ELLEN G. WHITEN KOMMENTTEJA
"Raamatussa ilmoitetuista totuuksista on vakavimpia ja samalla ihanimpia se sanoma, että Kristus tulee toisen kerran täyttääkseen suuren lunastustyön. Jumalan kansalle, joka niin kauan on joutunut vaeltamaan muukalaisena 'kuoleman varjon maassa', on annettu kallis toivo siinä ilosanomassa, että Hän, joka on 'ylösnousemus ja elämä', on ilmestyvä noutamaan kotiin vieraassa maassa olevat lunastettunsa. Kristuksen toisen tulemuksen oppi on pyhän Raamatun perussävel. Siitä päivästä lähtien, jolloin ensimmäiset esivanhempamme surren jättivät Eedenin, uskon lapset ovat odottaneet luvatun Vapahtajan saapumista murskaamaan hävittäjän vallan ja viemään heidät takaisin kadotettuun paratiisiin." 7 AO 262
päivän EGW-kommentti
4
73
Vastaukset
## "Raamatussa ilmoitetuista totuuksista on vakavimpia ja samalla ihanimpia se sanoma, että Kristus tulee toisen kerran täyttääkseen suuren lunastustyön. Jumalan kansalle, joka niin kauan on joutunut vaeltamaan muukalaisena 'kuoleman varjon maassa',
. . .
uskon lapset ovat odottaneet luvatun Vapahtajan saapumista murskaamaan hävittäjän vallan ja viemään heidät takaisin kadotettuun paratiisiin." 7 AO 262 ##
Lunastustyön loppuun saattamisella adventistit tarkoittavat samaa kuin muutkin kristityt sekä Jumala itse ja Raamattu :
Hepr. 2:8
asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
"Emme vielä näe" - vai näetkö sinä? - mutta kerran olemme tosi vapaat, sillä tulee Herran päivä . . .
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1346319876250
Job 19:25
Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja
viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. (32/38 käännös)
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Job 19:1&rnd=1346320138548
Antti- kuutelen
Jos adventistit tarkoittavat samaa kuin muutkin niin miksi se pitää tehdä adventismin oppien kautta ?
Toisinsanoen heillä ei ole mitään uutta annettavana niinkuin Raamattu oikein opettaakin.
- jeeejee!
uulalaaa!
- jeee, jeelle.
Tarkoitit varmaan että. "Jeesus Kristus on Herra!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604