Kivikko, millainen paikka?

Muuttaja

Aloitan opiskelut helsingissä syyskuun alussa, ja sain opiskelija-asunnon kivikosta.
Nyt kyselisin että millainen paikka tämä on asua?
Kun se Kontulan keskusta on siinä aika lähellä ja tästä Kontulasta olen kuullut oikeastaan pelkkää huonoa...

Eli kannatteeko alkaa etsimään heti uutta kämppää eikä asettua vielä kovin "taloksi" kivikkoon.

Kun sitä tahtoo että voisi liikkua ja olla turvallisin mielin.

10

1998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stenu

Ylipäätänsä puheet mistä tahansa kaupunginosasta on bullshittiä suurimmaksi osaksi. Ei Kontulassakaan joka päivä jotain murhata tms. Se on ihan tavallinen lähiö ja siellä pärjää tavallinen pulliainen pois tiehensä.

• Pertsa

Ylipäätänsä mitkään HOAS:n kohteet eivät ole mitään herkkua ellei sitten asu jossain muussa kuin soluasunnossa (oma kokemus monien koulukavereiden kokemus), joten jos sattuu hyvät kämppikset niin ei varmaankaan kannata lähteä poiskaan muuttamaan. HOAS:n kohteet on tosi usein epämiellyttäviä asua. Itselläni oli kämppis joka itsessään oli rento ja harmiton mutta sen kaverit pörräsivät kämpillä ja varastivat kaapista ruokaani, polttelivat pilvee, mellastivat yötä päivää arkisinkin. Valituksia tuli naapureilta asti. Toisen kämppiksen kanssa teimme valitukset ja seuraavasta olisi saanut jo häädön mutta kilttinä ihmisenä en sitä viitsinyt pihallekaan pistää kun itsellä oli mahdollisuus muuttaa yksityiselle vuokranantajalle.

Mutta, itse aiheeseen. Eihän tuo Kivikko nyt mitään kovin juhlallista aluetta ole, eli parempiakin kaupunginosia varmasti löytyy Idän suunnalta, mutta tuskin ongelmat aivan niin pahat on kuin Kontulassa. En ole Kivikossa asunut joten yleisestä rauhattomuudesta en juuri pysty mitään sanomaan. Kyllä sitä voi varmaankin turvallisin mielin liikkua mihin vuorokauden aikaan tahansa jos ei turhia jännitä ja kiertää epämääräisiä paikkoja/ihmisiä kauempaa. Jos narkkarit/denat tulee jotain kyseleen/keskusteleen niin juttelee ihan normaalisti vaan, ja suvaitsevaisesti, harvoin ne päälle käy.

• muuttaja

ei ole solu mihin muutan.Se siitä vielä puuttuisi.
        No pitää nyt päästä jaloilleen sinne Helsinkiin ja opinnot suunniteltua, sitten voisi katsoa asuntoa vähän lähempää koulua lännen puolelta.
        Kumpula/Oulunkylä olisivat loistavia paikkoja.

• Artsi (stadin kundi)
        muuttaja kirjoitti:

ei ole solu mihin muutan.Se siitä vielä puuttuisi.
        No pitää nyt päästä jaloilleen sinne Helsinkiin ja opinnot suunniteltua, sitten voisi katsoa asuntoa vähän lähempää koulua lännen puolelta.
        Kumpula/Oulunkylä olisivat loistavia paikkoja.

Vanhempani asuvat Kivikossa omistusasuntojen puolella, mutta heidän ikkunastaan näkee alas vuokra- ja kaupungin vuokra-asuntojen suunnalle. Kyllä siellä tapellaan, mutsini tuijotteli jotain pihaa missä oli ambulanssi ja poliisi. Johonkin turkkilaisten pitämään baariin kokoontuvat kovikset, mutta asunnossasi saat varmaan olla ihan rauhassa, yleensä tyypit rähinöivät vain tuttaviensa kesken.

• Tsehovin maksatransplantti

ne kontulan ongelmat on kyllä jotain 70-luvun huhupuheita suurelta osin. anoppini ja niiden koko suku on asunut nykyisen kivikon vieressä kontulassa alueen rakentamisesta lähtien eikä niiltä koskaan kuule mitään valituksia rauhattomuudesta. älkää katsoko 'täältä tullaan elämää' vaan perustakaa mielipiteenne faktoihin.

• Töölö

se nyt OLI vaan ensimmäinen lähiö ja sai huonon maineen. Nythän siellä budjaa enää 1/3 siitä määrästä mikä oli "villeinä vuosina". Kaveri asuu siellä ja viihtyy. Monta kertaa käynyt, ihan siistiä ja rauhallista, kivaa porukkaa. Iso ostari, kaikki palvelut uima/skeitti/ urheiluhallia myöten, kirjasto, miljoona kauppaa, pankit ym ym Ja hyvät ulkoilumahdolisuudet.

HUOM! vaikka kehunkin niin en asu siellä. Voisin kyllä ihan hyvin muuttaa sinne. Ostarit nyt on Stadissa kaikkialla rauhattomia, jopa Stadin rikkaimmassa osassa Kulosaaressa.

• slummiin

sillä sitä kivikko on sanan pahimmassa merkityksessä. käypä vähän kiertelemässä siellä
      ja pidä silmät auki niin ymmärrät.

• mukava paikka!

Oon nyt asunut frendini kanssa HOASin asunnossa Kivikossa puolisen vuotta ja ei mitään valittamista. tottakai paljon ulkomaalaisia ja teiniäitejä, mutta kumman rauhallista. Monet asuvat siellä vaan arkisin ja lähtevät viikonlopuksi kotikaupunkeihinsa juhlimaan. Ihan mukava paikka, tappelua en ole nähnyt kertaakaan ja ainakin Linnoituksentiellä ei mölytä eikä meuhata. iloista opiskelijaelämää hyvillä mielin!

• eniten

kotihälytyksiä muihin kaupungin osiin verrattuna.
      Syntyperäisiä helsinkiläisiä ei kivikossa asu.

• Skutsaristadista

Savolaisen kirjoittama. Kumpikaan väite ei pidä paikkaansa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe