellistä tutkimusta, niin toki minä odotan vastausta sellaiseen toimintaan.

Mutta tällaisiin henkilöön meneviin kysymyksiin on aivan sama mitä niihin vastaa, koska kuitenkin vastaus on lukijan mielestä aina väärä. Siksi saatte kinastella minun uskostani, sen oikeellisuudesta ja vahvuudesta yms asioista ilman minua.

Jatkakaa!

• hörökorvat

Onko olemassa Jumala? Kyllä tai EI . Mitä vastaat?

Miksei sitä voi olla asioista jotain mieltä keskustelufoorumilla, mitä pelkäät?

Hävettääkö sinua olla jumalaan uskova ihminen?

Jos tiede(johon luotat) ei pysty millään jumalaa löytämään, sen opetuslapsena et usko sinäkään minkäänlaiseen jumalaan. Haluat muiltakin ottaa pois kaikenlaisen "jumaluskomisen" pelkkänä satuna. Tällaisia johtopäätöksiä sinusta tulee väistämättä kirjoituksiasi lukiessa.
        Olet jumalankieltäjä, kieltäen jumalan kaikin muodoin henkeen ja vereen, vai oletko?

• Sanan miekka..

Kysymysasettelu alussa oli, että uskooko, ja yksi uskonkohde oli Jumala.

Kristityt eivät epäile vastasta kysymykseen, ja varsinkin uskoaan Jeesukseen.

Tämä kysymys esitetään ja se vastaus raamtullisesti kuullaa Jumalan valtakunnassa.

Sen mukaan meidätkin tunnustetaan Isän edessä.

32. Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Matt. 10:32-34

... Todistus Jeesuksesta Messiaasta on kova paikka joillekin. Minulle kertoo henkilöstä paljon, jos hän vaikenee tämän nimen edessä.

• Näyttävää nähdä

kuinka Busmanni piiloutuu pusikkoonsa kaikin tavoin.
        On kova poika syyttelemään ja kinaamaan, mutta tais mennä jotain pöksyihin kun aletaan lähestyä miehen omia todellisia motiiveja anti-adventismiinsa..

• Sanan miekka.
        Näyttävää nähdä kirjoitti:

On kova poika syyttelemään ja kinaamaan, mutta tais mennä jotain pöksyihin kun aletaan lähestyä miehen omia todellisia motiiveja anti-adventismiinsa..

Niin, nyt en puhu bushmannista, vaan valinnasta.

Roomalaiskirjeessä sen 12 luvusta.

Uusi elämä, missä se pitäisi kasvaa ja kummuta.

1 Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla.

sen seurauksena päädytään osaan, joka:

Room. 8:1

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

Kaikki tämä on Jumalan työtä meissä.

1. Kor. 1:30

Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.

ja tässä alla se perustus, missä nimessä tulee tämä sovinto ja kuka sen teki.
        Tämä valinta on otettava jos haluamme elää, sekä sovituksen virka on sitä suun tunnustusta, kun julistamme, missä nimessä pelastumme.
        Sen saarna on vietämän kaikkialle maailmaan.

2. Kor. 5:19

Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

• tärkein jakeista jäi
        Sanan miekka. kirjoitti:

Niin, nyt en puhu bushmannista, vaan valinnasta.

Roomalaiskirjeessä sen 12 luvusta.

Uusi elämä, missä se pitäisi kasvaa ja kummuta.

1 Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla.

sen seurauksena päädytään osaan, joka:

Room. 8:1

Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

Kaikki tämä on Jumalan työtä meissä.

Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.

ja tässä alla se perustus, missä nimessä tulee tämä sovinto ja kuka sen teki.
        Tämä valinta on otettava jos haluamme elää, sekä sovituksen virka on sitä suun tunnustusta, kun julistamme, missä nimessä pelastumme.
        Sen saarna on vietämän kaikkialle maailmaan.

2. Kor. 5:19

Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

• Näyttävää nähdä kirjoitti:

Heh.

Koska on aivan sama mitä vastaan, vastaus on joka tapauksessa väärä, niin kuten jo aiemmassa viestissäni kirjoitin, keskustelkaa uskostani kaikin mokomin, mutta ilman minua.

Mutta näitä viestejä lukemalla saa kyllä hyvän käsityksen uskovista, ei sen puoleen.

• sen puoleen ja puole
        bushmanni kirjoitti:

Heh.

Koska on aivan sama mitä vastaan, vastaus on joka tapauksessa väärä, niin kuten jo aiemmassa viestissäni kirjoitin, keskustelkaa uskostani kaikin mokomin, mutta ilman minua.

Mutta näitä viestejä lukemalla saa kyllä hyvän käsityksen uskovista, ei sen puoleen.

Niinpä, kyllä Sana kehottaa perustuksista kysyttäessä kertomaan.

Siksi saat käsityksesi uskovista rakentaa siihen, mitä Sana sanoo, sitä suu kertoo.

Mutta, täytyy antaa sinulle tunnustus siitä, että parempi vaieta Jumalan edessä, jos ei ole asioista varma. Siinä tekee vähemmän tuomittavaa syntiä, eikä pilkaa Pyhää Henkeä, jos näin uskaltaisin sanoa, Sanan puolelta.

Mutta tervetuloa Jumalan valtakunnan puolelta perustuksille, jotka eivät järky.
        Jeesuksen sydämeen ottaminen etsikkoaikana, se on ihmiselle parasta.

Sen jälkeen taivaassakin on nimesi tunnettu, se on parempi, kuin että se olisi tuntematon. Hinta on makettu.
        Maailmassa, siinä nimen tunteminen ilman Jumalaa, on vain katoavaa asiaa.

• pyh!

Etpä tietenkään osallistu, mutta muita pilkkaat koko ajan. Olet tekopyhä lurjus.

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

Heh.

Noinha sinä kohtelet Timoa. Mitä ikinä hän vastaa, hän on aina väärässä ja sinä pilkkaat. Maista nyt omaa lääkettäsi, lurjus!

• Matti vaan
        pyh! kirjoitti:

Etpä tietenkään osallistu, mutta muita pilkkaat koko ajan. Olet tekopyhä lurjus.

Teko Pyh!
        Kyllä vain.
        Tekopyhä pyh!

• Pian iloinen naurava bushmanni luultavasti alkaa uskoa Luojaan, kun luotain saavuttaa 40-vuotisen erämaavaelluksensa tavoitteen ja aurinkokuntamme rajan.
      Kun elämää ei näy eikä kuulu eikä todeta avaruudessa, niin pakkohan on tunnustaa, että suuri käsittämätön Luojamme loi kaikkeuden ihmistä varten. Tähdetkään eivät ole asumista varten vaan ovat yövaloja, ledejä ikäänkuin.

http://www.hs.fi/msn/ulkomaat/Avaruusluotain Voyager 1 lähestyy aurinkokuntamme rajaa/a1305597296599

Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1350
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      852
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      750
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      312
      601
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      585
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe