Oletko kärsimätön luonne?

kärsivällinen kärsä

Miten onnistuu odottaminen, jonottaminen ? Mitä teet kun mitta tulee täyteen? Luovutatko, etuiletko, suututko, teetkö valituksen, vaihdatko paikkaa/kohdetta?

37

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~c~

En jonota epäselvissä olosuhteissa, kuten jos joka automaatille tai kassalle tehdään oma jono - mun tuurilla valitsen väärän jonon joka ei etene kun mun jälkeen tulleet taas omissa jonoissaan on ajat sitten hoitaneet asiansa kun viimein pääsisin asioimaan.

En myöskään liity niihin jonoihin, jotka muodostetaan kulkuväylille. Suomalainenhan ei osaa jonottaa seinän viertä, vaan koko maailman täytyy pysähtyä siksi aikaa kun hän odottaa asiointivuoroaan.

Eli ei ole kärsivällisyyttä, inhoan etuilijoita ja silti joskus ite epähuomiossa etuilen, kun kaikki ei osaa selvästi sijoittumalla ilmaista aikeitaan.

• ap.

Entä ihmissuhteissa? Miten suhtaudut odottamiseen ja hitaisiin ihmisiin?

• ~c~
        ap. kirjoitti:

Se on eri asia, paitsi jos siinäkin on jonoa. Ihmissuhdejonottajaksi en ala. Mua joutuu odottelemaan paikalle useammin, mutta en pahastu jos itsekin joudun välillä odottamaan. Hitautta pahempaa on arvioida oma ajankäyttönsä väärin, ja siihen syyllistyn minä.

• ?
        ~c~ kirjoitti:

Se on eri asia, paitsi jos siinäkin on jonoa. Ihmissuhdejonottajaksi en ala. Mua joutuu odottelemaan paikalle useammin, mutta en pahastu jos itsekin joudun välillä odottamaan. Hitautta pahempaa on arvioida oma ajankäyttönsä väärin, ja siihen syyllistyn minä.

Entä kauppa- ym. tilanteessa. Jos kumppanisi haluaa jäädä jonottamaan, marssitko jonon ohi pois kaupasta mitään ostamatta ja jätät hänet yksin jonottamaan vai yritätkö saada hänetkin poistumaan samaan aikaan?

• ~c~
        ? kirjoitti:

Entä kauppa- ym. tilanteessa. Jos kumppanisi haluaa jäädä jonottamaan, marssitko jonon ohi pois kaupasta mitään ostamatta ja jätät hänet yksin jonottamaan vai yritätkö saada hänetkin poistumaan samaan aikaan?

Kumppani on niin suloinen, että kyllähän mä sen seurassa istun vaikka muurahaispesässä. Ei se ole mun jonottamista silloin, vaan seuranpitoa, niin se ei kyrsi.

• ap. kirjoitti:

No jonoteta ei ainakaan :D

• jatkan jonottamista ja mielessäni kiroon

• Otan yleensä lehden ja luen sitä kaupan jonossa, kun pääsee kassalle, laitan lehden takaisin telineeseen.

Vaihdan paikkaa jos tarpeelsi kyrsii. Kaupan kanssa hieman hankalampaa, etenkin ruokakaupan kanssa.
      Pitzeriaa olen vaihtanut kun odotin yli puoli tuntia pizzaani ja kun sen sain, se oli kylmä.

• ~c~

No mutta tuohan on ihan normaalia... Ensin pitää odottaa, että ruoka valmistuu ja sitten vielä, että se jäähdytetään. Myös lasku on pitkän odotuksen arvoinen, se nimittäin sisältää sen juoman tai ruuan joka kyllä tilattiin mutta joka ei koskaan saapunut pöytään.

Suomessa on niin tiheä asutus ja ravintolat pullollaan, että aina jotain unohtuu kun ei millään kerkiä kaikkea kun on kiire ja monenlaista muistettavaa.

• Kyse oli noutopizzasta ja useampi jälkeeni tullut sai tilaamansa pizansa ennen minua

• ~c~

Ei poikkeuksellista tuokaan. Alkaa vaan ravintolat loppua, kun näillä perusteilla ei enää mene uudelleen...

