Isojen etuhampaiden hionta

Roger_Rabbit

"Kärsin" ylipitkien/isojen yläetuhampaiden aiheuttamasta ulkonäöllisestä haitasta. Itseasiassa koko hammasrivistö on oikomisista huolimatta täysin päin pe*settä mutta näkyviltä osin tietysti häiritsee eniten. Pienestä hionnasta ei ole kyse, vaan pitäisi saada ainakin 5mm pois etuhampaiden pituudesta jotta toimenpiteestä olisi mitään apua. Onko tuo edes mitenkään mahdollista rikkomatta hermoja tms? Purentaan ei olisi vaikutusta koska ristipurentaa on kilometrikaupalla, ala- ja ylähampaat kohtaavat ainoastaan takahampaiden osalta. Mielelläni maksaisin vaikka itseni kipeäksi siitä hyvästä ettei tarvitsisi joka kerta v*ttuuntua peiliin katsoessaan. 35v riittää.

8

2901

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuhastelija

Kaikki on mahdollista, myös 5mm pois ottaminen, jos tarve vaatii. Etuhampaat voidaan vaikka hioa ja päällystää keraamisilla laminaateilla, joilla ne saadaan halutun laisiksi. Mutta käy toki ihmeessä jututtamassa hammaslääkäriä, niin saat purentasi kuntoon, myös ristipurennan osalta.

• Roger_Rabbit

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Purennalle ei ole kyllä tehtävissä enää mitään, 10v oikomisen jäljiltä se on nyt niin lähellä kuin mahdollista mutta tuosta hionnasta haaveilen. Kiinnostaisi tietää hiukan hinta-arviota neljän hampaan suht rajuista hiontatöistä. Pärjäisköhän satasilla?

• puuhastelija

Itse hionta ei ole iso tai kallis juttu. Mutta jos laminaatit laitetaan hampaiden päälle, on ne todennäköisesti joitakin satasia kappale. Nehän ovat keraamisia kuoria, jotka tehdään suun ulkopuolella tarkoin hiottuun hampaaseen. Yleensä hampaan etupinnasta otetaan milli ja pituudesta tarvittava määrä. Myös pienet asentovirheet saadaan näin korjattua.

Jos hampaista joudutaan todella ottamaan tuo 5 mm, voidaan hionta joutua tekemään useassa erässä, että uudisluuta ehtii muodostua hampaan sisälle ytimeen ja että hermokudos ehtii vetäytyä.

• NeroTohtori

Varo vaan kun menet sinne hiontaan, jos ei osaa hommaa niin osuu hermoon ja sekös tuntuu mukavalta kun tossa ei puudutusta käytetä.

• puuhastelija

Kyllä puudutusta käytetään, jos on vaarana kivun aiheuttaminen. Sinunkin kannattaa sitä jatkossa hanakammin vaatia.

• jozzucca

Jos tarkoitus on hioa hammasta lyhyemmäksi ilman, että hammasta suojataan muovikuorella yms. niin yleensä ei käytetä puudutetta, sillä hammasta halutaan hioa niin, että siihen ei koskisi hionnan jälkeenkään. Hampaan voi puuddutettuna hioa liian lähelle hermoja ja puudutuksen häivyttää kipu voi olla sietämätön. Siis hiotaan sen verran ilman puudutusta kun voi ilman kipua.

• sarianna___

Täällä toinen jota hiomisoperaatio kiinnostaa. Itsellä on muuten suora ja kaunis (ainakin omasta mielestä ihan ok) tasainen hammasrivistö, mutta toinen kulmahammas on malliltaan joukkoon kuulumaton, eli terävänmallinen. Ei se mua sinänsä haittaa, nuorena ehkä enemmän, nyt en juurikaan kiinnitä huomiota,mutta voishan sen hioakin vähän tasaisemmaksi jos ei tosiaan ole kallis tai riskaabeli homma. Hiottavaa mun tapauksessa ei tulisi kun pari milliä korkeintaan.

• Anonyymi

Itsellä saman luokan ongelma. Pitäisi saada etuhampaista 4-5 mm pois koska näytän majavalta. Onko toimenpide alaikäisille mahdollinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66