Hei, kysyisin jos täällä olisi joku viisaampi.
Meillä on 5v tyttö, aika pian synnytyksen jälkeen minulla todettiin klamydia joka hoidettiin pois mutta olen ilmeisesti saanut tartunnan jo raskausaikana tai jopa aiemmin, tytärtäni ei tutkittu mitenkään.
Mutta nyt tytöllä ollut toinen silmä noin viikon ajan punertava, käytin häntä pari päivää sitten päivystyksessä jossa lääkäri totesi että lievä sidekalvontulehdus, ei tällä hetkellä tehdä mitään koska todennäköisesti parantuu itsestään, sitten jos oireet pahenee niin uudestaan päivystykseen.
No tänään menin sitten netistä tutkimaa silmäsairauksia/tulehduksia, yhdessä wikipedian sidekalvontulehdus jutussa oli että mistä voi johtua siinä oli listaa kaikkia eri bakteereja ym mutta siinä oli myös klamydia....
olen nyt hieman huolestunut, pitäiskö minun maanantaina kysellä asiaa ihan silmälääkäriltä tai lastenlääkäriltä, vai panikoinko nyt turhaan.
Jos tyttäreni on raskausaikana tai synnytyksessä saanut silmäänsä tämän klamydian(voiko edes silmään tämä tarttua??) niin olisiko oireet(silmän punaisuus) ilmestynyt heti tai vuoden sisällä, voiko olla mahdollista että vasta nyt 5v jälkeen oireilisi tällä tavalla?
Miten hyvin klamydia tarttuu lapseen synnytyksessä???
4
845
Vastaukset
- asmcosnmdpvion
eikös tämän taudin itämisaika ole 3-4 viikkoa. Joillakinhan on tietenkin oireeton, mutta aika outoa olisi jos 5v päästä oireilisi silmätulehduksella.
Sehän on limakalvoilla elävä sukupuolitauti eli alapäässä tai nielussa, en ole ikinä kuullut että silmään voisi tarttua. Mutta maailma on ihmeellinen, ei nyt minun mielestä tämän takia kannata lääkäri aikaa varata, mutta asiastahan voi mainita esim.seuraavassa neuvolassa jos niin kovin mieltäsi painaa. - .
Käytähän lapsi testissä. Otettiinko siitä silmästä näyte että mikä bakteeri sen on aiheuttanut??
- ..
Ei ainakaan meidän tk:ssa nuin pieneltä lapselta testattais klamydiaa pelkän äidin luulon perusteella.Naurettais pihalle.
- tyyt.hoitoon
Onneksi aina voi mennä yksityissektorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576394
- 501826
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381514- 521097
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241039Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48961Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75885