• ~c~ kirjoitti:

Ei poikkeuksellista tuokaan. Alkaa vaan ravintolat loppua, kun näillä perusteilla ei enää mene uudelleen...

Ei lopu ja ky. pizzerian omistaja vaihtunut. Oman kunnan pizzeriasta saa hyvää palvelua.

Aikanaan, kun yhden kotikunnan Essolta sai todella hyviä aterioita, kerran odottelin myös puolisen tuntia, olivat unohtaneet pistää tilauksen kassalta eteenpäin. Kävin siellä myös tapahtuman jälkeen. Eli pizzerian tekeleet oli tavallaan yhtä tyhjän kanssa.

• ~c~
        runontaja kirjoitti:

Ei lopu ja ky. pizzerian omistaja vaihtunut. Oman kunnan pizzeriasta saa hyvää palvelua.

Aikanaan, kun yhden kotikunnan Essolta sai todella hyviä aterioita, kerran odottelin myös puolisen tuntia, olivat unohtaneet pistää tilauksen kassalta eteenpäin. Kävin siellä myös tapahtuman jälkeen. Eli pizzerian tekeleet oli tavallaan yhtä tyhjän kanssa.

Kyllä mulla kuule loppuu paikat, ei ole enää montaa jossa ei olis möhlitty.

Eikä möhliminen vielä mitään haittaa, jos osataan pyytää anteeksi ja hyvittää, mutta on aika surullista jos ei sitä osata tehdä. Silloin ei ole oikein mitään enää tehtävissä.

• jos jo kauppaanki mennessä näen pitkän jonon niin käännyn samaa tietä takasi eli luovutan joo ja vaihdan paikkaa.

• zisel

Kyllä olen kärsimätön luonne, todellakin. Jonottaminen sinänsä ei saa mua raivoihin mutta sellaset "sunnuntai-kävelijät" saa mut täysin pimahtaa. Siis sellaset jotka tukkii tien kun on kiire. Mä yhdelle kaverilleni sanoinkin että se on ollut monta kertaa lähellä etten ole lähtenyt pesismailan kanssa kaupunkiin hutkii että POIS ALTA SAATANA! :D

Jonotustilanteissa huokailen isoon ääneen jos on kiire, vaihdan jalkaa ja taputan toisella jalalla lattiaa. Kerran nostin kauheen älämölön isossa marketissa kun joku oli unohtanut punnita jonkun hedelmäpussin tms. Rupesin mesoo isoon ääneen että ei helvetti voi olla totta, miten tollasia ihmisiä päästetään liikenteeseen?? Sitten kun mun vuoro tuli niin kassa sanoi että "sä et ole punninnut tätä sun paprikaa". Suht nolo tilanne enkä kehdannut katsoa jonon perään jossa jonottajat todisti mun äskeisin raivarini.

• No mua ei jonottaminen haittaa kassan takia ainakaan, enemmän kaikki molopäät vituttaa, jotka ei vaan ymmärrä mistään mitään. Jotka on "minä ensin ja minä ainoa".

• Kyllähän jonottaminen onnistuu, mikäs siinä. Tosin pyrin valitsemaan jononi, mutta se kai kuuluu astiaan. Ei mulla jonossa juur käpy pala, mutta sigä 'oikedta' jonoa hakiesa joskus alkaa kiristään.

• Mielenkiintoinen kysymys kliinisessä mielessä. Oikeastaan suorastaan nerokas.

• Riippuu vähän jonottamisesta, varsinkin puhelimella asioiden hoitaminen, jonottaminen ja odottaminen käy hermon päälle.
      En etuile jonossa, mutta ihmettelen ääneen, miksi Prismassa on yli 20 kassapaikkaa ja vain 5 on toiminnassa??
      Mikä mättää?
      Syylliset esiin.

• Syyllinen on pihi kauppias/Prisman johtaja. Henkilökunta kun tarkoittaa maksuun tulevia palkkoja. Oman lähimarkettini uusi kauppias savusti mut ulos kaupastaan nostamalla hintoja jatkuvasti, laittamalla miniaukioloajat lihatiskille ja palvelupisteelle (su ei ollenkaan auki) sekä jonotuttamalla asiakkaita kassalla. Laitoin palautetta, että ymmärtäähän sen että investointi (uudistusremppa) pitää saada kuoletettua, mutta jos unohtaa asiakkaansa, menettää ne. Tyhmänäkään ei kannata pitää; kyllä mä ainakin huomasin kun tuotteiden hinnat nousi vähän väliä. Ei paljoa kerrallaan, mutta muutaman kuukauden aikana todella reilusti. Kun äijä aloitti kauppiaana, maksoi 2 sämpylän pussi 69 senttiä. Parin kuukauden päästä päästä sama pussukka maksoi 1,39 egee.

• css~
        bravo.bravi kirjoitti:

Syyllinen on pihi kauppias/Prisman johtaja. Henkilökunta kun tarkoittaa maksuun tulevia palkkoja. Oman lähimarkettini uusi kauppias savusti mut ulos kaupastaan nostamalla hintoja jatkuvasti, laittamalla miniaukioloajat lihatiskille ja palvelupisteelle (su ei ollenkaan auki) sekä jonotuttamalla asiakkaita kassalla. Laitoin palautetta, että ymmärtäähän sen että investointi (uudistusremppa) pitää saada kuoletettua, mutta jos unohtaa asiakkaansa, menettää ne. Tyhmänäkään ei kannata pitää; kyllä mä ainakin huomasin kun tuotteiden hinnat nousi vähän väliä. Ei paljoa kerrallaan, mutta muutaman kuukauden aikana todella reilusti. Kun äijä aloitti kauppiaana, maksoi 2 sämpylän pussi 69 senttiä. Parin kuukauden päästä päästä sama pussukka maksoi 1,39 egee.

Luuletko, että korotus on mennyt ihan kauppiaan omaan taskuun?

Suomalaiset on siitä hauskoja, että ne juoksee halpojen hintojen perässä, mutta itse työntekijöinä vaativat kaikki edut viimeisen päälle eivätkä jousta kyllä yhtään.

Ei näillä sivukuluilla ole olemassa halpoja hintoja. Lisäksi iso osa kansasta makoilee kotonaan tai räkii keskustorilla ja tehtailee apteekkimurtoja. Nekin pitää jonkun elättää ja ymmärtää.

• css~ kirjoitti:

Luuletko, että korotus on mennyt ihan kauppiaan omaan taskuun?

Suomalaiset on siitä hauskoja, että ne juoksee halpojen hintojen perässä, mutta itse työntekijöinä vaativat kaikki edut viimeisen päälle eivätkä jousta kyllä yhtään.

Ei näillä sivukuluilla ole olemassa halpoja hintoja. Lisäksi iso osa kansasta makoilee kotonaan tai räkii keskustorilla ja tehtailee apteekkimurtoja. Nekin pitää jonkun elättää ja ymmärtää.

Kaupan kustannusrakenne on hyvin tiedossa, kiitos kysymästä. Kommentoit muuta kuin mistä puhuin. Alkutuottaja saa roposia ja toisessa päässä kuluttaja maksaa liikaa. Yliketjuttunut markkina pitää siitä huolen sen lisäksi, että tuotannontekijät tosiaan on kalliit Suomessa. Mutta kun samassa työntekijöiden tessissä olevan S-kaupan ja K-Supermarketin hintatasossa on kautta valikoiman 15-30% hinnanero ei selitys ole palkat ja niiden sivukulut. Vaan kauppiaan hinnoittelu. Pirkat ja vastaavat hinnoitellaan muualla, muihin kauppias voi itse lätkäistä hintansa.

Keskustorilla räkijöistä kannattaa valittaa Hervosen Antille. Hän voi tarvita apua ihmisroskien kuskaamisessa saareen.

• css~
        bravo.bravi kirjoitti:

Kaupan kustannusrakenne on hyvin tiedossa, kiitos kysymästä. Kommentoit muuta kuin mistä puhuin. Alkutuottaja saa roposia ja toisessa päässä kuluttaja maksaa liikaa. Yliketjuttunut markkina pitää siitä huolen sen lisäksi, että tuotannontekijät tosiaan on kalliit Suomessa. Mutta kun samassa työntekijöiden tessissä olevan S-kaupan ja K-Supermarketin hintatasossa on kautta valikoiman 15-30% hinnanero ei selitys ole palkat ja niiden sivukulut. Vaan kauppiaan hinnoittelu. Pirkat ja vastaavat hinnoitellaan muualla, muihin kauppias voi itse lätkäistä hintansa.

Keskustorilla räkijöistä kannattaa valittaa Hervosen Antille. Hän voi tarvita apua ihmisroskien kuskaamisessa saareen.

Ei S-ryhmää ja K-kauppoja voi oikein vertailla. S-kaupoissa on täsmälleen sama tylsä ja suppeahko valikoima, olipa kyse S-marketeista tai Prismoista, K-kaupoilla on paljon enemmän erikoistuotteita. S-ryhmällä on laatuongelmaakin, perunat ja hedelmät esimerkiksi.

Hervosen Antti tuskin päättää valtakunnallisesti siitä, paljonko lorvehtijoille maksetaan yhteisistä veroista.

Mutta kun kerran puhuit yliketjuttumisesta, niin suosittelen asiointia Stockalla ja Lidlissä.

Onko täällä jotain ylimääräistä ongelmaa ollut tänään, kaikki tuntuu olevan niin pahalla päällä?

• css~ kirjoitti:

Ei S-ryhmää ja K-kauppoja voi oikein vertailla. S-kaupoissa on täsmälleen sama tylsä ja suppeahko valikoima, olipa kyse S-marketeista tai Prismoista, K-kaupoilla on paljon enemmän erikoistuotteita. S-ryhmällä on laatuongelmaakin, perunat ja hedelmät esimerkiksi.

Hervosen Antti tuskin päättää valtakunnallisesti siitä, paljonko lorvehtijoille maksetaan yhteisistä veroista.

Mutta kun kerran puhuit yliketjuttumisesta, niin suosittelen asiointia Stockalla ja Lidlissä.

Onko täällä jotain ylimääräistä ongelmaa ollut tänään, kaikki tuntuu olevan niin pahalla päällä?

Kovin on mielipidepohjaisia juttuja. En ole huomannut laatu- tai valikoimaongelmia S-putiikeissa. Pitkälle samaa bulkkia kaupataan kummassakin. Kauppahalliin tai Stokkan herkkuun on mentävä, jos haluaa jotain erikoisempaa. Pyynikintorin liha oli myös ennen hyvä, mutta kauppiaan vaihtumisen myötä sieltä ei oikein enää saa "käsityölihaa" :p

Alkuperäinen pointti oli kuitenkin samassa kaupassa tapahtunut hintojen nousu sen jälkeen kuin kauppias vaihtui. Niin kävi and I took my business elsewhere eikä siinä sen kummempaa.

• css~
        bravo.bravi kirjoitti:

Kovin on mielipidepohjaisia juttuja. En ole huomannut laatu- tai valikoimaongelmia S-putiikeissa. Pitkälle samaa bulkkia kaupataan kummassakin. Kauppahalliin tai Stokkan herkkuun on mentävä, jos haluaa jotain erikoisempaa. Pyynikintorin liha oli myös ennen hyvä, mutta kauppiaan vaihtumisen myötä sieltä ei oikein enää saa "käsityölihaa" :p

Alkuperäinen pointti oli kuitenkin samassa kaupassa tapahtunut hintojen nousu sen jälkeen kuin kauppias vaihtui. Niin kävi and I took my business elsewhere eikä siinä sen kummempaa.

No..ei siinä ole enää kyse mielipiteistä, kun ostan S-marketista 10 perunaa joista viisi on sisältä mustia. Jos olisin fiksu, tämä olisi tapahtunut vain kerran, mutta kun olen tyhmä ja laiska, niin osuuskauppa on iskenyt perunoillaan useammankin kerran.

Sama juttu hedelmissä. Viime kesänä legendaarisen suosion saavuttanut homeinen hunajameloni alkoi olla paikallinen kestojulkkis, sitä piti käydä katsomassa seuraavallakin viikolla, että vieläkö se on hyllyssä. Ja olihan se aika pitkään hyllyssä.

