Identiteettivarkaus netissä(?)

Olen jo vuosia esiintynyt "netissä" mm. Iltasanomien kommentointi- ja keskustelupalstoilla ja murha.infossa nimimerkillä Maruna. Yllätykseni oli suuri,
kun mm. "voimahali.fi" nimiseltä palstalta löysin oheisen keskustelun, jossa joku muu kuin minä, esiintyy nimimerkillä "maruna". Tosin "tämä joku muu" kirjoittaa nimimerkkinsä pienellä alkukirjaimella - toisin kuin minä.

En ole siis ole "voimahali.fi"- foorumilla, pienellä alkukirjaimella kirjoitetulla nimimerkillä "maruna" kirjoitteleva vaalea siilitukkainen lady.

Sen sijaan olen "murha.infossa" ja Iltasanomain keskustelu- ja kommentointi foorumeilla jo vuosia, silloin tällöin, kirjoitellut tumma- ja pitkätukkainen Maruna.

"Voimahali.fi":n "marunan" isä tuntuu sairastavan Alzheimerin tautia kuten minunkin isäni:

http://www.voimahali.fi/vh/showthread.php?t=79812

Nimimerkiltä ”maruna” on myös poistettu yksittäinen viisauden hammas. kuten minulta:

http://www.voimahali.fi/vh/showthread.php?t=75395

Herää kysymys yrittääkö joku esiintyä minuna? Mitä mahtaa asiasta sanoa ”voimahali.fi”- foorumia ylläpitävä ”Timo”?

Terv.
Alkuperäinen "Maruna"

5

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Miten tämä liittyy palstan aiheeseen???

• et silleen

NImimerkki on nimimerkki ja kuka tahansa voi laittaa sinun nimimerkkisi ihan mihin tahansa keskustelufoorumiiin.

Ei se ole mikään identiteettivarkaus, koska oikea nimesi ei ole mikään maruna.

Nämä ovat keskustelupalstoja eikä mitään muuta.

• et silleen

Identiteettivarkaus (engl. identity theft) tarkoittaa toisen henkilötietojen kuten nimen tai henkilötunnuksen oikeudetonta käyttöä. Tekijä pyrkii hyötymään tekemällä muun muassa rahanarvoisia sitoumuksia toisen henkilön identiteetin eli henkilöyden avulla.[1] Identiteettivarkaudet ovat yleistyneet ja helpottuneet sähköisten tietoverkkojen käytön yleistyessä. Esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa ei ole minkäänlaista henkilökorttijärjestelmää eikä väestörekisteriä, niitä paljastuu vuosittain miljoonia[2] ja Suomessakin yhä enemmän pikavippien yhteydessä.[3]

Identiteettivarkautta ei itsessään ole Suomessa kriminalisoitu.[1] Identiteettiä eli henkilöyttä ei voi Suomen oikeuden mukaan varastaa, koska varkaus voi kohdistua vain irtaimeen omaisuuteen (rikoslain 28. luku). Oikeudellisesti identiteettivarkaudessa voi kuitenkin olla kyse esimerkiksi väärän henkilötiedon antamisesta viranomaiselle (rikoslain 16. luku), petoksesta (rikoslain 36. luku) tai maksuvälinepetoksesta (rikoslain 37 luku).

• Muruna

Voi jösses. Kuinka helvetin monelle keskustelupalstalle olet oikein laittanut saman keskustelunavauksen?

• Kun otetaan huomioon, ettei maruna ole mitenkään ainutlaatuinen nimimerkki, jota kukaan muu ei olisi voinut keksiä, tuskinpa saat tuosta mitään irti. Otetaanpa vertaus: Joku käyttää nimimerkkiä HarryPotter. Yllättäen joku muukin voi tuota nickiä käyttää kun on sen kirjasta keksinyt. Vastaavasti joku luovempi on esimerkiksi ihastunut Taru Sormusten Herrasta -trilogiassa mainittuun hobittinimeen "Maruna" ja päättänyt käyttää sitä. Vastaavasti minulla tuskin on oikeutta valittaa jos joku muukin keksii käyttää Doctor Who:ssa esiintyvien planeettojen nimiä nimimerkkeinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe