Mistä johtuu kynsissä poikittaiset uurteet? Ne uurteet siis ihan tuntuu, kun sormella kokeilee.. Olen ihan perusterve (tietääkseni) 19v tyttö.
poikittaiset uurteet kynsissä
11
4132
Vastaukset
- ihmeellistä
Olen huomannut, että myöskin lehmillä tulee sarviin tuollaiset poikittaiset uurteet joka kerta, kun ne poikivat.
- nautielämästäNyt
Huomasin, että pihallamme olevalla koivullakin kasvaa tuollaisia "vuosirenkaita":)
- ain ollut
Ihan normaalia on.
- ftgjtjksryk
MISTÄ JOHTUU?
Sinulla on liian yksipuolinen ruokavalio, jos uurteet ovat näkyvät ja tuntuvat. Myös tupakointi voi aiheuttaa tätä.
KUINKA PEITÄN/POISTAN UURTEET?
Uurteet saat pois ns. taikaviilalla, jolla hiotaan kynnen pintaosa kiiltävän tasaiseksi. Lopputulos muistutaa sitä, kuin kynteen olisi laitettu läpinäkyvää kynsilakkaa, eli päällyslakkaa.
- PH-dieetti
PH-tasapainosi on liian hapan. Kynsiin muodostuu uurteita kun kehossa on hiivaa.
Katso vaikka Googlesta...
Olisit jo viisaampi.Oletkohan pitänyt sormiasi liian pitkään jossain kosteissa oloissa?
- pystysuuntainen
Pystysuuntaisista uurteista en tiedä vaikka itsellänikin on... Mutta poikittaisia tulee siitä jos painelee kynsinauhola liian kovakouraisesti
- oi tulipa pitkä
Minullakin on pystysuuntaisia raitoja, muistan joskus kuulleeni että nekin
johtuvat jostain ravitsemusvirheestä, silloin tällöi syntyy pieni repeämä kynnen
reunaan, ja nyt vanhana olen huomannut että myös lapsellani ja hänen
lapsellaan on sama taipumus, myös isälläni oli, huomasin sen vasta kun
leikkasin isän kynsiä kun hän oli jo vanha, taitaa olla perimässä,isällä
oli kyllä geliakia, ja vanhana iho aukesi erityisesti taivepaikoista, siihen
auttoi sinkkivoide jota eräs apteekki valmisti salaisen reseptin mukaan.
Tiedättekö muuten että myös hiusten hilseily johtuu sinkin puutteesta,
käyttäkää siis sinkkipitoista pesuainetta, aikoinaan oli joku shampoo sarja
jossa oli sinkkiä sisältävä vaihto-ehto, minulta ainakin katosi hilse nopeasti,
olin jo pitkään käyttänyt apteekista ostettuja pesuaineita ja hiusvesiä
apua saamatta.
Huolehtikaa siitä että saatte sinkkiä, nuo ravinteet kun pitäisi tulla
sisältä päin. - m c
Mulla on uurteita. Ja revin kynsinauhojani. Se hiukan häiritsee muodostuvaa kynttä.
- htrhrqegwq
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2053833Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622426Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912296- 472213
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 701157
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251126