K-kaupassa aina ylpeänä esitetään isoin kirjaimin, että nämä perunat ovat Pälkäneeltä Pirjo ja Markku sen-ja-sen tilalta.

• Ratikkakuski

Hyvin onnistuu niin pitkään kun se onnistuu muiltakin. Kännykästä poppi soimaan ja nettiin, niin aika kuluu missä vain. Paitsi kun joku etuilee, niin saatan avata sanallisen arkkuni.

• sxth

Onnistuu.. Tai siis viimeisen vuoden aikana olen laittanut arvojani järjestykseen. Ennen olin kärsimätön ja vaihdoin kassajonoja. Nykyisin ei juuri liikauta. Joudan jonottamaan ja katselen jonossa olevia ihmisiä.

• Riippuu mitä jonota...

• Mulla on lehmän hermot, ne venyy ja venyy. (paitsi tossa fb.ssä :D). Ei jonottaminen hermostuta yleensä. Oikeastaan olen usein salaa tyytyväinen, että saan hengähdystauon ja mahdollisuuden vaan "olla", oman hetken. Siksi pyrin olemaan joskus etuajassa, että ehdin vähän odottamaan.

Mulla on päivittäin usein aika monta odotustilannetta, ja laukussa aina kirja tai vähintään lehti mukana. Kun esim. haen lapsia harrastuksista tai muista menoista, tai kuljen bussilla (vältän omalla autolla keskusta-ajoa) jne. Tosin en kehtaa bussipysäkillä ihan lukea, mutta bussissa kyllä.

En muista että olis koskaan itsellä mennyt hermo jonottaessa, kumppaneilla kyllä taas lähes poikkeuksetta.

• Lehmät tappaa joka vuosi aika paljon ihmisiä.

• hahmotelma kirjoitti:

Lehmät tappaa joka vuosi aika paljon ihmisiä.

Hä?

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Hä?

Niin, että lehmät on helvetin vaarallisia eläimiä.

• hahmotelma kirjoitti:

Niin, että lehmät on helvetin vaarallisia eläimiä.

Tai siis ongelma on se, että ihmiset ei ymmärrä pelätä sitä tylsää märehtijää yhtään... vaikka se painaa aivan helvetisti ja sillä on kaikenlisäksi pari sarvea päässä... Ja niitä on usein monta...

• hahmotelma kirjoitti:

Tai siis ongelma on se, että ihmiset ei ymmärrä pelätä sitä tylsää märehtijää yhtään... vaikka se painaa aivan helvetisti ja sillä on kaikenlisäksi pari sarvea päässä... Ja niitä on usein monta...

Mutta olenpas aiheen ulkopuolella...

• hahmotelma kirjoitti:

Mutta olenpas aiheen ulkopuolella...

Ookoo, mä luulin, että tässä oli joku tosi syvällinen symbolinen merkitys, jota en yhtään tajunnut. Aloin miettiä jotain Intiaa ja pyhää lehmää ja nälänhätää ja kaikkea.. :/

• KoppavaHoro

Vitutustestissä selvisi, että minä olen keskivertoa tyytyväisempi elämään ja elämänmyönteinen (muistaakseni). Toisaalta minua kuulemma vituttaa keskivertoa enemmän, vaikka luulin, että jonottamiset ja odottamiset sujuvat minulta suhteellisen hyvin. Kaikki riippuu verensokerista ja ajasta. Jos on ollut poissa kotoa 10 tuntia, tietää kaverin odottavan oven takana eikä ole syönyt murenaakaan koko päivänä, niin varmasti olen kärsimätön kaupan jonossa.

Olen pari kertaa nakannut ostokset käytävälle ja marssinut ulos liikkeestä, ja kerran kassalla, mutta niillä ei ollut tekemistä jonottamisen kanssa.

Minulla on käsittämättömän huono tuuri kassojen suhteen, muuten. Enkä ole ainoa, joka asian on pannut merkille. Kyllä kai siihen jotenkin turtuu.

Tänään päästin kundin eteeni Lidlin jonossa. Sillä kun ei ollut kuin 3 croissantia.

• Jonottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      66
      4127
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      82
      3731
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3225
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2568
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2437
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2236
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2065
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1798
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36